» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sIaj
2009-10-16, 10:20
Instalacja - brak ładowania - TS 250 prądnica 6v
Autor Wiadomość
easy 

Motocykl: TS250/1 WSK125 251e
Dołączył: 20 Gru 2005
Posty: 40
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2006-02-17, 21:19   Instalacja - brak ładowania - TS 250 prądnica 6v

Wymieniłem szczotki, sprawdziłem przewody i nic to nie dało, nie ma ładowania :evil:
Zetknąłem próbnik z DF z D- dalej masa i nic nie świeci..jest jeszcze może jakiś sposób sprawdzenia prądnicy? zanim dowiem się że się skończyła?
_________________
Safety first! a w garażu: TS250/1 ETZ150 ETZ 251 WSK125 (M06b3)
Ostatnio zmieniony przez Qba 2007-02-01, 19:05, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
Xargo 


Motocykl: ETZ251,Cagiva Raptor
Pomógł: 52 razy
Wiek: 35
Dołączył: 24 Sty 2006
Posty: 977
Skąd: Olsztyn / Ostrołęka
Wysłany: 2006-02-17, 21:34   

W mojej TS 150 miałem także problem z ładowaniem (szukałem 2 tygodnie i na szczescie znalazłem). Sprawdź czy aby szczotkotrzymacz nie jest urwany i czy przez to jedna ze szczotek sie nie przekręciła. Jeżeli zauważysz że szczotki maja luzy na boki możesz być pewien na 99% że w nich cała przyczyna
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2006-02-17, 22:13   

Ja sie prubuje pozbyc tego gówna;]
 
 
     
easy 

Motocykl: TS250/1 WSK125 251e
Dołączył: 20 Gru 2005
Posty: 40
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2006-02-18, 09:14   

Szczotki są ok - sprawdziłem
_________________
Safety first! a w garażu: TS250/1 ETZ150 ETZ 251 WSK125 (M06b3)
 
 
     
Xargo 


Motocykl: ETZ251,Cagiva Raptor
Pomógł: 52 razy
Wiek: 35
Dołączył: 24 Sty 2006
Posty: 977
Skąd: Olsztyn / Ostrołęka
Wysłany: 2006-02-18, 11:43   

Wg. mnie stojan z wirnikiem to ostatnie elementy jakie moga sie przepalić. Najprawdopodobniej podł ci regel. Jeżeli masz mechaniczny to możesz go sprawdzić używając próbnika (nie zapomniej tylko odpiąć kabelków!!). Wg. schematu D- powinien mieć przejście do styków D+, 61 i do DF, a 51 do D+ ma przejście tylko wdtedy, gdy przełączysz pierwszy zestyk regla. Sprawdź też czy zmienia sie opór na stykach DF - D- kiedy ruszasz drugą blaszką. Możesz też sprawdzić wirnik (najlepiej zdjać go z wału ale wątpie żeby zawiódł akurat wirnik). Każda blaszka komutatorze powinna mieć przejście do innej blaszki komutatorze, ale nie może mieć przejścia na wirnik i na odwrót. Każda blaszka wirnika powinna mieć przejście do innej blaszki na wirniku ale nie może mieć przejście na komutator. Co do sprawdzenia stojanu to sprawdź czy nie widać jakiś przypalonych lub urwanych drutów. Ale najpierw sprawdź bezpieczniki :wink:
 
     
easy 

Motocykl: TS250/1 WSK125 251e
Dołączył: 20 Gru 2005
Posty: 40
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2006-02-20, 19:32   

Regulator!!! :mrgreen: Już wymieniłem i jest OK.
Dzięki.
_________________
Safety first! a w garażu: TS250/1 ETZ150 ETZ 251 WSK125 (M06b3)
 
 
     
Adam_H 
$Adam$

Motocykl: MZ TS 250
Wiek: 37
Dołączył: 01 Wrz 2007
Posty: 41
Skąd: Konstancin-Jeziorna
Wysłany: 2016-08-10, 19:55   PRZYWRÓCENIE PRĄDNICY DO ŻYCIA

Wszyscy forumowicze, przeszukałem całe forum i nie znalazłem tematu

Otóż jedną z przyczyn braku ładowania jest zmiana biegunowości prądnicy!!!!


Jak tego dokonać?

Można to zrobić zupełnie przypadkowo gdy podłączymy odwrotnie jakiś przewód... jednym słowem skopiemy coś przy podłączaniu instalacji i na chwile dosłownie na chwile prądnica będzie odwrotnie podłączona (zamienione + z masą) a my w tym czasie obrócimy wałem z włączonym zapłonem- patrz str 55 serwisówka - dodałem w załączniku.

W czasie gdy obrócimy wałem przy odwrotnie podłączonym akumulatorze biegunowość prądnicy się zmienia!!!

Jakie to ma skutki???

Otóż nawet gdy już wszystko poprawnie podłączymy nie będziemy mieli ładowania!!! w ten sposób na pewno setki dobrych prądnic trafiło na złom!


Co jedynie wystarczyło zrobić żeby wrócić do prawidłowego działania prądnicy - należało odwrócić jej biegunowość.

Dobra ok, ktoś powie ale to nie takie łatwe, otóż nie! myli się. Jest to banalnie proste

Aby odwrócić biegunowość prądnicy przy prawidłowo podłączonej instalacji należy:

1. Odłączyć przewód plusowy i tylko plusowy akumulatora od puszki bezpieczników.
2. Przedłużyć ten odłączony przewód tak aby sięgał do prądnicy
3. Dotknąć przewodem styku d+ (konektor do którego podłączona jest jedna ze szczotek) na dwie sekundy
4. Podłączyć z powrotem poprawnie akumulator do puszki bezpieczników
5. Po uruchomieniu zapłonu powinno pojawić się ładowanie, jeśli nie, czynność powtórzyć

Procedura jest osobiście przeze mnie sprawdzona i działa!!!


Nie należy zapominać, że prądnice w przypadku stosowania elektronicznego regulatora napięcia nie potrzebuje w ogóle oporu regulacyjnego - jest on zbędny!!!


To nie jest post jakiegoś niby znawcy tylko sprawdzona i dokładnie opisana procedura przywrócenia ładowania.


Pozdrawiam forumowiczów i życzę zdarcia opon a nie czegokolwiek innego.
_________________
Nie sztuką jest się rozpędzić, sztuką jest się zatrzymać...
Ostatnio zmieniony przez Adam_H 2016-08-12, 20:03, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
     
sIaj 


Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 94 razy
Wiek: 37
Dołączył: 14 Paź 2004
Posty: 2016
Skąd: okolice Zakopanego
Wysłany: 2016-08-10, 20:23   

Biegunowość prądnicy związana jest z kierunkiem wirowania twornika.
Zakład produkcyjny magnesuje prądnicę na etapie produkcji. Jak jednak już sam wiesz można to zepsuć. Gdzieś pewnie przewinęło się to na forum ale jak widać nikt wcześniej tego nie przytoczył.
Jeżeli regulator jest mechaniczny to wystarczy zewrzeć styk prądu zwrotnego.

PS. Zamień te wielkie litery bo usuną post.
_________________
Wykonuję różną elektronikę pojazdową.Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd. Masz pytania? Pisz!

SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097 Gość zapraszam odwiedź mój kanał http://www.youtube.com/user/sofchjanek
 
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5266
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2016-08-10, 20:47   

Adam_H napisał/a:
Otóż jedną z przyczyn braku ładowania jest zmiana biegunowości prądnicy!!!!

sIaj napisał/a:
jak widać nikt wcześniej tego nie przytoczył.
Adam_H napisał/a:
aż dziwie się, że nikt wcześniej nie napisał o tym

Trąbiłem i krzyczałem na ten temat niejednokrotnie. Sam kilkukrotnie musiałem przemagnesować kilka prądnic bo nie było ładowania na nowych regulatorach a jedynie ze wzrostem obrotów kontrolka ładowania świeciła coraz bardziej. Poczytaj chociaż tematy Hvil-a o jego wydumkach i doczytasz się problemów z ładowaniem na instalacji 6V.
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
Hvil 
Żółtodzub

Motocykl: ES250/0(DED) i 250/1
Pomógł: 33 razy
Wiek: 37
Dołączył: 27 Kwi 2011
Posty: 2429
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-08-11, 08:40   

Było to przewijane na forum kilka razy:-) Np. w moich problemach z prądnicą i jak koledzy pisali, prądnica świeżo założona, z allegro zakupiona też zaczęła działać dopiero po przebiegunowaniu, zgodnie z radami ETZ_PRORIDER, i sIaj,
_________________
Pomożecie?.... Pomożemy!!!!:)
Dzięki temu forum, moje pierwsze moto prezentuje się tak:

http://pokazywarka.pl/ghqf1v/
 
     
Veteran 

Motocykl: Była MZ TS 250/1
Pomógł: 3 razy
Wiek: 64
Dołączył: 20 Gru 2012
Posty: 210
Skąd: IRL
Wysłany: 2016-08-12, 04:10   

Dzięki! :piwo:
Ale o 36 lat za późno! :sad:
_________________
Zostań dawcą szpiku kostnego, to nie boli!
http://www.dkms.pl/dawca/rejestracja/index.html
 
     
borgi 
Zlotowicz
Borgi


Motocykl: ES 250/0 '59
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 13 Maj 2010
Posty: 659
Skąd: Kraków/Zabrnie
Wysłany: 2016-08-12, 07:52   

Super. Dobrze Adam_H, że o tym napisałeś :piwo:
ps. popraw tylko że opór regulacyjny jest zbędny przy elektronicznym nie zapłonie ale regulatorze napięcia.
_________________
--
Borgi
http://www.motor.eu.org/gallery/
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5266
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2016-08-12, 16:40   

borgi, Z tym oporem racja ale nie zawsze... miałem pacjentów co potrzebowali oporów bo były problemy ze wzbudzeniem.
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
sirturek 

Motocykl: bmw r850r, mz es125
Wiek: 45
Dołączył: 07 Sie 2016
Posty: 9
Skąd: Golub-Dobrzyń
Wysłany: 2016-10-19, 07:04   

Koledzy tez mam problem z prądnicą/ładowaniem. Jak połączę żarówkę z D+ i masą i przyłożę napięcie bezpośrednio z aku do DF to żarówka świeci. Czy to definitywnie określa, że prądnica jest OK?
Szczotkotrzymacz sztywny, szczotki też jeszcze długie. Miernikiem nic nie mogę zmierzyć bo głupieje od zakłóceń.
Regulator zakupiłem nowy - niestety ten niebieski - nie wiedziałem, że jest kiepski. Do tego były pomieszane jak się później okazało kable przy prądnicy - zamieniony były między DF a D+. Czy to mogło go spalić? Czy da radę go jakoś sprawdzić w prosty sposób?
 
     
Hvil 
Żółtodzub

Motocykl: ES250/0(DED) i 250/1
Pomógł: 33 razy
Wiek: 37
Dołączył: 27 Kwi 2011
Posty: 2429
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-10-19, 07:35   

sirturek, szkoda Twoich nerwów jesli poziom znajomości fizyki masz na przeciętnym polskim poziomie.:-)

Spakuj prądnicę i wirnik porządnie i wyślij do Siaj od nas z forum. On ma sprzet by ją sprawdzić jednoznacznie. Moja przechodziła testy domowymi sposobami każda z zapasowych. A jak wysłałem do Siaja 3 zestawy to tylko dwa wirniki i dwa stojany były dobre, nie z kompletów.
_________________
Pomożecie?.... Pomożemy!!!!:)
Dzięki temu forum, moje pierwsze moto prezentuje się tak:

http://pokazywarka.pl/ghqf1v/
 
     
herrq666 
Grupa podlasie


Motocykl: MZ x4
Pomógł: 91 razy
Wiek: 41
Dołączył: 23 Mar 2010
Posty: 1122
Skąd: Dudki
Wysłany: 2016-10-19, 09:14   

Poszukaj, bo jest napisane jak sprawdzić prądnicę.
_________________
Roses are gay, violets are gayer.
Fuck this poem, and listen to SLAYER.
 
 
     
krzysztof53 

Motocykl: MZ
Dołączył: 03 Cze 2013
Posty: 54
Skąd: Piastów
Wysłany: 2017-03-21, 21:34   

Witam mam Pytanie o regulatory?/Mz 250 Trophy mam regulator mechaniczny czy załozyć elektroniczny?/Podobno przy elektronicznym są lepsze światła???
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5266
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2017-03-21, 21:37   

Światła pozostają bez zmian. Sam regulator nie odmieni świateł na lepsze ale napięcie i stan naładowania akumulatora na pewno poprawi efektywność oświetlenia drogi przed Tobą i widzialność samego Ciebie, polecam polski regulator RP-15T.
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
krzysztof53 

Motocykl: MZ
Dołączył: 03 Cze 2013
Posty: 54
Skąd: Piastów
Wysłany: 2017-03-21, 21:53   

Dzieki RP-15T poszperam Światla nie sa aż takie kiepskie ale na pozycyjną zalożę leda oświetlenie licznika i pozycję diody i może będzie jaśniej na drodze.Dzieki za pomoc
Do milego spotkania na Szlaku
 
     
krzysztof53 

Motocykl: MZ
Dołączył: 03 Cze 2013
Posty: 54
Skąd: Piastów
Wysłany: 2017-03-21, 22:01   

A jeszcze sprawa opornicy Wymontować przy elektronicznym?????
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,12 sekundy. Zapytań do SQL: 17