» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Naciąg łańcuszka w 150ccm
Autor Wiadomość
Merh 


Motocykl: ETZ 150
Wiek: 36
Dołączył: 27 Mar 2005
Posty: 53
Skąd: Lubartow/lublin
Wysłany: 2005-12-20, 22:42   Naciąg łańcuszka w 150ccm

moze komuś sie to przyda.u mnie dzialalo przez 5 minut,bo nie zalozylem spręzyny pod naciąg,ale wiem ze to by zdalo egzamin.naciąg pochodzi z junaka,zeszlifowany od boku o 2mm i wyjęta tulejka prowadząca.osadzone na srubie dekla i specjalnie dorobionej tulei(zeby nie wytarlo sruby :D )moze ktos to wprowadzi w zycie po usprawnieniach ... ?! ;)rysunek jak najbardziej techniczny :D ale mysle ze wiecie o co w nim chodzi ;)

[ Dodano: 2005-12-20, 22:56 ]
jeszcze jedna wazna fota-to w kolku to ten naciąg.solidnie wykonany dla potrzeb junaka
 
 
     
Michał529 
Zlotowicz


Motocykl: Ford Fiesta niestety
Pomógł: 1 raz
Wiek: 37
Dołączył: 13 Cze 2005
Posty: 223
Skąd: Warszawa - Grochów
Wysłany: 2005-12-21, 11:40   

Szcerze mówiąc nie odważyłbym sie włożyc czegos takiego do mz...jesli producent takiego czegos nie przewidział to nie ma co ,,badylarskich" metod tam wprowadzać :wink: a co będzie jak to sie urwie przy powiedzmy 100km/h i wpadnei pod łańcuszek :?: :mrgreen:
_________________
http://bikepics.com/members/michal529/88etz150/ --> taka była

http://polskajazda.pl/Samochody/Ford/Fiesta/18151 --> taka jest
 
 
     
Merh 


Motocykl: ETZ 150
Wiek: 36
Dołączył: 27 Mar 2005
Posty: 53
Skąd: Lubartow/lublin
Wysłany: 2005-12-21, 13:53   

nie bardzo rozumiem "urwie sie".na srubie jest tuleja wchodząca pomiędzy dekiel a karter ktora przy okazji usztywnia calosć(bo jest nakręcana)wszystko chodzi w oleju,
a zeby miec pewność ze sie nie zablokuje cos to po prostu dac spręzyne zamiast sruby regulacujnej. a przy 100km/h to moze ci dętka sie przedziurawic-tego tez nie przewidzieli?! jest tyle rzczy ktore mogą sie zdarzyc przy duzej prędkości,ze cos takiego jak naciąg łańcuszka w miejscu gdzie podczas pracy silnika nie ma jego naprężeń nie ma znaczenia.

to jest oczywiscie tylko pomysl(chociaz juz troche testowany)mozna wprowadzic poprawki itp. a to ze konstruktorzy tego nie przewidzieli mogło byc spowodowane chęcią rozruszania rynku części motocyklowych.zobaczcie-w motocyklu np.junak
jest naciąg,a sam motor rozpedza sie do 120km/h i nic.to dlaczego w emzi mialoby sie cos zepsuc?! to tak jak powidziec nie zakladaj kola 18' na tyl do 150ccm bo konstruktorzy zalozyli tam 16 i tak ma byc :P
 
 
     
SAke 
Pogromca Mitów! :)


Motocykl: VFR 800Fi
Pomógł: 5 razy
Wiek: 35
Dołączył: 05 Mar 2005
Posty: 1019
Skąd: Żyraków / Dębica
Wysłany: 2005-12-21, 14:45   

a to sie nie bedzie wycierac?!
I podczas pracy silnika bedzie szumiało troche od strony sprzegła. :mrgreen: ?!
_________________
http://www.polskajazda.pl...600,WSK,125/394
 
 
     
Merh 


Motocykl: ETZ 150
Wiek: 36
Dołączył: 27 Mar 2005
Posty: 53
Skąd: Lubartow/lublin
Wysłany: 2005-12-21, 16:16   

element ktory opisałem służy w junakach przez wiele tys km.nie jest to jakas cienka blaszka,tylko chyba 3mm.a szumieć to i tak szumi :) mozna tez kombinować z rolką na małym (!) łożysku 20mm długości.ale nie wiem czy da rade.ten element wydaje mi sie odpowiedni,ze względu na to,ze byl stosowany w tym samym celu w junaku.
gdyby wszystko dopracować,pomyslec co i jak,jak zrobić regulacje to moze by cos wyszlo. mocując na srubie przykręcającej dekiel ustalona jest juz odpowiednia pozycja wzgledem lancuszka
 
 
     
Michał529 
Zlotowicz


Motocykl: Ford Fiesta niestety
Pomógł: 1 raz
Wiek: 37
Dołączył: 13 Cze 2005
Posty: 223
Skąd: Warszawa - Grochów
Wysłany: 2005-12-21, 16:54   

Ale prawdopodobieństwo że przedziurawi ci sie dętka jest mniejsze od tego ze jakis patent moze sie odkrecic i wejsc tam gdzie ni potrzeba. Jesli chodzi o kole 18 do motoru co ma 16, to wg mnie troche pomniejszasz sprawe. Koło a ,,ingerowanie" w silnki to ździebko dwie inne sprawy.
Nie zaprzeczam że jestes dobry w mechanice i lubisz sie tym zajmować ale możesz wytłumaczyć po co i do czego napinacz łańcucha w MZ, i do czego chcesz go zamontować :?:
_________________
http://bikepics.com/members/michal529/88etz150/ --> taka była

http://polskajazda.pl/Samochody/Ford/Fiesta/18151 --> taka jest
 
 
     
Merh 


Motocykl: ETZ 150
Wiek: 36
Dołączył: 27 Mar 2005
Posty: 53
Skąd: Lubartow/lublin
Wysłany: 2005-12-21, 17:43   

ehh.. jak moze sie odkręcić sruba która trzyma dekiel od stroy sprzęgła i na której byłby osadzony naciągacz?a poza tym napinacz przydaje sie zawsze,a szczególnie wtedy,kiedy juz jest troche wyjeżdżony łańcuszek.pracuje wtedy o kilka zębów więcej,łańcuszek nie skacze po zębatkce gdy odejmiemy gaz... zresztą,co ja bede tłumaczył.to indywidualna sprawa czy ktoś chce czy nie,a naciąg łańcucha jest tez przydatny
 
 
     
Rof 
mod_team


Motocykl: BMW R1150GS
Pomógł: 2 razy
Wiek: 38
Dołączył: 25 Mar 2005
Posty: 570
Skąd: łódź
Wysłany: 2005-12-21, 19:50   

no to jak ci sie wyciagnie lancuszek to go wymien, a nie kombinujesz z jakimis patentami :idea: , troche kultury technicznej nie zaszkodzi, nie robmy wiochy a potem wlasnie jezdza takie MZ z samymi patentami :?

potem dziwic sie ze motory do kupienia sa jakie sa, skoro kazdy mysli jak zaoszczedzic pare zlotych
 
 
     
luqasss 


Motocykl: MZ 251e '89
Pomógł: 3 razy
Wiek: 36
Dołączył: 19 Sie 2005
Posty: 299
Skąd: Dębica
Wysłany: 2005-12-21, 20:05   

dokłąnie !!! Lepiej dołozyc i raz pożadnie złozyc i jeździc !! a nie robic co chwilke remonty :) :)
_________________
NiE Ma PrZecIe, JaK jaZda nA EtEzECiE
http://www.bikepics.com/members/luqasss/06etz251/
http://www.polskajazda.pl...s&idpojazd=7135
http://forum.mz-klub.pl/viewtopic.php?t=8228
 
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2005-12-21, 22:24   

napinacz łańcuszka to pożadna rzecz.. łańcuch powinien zużywacsie w mnieszym stopniu i pracowac nieco ciszej ..
 
 
     
Ciowiec 


Motocykl: MZ TS 150 simek KR51
Pomógł: 10 razy
Wiek: 36
Dołączył: 31 Gru 2005
Posty: 275
Skąd: podkarpacie
Wysłany: 2005-12-31, 15:04   

podoba mi się ten poatent, chociaż z jednym zastrzeżeniem: powinien być zamontowany od samego początku, a nie wtedy, gdy łańcuszek już jest do wymiany :lol: :lol: :lol: :lol:
 
 
     
jaccek 

Motocykl: MZ150
Wiek: 42
Dołączył: 09 Lip 2005
Posty: 15
Skąd: Kraków
Wysłany: 2006-01-01, 12:35   

A urwał sie Wam kiedys ten łańcuszek? Bo mi sie juz strasznie tłucze o lewa pokrywe ale zdarzyło mi sie chyba tylko raz ze mi przeskoczył jak zdusilem silnik bez wysprzeglania. Zastanawiam sie czy go wymienić..

Acha jak wymienialiście ten łańcuszek to naturalnie trzeba tez wymienic trybki z nim współpracujace ale czy ten wiekszy trybek kupowaliscie oddzielnie i nitowaliscie do kosza sprzegłowego czy lepiej kupic juz z koszem?
 
 
     
Miaziu 
0 RH+


Motocykl: Honda CBR 6ooF
Pomógł: 2 razy
Wiek: 24
Dołączył: 22 Lut 2005
Posty: 233
Skąd: Krawce
Wysłany: 2006-01-02, 10:46   

przy wymianie łańcuszka powinno się wymienić zębatki (ta na wale jest bardzo twarda ,to wystarczy jak wymienisz tylko na sprzęgle). Kup sobie w Ag-Mocie samą zębatke na sprzęgło i komplet nitów (groszowe sprawy) , napewno taniej Ci wyjdzie niż kupowanie całego kosza. Jeśli łańcuszek uderza o dekiel to jest do wymiany.
_________________
http://www.bikepics.com/members/miaziu/
http://www.polskajazda.pl...s&idpojazd=6507
 
 
     
hbaran
Gość
Wysłany: 2006-01-02, 17:17   

obie zębatki są z żeliwa i obie powinno sie wymieniać..
 
     
rybson13 
Zlotowicz

Motocykl: Sf
Wiek: 36
Dołączył: 25 Lut 2006
Posty: 414
Skąd: Tarnów
Wysłany: 2006-02-25, 15:08   

odswieze troche temat bo przerabialem go u sibie, jedna z glownych przyczyc stukajacego lancuszka jest to iz kosz sprzeglowy, a dokladnie zembatka na nim zachodzi na tulejke, kosz sie szybko wyciera i jest luz pomiedzy tulejka i sie wszystko kiwa :? straszna kicha ja dorabialem tulejke do tej zembatki bo ta kupowana ni chu*& nie pasowala albo za krotka albo zadluga albo jest luz, albo go nie ma wogole i grozi to zatarciem po 2 minutach od uruchomienia silnika. tak pozatym to moj pierwszy post musialem cos napisac pozdrowienia dla emzetkowiczow :wink:
 
     
SAke 
Pogromca Mitów! :)


Motocykl: VFR 800Fi
Pomógł: 5 razy
Wiek: 35
Dołączył: 05 Mar 2005
Posty: 1019
Skąd: Żyraków / Dębica
Wysłany: 2006-02-25, 15:12   

rybson13, :D My sie chyba juz znamy :) :P
CZyzby moj podpis na forum motocyklistow okazał sie trafna raklama :D :D
_________________
http://www.polskajazda.pl...600,WSK,125/394
 
 
     
wojciech944 

Motocykl: ETZ 250/300
Pomógł: 35 razy
Wiek: 36
Dołączył: 19 Sie 2005
Posty: 1491
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2006-02-25, 16:09   

rybson13, widze ze wyemigrowałes z forum motocyklostow 8)
moze napiszesz cos o swoich patentach w etce
np o tym wyswietlaczu biegow :wink:
bardzo mnie to interesuje :)
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2006-02-25, 22:23   

wyświetlacz biegów....z tego co pamiętam to chyba był pomysł młodgo VFR. Ale zamontowanie ustrojstwa do 150 to wyczyn...w 150 dużo mniej miejsca;/

Mimo wszystko chiałbym zobaczyc MZ rybsona !
 
 
     
wojciech944 

Motocykl: ETZ 250/300
Pomógł: 35 razy
Wiek: 36
Dołączył: 19 Sie 2005
Posty: 1491
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2006-02-25, 22:39   

no własnie oto chodzi
robson ma w swej Mz wiele fajnych patentów :)
 
     
rybson13 
Zlotowicz

Motocykl: Sf
Wiek: 36
Dołączył: 25 Lut 2006
Posty: 414
Skąd: Tarnów
Wysłany: 2006-02-26, 10:59   

NO tak Sake my sie znamy, z forum motocyklistow nie wyemigrowalem tak do konca :wink: tylko tutaj jest troche wiecej rzeczy co mnie ciekawia, co do wyswietlacza biegow ktos madrze powiedzial ze pomysl byl młodegoVFR, dostalem od niego zupelna zgode i opis oraz slowa otuchy :) wszystko bylo by spoko jakby to montowac w etz 250 bo tam jest duzo miejsca, a w mz 150 to strasznie duzo pieprzenia bo nie ma gdzie tego wsadzic. Co do patentow to mam tylko takie, ktore cos wnosza do mojego moturka niedlugo powstanie tylni hamulec tarczowy, ale on raczej nic nie wniesie zostanie zrobiony z czystej ciekawosci. Jak znajde czas to umyje sobie moturka i zrobie fotki, tyle ze moja etka to zupelnie normalna etka bez zadnych widocznych agrotuningow :wink: przede wszystkim chce ja zachowac w orginale, a teraz moze wymienie co w mojej etz jest inacze:
-pompka hamulca tarczowego- zostal zrobiony tloczek dopasowany pod nowy simering dwuwargowy (wymiarow nie paamietam) oraz zamontowany hydrauliczny wlacznik swiatla stopu co by oszczedzic sobie problemow z tradycyjnym wlacznikiem ktory mi sie psol 2 razy dziennie :( efekt tej pracy to to ze pompka nie uronila kropli plynu, i zawsze gdy wcisne klamke hamulca zaswieca mi sie swiatlo stopu :)
-wyswietlacz biegow opis zostal wziety od mlodegoVFR za co mu dziekuje, jesli chcecie opis musicie pisac do niego no bo ja nie wiem czy moge tak to rozprowadzac co by mlody zly nie byl, w kazdym razie dziala, jest to raczej bajer, ale teraz sie lapie za glowe ze coraz czesciej z niego kozystam :) uklad elektroniczny jest prosty do zrobienia, zrobilem na wyswietlaczu 7 segmentowym ktory zamontowalem w glowce ramy w zaslepce co by miec latwy dostep jakby sie cos popsulo, no i bede go musial zmienic bo mam zolty, a chce czerwony bo na zoltym w dzien czasem nie widac jak slonce przyswieci
-dodatkowy oring w wałku od startera- jak wiadomo w etz 150 jest walek od startera w ktory wchodzi walek od zmiany biegow no i mi ciekl olej wiec wytoczony zostal rowek i wsadzony orgin w walek od startera co uszczelnilo polaczenie jego z walkiem od biegow
-dodatkowy oring w delku od strony oleju w otworze na starter sytuacja zupelnie taka sama jak wyzej :)
-simering w zembatce na walku zdawczym w ktory wchodzi popychacz sprzegla, ciekl mi tamtedy olej wiec wywalilem te gomowe podkladki i zastosowalem ladny simering:)
-diodowy termometr temperatury cylindra schemat krazy po internecie i jest znany wsrod motocyklistow kazdy pewnie widzial :) zamontowalem to dosyc fajnie na polce z zegarami wyglada jak obrotomierz heheh fotki pokaze to bedziecie widziec, nie wiem czy mam jescze jakies patenty oprocz tego ze caly silnik jest skrecony na srobkach ampolowych i nie znajdziecie u mnie sroby na srobokret i polecam ten zabieg jak ktos juz rozpolawia silnik to niech da nowe sroby ampolowe, jak sobie cos przypomne to napisze i jak zrobie zdjecia to zamieszcze, a tak pozatym toi brak mi pomyslow co by tu w mz zrobic, mam jescze wskaznik naladowania akumlatora, ale go nie montuje bo nie mam zabardzo pomyslu gdzie by go wsadzic zeby to ladnie wygladalo :| pzdr dla emzetkowiczow :wink:
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,09 sekundy. Zapytań do SQL: 13