» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sIaj
2009-10-16, 16:15
Paliwo - proporcje - wpływ na silnik
Autor Wiadomość
maeko 
AlphaART


Motocykl: MZ ETZ 250/88
Pomógł: 2 razy
Wiek: 35
Dołączył: 04 Wrz 2005
Posty: 418
Skąd: Sokółka
Wysłany: 2006-02-04, 19:13   

MZ przy takiejmieszance by nie pojechała, moment i świeca była by zarzucona!!
_________________
Moja MZ ETZ 250
Sztuka to odnaleźć to czego się szuka.
Wiem że na tym się nie oszukam
 
 
     
Radko 


Motocykl: MZ ETZ 251e
Wiek: 37
Dołączył: 17 Lip 2005
Posty: 309
Skąd: Warta - Sieradz
Wysłany: 2006-02-04, 19:29   

no przecież jeździłem i nic nie było, pirwsze 5 litrów było 1:20 i to nie żart i potem już zmiejszałem, kopciła co prawda, ale olej z rury nie leciał. paliła elegancko i z biegem kilometrów zmiejszałem dawke a zwiększałem prędkości
_________________
http://www.bikepics.com/members/radko/05etz251/
 
 
     
SOVIETVW 
Zlotowicz
'nas niedogoniat...


Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy
Wiek: 38
Dołączył: 27 Sty 2006
Posty: 1309
Skąd: Meseritz
Wysłany: 2006-02-05, 17:05   

moze i by jechala zalezy jaka swieca i styl jazdy,ale nie ma najmniejszego sensu zwiekszanie dawki oleju w paliwie w okresie docierania,tez tak myslalem kiedys i lalem wiecej,ale to nic niedaje,no jedynie zasyfiony wydech i mnustwo nagaru na tloku i komorze spalania...dym swoja drogą,nie moge znalezc tego o tym oleju ale ma cos odnosnie wolnej jazdy podczas docierania: "Nalezy wiedziec,że silniki 2T ktore przez dluzszy czas nie pracowały z maksymalna mocą,staja sie słabsze,gdyz nadmiar oleju i niewystarczajace nagrzanie silnika,powoduja zwiekszone osadzanie sie nagaru w ukladzie wylotowym." o oleju tez gdzies jest wzmianka ale niechce mi sie szukac i pol kasiazki tu cytowac niebede...pozdrawiam...

[ Dodano: 2006-02-05, 17:08 ]
powstaja takze nieprawidłowosci w gladzi cylindra jesli mulimy moto,nienalezy zamulac ale tez nie katowac,czy przyspieszac z gazem do oporu,rozpedzac stopniowo ale smial ponad 5 tys...,jak np gorka to lepiej zredukowacd niz dac gazu, tak zeby silnik caly czas wykozystywal najwyzszy moment obrotowy...
_________________
Obecnie w mojej stajni stoją:

MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx
 
 
     
SOVIETVW 
Zlotowicz
'nas niedogoniat...


Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy
Wiek: 38
Dołączył: 27 Sty 2006
Posty: 1309
Skąd: Meseritz
Wysłany: 2006-02-05, 19:07   

no tak pisze kasiazka i na tej wiedzy sie opieram,to wyglada tak jak by do 4T w okrecie docierania nalewac oleju ponad max zeby mial lepsze smarowanie,co mija sie z celem oczywiscie...pozdro...
_________________
Obecnie w mojej stajni stoją:

MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx
 
 
     
Radko 


Motocykl: MZ ETZ 251e
Wiek: 37
Dołączył: 17 Lip 2005
Posty: 309
Skąd: Warta - Sieradz
Wysłany: 2006-02-05, 19:54   

ale to porównanie to chyba niezbyt trafione jest...
_________________
http://www.bikepics.com/members/radko/05etz251/
 
 
     
SOVIETVW 
Zlotowicz
'nas niedogoniat...


Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy
Wiek: 38
Dołączył: 27 Sty 2006
Posty: 1309
Skąd: Meseritz
Wysłany: 2006-02-05, 23:12   

wlasnie wydaje mi sie trafione tylko ze w silniku 2T tego tak niewidac,poprostu tyle oleju co dajemy mu do miesznki 1:50 wystracza mu w zupełnosci i juz bardziej nasmarowac sie go nie da,tak samo jest w silniku 4T to tak jak bys mu nalewal wiecej oleju niz trzeba,a wlcale lepaszego smarowania miec niebedzie dzieki temu,jak juz to wyzuci nadmiar zygajac odmą lub poprostu bedzie go brał,a w 2T bedzie wywalany do rury powodujac zmniejszenie jej przeswitu,i przyniesie to skutek odwrotny do zamierzonego... :roll:

[ Dodano: 2006-02-05, 23:15 ]
kiedys tez tak myslalem wiecej oleju do paliwa niezaszkodzi,biorac to na logike to nawet lepiej,ale nie wszytsko mozna brac na logike tak jak testy na prawko wez je na logike to niezdasz,poprostu pewnych rzeczy tzrab sie nauczyc i zapamietac mimo ze zrobii bysmy inaczej...pozdro...
_________________
Obecnie w mojej stajni stoją:

MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx
 
 
     
Radko 


Motocykl: MZ ETZ 251e
Wiek: 37
Dołączył: 17 Lip 2005
Posty: 309
Skąd: Warta - Sieradz
Wysłany: 2006-02-06, 10:50   

no tak, ale właśnie że jak wlejesz więcej oleju np 1:40 to będzie miał lepsze smarowanie. kiedyś było inne paliwo a książki podają dane za dawnych czasów. teraz paliwa są lepsze i mają więcej oktanów, więc zwiększając dawke (z umiarem) polepszasz smarowanie, czego nie można zrobić w silnikach 4T.

pozatym to temat o szlifowaniu. temat o mieszance był i to dość niedawno więc tam poszukaj i poczytaj...

o a nie słyszałeś o tym, że np gdy auto chodzi na gaz to można co jakiś czas wlać troche mixolu do paliwa by przesmarować wtryski??
_________________
http://www.bikepics.com/members/radko/05etz251/
 
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2006-02-06, 11:13   

wtrysków sie niesmaruje... jeśli dostanie sie do nich olej to je zatka i może uszkodzić pompe wtryskową. Jesli wtrysk jest pizo-elektryczny to mamy 8 tys w dupe na 1 wtrysk;]
 
 
     
SOVIETVW 
Zlotowicz
'nas niedogoniat...


Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy
Wiek: 38
Dołączył: 27 Sty 2006
Posty: 1309
Skąd: Meseritz
Wysłany: 2006-02-06, 16:24   

dobra to chyba zajechalo zadaleko,jesli chodzi o gaz,mixol,wtryski,to zastanowcie sie o czym gadacie bo troche namieszaliscie,o jakie wtryski gazu,benzyny czy te z diesla,bo pompe wtryskowa ma tylko diesel,pozatym dolewanie mixolu do paliwa np w dieslu,np do opalowki sadzac ze poprawimy smarowanie to tylko pogorszymy sprawe,ale dlugo by o tym pisac,jesli chodzi o paliwa to MZ a przynajmniej ETZ nie sa tak starymi motocyklami zeby od tamtych czasow jakos strasznie zmienily sie paliwa,pozmienialy sie tylko nazwy,a w zasadzie to jest to samo,a nawet smiem podejrzewac ze wtedy paliwa byly o niebo lepsze,bo nikt nie kombinował.Jesli zach chodzi o mieszanke to chodzi o to ze olej zawarty w mieszance 1:50 tworzy na pracujacych czesciach taki film olejowy ktory zapewnia juz optymalne smarowanie,i zwiekszenie ilosci oleju w paliwie niepolepszy juz tego,a ten nadmiar ktory wlewasz jest tylko wyzucany w postaci dymu i nagaru ktory osadza sie w calym wydechu skrupulatnie zapychajac go i tyle z tego przychodzi,jesli zalezy ci bardzo na polepszeniu smarowania,to skup sie na tym zeby lac lepszy jakosciowo olej,wtedy mozesz polepszyc smarowanie,osiagi,czy zywotnosc silnika,zamiast zuzywac 2l oleju na 1000km zuzyj 1l ale lepszego a napewno da efekt,osobiscie kiedys lalem olej STIHL-a,moj wojaszek była pilazem w nadlesnictwie i mi przynosił,i dawało to efekty,komora spalania niemal czysta,wiadomo ze osady beda ale zadnych nagarow,tłok w idealnym stanie,nie ma do zcego sie uczepic,ale teraz juz nie mam dojscia do tego oleju,a kupowac niebede bo to zadrogi interes,jezdze na Semisyntheti 2T,napewno nie jest tak dobry jak ten ze STIHL-a ale nepewno lepszy niz Mixol S...pozdrawiam...
_________________
Obecnie w mojej stajni stoją:

MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx
 
 
     
Radko 


Motocykl: MZ ETZ 251e
Wiek: 37
Dołączył: 17 Lip 2005
Posty: 309
Skąd: Warta - Sieradz
Wysłany: 2006-02-06, 18:24   

no ja właśnie leje ten czerwony ze stihla, tylko ja mi draknie to mixol. u mnie kosztuje chyba 11 zl za 0,5l.

tylko teraz to już niewiadomo bo każdy mówi inaczej z tymi olejami więc chyba najlepiej lać to co się uważa, a konsekwencje tego ponosić samemu...
_________________
http://www.bikepics.com/members/radko/05etz251/
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 15