MZ TS 250 ładowanie |
Autor |
Wiadomość |
Gumowe_KoLo
Motocykl: MZ TS 250/1
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Kwi 2010 Posty: 22 Skąd: Skwierzyna
|
Wysłany: 2010-10-27, 15:59 MZ TS 250 ładowanie
|
|
|
Panowie!! na początek chciałem powiedzieć, iż przejrzałem nasze forum i tak nie bardzo znalazłem odpowiedzi na moj problem...Jak widać w temacie brak ładowania...motor świetnie chodzi na samym aku ale co z tego jak to nie wystarcza...zamontowałem nowy regel i nic. Kupiłem nowe szczorki i cewke wzbudzenia, jednak szczorek nie moge zamontowac ( są za długie) co do cewki podczas montażu rozwinął się drut. nie wiem czy jego ponowne nawinięcie coś da i przywroci ją do pracy jakiej nawet nie odbyła xD...Powiedzcie mi tylko czy drut musi byc nawinięty ciasno??
Pytania dodatkowe
Co jeszcze i w jaki sposob powinienem zbadać..rozumiem ze wszystko na odpalonym motorze??
Co z tymi szczotkami
Czy wirnik nie jest do wymiany??
Co ze szczotkotrzymaczem wygląda na dobry
Powiedzcie mi jeszcze czy jeżeli jest iskra z aku to znak iż jakies elementy układu elektrycznego działa poprawnie( jakie?)
Podpowiem że sprawdzałem dzisiaj (brak ładowania) kontrokla się świeci( jak był odpalony odłączyłem aku) elektryka(światła) działają jak nalezy
Pozdrawiam |
|
|
|
|
herrq666
Grupa podlasie
Motocykl: MZ x4
Pomógł: 91 razy Wiek: 41 Dołączył: 23 Mar 2010 Posty: 1122 Skąd: Dudki
|
Wysłany: 2010-10-27, 23:10
|
|
|
witam, cewkę wzbudzenia nawiń tak, żeby równomiernie rozprowadzić drut, szczotki zeszlifuj, sprawdź połączenia uzwojenia stojana (zaznaczone strzałkami) |
_________________ Roses are gay, violets are gayer.
Fuck this poem, and listen to SLAYER. |
|
|
|
|
kosior30
Klubowicz Łysy JWP
Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2009 Posty: 7517 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 2010-10-27, 23:29
|
|
|
Gumowe_KoLo napisał/a: | Podpowiem że sprawdzałem dzisiaj (brak ładowania) kontrokla się świeci( jak był odpalony odłączyłem aku) elektryka(światła) działają jak nalezy |
Tzn co - silnik pracuje, światła włączone, odłączasz akumulator i nie gaśnie?? Wg Ciebie to jest brak ładowania?? Mierzyłeś napięcie na akumulatorze miernikiem, czy tylko ufasz kontrolce ?? |
_________________ Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem" |
|
|
|
|
Gumowe_KoLo
Motocykl: MZ TS 250/1
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Kwi 2010 Posty: 22 Skąd: Skwierzyna
|
Wysłany: 2010-10-27, 23:42
|
|
|
dzisiaj odpaliłem moto...ale nie włączyłem świateł....i jak na chwile odłączyłem aku t od razu zgasł z tego tez powodu nie zdażyłem zrobic jakichkolwiek pomiarów bo aku sie wyczerpało i juz nie odpalił
jak mam podłączony prostownik to wtedy działaja swiatła itd( o to mi chodziło w tym co zaznaczyłes) |
|
|
|
|
hubertbaran
Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy Wiek: 35 Dołączył: 21 Sie 2005 Posty: 4458 Skąd: okolice Rzeszowa
|
Wysłany: 2010-10-28, 08:31
|
|
|
Po pierwsze co to znaczy ze szczotko-trzymacz jest dobry ? To jest właśnie pięta achillesowa tej prądnicy. Szczotki nie mogą w nim latać luźno na boki. |
_________________ Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !
Werpach:
"Komuna wróciła" |
|
|
|
|
Gumowe_KoLo
Motocykl: MZ TS 250/1
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Kwi 2010 Posty: 22 Skąd: Skwierzyna
|
Wysłany: 2010-10-28, 14:33
|
|
|
jeszcze jedno pytanie...czy na tej prądnicy (6v ) jest komutator??
zauwazyłem tez ze szczotkotrzymacz jest pęknięty
http://img401.imageshack....p2810101500.jpg
zrobiłem jeszcze małe badanie
Podłączyłem się multimetrem między D+ i D- i podczas kopania wzrastało napięcie( aku nie byłomocno nałądowane) |
|
|
|
|
hubertbaran
Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy Wiek: 35 Dołączył: 21 Sie 2005 Posty: 4458 Skąd: okolice Rzeszowa
|
Wysłany: 2010-10-28, 20:29
|
|
|
Masz uszkodzony szczotko-trzymacz. |
_________________ Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !
Werpach:
"Komuna wróciła" |
|
|
|
|
wajer49
Motocykl: MZ TS 250/1
Pomógł: 3 razy Wiek: 75 Dołączył: 01 Sty 2007 Posty: 61 Skąd: Ustka
|
Wysłany: 2010-10-28, 22:29
|
|
|
Kolego! Pisałem o tym na gg. Gdybyś wysłał wiadomość na PW miałbyś skany i opisy, oczywiście serwisowe. Kiedyś pisałem na Forum o tym. Piszę jeszcze raz. Mylicie panowie pojęcia cewka wzbudzenia,a uzwojenie wzbudzenia, to dwie różne sprawy.
Ta "nawijana cewka wzbudzenia" to opór regulacyjny 4,5ohm uzwojenie wzbudzenia to stojan, który ma mieć oporność (jak się dzisiaj pisze rezystancję) 1,7-2,1 ohm.
Ta "cewka wzbudzenia" działa tylko przez ułamek sekundy przy przłączaniu prądnica-akumulator.
Przez opór regulacyjny płynie prąd w tym momencie, gdy kotwiczka regulatora znajduje się w pozycji "wiszącej", ponieważ w tej pozycji opór regulacyjny i uzwojenie wzbudzenia połączone są szeregowo.
W pozycji dolnej kotwiczki opór regulacyjny jest zmostkowany przez kotwiczkę i dla regulacji nie ma żadnego znaczenia.Przyczyną braku ładowaniA MOŻE BYĆ:
-luźny przewód na zacisku D+,lub prądnicy
- tzw "ścieżka węglowa" spalony szczotkotrzymacz co wynika z foto (hubertbaranmasz chyba rację.
-brudny komutator ( komutator, to ta część wirnika, po której ślizgają się szczotki)
- i w 95% to wirnik (wirnik można sprawdzić tylko w specjalistycznym warsztacie elektrycznym.)
W razie wątpliwości proszę pisać na gg lub PW. Kolega nie skorzystał i temat dalej wałkujemy.
Temat instalacji elektrycznej w Ts250 6V mam opanowany i mimo,że ciągam przyczepkę mam jeszcze ok 15W zapasu. Zdecydowaną przyczyną wszelkich awarii instalacji elektrycznej jest obowiązek jazdy na światłach.
Myślę, że trochę wyjaśniłem. |
|
|
|
|
Gumowe_KoLo
Motocykl: MZ TS 250/1
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Kwi 2010 Posty: 22 Skąd: Skwierzyna
|
Wysłany: 2010-10-28, 23:15
|
|
|
hmm no to łądnie..,w takim układzie zamykam temat i luknę na PW do Wajera
pozdrawiam |
|
|
|
|
|