Zapłon mechaniczny>>>na elektroniczny |
Autor |
Wiadomość |
wojciech944
Motocykl: ETZ 250/300
Pomógł: 35 razy Wiek: 36 Dołączył: 19 Sie 2005 Posty: 1491 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2006-01-23, 22:02 Zapłon mechaniczny>>>na elektroniczny
|
|
|
Witam ostatnio zrobiłem sobie moduł zapłonu elektronicznnego, gdzie impulsatorem jest zwykły przerywacz
kosztował mnie on troche ponad 10zł , jak by to powiedziec jeszcze go nie testowałem w jezdzie , ale zamontowałem, i musze powiedziec ze jestem zaszokowany jakoscia iskry, wczesniej na klasycznym miałem takie małe coś ze niby nic, a teraz jest iskra o powirzchni całej elektrody, jak pociemku go włączałem to iskra była tak jasna ze mi oswietlało ręke (z odległosci 5 cm)
teraz moze co to daje:
- styki przerywacza sie ne wypalaja, jest tylko prad samoczyszczenia, ktory dba aby sie nie zasyfiły)
- energia iskry nie reaci sie na iskrzeniu przerywacza
- wzrasta dynamika silnika i troche moc (nie testowane)
- spada zuzycie paliwa (nie testowane)
- lepsza kultura pracy (nie testowane)
- łatwiejszy start silnika (nie testowane)
- mozna poprostu zapomniec o kłopotliwym ustawianiu przerywacza i ciągłych regulacjach
mysle ze za ty 10 zł to sie opłaca przerobic zapłon na elektronik i wg. mnie ma on takie same własciwoaci co ten oryginalny elektroniczny, a tu nie trzeba kupiwac drogiego modułu i czujnika
podam jeszcze pare stron o zapłonach:
http://www.republika.pl/digitech/spis.html
http://www.elektroda.pl/r...6800&highlight=
http://www.elektroda.pl/r...0938&highlight=
załączam schemat i płytkę w eaglu
pzdr. |
|
|
|
|
matisl
Motocykl: MZ ETZ 150
Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 27 Paź 2005 Posty: 295 Skąd: Olkusz
|
|
|
|
|
wojciech944
Motocykl: ETZ 250/300
Pomógł: 35 razy Wiek: 36 Dołączył: 19 Sie 2005 Posty: 1491 Skąd: Bydgoszcz
|
|
|
|
|
matisl
Motocykl: MZ ETZ 150
Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 27 Paź 2005 Posty: 295 Skąd: Olkusz
|
|
|
|
|
shalashaska
Motocykl: ...
Pomógł: 1 raz Wiek: 46 Dołączył: 07 Sty 2006 Posty: 224 Skąd: polska
|
Wysłany: 2006-01-24, 08:16
|
|
|
Cieszymy się że usprawniłeś swoją lubą.A czy możesz opisać dokładniej,jaki ten moduł,gdzie go kupiłeś,prosty schemat podłączenia i plus fotki najlepiej. |
|
|
|
|
wojciech944
Motocykl: ETZ 250/300
Pomógł: 35 razy Wiek: 36 Dołączył: 19 Sie 2005 Posty: 1491 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2006-01-24, 11:23
|
|
|
wiec tak jest to moduł tranzystorowy wpina sie go pomiedzy przerywacz a minus cewki zaplonowej
na o2 wrzuciłem ten program i plik wewnatrz niego, wystrczy tylko sciagnac i rozpakowac.
pzdr. |
|
|
|
|
shalashaska
Motocykl: ...
Pomógł: 1 raz Wiek: 46 Dołączył: 07 Sty 2006 Posty: 224 Skąd: polska
|
Wysłany: 2006-01-24, 11:35
|
|
|
A po co ten program? |
|
|
|
|
maeko
AlphaART
Motocykl: MZ ETZ 250/88
Pomógł: 2 razy Wiek: 35 Dołączył: 04 Wrz 2005 Posty: 418 Skąd: Sokółka
|
Wysłany: 2006-01-24, 11:40
|
|
|
żeby zobaczyć projekt ja już se ściągnełem i wydrukowałem, dam dla znajmoego zobacze co powie |
_________________ Moja MZ ETZ 250
Sztuka to odnaleźć to czego się szuka.
Wiem że na tym się nie oszukam
|
|
|
|
|
matisl
Motocykl: MZ ETZ 150
Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 27 Paź 2005 Posty: 295 Skąd: Olkusz
|
|
|
|
|
SAke
Pogromca Mitów! :)
Motocykl: VFR 800Fi
Pomógł: 5 razy Wiek: 35 Dołączył: 05 Mar 2005 Posty: 1019 Skąd: Żyraków / Dębica
|
|
|
|
|
hubertbaran
Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy Wiek: 35 Dołączył: 21 Sie 2005 Posty: 4458 Skąd: okolice Rzeszowa
|
Wysłany: 2006-01-24, 12:23
|
|
|
Nie róbmy sie ... jak amerykanie... Dacie rade sami zrobić ;] |
|
|
|
|
shalashaska
Motocykl: ...
Pomógł: 1 raz Wiek: 46 Dołączył: 07 Sty 2006 Posty: 224 Skąd: polska
|
Wysłany: 2006-01-24, 12:29
|
|
|
Najważniejsze jest to by pozbyć się przerywacza.I to zrobię jak najszybciej,tylko 140 zeta dać .echhhhhh pogadam z moim kumplem elektrykiem |
|
|
|
|
SAke
Pogromca Mitów! :)
Motocykl: VFR 800Fi
Pomógł: 5 razy Wiek: 35 Dołączył: 05 Mar 2005 Posty: 1019 Skąd: Żyraków / Dębica
|
|
|
|
|
wojciech944
Motocykl: ETZ 250/300
Pomógł: 35 razy Wiek: 36 Dołączył: 19 Sie 2005 Posty: 1491 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2006-01-24, 13:07
|
|
|
dokładnie elektryk to moze ci wymienic zarowke albo zaizolowac kabelek, ale nie to
a teraz do zeczy
shalashaska, dlaczego wewliminowac przerywacz??
w tym układzie spełnia on takie zadanie jak hallotron( czy jak to tam sie pisze) , a nawet jest lepszy , bo prostszzy
jesli beda chetni moge porobic takie moduły, ale to musi byc conajmniej kilka osób, zeby to miało jakis sens
na allegro sprzedaja takie cos za 70zł
pzdr. |
|
|
|
|
matisl
Motocykl: MZ ETZ 150
Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 27 Paź 2005 Posty: 295 Skąd: Olkusz
|
|
|
|
|
wojciech944
Motocykl: ETZ 250/300
Pomógł: 35 razy Wiek: 36 Dołączył: 19 Sie 2005 Posty: 1491 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2006-01-24, 14:20
|
|
|
nie wiem czy dobrze zrozumiales,tan za 70 zł to nie ja
ja zrobiłem dla siebie
moge zrobic, ale conajmnie kila osob musi sie na to pisac, bo dla 1 sztuki to nie oplacalne
jesli chodzi o cene to mysle ze z 20 zł z obudowaz odzysku i roadiatorem,lub 25 taka lepsza obudowa. |
|
|
|
|
maeko
AlphaART
Motocykl: MZ ETZ 250/88
Pomógł: 2 razy Wiek: 35 Dołączył: 04 Wrz 2005 Posty: 418 Skąd: Sokółka
|
Wysłany: 2006-01-24, 15:37
|
|
|
wojciech944, jasne jasne za 20 zł mów odrazu 40 a puźniej stargują do 30 <lol> hehe ja jużbęde to miał zrobione i myśle że zamontuje niedługo. wojciech944, dzięki za wszystko i pozdro |
_________________ Moja MZ ETZ 250
Sztuka to odnaleźć to czego się szuka.
Wiem że na tym się nie oszukam
|
|
|
|
|
matisl
Motocykl: MZ ETZ 150
Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 27 Paź 2005 Posty: 295 Skąd: Olkusz
|
|
|
|
|
maeko
AlphaART
Motocykl: MZ ETZ 250/88
Pomógł: 2 razy Wiek: 35 Dołączył: 04 Wrz 2005 Posty: 418 Skąd: Sokółka
|
Wysłany: 2006-01-24, 15:51
|
|
|
matisl, ja Ci odpowiem, bo po całodniowej rozmowe z Wojciechem co nieco wiem Podłanczasz tylko do masy, przerywacza i do prądu, podłączenie jest bardzo proste Pozdro |
_________________ Moja MZ ETZ 250
Sztuka to odnaleźć to czego się szuka.
Wiem że na tym się nie oszukam
|
|
|
|
|
wojciech944
Motocykl: ETZ 250/300
Pomógł: 35 razy Wiek: 36 Dołączył: 19 Sie 2005 Posty: 1491 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2006-01-24, 16:50
|
|
|
ja zrobiłem u siebie tak ze nic nie trzeba przerabiac, i wrazie awarii, mozna w pare minut przelaczyc na klasyczny zaplon, wszystkie kable sa na konektorach oczkowych.., wystarczy 1 srubokret, i klucz 13 do zdjęcia siedzenia
pzdr. |
|
|
|
|
|