Regulatory napięcia ETZ, który co jest wart? |
Autor |
Wiadomość |
norbertmz
mz zawodostwo
Motocykl: mz etz 250 x2
Pomógł: 6 razy Wiek: 30 Dołączył: 12 Lip 2010 Posty: 358 Skąd: Kacprówek
|
Wysłany: 2010-11-30, 12:04 Regulatory napięcia ETZ, który co jest wart?
|
|
|
Witam. Wiem że były dziesiątki tematów o regulatorach napięcia ale linki już powygasały.
Zatem pokaże wam kilka zdjęć i powiedzcie mi czym te regle się różnią i który będzie najwłaściwszy. |
_________________ "To, że dla Ciebie i dla mnie i dla pińdziesięciu innych jest to jasne, to nie znaczy, że dla wszystkich " |
Ostatnio zmieniony przez sIaj 2010-12-02, 09:21, w całości zmieniany 3 razy |
|
|
|
|
sIaj
Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 94 razy Wiek: 37 Dołączył: 14 Paź 2004 Posty: 2023 Skąd: okolice Zakopanego
|
Wysłany: 2010-11-30, 12:29
|
|
|
Jasne że się różnią, każdy ma pewnie inaczej wykonaną elektronikę i trochę inną zasadę działania. Pierwszy ma komparator i z tego co wiem nie spisuje się dobrze, przynajmniej ostatnio sprzedawane egzemplarze szwankują.
Najwłaściwszy jest drugi i trzeci, ja wybrałbym drugi czyli nasz polski APE, lepiej dać zarobić krajowemu producentowi Druga kwestia to to że jest prosto zbudowany, jest nawet schemat na forum. Działa dobrze jeżeli instalacja elektryczna to nie choinka a alternator nie wygląda jakby przeszedł operację za pomocą młotka. |
_________________ Wykonuję różną elektronikę pojazdową.Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd. Masz pytania? Pisz!
SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097 Gość zapraszam odwiedź mój kanał http://www.youtube.com/user/sofchjanek |
Ostatnio zmieniony przez sIaj 2010-11-30, 16:34, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
adam251
Motocykl: ETZ 251 91' YZF R1
Pomógł: 10 razy Wiek: 35 Dołączył: 19 Cze 2009 Posty: 263 Skąd: Wieluń/Poznań
|
Wysłany: 2010-11-30, 16:27
|
|
|
Dokładnie tak. Mam u siebie ten drugi i nie mam żadnych problemów. |
|
|
|
|
Chinczyk
Nowicjusz
Motocykl: MZ ETZ 150e '90r
Pomógł: 31 razy Wiek: 29 Dołączył: 10 Maj 2010 Posty: 513 Skąd: Okolice Brzozowa
|
Wysłany: 2010-11-30, 16:33
|
|
|
Również go posiadam i polecam!
Można zakupić taki sam w sklepie motoryzacyjnym (od poloneza) tylko może nie mieć blaszki na masę (ja taki mam) ale za 12 zł taki kupisz i śmigać winno. |
_________________ Pomogłem? Kliknij "pomógł"! |
|
|
|
|
motocyklista
Motocykl: MZ ETZ 150e '90
Pomógł: 16 razy Wiek: 29 Dołączył: 19 Paź 2010 Posty: 844 Skąd: okolice Strzyżowa
|
Wysłany: 2010-11-30, 16:38
|
|
|
Ja też polecam drugi mój brat w ecie ma i problemów z ładowaniem nie ma |
_________________
|
|
|
|
|
bartek2801
Motocykl: mz etz 251
Pomógł: 9 razy Wiek: 32 Dołączył: 20 Cze 2009 Posty: 301 Skąd: Połomia k\Rzeszowa
|
Wysłany: 2010-11-30, 16:51
|
|
|
ja również mam taki i potwierdzam jest bardzo dobry ale jak masz sprawną instalacje w mojej byłej raz go spaliłem |
_________________ http://www.polskajazda.pl...Z/ETZ_251/81187
Rozróżniamy prawdziwego motocyklistę, motocyklistę - motórzystę i właściciela motocykla
|
|
|
|
|
norbertmz
mz zawodostwo
Motocykl: mz etz 250 x2
Pomógł: 6 razy Wiek: 30 Dołączył: 12 Lip 2010 Posty: 358 Skąd: Kacprówek
|
Wysłany: 2010-11-30, 18:11
|
|
|
ale jeśli podłącze go to co mam zrobić zaciskami d+ oraz 51? |
_________________ "To, że dla Ciebie i dla mnie i dla pińdziesięciu innych jest to jasne, to nie znaczy, że dla wszystkich " |
|
|
|
|
sIaj
Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 94 razy Wiek: 37 Dołączył: 14 Paź 2004 Posty: 2023 Skąd: okolice Zakopanego
|
Wysłany: 2010-11-30, 18:28
|
|
|
Jest temat jak podłączyć ten regulator z dokładną instrukcją. Przewody te łączy się razem. |
_________________ Wykonuję różną elektronikę pojazdową.Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd. Masz pytania? Pisz!
SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097 Gość zapraszam odwiedź mój kanał http://www.youtube.com/user/sofchjanek |
|
|
|
|
grzybol
szlachcic
Motocykl: fajuśki :)
Pomógł: 25 razy Wiek: 35 Dołączył: 08 Paź 2006 Posty: 1511 Skąd: piotrkow trybunalski
|
Wysłany: 2010-11-30, 19:19
|
|
|
norbertmz, kup polonezowski Schemat postepowania jest taki sam, "D+" łączysz z "51", a do alumioniowej obudowy przykrec wkretem konektor i do niego podlacz brazowy przewod od masy. Bedzie smigac
Tylko nigdy nie pamietam ile jest diod w prostowniku, bo do poldka sa dwa rodzaje tych regli. Chyba 6 albo 7 diodowe i 9cio. Janek, pomoz |
_________________ Oj życie, życie. Żebyś Ty miało morde, to bym skopał Ci dupe ! |
|
|
|
|
Xargo
Motocykl: ETZ251,Cagiva Raptor
Pomógł: 52 razy Wiek: 35 Dołączył: 24 Sty 2006 Posty: 977 Skąd: Olsztyn / Ostrołęka
|
Wysłany: 2010-11-30, 19:22
|
|
|
Są 6 i 9 diodowe. 9-cio diodowy pasuje do MZ, 6-cio diodowy do Jawy |
|
|
|
|
grzybol
szlachcic
Motocykl: fajuśki :)
Pomógł: 25 razy Wiek: 35 Dołączył: 08 Paź 2006 Posty: 1511 Skąd: piotrkow trybunalski
|
Wysłany: 2010-11-30, 19:24
|
|
|
no wlasnie, wlasnie Dzieki Xarguś |
_________________ Oj życie, życie. Żebyś Ty miało morde, to bym skopał Ci dupe ! |
|
|
|
|
Yasiec65
amator/hobbysta
Motocykl: MZ TS 250/1 1981r.
Pomógł: 33 razy Wiek: 58 Dołączył: 07 Kwi 2010 Posty: 170 Skąd: Grajewo
|
Wysłany: 2010-11-30, 22:51
|
|
|
Też polecam ten drugi. Jeździłem na nim chyba z 13 lat (bez awarii) za nim kupiłem PVL. Jako ciekawostkę podam że może pracować z altkiem 6-diodowym (obcowzbudnym). Podłączyłem go wciągniku. Wybrałem ten bo... nie było innego podchodzącego w sklepie (sklep prywatny, zakupy w niedzielę, naprawa też) .
Pozdrawiam
SofCHJanek: nie polecam napraw w niedzielę |
_________________ Y@$&€c
Najważniejsze są drobiazgi.
Na odległość leczyć potrafił chyba tylko Kaszpirowski.
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek . |
Ostatnio zmieniony przez sIaj 2011-01-26, 16:14, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
ETZ9994
Motocykl: MZ ETZ 150
Pomógł: 3 razy Wiek: 29 Dołączył: 14 Sie 2012 Posty: 143 Skąd: Opole Lubelskie
|
Wysłany: 2014-06-28, 21:31 Elektroniczne regulatory napięcia do motocykli Mz Etz
|
|
|
Witam który dostępny na rynku regulator napięcia jest najlepszy według was ? Zauwazyłem 3 wersje regulatorów:Mega(niebieski),Węgierski(czarny na 5 pinów) ,Polski(czarny na 3 piny) i podobno można też zamontować od Poloneza.Na którym macie najlepsze ładowanie? |
|
|
|
|
Arturo
modelarz
Motocykl: MZ ETZ 251
Pomógł: 7 razy Wiek: 44 Dołączył: 27 Lip 2008 Posty: 231 Skąd: śląsk
|
Wysłany: 2014-06-28, 22:10
|
|
|
RA 2 WEST |
|
|
|
|
Marcin W.
Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 61 razy Wiek: 44 Dołączył: 27 Cze 2006 Posty: 1046 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2014-06-28, 22:30 "Post zawiera lokowanie produktu..." :D
|
|
|
ETZ9994, ten ostatni wymieniony w mojej opinii jest najlepszy. Wiele osób kupowało go ode mnie po czasie nawet 2-3 miesięcy odpisywali że się sprawuje dobrze i ładowanie jest na poziomie 14,4V. Zwykle mieli też mój wirnik lub regenerowali więc regulator kupowali w "pakiecie".
Niebieski Mega się pali, węgierski ( ma białą naklejkę) ładowanie jest od 2 tyś obrotów. RA 2 WEST pod względem montażu części mnie nie przekonywał w środku wyglądało to tak jak by ktoś uczył się lutować, w jednym miejscu na pajączka było polutowane, egzemplarz który miałem był spalony ale nie wiem czy sam od siebie czy ktoś źle podłączył i się spalił. |
_________________ Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433 |
|
|
|
|
ETZ9994
Motocykl: MZ ETZ 150
Pomógł: 3 razy Wiek: 29 Dołączył: 14 Sie 2012 Posty: 143 Skąd: Opole Lubelskie
|
Wysłany: 2014-06-28, 22:49
|
|
|
A jaka jest róznica pomiędzy regulatorem RA 2 WEST a regulatorem 9d z Poloneza?Bo na pierwszy rzut oka wyglądają prawie tak samo i producent ten sam Auto Power electronic tylko różnią sie ilością styków.Bezpośrednio na stronie producenta można kupić te regulatory sporo taniej do Mz 24zł a do Poloneza chyba 18zł. |
|
|
|
|
Marcin W.
Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 61 razy Wiek: 44 Dołączył: 27 Cze 2006 Posty: 1046 Skąd: Katowice
|
|
|
|
|
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy Wiek: 33 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5274 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2014-06-28, 23:13
|
|
|
Również polecam od siebie RA2 West z trzema pinami, u mnie ładowanie (na miedzianych pierścieniach na wirniku) mam od 1200 obr czyli na wolnych obrotach jest ale słabe, już od 1500-1600 obr jest ok |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
|
ETZ9994
Motocykl: MZ ETZ 150
Pomógł: 3 razy Wiek: 29 Dołączył: 14 Sie 2012 Posty: 143 Skąd: Opole Lubelskie
|
|
|
|
|
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy Wiek: 33 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5274 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2014-06-28, 23:24
|
|
|
RA2/DE jest zbudowany na takich samych podzespołach co RA2 West, nawet tranzystor sterujący jest taki sam w obu regulatorach tj 2N6107 ale jak dostaję etkę ze spalonym to wymieniam go na BD912 bo jest wytrzymalszy . Ich praca niczym się nie różni, z tym że ten RA2/DE nie ma odczepu masowego i musisz podczepić go dobrze do masy za aluminiową płytke i ma trochę inne oznaczenia na obudowie co RA2 West, podłączasz przewody w obu modelach tak samo, wiem to bo mam oba regulatory na wyposażeniu |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
|
|