» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Zwiększanie pojemności cylindra Mz ETZ 150 na 175cm3
Autor Wiadomość
Wolf 


Motocykl: 150 301 Orzeł1
Pomógł: 14 razy
Wiek: 32
Dołączył: 16 Sty 2009
Posty: 756
Skąd: Ostrów Wlkp.
Wysłany: 2010-08-27, 12:54   

motomaciey napisał/a:
Wolfiq, a co z pierścieniami ?


Tomring ;) , sworzeń szlifierz, zabezpieczenia zwyczajne od MZ.
 
     
adamoq21 
bawiący się MZ-ami


Motocykl: mz 150 etz 91.
Wiek: 36
Dołączył: 03 Mar 2008
Posty: 227
Skąd: Janów Podl./Lublin
Wysłany: 2010-08-27, 13:23   

hubertbaran, czy jeśli zostawię okna płuczące i wydechowe na owk oryginalnych przy tłoku shl a dolot wydłużę maksymalnie i zastosuję membranę dostanę bardzo podobny przebieg krzywych mocy i momentu do oryginalnego tyle że wartości będą większe??

[ Dodano: 2010-08-27, 13:38 ]
od jakiego motocykla można zastosować membrane do mz 150??
_________________
kiedy jest ci smutno i źle,
wskocz na swój motor i przejedz się :D
 
 
     
Werpach 
EndDDuRo Rider :)


Motocykl: Brak
Pomógł: 9 razy
Wiek: 36
Dołączył: 27 Sie 2009
Posty: 337
Skąd: Świnoujście
Wysłany: 2010-08-27, 15:08   

adamoq21 napisał/a:
od jakiego motocykla można zastosować membrane do mz 150??
masz łeb i ch*j, kombinuj... :lol: jak dla mnie to z Aprili RS 125...
_________________

If You Gonna Be Dumb You Gotta Be Tough
http://www.youtube.com/watch?v=5rST04LvIMg

Temat o mojej replice ETS 250G http://forum.mz-klub.pl/viewtopic.php?t=14682
 
 
     
korpek 


Motocykl: Wsk 125, Mz 250
Pomógł: 2 razy
Wiek: 34
Dołączył: 20 Mar 2008
Posty: 45
Skąd: Stargard Szczeciński
Wysłany: 2010-08-27, 15:21   

Kolega magsd, który też przerobił swoją 150 ma membranę Minarelli AM6/Derbi, od 125 będzie chyba za duża.
_________________
Ring ding ding :)
 
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2010-08-27, 15:56   

Żeby wiedzieć jakie teraz masz czasy wypadało by je zmierzyć;] To raz 2, już masz większą wartość momentu maksymalnego i to dużo skoro sprzęgło się rozleciało. Jak dasz membranę to zminimalizujesz dziurę w dole ale zawsze ona będzie.
_________________
Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !

Werpach:
"Komuna wróciła"
 
 
     
adamoq21 
bawiący się MZ-ami


Motocykl: mz 150 etz 91.
Wiek: 36
Dołączył: 03 Mar 2008
Posty: 227
Skąd: Janów Podl./Lublin
Wysłany: 2010-08-27, 22:30   

ale chcę zrobić jeszcze jeden gar. i zatoczyć tylko z dołu żeby otwarcie płuków i wydechu było jak w standardzie a w dolot membrankę :d :piwo:
_________________
kiedy jest ci smutno i źle,
wskocz na swój motor i przejedz się :D
 
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2010-08-28, 10:37   

Już wolał bym zrobić nową tuleje do cylindra.
_________________
Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !

Werpach:
"Komuna wróciła"
 
 
     
mruk 

Motocykl: ES250;ETS250;TS 250
Pomógł: 4 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Kwi 2009
Posty: 72
Skąd: poznań
Wysłany: 2010-08-28, 22:13   

Cytat:
Co ma grubość ścianki do oddawania do żywotności cylindra? Są technologie np. Cromal w której warstwa galwaniczna ma kilka mikronów;]


Ja myślę że ma, po zagrzaniu tuleja może nie trzymać wymiarów bo będzie za cieńka, a rozszerza się mniej niż aluminium. Galwaniczne powłoki są chyba dobrane pod względem rozszerzania cieplnego do cylindra, a tuleja musi mieć grubość chyba że jest jakieś lepsze chłodzenie.
Więc ta przeróbka będzie się zacierać, od razu bym robił luźniejsze pasowanie (jak w SHL albo więcej). Ale takie jest moje zdanie.
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2010-08-28, 22:21   

Galwaniczne powłoki praktycznie nie rozszerzają się cieplnie. Tuleja nie pofaluje się samochodowe tuleje też nie są zbyt grube.
_________________
Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !

Werpach:
"Komuna wróciła"
 
 
     
mruk 

Motocykl: ES250;ETS250;TS 250
Pomógł: 4 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Kwi 2009
Posty: 72
Skąd: poznań
Wysłany: 2010-08-28, 22:30   

ale tam jest zwykle wodne chłodzenie i nie ma okien. To jest moje zdanie - w nowych technologiach się średnio orientuję.
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2010-08-30, 10:03   

Pokarze ci tez cylindry 2T tulejowane ze ścianka tulei 2mm
_________________
Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !

Werpach:
"Komuna wróciła"
 
 
     
magsd 

Motocykl: ETZ150; TS250/1
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Sie 2010
Posty: 60
Skąd: Pulsnitz (D)
Wysłany: 2010-08-31, 10:15   

Grubość ścianki tulei musi być min. 1,5 mm.

Bardziej przesunięcia można osiągnąć tylko z nowym tulei.
Następnie, jak również 186cc, jak kolega.
 
     
adamoq21 
bawiący się MZ-ami


Motocykl: mz 150 etz 91.
Wiek: 36
Dołączył: 03 Mar 2008
Posty: 227
Skąd: Janów Podl./Lublin
Wysłany: 2010-08-31, 10:20   

pragnę zauważyć iż temat zmierza w zupełnie inną strone niż zamierzenie autora.
_________________
kiedy jest ci smutno i źle,
wskocz na swój motor i przejedz się :D
 
 
     
magsd 

Motocykl: ETZ150; TS250/1
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Sie 2010
Posty: 60
Skąd: Pulsnitz (D)
Wysłany: 2010-08-31, 10:28   

Na co to jest silnik tłokowy adamoq21?
Czy masz link do sklepu?
 
     
motomaciey 
Jestem hardcorem


Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Pomógł: 126 razy
Wiek: 38
Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 4224
Skąd: Grudziądz, Warszawa
Wysłany: 2010-08-31, 12:49   

magsd napisał/a:
Bardziej przesunięcia można osiągnąć tylko z nowym tulei.
Następnie, jak również 186cc, jak kolega.
Na co to jest silnik tłokowy adamoq21?
Czy masz link do sklepu?

Nie zrozumiałem kontekstu, fajnie jest mieć swój własny świat ale bez przesady.
_________________
Jaskół Bike na PJ
 
     
mruk 

Motocykl: ES250;ETS250;TS 250
Pomógł: 4 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Kwi 2009
Posty: 72
Skąd: poznań
Wysłany: 2010-08-31, 13:12   

Cytat:

Nie zrozumiałem kontekstu, fajnie jest mieć swój własny świat ale bez przesady.

ja też nad tym myślałem, i nie jestem pewien o co magsd chodziło.
Co do dyskusji to była jak najbardziej w temacie.
A co do tulei to nie tylko grubość, bo 1,5mm pewnie mechanicznie wytrzyma, ale ma znaczenie w czym ta tuleja jest osadzona, w przypadku takiej cienkiej już by trzeba brać pod uwagę rozszerzanie cieplne cylindra. Po coś te tuleje były grubsze w oryginale i chyba nie chodziło o dociążenie. Tak sobie myślę, ale może to wam będzie chodzić, inna sprawa że nie wiadomo jak długo.
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2010-09-01, 09:58   

Popatrzcie drodzy panowie na miasto pochodzenia użytkownika, to nasz gość z zagranicy. Wiec proszę uprzejmie. Translator bywa ułomny.
_________________
Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !

Werpach:
"Komuna wróciła"
 
 
     
adamoq21 
bawiący się MZ-ami


Motocykl: mz 150 etz 91.
Wiek: 36
Dołączył: 03 Mar 2008
Posty: 227
Skąd: Janów Podl./Lublin
Wysłany: 2010-09-01, 15:58   

[ Dodano: 2010-09-01, 22:56 ]
tłok z podkładkami

[ Dodano: 2010-09-01, 23:02 ]
magsd,
tłok pochodzi z motocykla SHL 175 produkcji polskiej przykładowy link do takiego tłoka to: http://allegro.pl/shl-m11...1197915528.html
pozdrawiam
_________________
kiedy jest ci smutno i źle,
wskocz na swój motor i przejedz się :D
 
 
     
magsd 

Motocykl: ETZ150; TS250/1
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Sie 2010
Posty: 60
Skąd: Pulsnitz (D)
Wysłany: 2010-09-02, 09:19   

Dzięki za linka.

Tłok jest naprawdę interesujące, niestety, bardzo grube pierścienie.
Ten fakt nie sprzyja wyższej prędkości obrotowej silnika niż 6 000 RPM . Do prędkości obrotowej silnika w pierwotnym zespole jeszcze w porządku, a ponadto dobra cena!

Pozwoliłem sobie na mała zmianę tak żeby wszyscy wiedzieli o co biega.
Ostatnio zmieniony przez hubertbaran 2010-09-02, 11:12, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2010-09-02, 11:22   

Tłok Od SHL posiada właśnie istotną wadę tzn. szerokie pierścienie więc nie można szaleć z obrotami.

Podczas całej tej przeróbki nie chodzi jednak o pojemność tylko o charakter silnika

Fabrycznie stosunek parametru skoku do średnicy: 58 do 56 = 1,035

Po przeróbce 58 do 61,5 = 0,94


Z tłokiem SHL można kombinować najlepiej standardowe rowki zaślepić i dorobić jeden cienki pierścień pomiędzy denkiem a 1 pierścieniem. Dziś poszukam czegoś w swoich zapasach może znajdę interesujący tłok.
_________________
Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !

Werpach:
"Komuna wróciła"
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 14