» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN



 Ogłoszenie 

Zakończenie sezonu 2018


Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: motomaciey
2018-06-29, 07:41
CASTROL RACING FULL SYNTHETIC 2T
Autor Wiadomość
lukaszMZ 


Motocykl: MZ 251 ETZ
Pomógł: 1 raz
Wiek: 26
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 67
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2010-08-06, 02:28   CASTROL RACING FULL SYNTHETIC 2T

Witam czy moge tym olejem zastapic olej, ktorym do tej pory robiłem mieszanke (jakis mineralny ze stacji lukoil) czy to nie bedzie szkodliwe dla silnika jesli zmienie z minerala na syntetyczny? niektorzy mnie straszą ze ten olej wypłukuje brudy i bede musiał wszystko czyscic i wgl? Pozdro :)
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 133 razy
Wiek: 31
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 6185
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2010-08-06, 08:02   

Jeśli masz silnik z dużym przebiegiem, to może się "rozdzwonić" po zastosowaniu tego oleju, gdyż faktycznie syntetyczne oleje mają większe zdolności czyszczące. Jeśli masz świeżo po remoncie to możesz bez problemu stosować syntetyka.
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
 
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 30
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4137
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2010-08-06, 23:11   

Nic mu nie będzie.
_________________
Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !

Werpach:
"Komuna wróciła"
 
 
     
Jantar 


Motocykl: sprzedany
Wiek: 29
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 91
Skąd: Śrem
Wysłany: 2010-08-09, 22:25   

Ja spotkałem się z opinią, że po mineralnym na syntetyk - stanowczo NIE, osobiście nie testowałem, ale ktoś mi mówił o przypadku zatarcia.
_________________
Albo MZ, albo nic!
Motocykle są pożytyczne, bo zabijają komary.
 
 
     
Werpach 
EndDDuRo Rider :)


Motocykl: Brak
Pomógł: 9 razy
Wiek: 31
Dołączył: 27 Sie 2009
Posty: 336
Skąd: Świnoujście
Wysłany: 2010-09-13, 15:10   

a ja testowałem osobiście... generalnie na castrolu jest lepsza kultura pracy silnika i są podwyższone obroty. Jak pierwszy raz zalałem mieszanki z castrolem to gdy zaczęła wypalać się zawartość gaźnika obroty podwyższały się... zrobiłem na tym 50km i kompletnie nic... no może to że u mnie mniej pierścienie słychać :grin: Valvoline jeszcze nie otwierałem :mrgreen
_________________

If You Gonna Be Dumb You Gotta Be Tough
http://www.youtube.com/watch?v=5rST04LvIMg

Temat o mojej replice ETS 250G http://forum.mz-klub.pl/viewtopic.php?t=14682
 
 
     
bugietz251 
Motomaniak.

Motocykl: ETZ 251 :)
Pomógł: 3 razy
Wiek: 27
Dołączył: 09 Cze 2007
Posty: 352
Skąd: Kampinos
Wysłany: 2010-09-13, 18:02   

ja tego castrola leje do RS 125 i śmiga zarąbiście jest to jeden z lepszych olei dostępnych na rynku :)
 
 
     
lukasz_fa 
jazddddddddddaaaa:)

Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 37
Dołączył: 30 Maj 2010
Posty: 8
Skąd: Kamienna góra
Wysłany: 2010-09-15, 20:53   

Ja też używam tego castrola i jestem zadowolony polecam :) . A opiniami o wypłukaniu osadów czy zatarciach się nie przejmuj jest to hipotetycznie możliwe ale przy naprawdę zajechanym silniku. Oleje syntetyczne leje do wszystkiego czym jeżdżę i nigdy nie miałem żadnych problemów.
_________________
Nie ważne czym nie ważne jak liczy się tylko we włosach wiatr
 
 
     
Kudlaty2007
[Usunięty]

Wysłany: 2010-09-15, 23:05   

obecnie mam mam prawie 1 litr orlen orlen semisyntetic 2t- tani bo kosztuje ok 15 zeta.
Ale mam w zapasie castrol 2 t, myślę że będzie dobry. Aha dolewam jeszcze od przyzwyczajenia od ładnych kilku lat unikat/dodatek do benzyny
 
     
Qbol50 


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 3 razy
Wiek: 28
Dołączył: 26 Cze 2007
Posty: 126
Skąd: Poznań/Luboń
Wysłany: 2010-11-01, 15:37   

Ja też kupiłem Castrola 2T . Wcześniej jeździłem na takim w czarnej butelce. Kosztuje słono , ale za to silnik tak nie dymi i wolniej odkłada się nagar. Co do stuków to mój silnik przejechał 31 kkm i pracuje na nim bardzo cicho.
_________________
MZ ETZ 250 84'
KTM LC4 660 SMC 04'
ROMET Ogar 205 86'
 
 
     
Kamek 

Motocykl: Plastik
Pomógł: 1 raz
Wiek: 24
Dołączył: 30 Paź 2007
Posty: 58
Skąd: Katowice
Wysłany: 2010-11-04, 09:48   

Lepszej klasy olej = większa wytrzymałość, oleje na bazie syntetycznej lepiej smarują silnik, redukcja tarcia pozwala ożywić nieco silnik ogólnie polecam!


Jantar napisał/a:
Ja spotkałem się z opinią, że po mineralnym na syntetyk - stanowczo NIE, osobiście nie testowałem, ale ktoś mi mówił o przypadku zatarcia.


Stary mit i to w dodatku o sinikach 4 suwowych w których olej rzadszy miałby wypłukać nagar i rozszczelnić silnik.
 
     
__Karol__ 


Motocykl: MZ, KTM, WSK, WFM
Pomógł: 26 razy
Wiek: 25
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 411
Skąd: Białystok
Wysłany: 2010-11-04, 18:15   

Jeżeli ktoś ma około 12-15 kkm zrobionych na miksolu (lub równie słabym mineralnym oleju) to zastosowanie w pełni syntetycznego oleju będzie powodować odklejanie się cienkich warstw nagaru z głowicy i tłoka. Ten nagar może uszkodzić gładź cylindra który po takim przelocie ma bliżej niż dalej do nieuniknionego szlifu. Więc to nie jest w pełni mit. Tak apropo oleje syntetyczne mają najwięcej dodatków antypiennych, czyszczących itd I rozszczelniają silnik bo ludzie zalewają je do samochodów mających 20 lat gdzie wszystkie uszczelki to próchno ;)
_________________
"Gites było to słowo magiczne, słowo oznaczające
robotę tak dokładną i precyzyjną, że żadna maszyna ani przyrząd nie były w
stanie wykazać stopnia jej doskonałości." :-D
Ostatnio zmieniony przez __Karol__ 2011-02-04, 21:48, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
adam251 


Motocykl: ETZ 251 91' YZF R1
Pomógł: 10 razy
Wiek: 29
Dołączył: 19 Cze 2009
Posty: 263
Skąd: Wieluń/Poznań
Wysłany: 2010-11-04, 18:31   

Pierwsze słyszę że nagar może uszkodzić gładź cylindra. Rozumiem że w starym silniku 4T olej syntetyczny może narobić małego bałaganu ale wątpię że w 2T może coś złego się stać. W końcu mieszanka na okrągło przepłukuje silnik i nie ma w nim tyle syfu co w 4T w którym ciągle znajduje się przepracowany olej.
 
 
     
Kamek 

Motocykl: Plastik
Pomógł: 1 raz
Wiek: 24
Dołączył: 30 Paź 2007
Posty: 58
Skąd: Katowice
Wysłany: 2010-11-04, 19:32   

Dokładnie jak Adam zauważył, silniki 4T to inna bajka. W dwu suwie, dodatkowo chłodzonym powietrzem (metalowa upg) nie ma prawa się nic stać.
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 133 razy
Wiek: 31
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 6185
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2010-11-04, 23:41   

adam251 napisał/a:
W końcu mieszanka na okrągło przepłukuje silnik i nie ma w nim tyle syfu co w 4T w którym ciągle znajduje się przepracowany olej.


Z tym zdaniem się nie zgodzę, bo w większości 4T olej nie jest przepalany (lub w nieznacznych ilościach), zaś w 2T niestety tak. No a najwięcej syfu powstaje właśnie od spalania oleju (mowa oczywiście o prawidłowo wyregulowanym silniku).
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
 
 
     
dublekil 


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 6 razy
Wiek: 30
Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 163
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2010-11-05, 00:23   

adam to w takim razie dlaczego książka "Jeżdżę . . ." zaleca co 10 tys. km oczyszczenie kanałów cylindra i tłoka z pozostałości nagaru, bo jest tego nagaru pełno wszędzie. Licząc spalanie 5l/100km silnik spala litr oleju na 1 000km. Choć sam uważam, że zmiana z minerala na syntetyk dotyczy tylko uszczelek.
_________________
Pierdzę jakby z ostrożna, co by się nie zesrać.
 
 
     
Zuh 
Jeżdżący na eMZecie


Motocykl: ETZ 150
Pomógł: 10 razy
Wiek: 29
Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 862
Skąd: Łąkie (Lubuskie)
Wysłany: 2010-11-06, 10:29   

A ja jeżdżę na miksolu i jeżeli jest dobrze wyregulowany silnik i odpowiednio zrobiona mieszanka to się bardzo dobrze przepala......dzisiejszy miksol podejrzewam że jest lepszy od oleju na których się jeździło w czasach kiedy emzetke można było kupić w salonie......a i wtedy ludzie robili niemałe przebiegi na emzetkach.......a w 2t olej jest cały czas "zmieniany" i przy każdym obrocie wały jest podana nowa dawka oleju więc nie ma większej różnicy między tanim olejem a drogim.....pewnie jakieś na droższym oleju zrobimy więcej km.......ale tak szczerze to ile więcej? 1000? 2000? a nawet jeżeli 5 tys......to w ciągu tych 30- 35 tyk km gdzie dublekil napisał że przy spalaniu 5l/100 km to oleju spali 1l na 1000km to na wychodzi że na te 35 tys km spali mam 35l oleju.....
Więc na miksol wydamy 350zł licząc litr za 10zł przy przebiegu 35tys km
a na castrol wydamy 1200zł licząc litr za 40zł przy przebiegu 30tys km.....a za 850zł to zrobimy sobie szlif albo kupimy nowy komplet (cylinder, tłok, pierścienie) i jeszcze na łożyska zostanie i regeneracje wału......

A co do zmiany mineralnego na syntetyczny to zależy od stanu silnika......jeżeli jest zajechany to wiadomo lejemy mineralny a jeżeli jest w dobrej kondycji to pomimo że był zalany mineralny nie widzę przeszkód żeby zmienić na półsyntetyk......oczywiście jeżeli chodzi o 4t.......a w 2t to nie ma różnicy bo to jest całkiem inny silnik i smarowanie ma całkiem inne.......a nawet jeżeli ten nagar będzie wypłukiwany to będzie to się działo stopniowo i na bieżąco będzie wydalany z silnika......
_________________
MZ - Majstersztyk
 
 
     
dublekil 


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 6 razy
Wiek: 30
Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 163
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2010-11-06, 18:24   

Zuh napisał/a:
w 2t olej jest cały czas "zmieniany" i przy każdym obrocie wały jest podana nowa dawka oleju więc nie ma większej różnicy między tanim olejem a drogim

To żaden argument, przecież silnik jest stale smarowany kiepskim albo dobrym olejem, tyle że za każdym razem świeżym.

Ale masz rację z tym Castrolem, nie opłaca się, ale już taki Orlen 2T półsyntetyczny, jak najbardziej, z tym podejrzeniem co do lepszej jakości nowego miksolu to tylko "podejrzenie", prawda jest taka, że miksol ma klasę TA/TB, a Orlen TC, do tego technologicznie bez porównania, bo półsyntetyk, jeżeli kosztuje 14zł to mamy 140zł do zapłaty więcej od miksolu na 35tys. km.
_________________
Pierdzę jakby z ostrożna, co by się nie zesrać.
 
 
     
__Karol__ 


Motocykl: MZ, KTM, WSK, WFM
Pomógł: 26 razy
Wiek: 25
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 411
Skąd: Białystok
Wysłany: 2010-11-06, 19:13   

dublekil dobrze napisałeś, jestem tego samego zdania, już lepiej dołożyć 4zł i kupić półsyntetyk z orlenu. Ale jeżeli ktoś chce stosować Castrol 2T lub Motul 800 2T to i tak nikt mu tego nie zabroni. Na dobrym oleju nawet 2T mniej dymi :D
_________________
"Gites było to słowo magiczne, słowo oznaczające
robotę tak dokładną i precyzyjną, że żadna maszyna ani przyrząd nie były w
stanie wykazać stopnia jej doskonałości." :-D
 
     
bugietz251 
Motomaniak.

Motocykl: ETZ 251 :)
Pomógł: 3 razy
Wiek: 27
Dołączył: 09 Cze 2007
Posty: 352
Skąd: Kampinos
Wysłany: 2010-11-06, 19:27   

castrol i motul sa stworzone dla mocno wysilonych jednostek np rs 125 z ktorej wykrzsano 30 i wiecej koni. do swojej raz nalałem jakiegos kiepskiego oleju i mi sie prztrała dobrze ze nicasilu nie ruszyło tylko sam tłok. odkad motula leje moge katowac ile wlezie , nie dymi nie smiedzi a nawet pachnie truskawkami :P
 
 
     
__Karol__ 


Motocykl: MZ, KTM, WSK, WFM
Pomógł: 26 razy
Wiek: 25
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 411
Skąd: Białystok
Wysłany: 2010-11-06, 19:34   

No wiem że do wysilonych jednostek ale to są oleje dobrej klasy nie pozostawiające po sobe praktycznie nic i które maja dobre właściwości smarujące. Tak apropo to ja nie wiem czy wgl któryś olej z koncernu motula ma brzydki zapach :D
_________________
"Gites było to słowo magiczne, słowo oznaczające
robotę tak dokładną i precyzyjną, że żadna maszyna ani przyrząd nie były w
stanie wykazać stopnia jej doskonałości." :-D
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 15