[Mz Etz 150]bezpieczniki? |
Autor |
Wiadomość |
Marcin W.
Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 61 razy Wiek: 45 Dołączył: 27 Cze 2006 Posty: 1046 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2010-06-30, 00:25
|
|
|
Witam
tu masz jak podłączyć ten typ
regulatora
http://www.fotosik.pl/pok...b145935040.html
oraz opis podłączania z tej strony w oryginale;
"Aby Ułatwić montaż stworzyłem schemat połączeniowy i krótki opis. Uwaga, decydując się na taki regulator należy pamiętać przy zakupie, aby był to model 9d (koszt około 20 zł) a oznaczenia pokrywały się z tymi na rysunku. Po lewej stronie(oddzielonej niebieską linią) jest fragment schematu z oryginalnymi połączeniami i zwykłym regulatorem. Po prawej połączenia z nowym regulatorem. W skrócie: W miejsce starego regulatora wkładamy nowy i mocujemy go do uchwytu na ramie za pomocą śruby i nakrętki. Pomiędzy podkładkę i uchwyt ramy wkładamy okrągłe złącze wtykowe przewodu brązowego prowadzącego do centralnego podłączenia masy MC. Wyciągamy podwójny przewód z zacisku 61 prostownika(zielono-czerwony 0,75mm) i przyłączamy go do zacisku 15 nowego regulatora. Wolne złącze tego samego przewodu przyłączamy do zacisku 61 prostownika. Do zacisku 67 nowego regulatora przyłączamy przewód prowadzący do bezpiecznika(Si 4 - 2A) wzbudzającego prądnicy(alternatora), kolor przewodu to niebiesko-zielony 0,75mm Dwa pozostałe przewody NIE łączymy ze sobą! Przewód wychodzący z zacisku D+ prostownika(czerwono-żółty 2,5mm) wtykamy w złącze po pozostałym przewodzie w styku bezpiecznika (Si 1 – 16A +)dodatniego bieguna akumulatora. W rezultacie powinien nam pozostać jeden bezużyteczny przewód."
Sprawdź czy masz jak tu pisze będziemy myśleć co dalej... Jeśli inaczej podłączyłeś regulator niż tu jest w opisie możliwe że jest już spalony.... |
_________________ Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433 |
|
|
|
|
boba15
Motocykl: Mz 150
Wiek: 31 Dołączył: 12 Lut 2010 Posty: 23 Skąd: Głogów
|
Wysłany: 2010-06-30, 15:46
|
|
|
Miałem dobrze podłaczone według twojego schematu! Regulator od poloneza miałem drugi w zapasie i podlaczyłem go i to samo,wieć tamten regulator jest dobrze podlaczony! |
|
|
|
|
Chinczyk
Nowicjusz
Motocykl: MZ ETZ 150e '90r
Pomógł: 31 razy Wiek: 29 Dołączył: 10 Maj 2010 Posty: 513 Skąd: Okolice Brzozowa
|
Wysłany: 2010-06-30, 16:22
|
|
|
Może warto zainwestować w regulator dedykowany dla MZ... |
_________________ Pomogłem? Kliknij "pomógł"! |
|
|
|
|
Xargo
Motocykl: ETZ251,Cagiva Raptor
Pomógł: 52 razy Wiek: 35 Dołączył: 24 Sty 2006 Posty: 977 Skąd: Olsztyn / Ostrołęka
|
Wysłany: 2010-06-30, 16:28
|
|
|
Nie warto, bo regiel od poloneza jest lepszy niż dedykowany do MZ. Lepszy bo tańszy, w środku jest identyczny |
|
|
|
|
boba15
Motocykl: Mz 150
Wiek: 31 Dołączył: 12 Lut 2010 Posty: 23 Skąd: Głogów
|
Wysłany: 2010-06-30, 16:29
|
|
|
regulator jest dobry od poloneza |
|
|
|
|
Chinczyk
Nowicjusz
Motocykl: MZ ETZ 150e '90r
Pomógł: 31 razy Wiek: 29 Dołączył: 10 Maj 2010 Posty: 513 Skąd: Okolice Brzozowa
|
Wysłany: 2010-06-30, 16:32
|
|
|
Być może i że lepszy.
Teraz jak się kupuje coś to trzeba uważać na chińszczyznę. |
_________________ Pomogłem? Kliknij "pomógł"! |
|
|
|
|
boba15
Motocykl: Mz 150
Wiek: 31 Dołączył: 12 Lut 2010 Posty: 23 Skąd: Głogów
|
Wysłany: 2010-06-30, 22:22
|
|
|
Po mały zaopatrzam sie w miernik;)a jak ktos ma jakis pomysl co moze jeszcze byc to niech napisze;) |
|
|
|
|
Marcin W.
Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 61 razy Wiek: 45 Dołączył: 27 Cze 2006 Posty: 1046 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2010-06-30, 23:32
|
|
|
Witam
Skoro masz miernik to za jego pomocą ustaw zakres pomiaru diód prostowniczych najlepiej było by aby odłączyć wszystkie diody od reszty połączeń aby nie fałszowało pomiaru...
Mierzysz po kolei poszczególne diody w dwóch kierunkach czyli przykładasz czerwony kabelek do jednego końca diody następnie zamieniasz końcówki pomiarowe. Dioda jeśli jest dobra powinna w jednym kierunku przewodzić a w drugim nie (być w stanie zaporowym)
Prawidłowe wskazanie to gdzieś w granicach 400do 650 (tu właściwie mierzone jest napięcie na złączu diody) jeśli miernik pokaże wartość 0 to oznacza że któraś z diód ma zwarcie i powinno się odlutować po kolei diody aby je sprawdzić która z nich jest uszkodzona( to jest najlepszy i najdokładniejszy sposób pomiaru)
Napisz co ci się udało ustalić...POZDRO
Masz tu jeszcze objaśniony pomiar diod i pokazany jakbyś chciał wiedzieć to z innego źródła (tyle ze tam jest pomiar omomierzem) http://www.elportal.pl/ea/pomiary.html |
_________________ Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433 |
|
|
|
|
boba15
Motocykl: Mz 150
Wiek: 31 Dołączył: 12 Lut 2010 Posty: 23 Skąd: Głogów
|
|
|
|
|
Yasiec65
amator/hobbysta
Motocykl: MZ TS 250/1 1981r.
Pomógł: 33 razy Wiek: 58 Dołączył: 07 Kwi 2010 Posty: 170 Skąd: Grajewo
|
Wysłany: 2010-07-02, 19:14
|
|
|
Wygląda że masz przegrzane uzwojenie na stojanie.Ustaw miernik na "megaomy" i zobacz czy uzwojenie ma przebicie na "masę".Jednym kabelkiem do masy a drugim do wyprowadzeń stojana. Sprawdź czy dasz radę zdrapać na uzwojeniu lakier paznokciem. Jeżeli tak to stojan do wymiany.Sądząc po stanie stojana wiele dobrego tu nie wróżę.Czy masz dobrze osadzony i dokręcony wirnik? Może czop wału jest krzywy, wał źle wycentrowany, lub stojan krzywo osadzony?Zmierz opór wirnika na pierścieniach.. Powinien wynosić ok 6 omów Jakbyś "cyknął" zdjęcie wirnika tak żeby można było zobaczyć jego uzwojenie bo cóś tam "czarno" widzę.
Pozdrawiam |
_________________ Y@$&€c
Najważniejsze są drobiazgi.
Na odległość leczyć potrafił chyba tylko Kaszpirowski.
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek . |
|
|
|
|
boba15
Motocykl: Mz 150
Wiek: 31 Dołączył: 12 Lut 2010 Posty: 23 Skąd: Głogów
|
Wysłany: 2010-07-02, 21:13
|
|
|
Zrobię tak wezme od kolegi odkrece caly stojan i przygrece do siebie i zobacze czy dało to jakies efekty !Bo on ma ładowanie w mz |
|
|
|
|
Yasiec65
amator/hobbysta
Motocykl: MZ TS 250/1 1981r.
Pomógł: 33 razy Wiek: 58 Dołączył: 07 Kwi 2010 Posty: 170 Skąd: Grajewo
|
Wysłany: 2010-07-02, 21:16
|
|
|
Jak w poprzednim poście sprawdź osadzenie wirnika na wale abyś bałaganu nie narobił (i Sobie i koledze).
Pozdrawiam |
_________________ Y@$&€c
Najważniejsze są drobiazgi.
Na odległość leczyć potrafił chyba tylko Kaszpirowski.
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek . |
|
|
|
|
boba15
Motocykl: Mz 150
Wiek: 31 Dołączył: 12 Lut 2010 Posty: 23 Skąd: Głogów
|
Wysłany: 2010-07-02, 22:21
|
|
|
ale jak go sprawdzic czy dobrze jest osadzony dobic go to oporu czy jak?;/ |
|
|
|
|
Yasiec65
amator/hobbysta
Motocykl: MZ TS 250/1 1981r.
Pomógł: 33 razy Wiek: 58 Dołączył: 07 Kwi 2010 Posty: 170 Skąd: Grajewo
|
Wysłany: 2010-07-02, 22:46
|
|
|
Sądząc po wyglądzie stojanie wirnik ma bicie. Kręcąc wałem przyłóż jak najbliżej wirnika i pewnie trzymając śrubokręt. Jeżeli szczelina między śrubokrętem a wirnikiem podczas kręcenia wałem będzie co pół obrotu wału się zmieniać (raz większa raz mniejsza) to wirnik ma bicie. Najlepiej byłoby ściągnąć wirnik i sprawdzić w podobny sposób stan wału ( czy czop nie ma bicia ).
Pozdrawiam |
_________________ Y@$&€c
Najważniejsze są drobiazgi.
Na odległość leczyć potrafił chyba tylko Kaszpirowski.
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek . |
|
|
|
|
boba15
Motocykl: Mz 150
Wiek: 31 Dołączył: 12 Lut 2010 Posty: 23 Skąd: Głogów
|
Wysłany: 2010-07-03, 12:53
|
|
|
Czop wału ma bicie:((odechciało mi się wtedy wszystkiego!Odłożyłem ją na bok znów wrypaywać 300zł na wał to lekka przesada;/ juz lepiej sprzedac ja i dołożyć i kupic po romoncie całą! |
|
|
|
|
Marcin W.
Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 61 razy Wiek: 45 Dołączył: 27 Cze 2006 Posty: 1046 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2010-07-03, 19:24
|
|
|
boba15, radził bym ci jednak odwrotnie nie zniechęcaj się i nie wierz w opisy na allegro że po remoncie itp. bo nie jeden kupił taki i musiał dopłacić 1000zł aby faktycznie było po remoncie nowy wał to wydatek 230zł-250zł jeśli już kupować to z logiem na czopie IFA są to najlepsze z tych wszystkich podróbek wałów... zobacz tu
http://www.intr-mot.pl/in...z1&dzial=wal150 POZDRO |
_________________ Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433 |
|
|
|
|
Yasiec65
amator/hobbysta
Motocykl: MZ TS 250/1 1981r.
Pomógł: 33 razy Wiek: 58 Dołączył: 07 Kwi 2010 Posty: 170 Skąd: Grajewo
|
Wysłany: 2010-07-03, 22:29
|
|
|
Może nie jest tak źle. Jeżeli wał jest w dobrym stanie (łożysko korbowodu nie ma wyczuwalnego luzu) to być może wystarczy go wycentrować.Zanieś wał do "znajomego" mechanika i niech sprawdzi wał na bicie.Jeżeli się uda to koszt będzie nieporównywalnie mniejszy niż zakup nowego wału.
Pozdrawiam |
_________________ Y@$&€c
Najważniejsze są drobiazgi.
Na odległość leczyć potrafił chyba tylko Kaszpirowski.
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek . |
|
|
|
|
boba15
Motocykl: Mz 150
Wiek: 31 Dołączył: 12 Lut 2010 Posty: 23 Skąd: Głogów
|
Wysłany: 2010-07-10, 09:04
|
|
|
Witam będe chciał zakupić ten wał:
http://www.intr-mot.pl/in...z1&dzial=wal150
Mieszkam od tego sklepu 150km i nie wiem ile zapłace za dowóz do mojego domu?Może ktoś już zamawiał to może napisać ile to go wyniosło? |
|
|
|
|
Marcin W.
Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 61 razy Wiek: 45 Dołączył: 27 Cze 2006 Posty: 1046 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2010-07-10, 11:20
|
|
|
boba15, Raczej ty powinieneś pofatygować się do naszego kolegi z klubu niż on do ciebie bo 150 km to trochę drogi, na pewno może ci wysłać pocztą , kurierem... No chyba że zapłacisz mu odpowiednio....
Wyślij do niego PW http://forum.mz-klub.pl/p...ewprofile&u=647 i się dogadaj się w sprawie opcji dostawy, bądź odbioru osobistego ...POZDRO
PS- Również zbieram kasę na ten co ty wał z IFA... |
_________________ Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433 |
|
|
|
|
pyndzo
Motocykl: etz 150
Dołączył: 06 Lut 2012 Posty: 2 Skąd: Pokdarpacie
|
Wysłany: 2012-07-25, 19:15
|
|
|
Witam, od razu sorki ze odgrzebuję temat z przed roku. Otóż mam taki problem ze w mz etz 150 palą mi sie bezpieczniki od zasilania i ładowania miał może ktoś taki problem i może mi coś doradzić gdzie szukać zwarcia. Pozdrawiam |
|
|
|
|
|