» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Stożek sprzegła silnik 250ccm
Autor Wiadomość
hektor 
Tiger Junior


Motocykl: ETZ250 SHLM17 DL1000
Pomógł: 17 razy
Wiek: 31
Dołączył: 25 Sty 2011
Posty: 1572
Skąd: Miechów ok. Krakowa
Wysłany: 2013-01-26, 18:53   

A co do tego mają pierścienie? ;)
_________________
"Z naszych danych wynika, że zdobyć serce kobiety jest stosunkowo prosto. Zaczynamy od nacięcia wzdłuż linii mostka..."

"Co tu dużo gadać mądrze, kiedy sperma kipi w jądrze" :D

https://picasaweb.google.com/hecktor2
 
 
     
Rafal-r191 
Rafał

Motocykl: MZ TS 250
Wiek: 31
Dołączył: 29 Gru 2012
Posty: 29
Skąd: Mielec
Wysłany: 2013-01-26, 18:55   

No jak włożę coś gumowego pod tłok to go automatycznie bedzie przekrzywiać podczas dokrecania sprzęgła więc pierścienie może docisnąć do cylindra.
_________________
http://forum.mz-klub.pl/viewtopic.php?t=28809
 
     
Dodek 
...

Motocykl: mz cbr
Pomógł: 88 razy
Wiek: 28
Dołączył: 31 Lip 2011
Posty: 2201
Skąd: Mielec
Wysłany: 2013-01-26, 19:03   

Co za różnica skoro i tak masz silnik do remontu
_________________
Etz 250 -> Sc33 ->Dl650-> F4i +RN09->f4i->CBF liter
 
     
Rafal-r191 
Rafał

Motocykl: MZ TS 250
Wiek: 31
Dołączył: 29 Gru 2012
Posty: 29
Skąd: Mielec
Wysłany: 2013-01-26, 19:29   

ale już go składam
_________________
http://forum.mz-klub.pl/viewtopic.php?t=28809
 
     
Dodek 
...

Motocykl: mz cbr
Pomógł: 88 razy
Wiek: 28
Dołączył: 31 Lip 2011
Posty: 2201
Skąd: Mielec
Wysłany: 2013-01-26, 19:39   

Jak ludzie piszą jak masz zrobić, to co się jeszcze zastanawiasz 10 razy ?
_________________
Etz 250 -> Sc33 ->Dl650-> F4i +RN09->f4i->CBF liter
 
     
Rafal-r191 
Rafał

Motocykl: MZ TS 250
Wiek: 31
Dołączył: 29 Gru 2012
Posty: 29
Skąd: Mielec
Wysłany: 2013-01-26, 19:41   

Bo nie chce spierdolić :twisted: jutro spróbuję powalczyc ze sprzegłem.
_________________
http://forum.mz-klub.pl/viewtopic.php?t=28809
 
     
saska251 
Pogromca Trabantów


Motocykl: ETZ300, Z400, CB500
Pomógł: 41 razy
Wiek: 45
Dołączył: 09 Cze 2006
Posty: 2286
Skąd: Wrocław - ale sercem Warszawa
Wysłany: 2013-01-26, 20:06   

Weźcie się wszyscy uspokójcie, bo wstyd forum przynosicie.
Po co wsadzać cokolwek pod tłok, jak można otworzyć kopniak i zablokować jego główkę o ramę? :roll:
_________________
Zdrowaś turbino, powietrzaś pełna, gaz z Tobą.
Błogosławionaś Ty, między kolektorami i błogosławiony owoc żywota twojego - moment.
Święta turbino, matko mocy, módl się za nami wolnymi, teraz i w godzinę braku wachy. AMEN.
 
 
     
grajko91 


Motocykl: MZ ETZ 251
Pomógł: 21 razy
Wiek: 32
Dołączył: 29 Sie 2009
Posty: 826
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2013-01-26, 20:25   

motocyklista napisał/a:
No nie do końca :wink: bo jak masz młotek ze starym, spruchniałym trzonkiem to może ci się odszczypać kawałek i wlecieć do skrzyni korbowej :piwo: :cool:
No to wiadomo że pruchna się do cylindra nie wkłada :razz:
Rafal-r191 napisał/a:
a pierścienie nie popękają od takiego blokowania ?
nie popękają ;)
 
 
     
Krycha 
Grupa Podlasie


Motocykl: VTR Firestorm
Pomógł: 15 razy
Wiek: 35
Dołączył: 09 Gru 2007
Posty: 1302
Skąd: Brańsk
Wysłany: 2013-01-26, 22:15   

Szkoda, że w Jawie nie da się zastosować patentu z kopniakiem :mrgreen:
Dodek, udar z młotka i klucza działa tylko przy odkręcaniu śruby a nie przy dokręcaniu.
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=ptcEkErrM1g
"Max w obrotomierzu, pot leci po kołnierzu"


" ZaKrystian, powiedz mi, ile Jawa pali Ci?"
 
     
bery125 


Motocykl: Dowtown 300, WR 250
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Gru 2008
Posty: 265
Skąd: Kraków
Wysłany: 2013-01-26, 23:17   

Saska spokojnie. Młodzież się uczy, ale ostatnimi czasy żadnych wykładów praktycznych na zlocie nie było więc błądzą :mrgreen:
 
     
Rafal-r191 
Rafał

Motocykl: MZ TS 250
Wiek: 31
Dołączył: 29 Gru 2012
Posty: 29
Skąd: Mielec
Wysłany: 2013-01-27, 13:51   

Ok. Już wiem jak zablokować wał :piwo: teraz tylko palnik pożyczyć i można zakładać
_________________
http://forum.mz-klub.pl/viewtopic.php?t=28809
 
     
grajko91 


Motocykl: MZ ETZ 251
Pomógł: 21 razy
Wiek: 32
Dołączył: 29 Sie 2009
Posty: 826
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2013-01-27, 13:59   

Rafal-r191 napisał/a:
teraz tylko palnik pożyczyć i można zakładać
chcesz na ciepło stożek założyć? :lol:
 
 
     
Rafal-r191 
Rafał

Motocykl: MZ TS 250
Wiek: 31
Dołączył: 29 Gru 2012
Posty: 29
Skąd: Mielec
Wysłany: 2013-01-27, 14:19   

Tak myśle że to będzie najlepsze rozwiązanie.
_________________
http://forum.mz-klub.pl/viewtopic.php?t=28809
 
     
Dodek 
...

Motocykl: mz cbr
Pomógł: 88 razy
Wiek: 28
Dołączył: 31 Lip 2011
Posty: 2201
Skąd: Mielec
Wysłany: 2013-01-27, 14:29   

1 raz zakładałem na ciepło i go lekko obróciło podczas normalnej jazdy bez szaleństw , 2 razem bo solidnym dotarciu założyłem na zimno i wytrzymał kilkakrotne palenie lacza.

Lepsze rozwiązanie to bdb dotarcie i założenie pomiędzy łożysko oporowe a nakrętkę dodatkowej podkładki.
_________________
Etz 250 -> Sc33 ->Dl650-> F4i +RN09->f4i->CBF liter
 
     
grajko91 


Motocykl: MZ ETZ 251
Pomógł: 21 razy
Wiek: 32
Dołączył: 29 Sie 2009
Posty: 826
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2013-01-27, 14:56   

jeśli masz w miarę dobre powierzchnie stożków to zwykłe oczyszczenie i odtłuszczenie powinno wystarczyć.
Dodek napisał/a:
założenie pomiędzy łożysko oporowe a nakrętkę dodatkowej podkładki.
TOjest dobra rada. Kiedyś po moim pierwszym remoncie silnika, po kilku dniach obróciło mi stożek ale nie podczas jazdy tylko podczas próby rozpalenia z rana :lol: Depnąłem na kopniak a on zwyczajnie się ślizgnął jak bym na sprzęgle trzymał. Zdjąłem pokrywę no i okazało się że to stożek. Zamontowałem ponownie , dałem drugą podkładkę pod nakrętkę obrotomierza i nigdy więcej problemów ze stożkiem nie miałem :piwo:
 
 
     
Rafal-r191 
Rafał

Motocykl: MZ TS 250
Wiek: 31
Dołączył: 29 Gru 2012
Posty: 29
Skąd: Mielec
Wysłany: 2013-01-27, 15:40   

No nakrętkę na bank dam.
_________________
http://forum.mz-klub.pl/viewtopic.php?t=28809
 
     
Allu 
only 250


Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Paź 2005
Posty: 2833
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2013-01-28, 19:52   

Takie pytanie, kosz sprzęgłowy opuszczając fabrykę był wyważony. Przy rozkręcaniu owego kosza powinno się znaczyć wszystkie elementy by nie zmienić wyważenia, mam taką zagadkę, otóż mam 2 kosze sprzęgłowe w rozsypce (w częściach) i jak to teraz spasować by całość była w miarę wyważona?

ES 250/2 gwiazda metalowa nie alu jak w ETZ (są na niej nawiercone otwory wyważające, są też na pierścieniu z uzębieniem wewnętrznym (na przekładki tarcz). Skręcić aby otwory były z jednej strony czy inaczej?
_________________
*1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
 
 
     
michał 83 
MZ ETZ 250


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 3 razy
Wiek: 41
Dołączył: 22 Sty 2013
Posty: 142
Skąd: Turek
Wysłany: 2013-01-28, 21:29   

Witam kolegę tak mi się wydaje że kosze były wyważane w komplecie więc każdy kosz to komplet. I chyba rozebranie i złożenie jednego z dwóch to ten nie będzie już wyważony.
_________________
Einzylinder-Telegabel-Zentralkastenrahmen
MZ ETZ 250 1986r


Z miłości do MZ
http://pokazywarka.pl/liixun/
 
 
     
Dodek 
...

Motocykl: mz cbr
Pomógł: 88 razy
Wiek: 28
Dołączył: 31 Lip 2011
Posty: 2201
Skąd: Mielec
Wysłany: 2013-01-28, 21:32   

grajko91 napisał/a:
Kiedyś po moim pierwszym remoncie silnika, po kilku dniach obróciło mi stożek ale nie podczas jazdy tylko podczas próby rozpalenia z rana :lol: Depnąłem na kopniak a on zwyczajnie się ślizgnął jak bym na sprzęgle trzymał. Zdjąłem pokrywę no i okazało się że to stożek. Zamontowałem ponownie , dałem drugą podkładkę pod nakrętkę obrotomierza i nigdy więcej problemów ze stożkiem nie miałem

Jak kiedyś o tym rozmawialiśmy winne tu są części - tj wał i stożek które nie pasują do siebie tak jak oryginały - w oryginale stożek siadał tak jak ma być - sama nakrętka napędu obrotomierza go dobrze dociskała .
W przypadku chińskich wałów i polskich stożków siada to jak się uda, często jest tak że gwint nakrętki napędu obrotomierza się kończy ( nakrętka zaczyna stawiać opór ( bo jej gwint wew się kończy i dobija od wew do czopa wału ) i wydaje się nam że jest mocno dokręcone - a tu zonk bo sama nakrętka jest dokręcona mocno ale w żadnym wypadku nie powoduje ona dociskanie stożka do wału i stożek się przez to obraca.
Zwykła dobrana podkładka to niweluje - i stożek nigdy już nam nie spadnie. - tylko trzeba na to przeznaczyć odrobinę czasu - wziąć do rąk suwmiarkę i pomierzyć jak nakrętka siada na wał i jaki jest luz bez podkładki - zatem jaka podkładkę mamy użyć ( grubość należy dobierać indywidualnie ) aby było idealnie.

Stożek przeważnie nie spada dlatego że był źle założony , ale dlatego że nie był dociśnięty.

Allu, na gwieździe stalowej z tsy i na tym pierścieniu i chyba na stożku też są znaki - takie w kształcie litery O i one mają się zgrać.
_________________
Etz 250 -> Sc33 ->Dl650-> F4i +RN09->f4i->CBF liter
 
     
Allu 
only 250


Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Paź 2005
Posty: 2833
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2013-01-28, 23:55   

Spoko jeden komplet się zgrał - niestety ten sfatygowany przez kogoś (piasta i ta częśc z uzębieniem wewn. do d...)

Drugi komplet zgrała się gwiazda, piasta sprzęgła i tyle. Problem mam z częścią z uzębieniem wewn. na przekładki, za cholerę nie mogę znaleźc tego "O", cały komplet był szkiełkowany bo miał delikatny nalot rdzy, w jednym miejscu ma lekkie wżery - może to tutaj był ten znak? Sam nie wiem. Nie ma innej możliwości żeby to rozkminic? :klnie:
_________________
*1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 13