» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: motomaciey
2012-02-29, 11:52
Oznaczenia śrub
Autor Wiadomość
Wietrzanin 

Motocykl: ....
Pomógł: 8 razy
Wiek: 28
Dołączył: 02 Sty 2007
Posty: 504
Skąd: Wietrzno
Wysłany: 2010-09-17, 20:35   Oznaczenia śrub

zakladam taki etmat bo nigdzie go neima i nikt o tym nie mysli nawet
mam pewne zapoytanie zwiazane z tym tematem co znacza oznaczenia na srubach PD,S,P,Z,EH, jest ich wiecej ale niepamuiietam wszystkich niewiem co one oznaczaja??
oprocz ttego napisu jest jak zwykle grawerka napisu eska i twardosc sruby np10,9
mysle ze jest to temat bardzo ciekawy ale czy znajdzie sie ktos taki klubowicz co ma orginalne sruby w mz i wie co jest grane????
_________________
?

Kiedyś,będą i zdjęcia:)
Ostatnio zmieniony przez motomaciey 2012-02-13, 13:25, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Jeżak 
ETS'iarz:)


Motocykl: ETS 250 x3
Pomógł: 46 razy
Wiek: 30
Dołączył: 02 Cze 2009
Posty: 1800
Skąd: Pułtusk WPU
Wysłany: 2010-09-17, 20:42   

Oryginalne MZtowskie śruby mają grawerkę ESKA i chyba prawie wszystkie są 8.8 bo zdarzają się i 10.8

[ Dodano: 2010-09-17, 20:47 ]
Kiedyś jak odkurzałem ojcu samochód (Opel Astra II) i przy układzie kierowniczym dostrzegłem śrubkę z napisem ESKA... widać że ta firma funkcjonuje nadal pod tą samą nazwą :mrgreen: Zaciekawiło mnie to :D
_________________

 
 
     
Sławuch 
Sołtys


Motocykl: ETZ 250 '82
Pomógł: 6 razy
Wiek: 41
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 487
Skąd: Ostrołęka
Wysłany: 2010-09-18, 00:51   

Wietrzanin napisał/a:
twardosc sruby np10,9

Mylisz twardość z klasą wytrzymałości :lol:
_________________
Zgrywam ekspert IFA dżentelmena
MZ przed klubem BELLA kask i tak jest wena
Teraz na serio mam ci coś do podwiezienia
W moim koszu i na Trophy siedzeniach
 
     
Giemza 
Zlotowicz
Sasza/Ivan/Sergiej

Motocykl: 150,250,251,TS 350
Pomógł: 14 razy
Wiek: 31
Dołączył: 27 Paź 2007
Posty: 910
Skąd: Lublin
Wysłany: 2010-09-18, 06:35   

nie to żebym się chwalił ale w 251 mam chyba z 5 śrub nie oryginalnych a reszta eski ;D
 
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2010-09-18, 09:39   

No prawie żadna fabryka śrub nie upadła. Z Rzeszowa najbliżej do Łańcuta więc ŁF króluje. W motocykl nie ma raczej śrub o klasie niższej niż 8.8.
_________________
Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !

Werpach:
"Komuna wróciła"
 
 
     
mruk 

Motocykl: ES250;ETS250;TS 250
Pomógł: 4 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Kwi 2009
Posty: 72
Skąd: poznań
Wysłany: 2010-09-18, 13:19   

A to dla mnie ciekawy temat, właśnie dałem wszystkie śruby 'eska" do ocynku żeby je zachować. Czyli eska to wytwórnia śrub.
Kiedyś miałem kolarzówkę z lat 60' i nazywała się "Eska" wszystkie ważniejsze części też były tak oznaczone. Tylko że jestem pewny że to była kolarzówka czechosłowacka.
 
     
Tomek SR 
RZY 0146

Motocykl: 3x ETZ 250, TS 350
Pomógł: 5 razy
Wiek: 28
Dołączył: 26 Mar 2010
Posty: 180
Skąd: Rakszawa/Łańcut
Wysłany: 2010-09-18, 20:14   

Ja też mam śruby ESKA 8.8 ale w simsonie SR50. Jeszcze zobacze u ojca w ETZ 250 jakie są
_________________
https://www.bikepics.com/members/tomeksr
 
 
     
Marek_k-750 


Motocykl: etz 251 wsk175 k-750
Pomógł: 4 razy
Wiek: 34
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 191
Skąd: Uniemyśl
Wysłany: 2010-09-18, 21:15   

Wietrzanin napisał/a:
PD,S,P,Z,EH
są to oznaczenia rodzaju gwintu.
Mam znajomego który pracuje w hurtowni ze śrubami, i mają tam spore zaplecze śrub z czasów PRL...(nie są one na sprzedarz) I sporo właśnie jest tam srub z napisem eska.. Dla ciekawostki znalazłem nawet śruby klasy 4,8 xD
 
 
     
skalpel9977 
Grupa Podlasie


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 5 razy
Wiek: 29
Dołączył: 12 Lip 2009
Posty: 371
Skąd: Brańsk/Białystok
Wysłany: 2010-09-18, 21:41   

a takie sruby z napisem ESKA sa gdzies do kupienia :?: :?: :?:
 
 
     
__Karol__ 


Motocykl: MZ, KTM, WSK, WFM
Pomógł: 26 razy
Wiek: 30
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 411
Skąd: Białystok
Wysłany: 2010-09-18, 21:48   

Tak, na szrotach samochodowych :mrgreen: , mozna sobie pojechac i powykręcać bo sporo niemieckich samochodów ma takowe montowane :wink: .
_________________
"Gites było to słowo magiczne, słowo oznaczające
robotę tak dokładną i precyzyjną, że żadna maszyna ani przyrząd nie były w
stanie wykazać stopnia jej doskonałości." :-D
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2010-09-18, 22:49   

Według mnie bardziej cywilizowanym sposobem jest kupno świeżej śruby z Polskiej fabryki w odpowiedniej klasie.
_________________
Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !

Werpach:
"Komuna wróciła"
 
 
     
buli_87 
motoświr

Motocykl: R100 Caferacer
Pomógł: 10 razy
Wiek: 36
Dołączył: 25 Sie 2006
Posty: 394
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-09-22, 01:11   

takie sruby napewno sa gdzies dostepne, w motocyklach bmw sa ciągle stosowane
 
 
     
Marek_k-750 


Motocykl: etz 251 wsk175 k-750
Pomógł: 4 razy
Wiek: 34
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 191
Skąd: Uniemyśl
Wysłany: 2010-09-22, 08:12   

dostępne są w szczecinie na hurtowni... a jesli nie mają takich srub to zamawiają je z niemiec... wiec jak by mi ktos podał wszystkie sruby jakie przychodzą do mz, to mógł bym zobaczyć jakie są koszta i ewentualnie jak by ktoś chciał to mógł bym kupić i wysłać je pocztą... :wink:
 
 
     
Mieczko$ 


Motocykl: MZ ETZ 150/VF700C
Pomógł: 12 razy
Wiek: 31
Dołączył: 02 Sty 2006
Posty: 756
Skąd: Ełk
Wysłany: 2010-09-26, 23:32   

W starej C klasie spotkałem się z takimi śrubami:)
_________________

 
 
     
Wietrzanin 

Motocykl: ....
Pomógł: 8 razy
Wiek: 28
Dołączył: 02 Sty 2007
Posty: 504
Skąd: Wietrzno
Wysłany: 2011-02-12, 20:12   temat na nowo

witam wznawiam temat
konkretnie teraz pytanie tyczy sie srub eska ktore wystepowaly w mz wszystkich czy te sruby byly orginalnie cynkowane czy tez moze oksydowane lub jakas inna metoda zabezpieczane prosze o odpowiedz fachowcow i fanatykow :smile:
_________________
?

Kiedyś,będą i zdjęcia:)
 
     
eMZetkowicz 


Motocykl: MZ ETZ 251e / 250A
Pomógł: 15 razy
Wiek: 39
Dołączył: 09 Gru 2004
Posty: 706
Skąd: Sanok
Wysłany: 2011-02-12, 23:00   

Polecam zrobić tak jak ja, znaleźc kumpla z MZetą jednego, drugiego i powymieniac mu śruby :grin: Zakręcić nowe wziąć stare oryginalne ESKA i koniec, jeśli to nie fanatyk MZ to mu to bedzie bez znaczenia, tylko się dziwnie popatrzy że przesadzamy z oryginalnością :razz:
_________________
eine Melodie auf alle Strassen: MZ!!!
MOTORRADWERK ZSCHOPAU
 
 
     
Jeżak 
ETS'iarz:)


Motocykl: ETS 250 x3
Pomógł: 46 razy
Wiek: 30
Dołączył: 02 Cze 2009
Posty: 1800
Skąd: Pułtusk WPU
Wysłany: 2011-02-13, 00:27   

Dokładnie tak jak mówi eMZetkowicz, :lol: :lol: Dobry patent... :mrgreen:
_________________

 
 
     
Wolf 


Motocykl: 150 301 Orzeł1
Pomógł: 14 razy
Wiek: 32
Dołączył: 16 Sty 2009
Posty: 756
Skąd: Ostrów Wlkp.
Wysłany: 2011-02-13, 00:39   

Śruby w ETZ były fabrycznie cynkowane na "biało" i kilka elementów ramy.
 
     
Wietrzanin 

Motocykl: ....
Pomógł: 8 razy
Wiek: 28
Dołączył: 02 Sty 2007
Posty: 504
Skąd: Wietrzno
Wysłany: 2011-02-13, 10:24   

dzieki za odpowiedz ale teraz znalesc goscia ktory dba i ma etz orginalna z takimi srubami to nielada wyzwanie graniczace z cudem
_________________
?

Kiedyś,będą i zdjęcia:)
 
     
Allu 
only 250


Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Paź 2005
Posty: 2833
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2011-02-13, 12:35   

A guzik prawda bo nie były cynkowane "białym ocynkiem" tylko "żółtym".
_________________
*1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 15