Odchudzanie Sprzęgła MZ ETZ. |
Autor |
Wiadomość |
hubertbaran
Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy Wiek: 35 Dołączył: 21 Sie 2005 Posty: 4458 Skąd: okolice Rzeszowa
|
Wysłany: 2010-10-21, 22:27
|
|
|
No bo o to w tym zabiegu chodzi. Nie ma się co dziwić, lepiej powiedz jak z wibracjami silnika. |
_________________ Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !
Werpach:
"Komuna wróciła" |
|
|
|
|
czochu
typowy wariat
Motocykl: Gsxr1000 k9,etz251
Pomógł: 23 razy Wiek: 31 Dołączył: 20 Lip 2009 Posty: 2155 Skąd: Grochowa-Piaseczno
|
Wysłany: 2010-10-22, 16:39
|
|
|
nie odczułem róznicy związanymi z wibracjami |
_________________ -Jeszcze raz byś mnie pierdolnął młotem w łep >
a bym puścił świnie ! :3
komar>wsk175>mz 250,251>sv650Nx2,1000x3>gsxr1000k6,k8 ,k9> wigry + gsxr 1000 l4> gsxr 1000L9 + mz etz 301 |
|
|
|
|
__Karol__
Motocykl: MZ, KTM, WSK, WFM
Pomógł: 26 razy Wiek: 30 Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 411 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2010-10-22, 20:42
|
|
|
Otwory fi6, głębokość 6 otworów 22mm i 6 o głębokości 18mm. Oczywiście fazki żeby sobie paluszków nie pocharatać. Do tego w poniedziałek na tokarce sobie stożek oblatam i zobaczymy co wyjdzie
Powiem tyle: soryy za jakość |
_________________ "Gites było to słowo magiczne, słowo oznaczające
robotę tak dokładną i precyzyjną, że żadna maszyna ani przyrząd nie były w
stanie wykazać stopnia jej doskonałości." |
|
|
|
|
Werpach
EndDDuRo Rider :)
Motocykl: Brak
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 27 Sie 2009 Posty: 337 Skąd: Świnoujście
|
|
|
|
|
__Karol__
Motocykl: MZ, KTM, WSK, WFM
Pomógł: 26 razy Wiek: 30 Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 411 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2011-02-08, 19:09
|
|
|
Koniec końców z fi6 zrobiło się fi8, stożek też stoczony z tym że bardziej niż u was Jeździ jak narazie |
_________________ "Gites było to słowo magiczne, słowo oznaczające
robotę tak dokładną i precyzyjną, że żadna maszyna ani przyrząd nie były w
stanie wykazać stopnia jej doskonałości." |
|
|
|
|
Werpach
EndDDuRo Rider :)
Motocykl: Brak
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 27 Sie 2009 Posty: 337 Skąd: Świnoujście
|
|
|
|
|
__Karol__
Motocykl: MZ, KTM, WSK, WFM
Pomógł: 26 razy Wiek: 30 Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 411 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2011-02-08, 19:18
|
|
|
Mam jeszcze w zanadrzu cylek 300 z poszerzonymi kanałami i membranką, ale o tym za jakiś czas Nakręcę coś w sobotę na seryjnym zestawiku 250 jak chcesz, ogólnie to wkręca się szybciej, wyżej. Zauważyłem że ten dół poniżej 3k się poprawił. |
_________________ "Gites było to słowo magiczne, słowo oznaczające
robotę tak dokładną i precyzyjną, że żadna maszyna ani przyrząd nie były w
stanie wykazać stopnia jej doskonałości." |
|
|
|
|
Werpach
EndDDuRo Rider :)
Motocykl: Brak
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 27 Sie 2009 Posty: 337 Skąd: Świnoujście
|
|
|
|
|
__Karol__
Motocykl: MZ, KTM, WSK, WFM
Pomógł: 26 razy Wiek: 30 Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 411 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2011-02-08, 19:24
|
|
|
Jeszcze bardziej ekstremalnie? Jak możesz to wrzucaj na wagę przed i po, będzie wiadomo gdzie najwięcej można podbierać |
_________________ "Gites było to słowo magiczne, słowo oznaczające
robotę tak dokładną i precyzyjną, że żadna maszyna ani przyrząd nie były w
stanie wykazać stopnia jej doskonałości." |
|
|
|
|
Werpach
EndDDuRo Rider :)
Motocykl: Brak
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 27 Sie 2009 Posty: 337 Skąd: Świnoujście
|
|
|
|
|
__Karol__
Motocykl: MZ, KTM, WSK, WFM
Pomógł: 26 razy Wiek: 30 Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 411 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2011-03-10, 20:12
|
|
|
No ładnie, z moim już się tak nie da zrobić bo po wywierceniu otworów i tak mało zostało tego materiału, podaj wymiary tego wytoczonego rowka. Niebawem kupię jakieś drugie sprzęgło i w wolnym czasie je skatuje na tokareczce więc wymiary jak najbardziej przydadzą się Ważyłeś to przed i po ? |
_________________ "Gites było to słowo magiczne, słowo oznaczające
robotę tak dokładną i precyzyjną, że żadna maszyna ani przyrząd nie były w
stanie wykazać stopnia jej doskonałości." |
|
|
|
|
Werpach
EndDDuRo Rider :)
Motocykl: Brak
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 27 Sie 2009 Posty: 337 Skąd: Świnoujście
|
Wysłany: 2011-03-12, 14:40
|
|
|
Szkoda że nie posiadam jakiejś wagi elektronicznej... chyba niedługo wbije się do Lewiatana na wagę Ostatnio trochę bawiłem się ze sprzęgłem nawierciłem kilka otworów najpierw wiertłem 6 a później 8.. zebrałem trochę materiału z podstawy sprzęgła. A wszystko wygląda tak... |
_________________
If You Gonna Be Dumb You Gotta Be Tough
http://www.youtube.com/watch?v=5rST04LvIMg
Temat o mojej replice ETS 250G http://forum.mz-klub.pl/viewtopic.php?t=14682 |
Ostatnio zmieniony przez Werpach 2011-03-19, 01:05, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
HeavenQueen
Motocykl: FZS600
Dołączył: 04 Lut 2010 Posty: 162 Skąd: Hebzie
|
Wysłany: 2011-03-12, 23:05
|
|
|
Szybciej się będzie wkręcać na obroty na biegu jałowym, ale w trakcie jazdy pod obciążeniem to nic nie daje. Ot dupohamownia czuje to co chce czuć. Fizyki się nie oszuka.
Przełożenie masy sprzęgła na wałek skrzyni spowoduje tylko tyle że silnik straci trochę z kultury pracy na wolnych obrotach i szybciej zęby wytłucze na zabieraku i kole napędzającym.
Ogólnie ciekawa i nieprzydatna modyfikacja. Dobrym "tuningiem" w przypadku ETZ jest jeździć na rezerwie paliwa i z pustym żołądkiem (na głodnego). Te kilka kg masy mniej to jest dopiero wzrost osiągów! |
_________________ "HeavenQueen - BÓG ognia i spalin"
J.K Awers |
|
|
|
|
motomaciey
Jestem hardcorem
Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Pomógł: 126 razy Wiek: 38 Dołączył: 08 Paź 2009 Posty: 4224 Skąd: Grudziądz, Warszawa
|
Wysłany: 2011-03-13, 07:54
|
|
|
Widzę ze masz same genialne pomysły dotyczące tuningu NiebiańskaKrólowo, wypróbowałeś któryś z nich że taki z Ciebie znawca ? |
_________________ Jaskół Bike na PJ
|
|
|
|
|
__Karol__
Motocykl: MZ, KTM, WSK, WFM
Pomógł: 26 razy Wiek: 30 Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 411 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2011-03-13, 10:01
|
|
|
HeavenQueen jeżeli to nic nie daje to w jakim celu kolega z niemiec przygotowując swój silnik do wyścigów także odchudził sprzęgło ? Rozumiem, jak jeździsz na obrotach rzędu 3000-5000 to nic nie odczujesz, ale jak chcesz żeby maszynka wkręcała się wyżej niż orginał to każdy gram ma znaczenie |
_________________ "Gites było to słowo magiczne, słowo oznaczające
robotę tak dokładną i precyzyjną, że żadna maszyna ani przyrząd nie były w
stanie wykazać stopnia jej doskonałości." |
|
|
|
|
Werpach
EndDDuRo Rider :)
Motocykl: Brak
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 27 Sie 2009 Posty: 337 Skąd: Świnoujście
|
|
|
|
|
motomaciey
Jestem hardcorem
Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Pomógł: 126 razy Wiek: 38 Dołączył: 08 Paź 2009 Posty: 4224 Skąd: Grudziądz, Warszawa
|
Wysłany: 2011-03-13, 20:49
|
|
|
Wibratory ? Werpach, co ty, ogarnj trochę bo temat staje się zbyt analny |
_________________ Jaskół Bike na PJ
|
|
|
|
|
HeavenQueen
Motocykl: FZS600
Dołączył: 04 Lut 2010 Posty: 162 Skąd: Hebzie
|
Wysłany: 2011-03-14, 00:18
|
|
|
motomaciey napisał/a: | Widzę ze masz same genialne pomysły dotyczące tuningu NiebiańskaKrólowo, wypróbowałeś któryś z nich że taki z Ciebie znawca ? | Tak, piszę tylko o tym z czym osobiście miałem do czynienia. Ton wypowiedzi 6 stóp poniżej poziomu
__Karol__ napisał/a: | HeavenQueen jeżeli to nic nie daje to w jakim celu kolega z niemiec przygotowując swój silnik do wyścigów także odchudził sprzęgło ? Rozumiem, jak jeździsz na obrotach rzędu 3000-5000 to nic nie odczujesz, ale jak chcesz żeby maszynka wkręcała się wyżej niż orginał to każdy gram ma znaczenie | Wyścigi rządzą się swoimi prawami. Kolega chce osiągnąć ponad 10 tys obr/min. Charakterystyka wywindowana maksymalnie w górę. Zmniejszenie masy tłoka będzie tu miało zdecydowanie większy wpływ na to. Inne strojenie wydechu też. Tu masz rację, w takim przypadku gramy się liczą.
Ja widzę tylko jeden poważny problem decydujący o żywotności tak szybko kręcącego się silnika w ETZ. Mianowicie skok tłoka jest bardzo długi: 65mm. Da to nam spore prędkości i potężne przeciążenia w układzie korbowym.
W moim podstawowym pierdziku skok tłoka wynosi 42,5mm.
Powiedziałem co wiedziałem, idę spać. Pozdrawiam |
_________________ "HeavenQueen - BÓG ognia i spalin"
J.K Awers |
|
|
|
|
Werpach
EndDDuRo Rider :)
Motocykl: Brak
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 27 Sie 2009 Posty: 337 Skąd: Świnoujście
|
|
|
|
|
HeavenQueen
Motocykl: FZS600
Dołączył: 04 Lut 2010 Posty: 162 Skąd: Hebzie
|
Wysłany: 2011-03-17, 06:39
|
|
|
I na kolanko |
_________________ "HeavenQueen - BÓG ognia i spalin"
J.K Awers |
|
|
|
|
|