» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sIaj
2010-06-13, 10:53
chiński "bing" czyli Kentse 84
Autor Wiadomość
bubu 


Motocykl: MZ TS 250, ES 250/1,
Pomógł: 18 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Gru 2006
Posty: 216
Skąd: Gorlice
Wysłany: 2010-05-21, 13:39   chiński "bing" czyli Kentse 84

Witam. Zniesmaczony orginalnym gaźnikiem do mz ts 250/1, którą użytkuję, postanowiłem zakupić gaźnik, o którym nikt jeszcze nie pisal na forum, być może nie posiadał. Jest to chińska odmiana gaźnika Bing 84-http://moto.allegro.pl/item1038523055_etz_mz_251_nowy_gaznik_filtr_paliwa.html

Co ciekawe jego konstrukcja jest identyczna jak Binga. Długo biłem się z myślami czy go kupić ponieważ około 2 lat temu kupiłem gaźnik bvf (ten z pałąkiem na komorze pływakowej) i od razu go wyrzuciłem. Tak czy owak poszedłem do sklepu, wyłożyłem ok. 130 zeta i zapodałem gaźnik. Jak widać jedyny problem z mocowanie to taki , iż trzeba dorobić tuleję z aluminium o dł. 4 cm i średnicy zewnętrznej 4 cm. Tujeją tą łączy się krucieć z gaźnikiem. Nie wiem dlaczego firma Kentse nie zrobiła mocowania tak jak w bingu dedykowanym do Etz ale widziałem również w sieci bingi 84 z takim mocowaniem więc może dlatego. Kentse 84 z wyglądu nie przypomina podrób feralnych bvf, jest nieźle wykonany a korpus jest wykonany ze stopu aluminium innego niż komora pływakowa i inne elementy. Ciekawym rozwiązaniem jest też również ssanie "na wajchę" przy gaźniku, nie potrzebna jest linka. Dzisiaj założyłem ten gaźnik i jestem mile zaskoczony. Fabryczne nastawy okazały się wspaniałe. Gazior trzyma wolne obroty aż miło, dotego świetna reakcja na gaz itd. W całym zakresie obrotów zachowuje się o niebo lepiej niż na starym gaźniku bvf 30 n 2-, Dysza główna posiada wymiar "118". Z tej radości przejechałem około 10 kilometrów. Świeca ma kolor właściwy. Niewiem jak ze spalaniem bo muszę dłużej pojeździć. Więcej napiszę jak trochę pośmigam. Nikogo nie namawiam na zakup chińskiego gaźnika w stylu binga bo sprawą oczywistą jest , że bing to bing, natomiast z kentse 84 jestem w 100% zadowolony bo za binga musiał bym dać nie 130 zł a 400 zł, a skoro nie widać różnicy to po co przepłacać.
_________________
MZ ES 250/0 58 r.- MZ ES 250/1 66 r.-MZ TS 250 74 r- MZ TS 250/1 80 r. - JAWA CZ 350 82 r.- JAWA 50 t. 20
 
     
mczmok 
Na 2 kołach od 1984


Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy
Wiek: 53
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1914
Skąd: śląskie-Radzionków
Wysłany: 2010-05-21, 14:03   

Daj znać jak go przetestujesz w szczególności osiągi i spalanie może to być ciekawa alternatywa.
_________________

 
 
     
Magic 

Motocykl: nie MZ
Pomógł: 26 razy
Wiek: 33
Dołączył: 17 Maj 2008
Posty: 622
Skąd: Lublin
Wysłany: 2010-05-21, 15:25   

a ja dorzuce taką ciekawostkę związaną z mocowaniem tego gaźnika - ono nie jest złe, tak były mocowane fabryczne Bingi w Kanuni :) można to zauważyć na filmiku na YT z Kanuni ETZ 301, myśle że na prospektach też byłoby widać
_________________
była ETZ 251e http://www.polskajazda.pl...Z/ETZ_251/43499
 
     
codipar1988 
codipar1988


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 4 razy
Wiek: 35
Dołączył: 14 Lut 2009
Posty: 301
Skąd: chełm
Wysłany: 2010-05-21, 21:02   

I ja wezmę jego zakup pod uwagę :)
_________________
http://www.polskajazda.pl...Z/ETZ-250/79077
http://www.polskajazda.pl...oo/Lanos/111124
 
 
     
dawiddkk 
;)

Motocykl: ETZ 150
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Sty 2010
Posty: 69
Skąd: Płock
Wysłany: 2010-05-21, 21:23   

Jest taki do ETZ 150 ?
_________________
Ogar 205 -> Simson S51 do 22.01.2010 [*] -> Obecnie MZ ETZ 150 :)
 
 
     
bartek2801 


Motocykl: mz etz 251
Pomógł: 9 razy
Wiek: 32
Dołączył: 20 Cze 2009
Posty: 301
Skąd: Połomia k\Rzeszowa
Wysłany: 2010-05-21, 22:08   

również czekam na dalsze info o gazniku i ciekawi mnie czy dało by rade przerobić to ssanie na linkę
_________________
http://www.polskajazda.pl...Z/ETZ_251/81187

Rozróżniamy prawdziwego motocyklistę, motocyklistę - motórzystę i właściciela motocykla
 
     
dawiddkk 
;)

Motocykl: ETZ 150
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Sty 2010
Posty: 69
Skąd: Płock
Wysłany: 2010-05-21, 22:12   

Ssanie ręczne fajne jest ;)
_________________
Ogar 205 -> Simson S51 do 22.01.2010 [*] -> Obecnie MZ ETZ 150 :)
 
 
     
CrystalDrill 
remoncik...

Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 5 razy
Wiek: 36
Dołączył: 15 Sty 2005
Posty: 473
Skąd: Bolesławiec
Wysłany: 2010-05-21, 22:49   

ooo fajny bajer - robimy zrzute dla bubu na paliwko pełny bak - ma to wyjeździć w weekend i opisać DOKŁADNIE ile pali . Bubu dawaj konto :P , to z ssaniem recznym piekny powrót do przeszłości :D szczegolnie ze jedna linka mniej :) to zostaje mi tylko od sprzęgla i gazu :)

daj foto tej tulejki i ile Cie ona wyniosła :P
 
 
     
bubu 


Motocykl: MZ TS 250, ES 250/1,
Pomógł: 18 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Gru 2006
Posty: 216
Skąd: Gorlice
Wysłany: 2010-05-22, 01:07   

Jeszcze jedno. Zauważyłem, że moto mniej dymi. Tak jakby mieszanka była lepiej wykorzystana. Osiągi z całą pewnością się poprawiły bo zaraz zwrócilem na to uwagę. Dlatego zwracam honor chińskim gaźnikom. A byłbym zapomniał. Na wolnych obrotach można by policzyć ruchy wału bo bardzo ładnie trzyma obroty. Ja oczywiści, z uwagi na takt iż mam instalkę 6 v podniosłem obroty.
_________________
MZ ES 250/0 58 r.- MZ ES 250/1 66 r.-MZ TS 250 74 r- MZ TS 250/1 80 r. - JAWA CZ 350 82 r.- JAWA 50 t. 20
 
     
sIaj 


Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 94 razy
Wiek: 37
Dołączył: 14 Paź 2004
Posty: 2019
Skąd: okolice Zakopanego
Wysłany: 2010-05-22, 20:06   

Proponuję zrobić z tego tematu artykuł do działu mechanika.
_________________
Wykonuję różną elektronikę pojazdową.Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd. Masz pytania? Pisz!

SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097 Gość zapraszam odwiedź mój kanał http://www.youtube.com/user/sofchjanek
 
 
     
CrystalDrill 
remoncik...

Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 5 razy
Wiek: 36
Dołączył: 15 Sty 2005
Posty: 473
Skąd: Bolesławiec
Wysłany: 2010-05-22, 21:56   

Popieram Janka

Bubu jakieś nowe info o gaźiorze?
_________________
Back from dead
 
 
     
Adrian1992 
Mzetka : ))


Motocykl: 2x Mz Etz 250
Wiek: 31
Dołączył: 24 Wrz 2009
Posty: 189
Skąd: Racibórz
Wysłany: 2010-05-22, 22:03   

Ciekawe... Jeśli mzeta ma lepszą reakcję na gaz... Zostaje tylko kwestia spalania. bubu, Jeśli możesz podaj spalanie twojej Mzety na tym gaźniku, Bo właśnie zastanawiam się nad kupnem tego gaźnika :wink: :piwo:
_________________
Powered by MZ ETZ 250 ;)
Live to Ride, Ride to Live.
__________________________________
Sprzedam części do Mz Etz 250/251 zainteresowani pisać na gg lub pw :)
__________________________________
http://www.polskajazda.pl...Z/ETZ_250/80407
 
     
bubu 


Motocykl: MZ TS 250, ES 250/1,
Pomógł: 18 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Gru 2006
Posty: 216
Skąd: Gorlice
Wysłany: 2010-05-23, 08:24   

Nie tak prosta sprawa bo ciągle pada deszcz. Na starym gaźniku musiałem ostrożnie dawać ssanie bo albo nie dostał paliwa na rozruch albo się zalał. Na obecnym kentse 84 daje wajchę od ssania na dół, zapodaje zapłon i kopnięciem odpalam moto. Na ssaniu jednak nie można długo trzymać bo moto gaźnie, trzeba od razu przełączyć na normalną pracę. PO przełączeniu silnik mimo, że simny ładnie utrzymuje się na wolnych obrotach. To tyle co zauważyłem. Nie będę pisał bajek bo do tej pory zrobiłem tylko ok. 10 km. Nie wiem za bardzo jak zmierzyć spalanie bo nie mam zamiaru wozić w plecaku benzynę.
_________________
MZ ES 250/0 58 r.- MZ ES 250/1 66 r.-MZ TS 250 74 r- MZ TS 250/1 80 r. - JAWA CZ 350 82 r.- JAWA 50 t. 20
 
     
Chinczyk 
Nowicjusz

Motocykl: MZ ETZ 150e '90r
Pomógł: 31 razy
Wiek: 29
Dołączył: 10 Maj 2010
Posty: 513
Skąd: Okolice Brzozowa
Wysłany: 2010-05-23, 08:33   

Nalej do baku 10l paliwa przejedź 100km potem resztę paliwa spuść z baku i to co spuścisz odejmij od 10l. I wyjdzie Ci ile spaliła. :piwo:
_________________
Pomogłem? Kliknij "pomógł"!
 
 
     
kaze_k 


Motocykl: XTZ 660 sm
Pomógł: 5 razy
Wiek: 32
Dołączył: 19 Mar 2008
Posty: 341
Skąd: Ustrzyki Dolne
Wysłany: 2010-05-23, 10:56   

Albo zalej bak do pełna paliwem, zrób x kilometrów , dolej na nowo pod korek, teraz to ile dolałeś podziel na x km( które zrobiłeś) * 100 i masz średnie spalanie.
 
 
     
Chinczyk 
Nowicjusz

Motocykl: MZ ETZ 150e '90r
Pomógł: 31 razy
Wiek: 29
Dołączył: 10 Maj 2010
Posty: 513
Skąd: Okolice Brzozowa
Wysłany: 2010-05-23, 12:23   

Dokładnie. Sposób 2 jest szybszy bo paliwa spuszczać nie trzeba ale 1 sposób tańszy bo nie trzeba kupować tyle paliwa. :lol2:
_________________
Pomogłem? Kliknij "pomógł"!
 
 
     
CrystalDrill 
remoncik...

Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 5 razy
Wiek: 36
Dołączył: 15 Sty 2005
Posty: 473
Skąd: Bolesławiec
Wysłany: 2010-05-23, 12:26   

mozna zrobic też tak - nalac 2,5 lub 5 litrów paliwa do calkowicie pustego baku i zobaczyć ile się wyjezdzi :P do zgasniecia silnika :) a później sobie łatwo wyliczyć :)
_________________
Back from dead
 
 
     
Chinczyk 
Nowicjusz

Motocykl: MZ ETZ 150e '90r
Pomógł: 31 razy
Wiek: 29
Dołączył: 10 Maj 2010
Posty: 513
Skąd: Okolice Brzozowa
Wysłany: 2010-05-23, 12:34   

Spsobów jest wiele tylko trzeba chwilkę przysiąść i pomyśleć. :piwo:
_________________
Pomogłem? Kliknij "pomógł"!
 
 
     
kaze_k 


Motocykl: XTZ 660 sm
Pomógł: 5 razy
Wiek: 32
Dołączył: 19 Mar 2008
Posty: 341
Skąd: Ustrzyki Dolne
Wysłany: 2010-05-23, 13:02   

Ale sposób 3 jest mało dokładny bo paliwa zawsze coś zostanie w baku :) a przy tak małej ilości 100ml robi różnice w wyliczeniu spalania :D
 
 
     
Chinczyk 
Nowicjusz

Motocykl: MZ ETZ 150e '90r
Pomógł: 31 razy
Wiek: 29
Dołączył: 10 Maj 2010
Posty: 513
Skąd: Okolice Brzozowa
Wysłany: 2010-05-23, 13:31   

I trzeba wcześniej wszystko wypalić bo jak w gaźniku coś zostanie to też później są błędne obliczenia. :piwo:
_________________
Pomogłem? Kliknij "pomógł"!
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 14