» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Odchudzanie Sprzęgła MZ ETZ.
Autor Wiadomość
Werpach 
EndDDuRo Rider :)


Motocykl: Brak
Pomógł: 9 razy
Wiek: 36
Dołączył: 27 Sie 2009
Posty: 337
Skąd: Świnoujście
Wysłany: 2010-09-06, 16:20   Odchudzanie Sprzęgła MZ ETZ.

Ostatnio z hubertembaranem myśleliśmy jak zająć się sprawą odchudzenia stożka... Padło wiele możliwości które były później nie możliwe do wykonania. Dajmy na przykład stoczenia stożka... tak na prawdę nie ma gdzie go odchudzić tą metodą.Jeżeli już to tylko spód sprzęgła gdzie można "zjechać" około 1-1,5mm co raczej było by mało efektywne... :razz: Jedynym słusznym rozwiązanie okazało się nawiercanie stożka.

I tutaj też nie jest takie hip-hop :grin: bo w sumie nie możemy zrobić odwiertów na wylot bo przyspieszyło by to zużywanie pierwszej od góry tarczy sprzęgłowej. Ja zrobiłem odwierty pomiędzy otworami na sprężyny docisku.

Są one szerokie na 12mm i głębokie na 5mm(to jest już możliwe maksimum) ,kolejne odwierty zrobiłem w podstawie stożka(miejsce styku z zabierakiem) tam zrobiłem dwa otwory na wylot i dwa na głębokość 1cm, szerokie na 6mm. Przed wierceniem wszystko wymierzył jak najlepiej tylko potrafiłem :grin: , poznaczyłem markerem a później zapunktowałem.

Odchudzeniu poddałem jeszcze (nie wiem jak to się fachowo nazywa) miejsce w którym mamy przekładki tarcz i same tarcze sprzęgłowe. Zrobiłem to poprzez powiększenie kanałów olejowych.

Po zmontowaniu tego wszystkiego,zalaniu olejem itd... odpaliłem MZ... zwiększone obroty idzie zauważyć od razu po odpaleniu... specjalnie nic nie grzebałem w gaźniku itd. Na obroty wkręca się lepiej i faktycznie szybciej z nich schodzi :grin: ogólnie jestem bardzo zadowolony z tej powiedzmy na to przeróbki :mrgreen: P.S nie odnotowałem żadnych większych wibracji a nawet śmiem powiedzieć, że zmalały :wink: :piwo:
_________________

If You Gonna Be Dumb You Gotta Be Tough
http://www.youtube.com/watch?v=5rST04LvIMg

Temat o mojej replice ETS 250G http://forum.mz-klub.pl/viewtopic.php?t=14682
 
 
     
korpek 


Motocykl: Wsk 125, Mz 250
Pomógł: 2 razy
Wiek: 34
Dołączył: 20 Mar 2008
Posty: 45
Skąd: Stargard Szczeciński
Wysłany: 2010-09-06, 17:45   

Znalezione w necie :)
_________________
Ring ding ding :)
 
 
     
Wybuch 
Etezetoholik


Motocykl: Mz etz 150
Wiek: 31
Dołączył: 13 Sie 2009
Posty: 123
Skąd: Rybaki ( Lubuskie )
Wysłany: 2010-09-06, 20:10   

Werpach, rozleci sie ! :D
_________________


Zapraszam
 
     
Jeżak 
ETS'iarz:)


Motocykl: ETS 250 x3
Pomógł: 46 razy
Wiek: 30
Dołączył: 02 Cze 2009
Posty: 1800
Skąd: Pułtusk WPU
Wysłany: 2010-09-06, 20:40   

Werpach, Podziwiam cię za takie modernizacje :mrgreen: Osiągi podnosi to jakoś czy nie :mrgreen:
_________________

 
 
     
Marek_k-750 


Motocykl: etz 251 wsk175 k-750
Pomógł: 4 razy
Wiek: 34
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 191
Skąd: Uniemyśl
Wysłany: 2010-09-06, 20:52   

Ja to myślałem kiedyś nad tym aby sprzęgło przeniesć na wałek od skrzyni biegów, tak jak ma 150, a element rozłączający sprzęgło, nie wiem jak to się dokładnie nazywa :oops: umieścić w pokrywie od dozownika oleju. wczesniej wzmiacanijąc go troche.... :piwo:
 
 
     
Werpach 
EndDDuRo Rider :)


Motocykl: Brak
Pomógł: 9 razy
Wiek: 36
Dołączył: 27 Sie 2009
Posty: 337
Skąd: Świnoujście
Wysłany: 2010-09-06, 21:11   

Jeżak, odchudzając ten element osiągi zawsze się zwiększają :grin: dzisiaj jeździłem ok 15km i różnicę czuć :grin: z gazu na biegu moment się wkręca :piwo:
_________________

If You Gonna Be Dumb You Gotta Be Tough
http://www.youtube.com/watch?v=5rST04LvIMg

Temat o mojej replice ETS 250G http://forum.mz-klub.pl/viewtopic.php?t=14682
 
 
     
Jeżak 
ETS'iarz:)


Motocykl: ETS 250 x3
Pomógł: 46 razy
Wiek: 30
Dołączył: 02 Cze 2009
Posty: 1800
Skąd: Pułtusk WPU
Wysłany: 2010-09-07, 17:19   

V-maxa już rozwinąłeś ;D? czy jeszcze sie obawiasz hehe :mrgreen:

[ Dodano: 2010-09-07, 18:20 ]
Marek_k-750 napisał/a:
Ja to myślałem kiedyś nad tym aby sprzęgło przeniesć na wałek od skrzyni biegów, tak jak ma 150
a czemu miałaby służyć taka modernizacja? :twisted:
_________________

 
 
     
adam251 


Motocykl: ETZ 251 91' YZF R1
Pomógł: 10 razy
Wiek: 35
Dołączył: 19 Cze 2009
Posty: 263
Skąd: Wieluń/Poznań
Wysłany: 2010-09-07, 18:02   

Szybciej by się wkręcała na obroty.
 
 
     
magsd 

Motocykl: ETZ150; TS250/1
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Sie 2010
Posty: 60
Skąd: Pulsnitz (D)
Wysłany: 2010-09-12, 10:55   

Great work. :cool:
 
     
owca007 
OwcA

Motocykl: KTMZ 250 wsk 175
Wiek: 32
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 6
Skąd: Wawa-Okolice radomia
Wysłany: 2010-10-19, 13:52   

Werpach, Świetna robota sam mam kilka wolnych sprzęgieł śmiem powiedzieć warunki warsztatowe (tokarka frezarka) również posiadam pewne doświadczenie też posiadam więc nic innego jak tylko brać się do roboty. Pozdrawiam i jeszcze raz Gratuluje Pomysłu i dziękuje za publikacje :P :piwo:

PS

Werpach napisał/a:
Odchudzeniu poddałem jeszcze (nie wiem jak to się fachowo nazywa) miejsce w którym mamy przekładki tarcz i same tarcze sprzęgłowe. Zrobiłem to poprzez powiększenie kanałów olejowych.


A co sądzisz o dodatkowym odchudzeniu tej części tak jak na zdjęciu nr 1 zapodanym przez korpek, czyli nawierceniu po stronie zewnętrznej nie na wylot a o jakieś 40% średnicy
?

PS 2 co sądzisz o odchudzeniu koła zamachowego np tak jak na foto w załączniku

Oraz pytanko czy po przez odchudzanie koła zamachowego oraz sprzęgła nie tracimy na momencie obrotowym silnika ?
_________________
http://www.polskajazda.pl...WSK/175/87200,1
 
 
     
motomaciey 
Jestem hardcorem


Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Pomógł: 126 razy
Wiek: 38
Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 4224
Skąd: Grudziądz, Warszawa
Wysłany: 2010-10-19, 15:10   

owca007, przy redukcji masy koła zamachowego zawsze maleje moment obrotowy. Jeśli masz zamiar używać motocykla w dalekiej turystyce to na twoim miejscu odpuścił bym sobie te zabiegi.
_________________
Jaskół Bike na PJ
 
     
sIaj 


Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 94 razy
Wiek: 37
Dołączył: 14 Paź 2004
Posty: 2016
Skąd: okolice Zakopanego
Wysłany: 2010-10-19, 15:15   

W rajdowej mz koło napędzające skrzyni jest wytaczane i ma nawiercone otwory, w swoim temacie Werpach zamieścił zdjęcia.
Co do przeniesienia sprzęgła można by użyć mechanizmu jak w cz cross.
_________________
Wykonuję różną elektronikę pojazdową.Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd. Masz pytania? Pisz!

SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097 Gość zapraszam odwiedź mój kanał http://www.youtube.com/user/sofchjanek
 
 
     
Werpach 
EndDDuRo Rider :)


Motocykl: Brak
Pomógł: 9 razy
Wiek: 36
Dołączył: 27 Sie 2009
Posty: 337
Skąd: Świnoujście
Wysłany: 2010-10-20, 19:10   

owca007, dzięki... :piwo: próbuj zebrać jak najwięcej materiału... ale wiesz... można pewnie przeholować z tym... a jak cokolwiek pęknie przy 7tyś obr to kaplica. Mam już plan na drugie sprzęgło i kolejne 15% wagi mniej. :mrgreen: ale póki co to tajemnica :wink:
_________________

If You Gonna Be Dumb You Gotta Be Tough
http://www.youtube.com/watch?v=5rST04LvIMg

Temat o mojej replice ETS 250G http://forum.mz-klub.pl/viewtopic.php?t=14682
 
 
     
owca007 
OwcA

Motocykl: KTMZ 250 wsk 175
Wiek: 32
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 6
Skąd: Wawa-Okolice radomia
Wysłany: 2010-10-20, 19:28   

Jak skończę swoje to dam zdjęcia oraz wagę przed i po zabiegu :) Pozdro i powodzenia w modach

PS a to mój sprzęt w którym przeprowadzam mody

_________________
http://www.polskajazda.pl...WSK/175/87200,1
 
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2010-10-21, 09:56   

Po pierwsze żaden moment obrotowy nie maleję. Moment obrotowy to siła * ramie.


Po drugie nie bezpiecznie odchudzać duże koło przeniesienia, bo jest to perfidny odlew i lubi sobie pękać.
_________________
Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !

Werpach:
"Komuna wróciła"
 
 
     
motomaciey 
Jestem hardcorem


Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Pomógł: 126 razy
Wiek: 38
Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 4224
Skąd: Grudziądz, Warszawa
Wysłany: 2010-10-21, 10:53   

hubertbaran, na pewno maksymalny moment będzie oddawany w innym zakresie obrotów i zmieni się jego wartość. Świetnym teoretykiem może nie jestem ale przetestowałem to w SHL-ce i odczułem wyraźnie zmianę w charakterystyce pracy silnika.
_________________
Jaskół Bike na PJ
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2010-10-21, 11:02   

Wartość momentu nie uległa zmianie to koło działa jak jego magazyn ;]
_________________
Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !

Werpach:
"Komuna wróciła"
 
 
     
intr 


Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 2022
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2010-10-21, 12:03   

hubertbaran napisał/a:
Wartość momentu nie uległa zmianie

True, a wynika to jak napisał wyżej Hubert z definicji momentu obrotowego, który nie zależy od masy ciała do którego ten moment się przykłada.
hubertbaran napisał/a:
koło działa jak jego magazyn

Można tak w uogólnieniu powiedzieć, ale chodzi tu o zwykłą bezwładność jaką posiada masa w układzie w którym działają siły. Jeżeli masa duża, bezwładność duża i trudniej taki element zatrzymać/rozpędzić. W ruchu posuwistym mówimy o pędzie jaki posiada element, czyli masa razy prędkość. W ruchu obrotowym mowa o momencie bezwładności, dla punktu opisanego wzorem masa razy promień od osi obrotu do kwadratu - i = mr2

Silnik o dużych masach wirujących będzie znacznie wolniej wytracał prędkość pod obciążeniem niż silnik maksymalnie odchudzony. Wydaje się przez to, że moment obrotowy silnika jest większy, ale silniki takie wkręcają się na obroty jak żółwie. Dobrym przykładem są stare ciągniki rolnicze ;)
_________________
Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr)
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2010-10-21, 18:45   

Generalnie w jeździe użytkowej 250 nie potrzebuje lżejszego sprzęgła. Werpach jednak nie używa swojej Mz zgodnie z przeznaczeniem producenta więc wprowadził kilka zmian które pomagają mu w osiągnięciu charakteru silnika zgodnego z jego przeznaczeniem.
_________________
Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !

Werpach:
"Komuna wróciła"
 
 
     
czochu 
typowy wariat


Motocykl: Gsxr1000 k9,etz251
Pomógł: 23 razy
Wiek: 31
Dołączył: 20 Lip 2009
Posty: 2154
Skąd: Grochowa-Piaseczno
Wysłany: 2010-10-21, 21:22   

dziś zrobiłem stozek sprzęgła tak samo jak werpach tyle ze od strony docisku frezowałem , załozyłem do silnika i zeczywiści lepiej wchodzi na obroty przy zmianie na wyzszy bieg i szybciej z nich schodzi :piwo:
_________________
-Jeszcze raz byś mnie pierdolnął młotem w łep >
a bym puścił świnie ! :3
komar>wsk175>mz 250,251>sv650Nx2,1000x3>gsxr1000k6,k8 ,k9> wigry + gsxr 1000 l4> gsxr 1000L9 + mz etz 301
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,14 sekundy. Zapytań do SQL: 13