» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Zwiększanie pojemności cylindra Mz ETZ 150 na 175cm3
Autor Wiadomość
hartman 


Motocykl: WSK 125,175
Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 30 Wrz 2011
Posty: 144
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2013-11-14, 20:21   

Ja mam kilka pytań jako ,że nie posiadam etz 150. Jakiej średnicy jest tuleja na zewnątrz od dołu cylindra? Patrząc na zdjęcia cylindrów z allegro zaryzykowałbym ,że tulei starczy na tłok wielkości 64mm ?

Ponadto szpilki są szeroko rozstawione ,a same kanały płuczące mają taki naddatek materiału ,że pewnie cylinder (nie wykluczając przy tym tulejowania) byłby w stanie udźwignąć tłok 66-68mm spokojnie. Inżynierowie zostawili szeroko otwartą furtkę :evil: Np. cylinder z wsk 175 ma dużo mniejsze pole do popisu.
 
     
intr 


Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 2022
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2013-11-15, 09:20   

Na nic większego od tłoka shl nie ma tam miejsca. Przy rozwiercie na nominał shl materiału na stronę jest mniej niż 2 mm. Zostaje na pierwszy szlif na styk i tylko dlatego, żę szlify są co 0,25. (to dla oryginalnej tulei)

Tulejując da się wsadzić tłok od etz 250 w tej cylinder. Podobno trialowe wydumki tak miały, jest taka czerwona na youtubie, o pojemności chyba 220 cm ? Napisałem kiedyś do kolegi, który wrzucił ów filmik i taką informację mi przekazał.
_________________
Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr)
 
     
hartman 


Motocykl: WSK 125,175
Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 30 Wrz 2011
Posty: 144
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2013-11-15, 17:51   

No to fajnie dzięki za informację. Na nowej tulei i tłoku 64-66 plus kilku usprawnieniom można by uzyskać małego ściganta.
 
     
intr 


Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 2022
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2013-11-15, 18:01   

Można by, ale osprzęt tego silnika nie wytrzymuje nawet dobrej przeróbki na 175, a pojemność dla pojemności to bezsens. Magds miał 160 ccm i koni też nie mało...
_________________
Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr)
 
     
hartman 


Motocykl: WSK 125,175
Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 30 Wrz 2011
Posty: 144
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2013-11-15, 19:40   

Nie sądzę ,że podzespoły nie dadzą sobie rady. Magds użytkował/użytkuje motocykl z bardzo dobrym rezultatem i nic złego się nie działo. Oczywiste jest ,że jazda na wysokich obrotach skraca żywotność ,ale z każdym silnikiem tak jest.

Co do samej pojemności również uważam ,że nie ma sensu popadać w skrajności i pakować tam 70mm ale te 62-64mm można by spokojnie zastosować z prostego powodu ,że jest sporo tłoków ,które można by z mniejszymi lub większymi modyfikacjami z powodzeniem zaadaptować. W czasach kiedy kupno oryginalnego tłoka jest niemożliwe trzeba szukać dobrych zamienników.
 
     
intr 


Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 2022
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2013-11-15, 22:00   

Ty nie sądzisz a ja wiem, że nie wytrzymają, bo mam taki silnik w ciągłym użytkowaniu. Przy standardowym sprzęgle uślizg sprzęgła z gazu na piątym biegu miałem już po przejechaniu 1kkm. Po zmodyfikowaniu i lekkim wzmocnieniu docisku przejechałem kolejne 3kkm i sprzęgło już nie nadąża łapać przy szybkich zmianach z 1,2,3. Nie mówiąc już o nowym zestawie zębatek i czeskim łańcuszku, który już po 4 kkm odbija się o pokrywę. Obroty nie dobijają tego silnika, tylko duży moment przy niskich obrotach. Tłoków jest dużo, ale praktycznie wszystkie z tego wymiaru na sworzeń 16, co mocno komplikuje przeróbkę i wymaga wymiany korbowodu na inny oraz przeróbkę wału. Ogólnie silnik 150'tki jest upierdliwy i ma sporo bolączek, jak chce się mu trochę wigoru dodać.

Moim zdaniem jak kto chce ten silnik bajerować, o niech zaczyna od shl'ki gdyż dobrze zrobiona przeróbka pozwala uzyskać przyspieszenie do 80 takie same jak 250. Ciągłą przelotową autostradową 110 przy stałych obrotach 6,5 tyś, oraz chwilową (tzn, żeby np kolumnę tirów łyknąć), ale moim zdaniem niebezpieczną już dla pierścieni ponad 120 km/h. M.in dlatego takiej prędkości nie utrzymywałem nigdy dłużej, mimo że silnik na tym zestawie pozwala ją uzyskać. Ciągła powyżej 110 na własne ryzyko :P
_________________
Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr)
 
     
Adax 
DODAJ GAZU NA WIRAZU


Motocykl: etz 250 1988r.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 09 Maj 2010
Posty: 1246
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2013-11-15, 23:25   

intr napisał/a:
przyspieszenie do 80 takie same jak 250. Ciągłą przelotową autostradową 110 przy stałych obrotach 6,5 tyś, oraz chwilową (tzn, żeby np kolumnę tirów łyknąć), ale moim zdaniem niebezpieczną już dla pierścieni ponad 120 km/h.


Potwierdzam, jak się Intr zapomni, to jest co robić żeby dotrzymać kroku. :cool3:
_________________
Najlepsza na świecie jest jazda na ETZ-cie!
=================================================
MZ ES 250/1-1966r / MZ ES 125 / MZ ETZ 250-1988r(obecnie w wersji 300, boost port, 5 canal by INTR) MZ ETZ 250 Gespann "ZŁOMEK" -1986r / MuZ Skorpion TRAVELLER - 1996r / MZ 1000S - 2004r
 
     
wojtek.mz 
Ekipa PMI


Motocykl: MZ
Pomógł: 86 razy
Wiek: 50
Dołączył: 14 Gru 2010
Posty: 2938
Skąd: powiat PMI
Wysłany: 2013-11-16, 09:38   

intr napisał/a:
Ciągłą przelotową autostradową 110 przy stałych obrotach 6,5 tyś, oraz chwilową (tzn, żeby np kolumnę tirów łyknąć), ale moim zdaniem niebezpieczną już dla pierścieni ponad 120 km/h.
Prawdę mówi bo razem jechaliśmy :piwo:
adax-a1 napisał/a:
jak się Intr zapomni, to jest co robić żeby dotrzymać kroku. :cool3:
:piwo:
_________________
ES 250/2-1970r,ETZ 250-1989r MILICYJNA, ETZ 250-1981r, ETZ 250-1984r GESPANN, ETZ 250-1988r, ETZ 150-1989r teraz 125, SKORPION TOUR-1996r
 
     
hartman 


Motocykl: WSK 125,175
Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 30 Wrz 2011
Posty: 144
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2013-11-16, 18:11   

intr napisał/a:
Ciągłą przelotową autostradową 110 przy stałych obrotach 6,5 tyś, oraz chwilową (tzn, żeby np kolumnę tirów łyknąć),


I SHL wytrzymuje taką prędkość przelotową na dłuższym odcinku bez zatarcia?
 
     
intr 


Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 2022
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2013-11-16, 19:32   

No to chyba wynika z tego, co wyżej napisałem. Zresztą nie rozumiem dlaczego miałby się zacierać. Tłok jak tłok, wykonanie w fso bez zarzutu. Materiał ak12 ale tutaj 0,05 luzu załatwiło temat. Dupa jest z pierścieniami. 2,5 mm to za dużo, żeby z obrotami szaleć. Nie ma tym samym sensu montowanie membrany i innych wynalazków na tym secie. Na zwykłym symetryku działa aż za dobrze.
_________________
Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr)
 
     
hartman 


Motocykl: WSK 125,175
Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 30 Wrz 2011
Posty: 144
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2013-11-16, 20:55   

intr napisał/a:
Zresztą nie rozumiem dlaczego miałby się zacierać.


Nie wiem jak jest z SHL ,ale WSK lubią się zacierać o czym świadczy wpis w instrukcji ,że jazda na dłuższym odcinku pełną mocą może doprowadzić do zatarcia. Zresztą tyczy się to tak samo MZ, Jaw i reszty motocykli 2t.
 
     
Marcin_93 

Motocykl: CZ krzyżówka:D
Wiek: 31
Dołączył: 15 Lis 2013
Posty: 2
Skąd: Okolice Strzyżowa
Wysłany: 2013-11-17, 09:34   

hartman napisał/a:
intr napisał/a:
Zresztą nie rozumiem dlaczego miałby się zacierać.


Nie wiem jak jest z SHL ,ale WSK lubią się zacierać o czym świadczy wpis w instrukcji ,że jazda na dłuższym odcinku pełną mocą może doprowadzić do zatarcia. Zresztą tyczy się to tak samo MZ, Jaw i reszty motocykli 2t.


Ojciec kupił w 86r cz175. Jechał z bratem nią 120km/h. Z nimi jechał wujek na wsk 125 i niestety wsk się zatarła na max obrotach. Dobre 15km max prędkością jechali i nie wytrzymała tego wieśka.
 
     
wojtek.mz 
Ekipa PMI


Motocykl: MZ
Pomógł: 86 razy
Wiek: 50
Dołączył: 14 Gru 2010
Posty: 2938
Skąd: powiat PMI
Wysłany: 2013-11-17, 14:13   

hartman napisał/a:
lubią się zacierać o czym świadczy wpis w instrukcji ,że jazda na dłuższym odcinku pełną mocą może doprowadzić do zatarcia. Zresztą tyczy się to tak samo MZ, Jaw i reszty motocykli 2t.
A gdzieś to kolego wyczytał o mz ?
_________________
ES 250/2-1970r,ETZ 250-1989r MILICYJNA, ETZ 250-1981r, ETZ 250-1984r GESPANN, ETZ 250-1988r, ETZ 150-1989r teraz 125, SKORPION TOUR-1996r
 
     
hartman 


Motocykl: WSK 125,175
Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 30 Wrz 2011
Posty: 144
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2013-11-17, 18:29   

Mało to masz na internecie tematów i zdjęć pozacieranych tłoków ? Chyba co zlot mz ktoś wstawia zdjęcia "po trasie" z posklejanymi tłokami.
 
     
wojtek.mz 
Ekipa PMI


Motocykl: MZ
Pomógł: 86 razy
Wiek: 50
Dołączył: 14 Gru 2010
Posty: 2938
Skąd: powiat PMI
Wysłany: 2013-11-17, 18:43   

hartman, Ale Ty mówiłeś że tak pisze w instrukcji więc pytam gdzie.
hartman napisał/a:
Chyba co zlot mz ktoś wstawia zdjęcia "po trasie" z posklejanymi tłokami.
Komu, kiedy , gdzie ?
_________________
ES 250/2-1970r,ETZ 250-1989r MILICYJNA, ETZ 250-1981r, ETZ 250-1984r GESPANN, ETZ 250-1988r, ETZ 150-1989r teraz 125, SKORPION TOUR-1996r
 
     
Reich 
Jawer's back


Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 24 razy
Wiek: 34
Dołączył: 27 Lip 2009
Posty: 1676
Skąd: Sieradz
Wysłany: 2013-11-17, 20:27   

Cytat:
Komu, kiedy , gdzie ?

i na jakim tłoku?
_________________
Wino, konserwy, muzyka bez przerwy heavy

Strachliwi zostali w domu, słabi zginęli po drodze, przetrwali eMZeciarze.

Gdzie kończy się asfalt, zaczyna się przygoda.
 
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy
Wiek: 37
Dołączył: 24 Maj 2009
Posty: 7479
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2013-11-18, 00:38   

Marcin_93 napisał/a:
Jechał z bratem nią 120km/h. Z nimi jechał wujek na wsk 125


:lol:
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
jannex 

Motocykl: mz ts 250/1
Pomógł: 22 razy
Wiek: 39
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1121
Wysłany: 2013-11-18, 09:12   

Shl wytrzyma spokojnie, wujek był riderem i zawsze powtarzał że na trasę to tylko Junak, Shl m11 albo Mz-tka. Jest wiarygodny a tą Mz ujeżdżam teraz ja :)
Shl, z której czerpiecie tłoki do przeróbek była kiedyś najdroższym motocyklem 2t polskiej produkcji i jako jedyna mogła stać na równi z innymi konstrukcjami zza granicy.
 
     
intr 


Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 2022
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2013-11-18, 09:45   

Każdy wytrzyma o ile jest dobrze zrobiony. Każdy silnik ma te same elementy jak cylinder, tłok, wał i rządzą tymi elementami te same prawidła. Silniki fabrycznie g*wniane nie spełniają tych podstawowych zasad budowy już w momencie zejścia z taśmy, więc nawet odbudowa na 100% oryginał nie daje gwarancji sprawnego silnika. Akurat tłoka shlki się to nie tyczy, nie tyczy się MZ'tkowych wyrobów. Wsk'ki też mogą pracować bezawaryjnie o ile samemu poprawi się wszystkie fabrycznie niedoróbki i/lub jawne głupoty.
_________________
Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr)
 
     
wojtek.mz 
Ekipa PMI


Motocykl: MZ
Pomógł: 86 razy
Wiek: 50
Dołączył: 14 Gru 2010
Posty: 2938
Skąd: powiat PMI
Wysłany: 2013-11-18, 15:37   

hartman,
Reich napisał/a:

Cytat:
Komu, kiedy , gdzie ?

i na jakim tłoku?
:? :? :? :? :?
_________________
ES 250/2-1970r,ETZ 250-1989r MILICYJNA, ETZ 250-1981r, ETZ 250-1984r GESPANN, ETZ 250-1988r, ETZ 150-1989r teraz 125, SKORPION TOUR-1996r
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,14 sekundy. Zapytań do SQL: 14