» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
[Mz Etz 150]bezpieczniki?
Autor Wiadomość
Marcin W. 


Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 61 razy
Wiek: 45
Dołączył: 27 Cze 2006
Posty: 1046
Skąd: Katowice
Wysłany: 2010-06-30, 00:25   

Witam
tu masz jak podłączyć ten typ
regulatora

http://www.fotosik.pl/pok...b145935040.html
oraz opis podłączania z tej strony w oryginale;
"Aby Ułatwić montaż stworzyłem schemat połączeniowy i krótki opis. Uwaga, decydując się na taki regulator należy pamiętać przy zakupie, aby był to model 9d (koszt około 20 zł) a oznaczenia pokrywały się z tymi na rysunku. Po lewej stronie(oddzielonej niebieską linią) jest fragment schematu z oryginalnymi połączeniami i zwykłym regulatorem. Po prawej połączenia z nowym regulatorem. W skrócie: W miejsce starego regulatora wkładamy nowy i mocujemy go do uchwytu na ramie za pomocą śruby i nakrętki. Pomiędzy podkładkę i uchwyt ramy wkładamy okrągłe złącze wtykowe przewodu brązowego prowadzącego do centralnego podłączenia masy MC. Wyciągamy podwójny przewód z zacisku 61 prostownika(zielono-czerwony 0,75mm) i przyłączamy go do zacisku 15 nowego regulatora. Wolne złącze tego samego przewodu przyłączamy do zacisku 61 prostownika. Do zacisku 67 nowego regulatora przyłączamy przewód prowadzący do bezpiecznika(Si 4 - 2A) wzbudzającego prądnicy(alternatora), kolor przewodu to niebiesko-zielony 0,75mm Dwa pozostałe przewody NIE łączymy ze sobą! Przewód wychodzący z zacisku D+ prostownika(czerwono-żółty 2,5mm) wtykamy w złącze po pozostałym przewodzie w styku bezpiecznika (Si 1 – 16A +)dodatniego bieguna akumulatora. W rezultacie powinien nam pozostać jeden bezużyteczny przewód."
Sprawdź czy masz jak tu pisze będziemy myśleć co dalej... Jeśli inaczej podłączyłeś regulator niż tu jest w opisie możliwe że jest już spalony....
_________________
Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433
 
 
     
boba15 

Motocykl: Mz 150
Wiek: 31
Dołączył: 12 Lut 2010
Posty: 23
Skąd: Głogów
Wysłany: 2010-06-30, 15:46   

Miałem dobrze podłaczone według twojego schematu! Regulator od poloneza miałem drugi w zapasie i podlaczyłem go i to samo,wieć tamten regulator jest dobrze podlaczony!
 
     
Chinczyk 
Nowicjusz

Motocykl: MZ ETZ 150e '90r
Pomógł: 31 razy
Wiek: 29
Dołączył: 10 Maj 2010
Posty: 513
Skąd: Okolice Brzozowa
Wysłany: 2010-06-30, 16:22   

Może warto zainwestować w regulator dedykowany dla MZ...
_________________
Pomogłem? Kliknij "pomógł"!
 
 
     
Xargo 


Motocykl: ETZ251,Cagiva Raptor
Pomógł: 52 razy
Wiek: 35
Dołączył: 24 Sty 2006
Posty: 977
Skąd: Olsztyn / Ostrołęka
Wysłany: 2010-06-30, 16:28   

Nie warto, bo regiel od poloneza jest lepszy niż dedykowany do MZ. Lepszy bo tańszy, w środku jest identyczny
 
     
boba15 

Motocykl: Mz 150
Wiek: 31
Dołączył: 12 Lut 2010
Posty: 23
Skąd: Głogów
Wysłany: 2010-06-30, 16:29   

regulator jest dobry od poloneza
 
     
Chinczyk 
Nowicjusz

Motocykl: MZ ETZ 150e '90r
Pomógł: 31 razy
Wiek: 29
Dołączył: 10 Maj 2010
Posty: 513
Skąd: Okolice Brzozowa
Wysłany: 2010-06-30, 16:32   

Być może i że lepszy.
Teraz jak się kupuje coś to trzeba uważać na chińszczyznę. :neutral:
_________________
Pomogłem? Kliknij "pomógł"!
 
 
     
boba15 

Motocykl: Mz 150
Wiek: 31
Dołączył: 12 Lut 2010
Posty: 23
Skąd: Głogów
Wysłany: 2010-06-30, 22:22   

Po mały zaopatrzam sie w miernik;)a jak ktos ma jakis pomysl co moze jeszcze byc to niech napisze;)
 
     
Marcin W. 


Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 61 razy
Wiek: 45
Dołączył: 27 Cze 2006
Posty: 1046
Skąd: Katowice
Wysłany: 2010-06-30, 23:32   

Witam
Skoro masz miernik to za jego pomocą ustaw zakres pomiaru diód prostowniczych najlepiej było by aby odłączyć wszystkie diody od reszty połączeń aby nie fałszowało pomiaru...
Mierzysz po kolei poszczególne diody w dwóch kierunkach czyli przykładasz czerwony kabelek do jednego końca diody następnie zamieniasz końcówki pomiarowe. Dioda jeśli jest dobra powinna w jednym kierunku przewodzić a w drugim nie (być w stanie zaporowym)
Prawidłowe wskazanie to gdzieś w granicach 400do 650 (tu właściwie mierzone jest napięcie na złączu diody) jeśli miernik pokaże wartość 0 to oznacza że któraś z diód ma zwarcie i powinno się odlutować po kolei diody aby je sprawdzić która z nich jest uszkodzona( to jest najlepszy i najdokładniejszy sposób pomiaru)
Napisz co ci się udało ustalić...POZDRO
Masz tu jeszcze objaśniony pomiar diod i pokazany jakbyś chciał wiedzieć to z innego źródła (tyle ze tam jest pomiar omomierzem) http://www.elportal.pl/ea/pomiary.html
_________________
Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433
 
 
     
boba15 

Motocykl: Mz 150
Wiek: 31
Dołączył: 12 Lut 2010
Posty: 23
Skąd: Głogów
Wysłany: 2010-07-01, 19:25   

Pomierzyłem wynik 526 na kazdej diodzie wiec wszystko jest dobrze :)to co teraz jeszcze pomierzyć?

[ Dodano: 2010-07-01, 21:56 ]
Witajcie prostownik jest 100% dobry sprawdzałem wszystko miernikiem.Sprawdzałem tagże wyjście z diud (61) jakie idzie napięcie na regulator i wynosiło 12-24 skakało tak;/.Sprawdziłem bezposrednie wyjscie z altelnatora na U.V.W wynosiło 60-80 i tak skakało,a motor byl odpalony.

Paliło mi też bezpiecznik na kierunkowskazach,ponieważ gdzieś dostaje masę a to potem doje gdzie dostaje mase.:)

[ Dodano: 2010-07-02, 16:37 ]
Witam zrobiłem zdjęcia altelnatora i stojanu i nie wiem czy te usterki na stojanie bede zakłucac ladowaniu?;/



http://img132.imageshack.us/i/spma0026l.jpg/
http://img39.imageshack.us/i/spma0027t.jpg/
http://img9.imageshack.us/i/spma0028g.jpg/
http://img716.imageshack.us/i/spma0029n.jpg/
 
     
Yasiec65 
amator/hobbysta


Motocykl: MZ TS 250/1 1981r.
Pomógł: 33 razy
Wiek: 58
Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 170
Skąd: Grajewo
Wysłany: 2010-07-02, 19:14   

Wygląda że masz przegrzane uzwojenie na stojanie.Ustaw miernik na "megaomy" i zobacz czy uzwojenie ma przebicie na "masę".Jednym kabelkiem do masy a drugim do wyprowadzeń stojana. Sprawdź czy dasz radę zdrapać na uzwojeniu lakier paznokciem. Jeżeli tak to stojan do wymiany.Sądząc po stanie stojana wiele dobrego tu nie wróżę.Czy masz dobrze osadzony i dokręcony wirnik? Może czop wału jest krzywy, wał źle wycentrowany, lub stojan krzywo osadzony?Zmierz opór wirnika na pierścieniach.. Powinien wynosić ok 6 omów Jakbyś "cyknął" zdjęcie wirnika tak żeby można było zobaczyć jego uzwojenie bo cóś tam "czarno" widzę.
Pozdrawiam :piwo:
_________________
Y@$&€c
Najważniejsze są drobiazgi.
Na odległość leczyć potrafił chyba tylko Kaszpirowski.
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek ;-) .
 
 
     
boba15 

Motocykl: Mz 150
Wiek: 31
Dołączył: 12 Lut 2010
Posty: 23
Skąd: Głogów
Wysłany: 2010-07-02, 21:13   

Zrobię tak wezme od kolegi odkrece caly stojan i przygrece do siebie i zobacze czy dało to jakies efekty !Bo on ma ładowanie w mz :)
 
     
Yasiec65 
amator/hobbysta


Motocykl: MZ TS 250/1 1981r.
Pomógł: 33 razy
Wiek: 58
Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 170
Skąd: Grajewo
Wysłany: 2010-07-02, 21:16   

Jak w poprzednim poście sprawdź osadzenie wirnika na wale abyś bałaganu nie narobił (i Sobie i koledze).
Pozdrawiam :piwo:
_________________
Y@$&€c
Najważniejsze są drobiazgi.
Na odległość leczyć potrafił chyba tylko Kaszpirowski.
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek ;-) .
 
 
     
boba15 

Motocykl: Mz 150
Wiek: 31
Dołączył: 12 Lut 2010
Posty: 23
Skąd: Głogów
Wysłany: 2010-07-02, 22:21   

ale jak go sprawdzic czy dobrze jest osadzony dobic go to oporu czy jak?;/
 
     
Yasiec65 
amator/hobbysta


Motocykl: MZ TS 250/1 1981r.
Pomógł: 33 razy
Wiek: 58
Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 170
Skąd: Grajewo
Wysłany: 2010-07-02, 22:46   

Sądząc po wyglądzie stojanie wirnik ma bicie. Kręcąc wałem przyłóż jak najbliżej wirnika i pewnie trzymając śrubokręt. Jeżeli szczelina między śrubokrętem a wirnikiem podczas kręcenia wałem będzie co pół obrotu wału się zmieniać (raz większa raz mniejsza) to wirnik ma bicie. Najlepiej byłoby ściągnąć wirnik i sprawdzić w podobny sposób stan wału ( czy czop nie ma bicia ).
Pozdrawiam :piwo:
_________________
Y@$&€c
Najważniejsze są drobiazgi.
Na odległość leczyć potrafił chyba tylko Kaszpirowski.
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek ;-) .
 
 
     
boba15 

Motocykl: Mz 150
Wiek: 31
Dołączył: 12 Lut 2010
Posty: 23
Skąd: Głogów
Wysłany: 2010-07-03, 12:53   

Czop wału ma bicie:((odechciało mi się wtedy wszystkiego!Odłożyłem ją na bok znów wrypaywać 300zł na wał to lekka przesada;/ juz lepiej sprzedac ja i dołożyć i kupic po romoncie całą!
 
     
Marcin W. 


Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 61 razy
Wiek: 45
Dołączył: 27 Cze 2006
Posty: 1046
Skąd: Katowice
Wysłany: 2010-07-03, 19:24   

boba15, radził bym ci jednak odwrotnie nie zniechęcaj się i nie wierz w opisy na allegro że po remoncie itp. bo nie jeden kupił taki i musiał dopłacić 1000zł aby faktycznie było po remoncie nowy wał to wydatek 230zł-250zł jeśli już kupować to z logiem na czopie IFA są to najlepsze z tych wszystkich podróbek wałów... zobacz tu
http://www.intr-mot.pl/in...z1&dzial=wal150 POZDRO
_________________
Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433
 
 
     
Yasiec65 
amator/hobbysta


Motocykl: MZ TS 250/1 1981r.
Pomógł: 33 razy
Wiek: 58
Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 170
Skąd: Grajewo
Wysłany: 2010-07-03, 22:29   

Może nie jest tak źle. Jeżeli wał jest w dobrym stanie (łożysko korbowodu nie ma wyczuwalnego luzu) to być może wystarczy go wycentrować.Zanieś wał do "znajomego" mechanika i niech sprawdzi wał na bicie.Jeżeli się uda to koszt będzie nieporównywalnie mniejszy niż zakup nowego wału.
Pozdrawiam :piwo:
_________________
Y@$&€c
Najważniejsze są drobiazgi.
Na odległość leczyć potrafił chyba tylko Kaszpirowski.
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek ;-) .
 
 
     
boba15 

Motocykl: Mz 150
Wiek: 31
Dołączył: 12 Lut 2010
Posty: 23
Skąd: Głogów
Wysłany: 2010-07-10, 09:04   

Witam będe chciał zakupić ten wał:

http://www.intr-mot.pl/in...z1&dzial=wal150

Mieszkam od tego sklepu 150km i nie wiem ile zapłace za dowóz do mojego domu?Może ktoś już zamawiał to może napisać ile to go wyniosło?
 
     
Marcin W. 


Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 61 razy
Wiek: 45
Dołączył: 27 Cze 2006
Posty: 1046
Skąd: Katowice
Wysłany: 2010-07-10, 11:20   

boba15, Raczej ty powinieneś pofatygować się do naszego kolegi z klubu :piwo: niż on do ciebie bo 150 km to trochę drogi, na pewno może ci wysłać pocztą , kurierem... No chyba że zapłacisz mu odpowiednio....
Wyślij do niego PW http://forum.mz-klub.pl/p...ewprofile&u=647 i się dogadaj się w sprawie opcji dostawy, bądź odbioru osobistego ...POZDRO
PS- Również zbieram kasę na ten co ty wał z IFA...
_________________
Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433
 
 
     
pyndzo 

Motocykl: etz 150
Dołączył: 06 Lut 2012
Posty: 2
Skąd: Pokdarpacie
Wysłany: 2012-07-25, 19:15   

Witam, od razu sorki ze odgrzebuję temat z przed roku. Otóż mam taki problem ze w mz etz 150 palą mi sie bezpieczniki od zasilania i ładowania :???: miał może ktoś taki problem i może mi coś doradzić gdzie szukać zwarcia. Pozdrawiam :wink:
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 14