» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Regulatory napięcia ETZ, który co jest wart?
Autor Wiadomość
norbertmz 
mz zawodostwo


Motocykl: mz etz 250 x2
Pomógł: 6 razy
Wiek: 30
Dołączył: 12 Lip 2010
Posty: 358
Skąd: Kacprówek
Wysłany: 2010-11-30, 12:04   Regulatory napięcia ETZ, który co jest wart?

Witam. Wiem że były dziesiątki tematów o regulatorach napięcia ale linki już powygasały.
Zatem pokaże wam kilka zdjęć i powiedzcie mi czym te regle się różnią i który będzie najwłaściwszy.
_________________
"To, że dla Ciebie i dla mnie i dla pińdziesięciu innych jest to jasne, to nie znaczy, że dla wszystkich :piwo: "
Ostatnio zmieniony przez sIaj 2010-12-02, 09:21, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
     
sIaj 


Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 94 razy
Wiek: 37
Dołączył: 14 Paź 2004
Posty: 2023
Skąd: okolice Zakopanego
Wysłany: 2010-11-30, 12:29   

Jasne że się różnią, każdy ma pewnie inaczej wykonaną elektronikę i trochę inną zasadę działania. Pierwszy ma komparator i z tego co wiem nie spisuje się dobrze, przynajmniej ostatnio sprzedawane egzemplarze szwankują.
Najwłaściwszy jest drugi i trzeci, ja wybrałbym drugi czyli nasz polski APE, lepiej dać zarobić krajowemu producentowi :wink: Druga kwestia to to że jest prosto zbudowany, jest nawet schemat na forum. Działa dobrze jeżeli instalacja elektryczna to nie choinka a alternator nie wygląda jakby przeszedł operację za pomocą młotka.
_________________
Wykonuję różną elektronikę pojazdową.Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd. Masz pytania? Pisz!

SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097 Gość zapraszam odwiedź mój kanał http://www.youtube.com/user/sofchjanek
Ostatnio zmieniony przez sIaj 2010-11-30, 16:34, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
adam251 


Motocykl: ETZ 251 91' YZF R1
Pomógł: 10 razy
Wiek: 35
Dołączył: 19 Cze 2009
Posty: 263
Skąd: Wieluń/Poznań
Wysłany: 2010-11-30, 16:27   

Dokładnie tak. Mam u siebie ten drugi i nie mam żadnych problemów.
 
 
     
Chinczyk 
Nowicjusz

Motocykl: MZ ETZ 150e '90r
Pomógł: 31 razy
Wiek: 29
Dołączył: 10 Maj 2010
Posty: 513
Skąd: Okolice Brzozowa
Wysłany: 2010-11-30, 16:33   

Również go posiadam i polecam!
Można zakupić taki sam w sklepie motoryzacyjnym (od poloneza) tylko może nie mieć blaszki na masę (ja taki mam) ale za 12 zł taki kupisz i śmigać winno. :piwo:
_________________
Pomogłem? Kliknij "pomógł"!
 
 
     
motocyklista 


Motocykl: MZ ETZ 150e '90
Pomógł: 16 razy
Wiek: 29
Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 844
Skąd: okolice Strzyżowa
Wysłany: 2010-11-30, 16:38   

Ja też polecam drugi mój brat w ecie ma i problemów z ładowaniem nie ma :wink:
_________________

 
 
     
bartek2801 


Motocykl: mz etz 251
Pomógł: 9 razy
Wiek: 32
Dołączył: 20 Cze 2009
Posty: 301
Skąd: Połomia k\Rzeszowa
Wysłany: 2010-11-30, 16:51   

ja również mam taki i potwierdzam jest bardzo dobry ale jak masz sprawną instalacje w mojej byłej raz go spaliłem
_________________
http://www.polskajazda.pl...Z/ETZ_251/81187

Rozróżniamy prawdziwego motocyklistę, motocyklistę - motórzystę i właściciela motocykla
 
     
norbertmz 
mz zawodostwo


Motocykl: mz etz 250 x2
Pomógł: 6 razy
Wiek: 30
Dołączył: 12 Lip 2010
Posty: 358
Skąd: Kacprówek
Wysłany: 2010-11-30, 18:11   

ale jeśli podłącze go to co mam zrobić zaciskami d+ oraz 51?
_________________
"To, że dla Ciebie i dla mnie i dla pińdziesięciu innych jest to jasne, to nie znaczy, że dla wszystkich :piwo: "
 
 
     
sIaj 


Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 94 razy
Wiek: 37
Dołączył: 14 Paź 2004
Posty: 2023
Skąd: okolice Zakopanego
Wysłany: 2010-11-30, 18:28   

Jest temat jak podłączyć ten regulator z dokładną instrukcją. Przewody te łączy się razem.
_________________
Wykonuję różną elektronikę pojazdową.Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd. Masz pytania? Pisz!

SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097 Gość zapraszam odwiedź mój kanał http://www.youtube.com/user/sofchjanek
 
 
     
grzybol 
szlachcic


Motocykl: fajuśki :)
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 08 Paź 2006
Posty: 1511
Skąd: piotrkow trybunalski
Wysłany: 2010-11-30, 19:19   

norbertmz, kup polonezowski :) Schemat postepowania jest taki sam, "D+" łączysz z "51", a do alumioniowej obudowy przykrec wkretem konektor i do niego podlacz brazowy przewod od masy. Bedzie smigac :]
Tylko nigdy nie pamietam ile jest diod w prostowniku, bo do poldka sa dwa rodzaje tych regli. Chyba 6 albo 7 diodowe i 9cio. Janek, pomoz :)
_________________
Oj życie, życie. Żebyś Ty miało morde, to bym skopał Ci dupe !
 
     
Xargo 


Motocykl: ETZ251,Cagiva Raptor
Pomógł: 52 razy
Wiek: 35
Dołączył: 24 Sty 2006
Posty: 977
Skąd: Olsztyn / Ostrołęka
Wysłany: 2010-11-30, 19:22   

Są 6 i 9 diodowe. 9-cio diodowy pasuje do MZ, 6-cio diodowy do Jawy
 
     
grzybol 
szlachcic


Motocykl: fajuśki :)
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 08 Paź 2006
Posty: 1511
Skąd: piotrkow trybunalski
Wysłany: 2010-11-30, 19:24   

no wlasnie, wlasnie :) Dzieki Xarguś :P
_________________
Oj życie, życie. Żebyś Ty miało morde, to bym skopał Ci dupe !
 
     
Yasiec65 
amator/hobbysta


Motocykl: MZ TS 250/1 1981r.
Pomógł: 33 razy
Wiek: 58
Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 170
Skąd: Grajewo
Wysłany: 2010-11-30, 22:51   

Też polecam ten drugi. Jeździłem na nim chyba z 13 lat (bez awarii) za nim kupiłem PVL. Jako ciekawostkę podam że może pracować z altkiem 6-diodowym (obcowzbudnym). Podłączyłem go wciągniku. Wybrałem ten bo... nie było innego podchodzącego w sklepie (sklep prywatny, zakupy w niedzielę, naprawa też) :smile: .
Pozdrawiam :piwo:

SofCHJanek: nie polecam napraw w niedzielę :wink:
_________________
Y@$&€c
Najważniejsze są drobiazgi.
Na odległość leczyć potrafił chyba tylko Kaszpirowski.
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek ;-) .
Ostatnio zmieniony przez sIaj 2011-01-26, 16:14, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
     
ETZ9994 

Motocykl: MZ ETZ 150
Pomógł: 3 razy
Wiek: 29
Dołączył: 14 Sie 2012
Posty: 143
Skąd: Opole Lubelskie
Wysłany: 2014-06-28, 21:31   Elektroniczne regulatory napięcia do motocykli Mz Etz

Witam który dostępny na rynku regulator napięcia jest najlepszy według was ? Zauwazyłem 3 wersje regulatorów:Mega(niebieski),Węgierski(czarny na 5 pinów) ,Polski(czarny na 3 piny) i podobno można też zamontować od Poloneza.Na którym macie najlepsze ładowanie?
 
     
Arturo 
modelarz


Motocykl: MZ ETZ 251
Pomógł: 7 razy
Wiek: 44
Dołączył: 27 Lip 2008
Posty: 231
Skąd: śląsk
Wysłany: 2014-06-28, 22:10   

RA 2 WEST
 
     
Marcin W. 


Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 61 razy
Wiek: 44
Dołączył: 27 Cze 2006
Posty: 1046
Skąd: Katowice

Wysłany: 2014-06-28, 22:30   "Post zawiera lokowanie produktu..." :D

ETZ9994, ten ostatni wymieniony w mojej opinii jest najlepszy. Wiele osób kupowało go ode mnie po czasie nawet 2-3 miesięcy odpisywali że się sprawuje dobrze i ładowanie jest na poziomie 14,4V. Zwykle mieli też mój wirnik lub regenerowali więc regulator kupowali w "pakiecie". :kura:
Niebieski Mega się pali, węgierski ( ma białą naklejkę) ładowanie jest od 2 tyś obrotów. RA 2 WEST pod względem montażu części mnie nie przekonywał w środku wyglądało to tak jak by ktoś uczył się lutować, w jednym miejscu na pajączka było polutowane, egzemplarz który miałem był spalony ale nie wiem czy sam od siebie czy ktoś źle podłączył i się spalił.
_________________
Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433
 
 
     
ETZ9994 

Motocykl: MZ ETZ 150
Pomógł: 3 razy
Wiek: 29
Dołączył: 14 Sie 2012
Posty: 143
Skąd: Opole Lubelskie
Wysłany: 2014-06-28, 22:49   

A jaka jest róznica pomiędzy regulatorem RA 2 WEST a regulatorem 9d z Poloneza?Bo na pierwszy rzut oka wyglądają prawie tak samo i producent ten sam Auto Power electronic tylko różnią sie ilością styków.Bezpośrednio na stronie producenta można kupić te regulatory sporo taniej do Mz 24zł a do Poloneza chyba 18zł.
 
     
Marcin W. 


Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 61 razy
Wiek: 44
Dołączył: 27 Cze 2006
Posty: 1046
Skąd: Katowice

Wysłany: 2014-06-28, 23:02   

"Gdyby babcia była dziadkiem to by wąsy miała..." :lol: Jak widać są to różne firmy.
http://www.jezpol.pl/
http://www.jezpol.pl/uplo...rna-2/RNA-2.jpg

http://www.ape.com.pl/
http://www.ape.com.pl/foto_prod/0_1225888277.jpg
Regulator z Jezpola jest droższy i raczej nie kupisz go za 18zł za tyle kupowałem go 8 lat temu.
_________________
Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433
 
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5274
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2014-06-28, 23:13   

Również polecam od siebie RA2 West z trzema pinami, u mnie ładowanie (na miedzianych pierścieniach na wirniku) mam od 1200 obr czyli na wolnych obrotach jest ale słabe, już od 1500-1600 obr jest ok :)
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
ETZ9994 

Motocykl: MZ ETZ 150
Pomógł: 3 razy
Wiek: 29
Dołączył: 14 Sie 2012
Posty: 143
Skąd: Opole Lubelskie
Wysłany: 2014-06-28, 23:15   

http://www.ape.com.pl/ind...d=17&produkt=46
http://www.ape.com.pl/ind...=22&produkt=153 Nie chodziło mi o regulator z Jezpola
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5274
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2014-06-28, 23:24   

RA2/DE jest zbudowany na takich samych podzespołach co RA2 West, nawet tranzystor sterujący jest taki sam w obu regulatorach tj 2N6107 ale jak dostaję etkę ze spalonym to wymieniam go na BD912 bo jest wytrzymalszy ;) . Ich praca niczym się nie różni, z tym że ten RA2/DE nie ma odczepu masowego i musisz podczepić go dobrze do masy za aluminiową płytke i ma trochę inne oznaczenia na obudowie co RA2 West, podłączasz przewody w obu modelach tak samo, wiem to bo mam oba regulatory na wyposażeniu ;)
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 16