Przesunięty przez: motomaciey 2012-02-29, 11:52 |
Oznaczenia śrub |
Autor |
Wiadomość |
Wietrzanin
Motocykl: ....
Pomógł: 8 razy Wiek: 28 Dołączył: 02 Sty 2007 Posty: 504 Skąd: Wietrzno
|
Wysłany: 2010-09-17, 20:35 Oznaczenia śrub
|
|
|
zakladam taki etmat bo nigdzie go neima i nikt o tym nie mysli nawet
mam pewne zapoytanie zwiazane z tym tematem co znacza oznaczenia na srubach PD,S,P,Z,EH, jest ich wiecej ale niepamuiietam wszystkich niewiem co one oznaczaja??
oprocz ttego napisu jest jak zwykle grawerka napisu eska i twardosc sruby np10,9
mysle ze jest to temat bardzo ciekawy ale czy znajdzie sie ktos taki klubowicz co ma orginalne sruby w mz i wie co jest grane???? |
_________________ ?
Kiedyś,będą i zdjęcia:) |
Ostatnio zmieniony przez motomaciey 2012-02-13, 13:25, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Jeżak
ETS'iarz:)
Motocykl: ETS 250 x3
Pomógł: 46 razy Wiek: 30 Dołączył: 02 Cze 2009 Posty: 1800 Skąd: Pułtusk WPU
|
Wysłany: 2010-09-17, 20:42
|
|
|
Oryginalne MZtowskie śruby mają grawerkę ESKA i chyba prawie wszystkie są 8.8 bo zdarzają się i 10.8
[ Dodano: 2010-09-17, 20:47 ]
Kiedyś jak odkurzałem ojcu samochód (Opel Astra II) i przy układzie kierowniczym dostrzegłem śrubkę z napisem ESKA... widać że ta firma funkcjonuje nadal pod tą samą nazwą Zaciekawiło mnie to |
_________________
|
|
|
|
|
Sławuch
Sołtys
Motocykl: ETZ 250 '82
Pomógł: 6 razy Wiek: 41 Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 488 Skąd: Ostrołęka
|
Wysłany: 2010-09-18, 00:51
|
|
|
Wietrzanin napisał/a: | twardosc sruby np10,9 |
Mylisz twardość z klasą wytrzymałości |
_________________ Zgrywam ekspert IFA dżentelmena
MZ przed klubem BELLA kask i tak jest wena
Teraz na serio mam ci coś do podwiezienia
W moim koszu i na Trophy siedzeniach |
|
|
|
|
Giemza
Zlotowicz Sasza/Ivan/Sergiej
Motocykl: 150,250,251,TS 350
Pomógł: 14 razy Wiek: 31 Dołączył: 27 Paź 2007 Posty: 910 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2010-09-18, 06:35
|
|
|
nie to żebym się chwalił ale w 251 mam chyba z 5 śrub nie oryginalnych a reszta eski ;D |
|
|
|
|
hubertbaran
Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy Wiek: 35 Dołączył: 21 Sie 2005 Posty: 4458 Skąd: okolice Rzeszowa
|
Wysłany: 2010-09-18, 09:39
|
|
|
No prawie żadna fabryka śrub nie upadła. Z Rzeszowa najbliżej do Łańcuta więc ŁF króluje. W motocykl nie ma raczej śrub o klasie niższej niż 8.8. |
_________________ Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !
Werpach:
"Komuna wróciła" |
|
|
|
|
mruk
Motocykl: ES250;ETS250;TS 250
Pomógł: 4 razy Wiek: 47 Dołączył: 16 Kwi 2009 Posty: 72 Skąd: poznań
|
Wysłany: 2010-09-18, 13:19
|
|
|
A to dla mnie ciekawy temat, właśnie dałem wszystkie śruby 'eska" do ocynku żeby je zachować. Czyli eska to wytwórnia śrub.
Kiedyś miałem kolarzówkę z lat 60' i nazywała się "Eska" wszystkie ważniejsze części też były tak oznaczone. Tylko że jestem pewny że to była kolarzówka czechosłowacka. |
|
|
|
|
Tomek SR
RZY 0146
Motocykl: 3x ETZ 250, TS 350
Pomógł: 5 razy Wiek: 28 Dołączył: 26 Mar 2010 Posty: 180 Skąd: Rakszawa/Łańcut
|
|
|
|
|
Marek_k-750
Motocykl: etz 251 wsk175 k-750
Pomógł: 4 razy Wiek: 34 Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 191 Skąd: Uniemyśl
|
Wysłany: 2010-09-18, 21:15
|
|
|
Wietrzanin napisał/a: | PD,S,P,Z,EH | są to oznaczenia rodzaju gwintu.
Mam znajomego który pracuje w hurtowni ze śrubami, i mają tam spore zaplecze śrub z czasów PRL...(nie są one na sprzedarz) I sporo właśnie jest tam srub z napisem eska.. Dla ciekawostki znalazłem nawet śruby klasy 4,8 xD |
|
|
|
|
skalpel9977
Grupa Podlasie
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 5 razy Wiek: 29 Dołączył: 12 Lip 2009 Posty: 371 Skąd: Brańsk/Białystok
|
Wysłany: 2010-09-18, 21:41
|
|
|
a takie sruby z napisem ESKA sa gdzies do kupienia |
|
|
|
|
__Karol__
Motocykl: MZ, KTM, WSK, WFM
Pomógł: 26 razy Wiek: 30 Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 411 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2010-09-18, 21:48
|
|
|
Tak, na szrotach samochodowych , mozna sobie pojechac i powykręcać bo sporo niemieckich samochodów ma takowe montowane . |
_________________ "Gites było to słowo magiczne, słowo oznaczające
robotę tak dokładną i precyzyjną, że żadna maszyna ani przyrząd nie były w
stanie wykazać stopnia jej doskonałości." |
|
|
|
|
hubertbaran
Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy Wiek: 35 Dołączył: 21 Sie 2005 Posty: 4458 Skąd: okolice Rzeszowa
|
Wysłany: 2010-09-18, 22:49
|
|
|
Według mnie bardziej cywilizowanym sposobem jest kupno świeżej śruby z Polskiej fabryki w odpowiedniej klasie. |
_________________ Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !
Werpach:
"Komuna wróciła" |
|
|
|
|
buli_87
motoświr
Motocykl: R100 Caferacer
Pomógł: 10 razy Wiek: 36 Dołączył: 25 Sie 2006 Posty: 394 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2010-09-22, 01:11
|
|
|
takie sruby napewno sa gdzies dostepne, w motocyklach bmw sa ciągle stosowane |
|
|
|
|
Marek_k-750
Motocykl: etz 251 wsk175 k-750
Pomógł: 4 razy Wiek: 34 Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 191 Skąd: Uniemyśl
|
Wysłany: 2010-09-22, 08:12
|
|
|
dostępne są w szczecinie na hurtowni... a jesli nie mają takich srub to zamawiają je z niemiec... wiec jak by mi ktos podał wszystkie sruby jakie przychodzą do mz, to mógł bym zobaczyć jakie są koszta i ewentualnie jak by ktoś chciał to mógł bym kupić i wysłać je pocztą... |
|
|
|
|
Mieczko$
Motocykl: MZ ETZ 150/VF700C
Pomógł: 12 razy Wiek: 31 Dołączył: 02 Sty 2006 Posty: 756 Skąd: Ełk
|
Wysłany: 2010-09-26, 23:32
|
|
|
W starej C klasie spotkałem się z takimi śrubami:) |
_________________
|
|
|
|
|
Wietrzanin
Motocykl: ....
Pomógł: 8 razy Wiek: 28 Dołączył: 02 Sty 2007 Posty: 504 Skąd: Wietrzno
|
Wysłany: 2011-02-12, 20:12 temat na nowo
|
|
|
witam wznawiam temat
konkretnie teraz pytanie tyczy sie srub eska ktore wystepowaly w mz wszystkich czy te sruby byly orginalnie cynkowane czy tez moze oksydowane lub jakas inna metoda zabezpieczane prosze o odpowiedz fachowcow i fanatykow |
_________________ ?
Kiedyś,będą i zdjęcia:) |
|
|
|
|
eMZetkowicz
Motocykl: MZ ETZ 251e / 250A
Pomógł: 15 razy Wiek: 39 Dołączył: 09 Gru 2004 Posty: 706 Skąd: Sanok
|
Wysłany: 2011-02-12, 23:00
|
|
|
Polecam zrobić tak jak ja, znaleźc kumpla z MZetą jednego, drugiego i powymieniac mu śruby Zakręcić nowe wziąć stare oryginalne ESKA i koniec, jeśli to nie fanatyk MZ to mu to bedzie bez znaczenia, tylko się dziwnie popatrzy że przesadzamy z oryginalnością |
_________________ eine Melodie auf alle Strassen: MZ!!!
MOTORRADWERK ZSCHOPAU
|
|
|
|
|
Jeżak
ETS'iarz:)
Motocykl: ETS 250 x3
Pomógł: 46 razy Wiek: 30 Dołączył: 02 Cze 2009 Posty: 1800 Skąd: Pułtusk WPU
|
Wysłany: 2011-02-13, 00:27
|
|
|
Dokładnie tak jak mówi eMZetkowicz, Dobry patent... |
_________________
|
|
|
|
|
Wolf
Motocykl: 150 301 Orzeł1
Pomógł: 14 razy Wiek: 32 Dołączył: 16 Sty 2009 Posty: 756 Skąd: Ostrów Wlkp.
|
Wysłany: 2011-02-13, 00:39
|
|
|
Śruby w ETZ były fabrycznie cynkowane na "biało" i kilka elementów ramy. |
|
|
|
|
Wietrzanin
Motocykl: ....
Pomógł: 8 razy Wiek: 28 Dołączył: 02 Sty 2007 Posty: 504 Skąd: Wietrzno
|
Wysłany: 2011-02-13, 10:24
|
|
|
dzieki za odpowiedz ale teraz znalesc goscia ktory dba i ma etz orginalna z takimi srubami to nielada wyzwanie graniczace z cudem |
_________________ ?
Kiedyś,będą i zdjęcia:) |
|
|
|
|
Allu
only 250
Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy Wiek: 33 Dołączył: 08 Paź 2005 Posty: 2833 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2011-02-13, 12:35
|
|
|
A guzik prawda bo nie były cynkowane "białym ocynkiem" tylko "żółtym". |
_________________ *1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
|
|
|
|
|
|