» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
ETZ 251 na 301...da sie czy nie??
Autor Wiadomość
Radko 


Motocykl: MZ ETZ 251e
Wiek: 37
Dołączył: 17 Lip 2005
Posty: 309
Skąd: Warta - Sieradz
Wysłany: 2006-02-02, 21:22   

ok sorki już zkładam
_________________
http://www.bikepics.com/members/radko/05etz251/
 
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2006-02-02, 21:23   

zeby zmienić skok nalezało by zmienić promień wału korbowego(niewiem czyt to aby tak sie fachowo nazywa)

Tłok od trampka.. to może byc to! Inżynierowie czasem wykorzystywali już produkowane częsci;) Najprędzej 301 fabrycznie miał tłoczek od trabanta;]
 
 
     
SOVIETVW 
Zlotowicz
'nas niedogoniat...


Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy
Wiek: 38
Dołączył: 27 Sty 2006
Posty: 1309
Skąd: Meseritz
Wysłany: 2006-02-02, 22:43   

dobra pomylilem sie z tym skokiem fakt ,tzreba by zmienic wykorbienie wału korbowego,ale w 301 napewno nie ma tłoka od trabanta,pozatym co za sens jest zwiekszac pojemnosc skokową poprzez rozwiercanie cylindra skoro pozniej trzeba go splanowac od gory,bezsensu to tak jak by se załozyc turbosprezarke ale zwiekszyc komore spalania,nie ma efektu,nie wiem ile tzreba było by splanowac ten cylinder,ale mimo wszystko,pozatym patent z tulejkami jest do zrobiena ale w garazu nikt sam tego niezrobi,trzeba skorzystac ze slusarni,spalnowanie cylindra tak samo co oczywiscie ciagnie za soba koszty,wiec mysle ze bradziej juz opłacalo by sie dac te 34 euro na ten tłok oryginalny i wtedy sie bawic,osobiscie uwazam ze cylinder od 250 wytrzyma,kolesie umnie robili po 8 szlifow chyba w simsonach bo pzrerabiali je na 70 czy jakos tak nie wiem jakie tłoki ale to chodzilo normalnie i nic sie niedzialo mimo ze bylo zebrane ponad polowa materialu z tulei,jesli chodzi o ETZ to kupil bym w tym celu jakis totalnie zajechany cylinder za grosze,bo i tak tzreba zebrac sporo wiec moze miec mega rysy...jak wytrzyma to wytrzyma a jak nie to nie...
_________________
Obecnie w mojej stajni stoją:

MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx
 
 
     
tomasz102 
V.I.P.


Motocykl: MZ ETZ 298e
Pomógł: 11 razy
Wiek: 34
Dołączył: 20 Lis 2005
Posty: 1540
Skąd: Świebodzice
Wysłany: 2006-02-02, 22:54   

mój kumpel mówi że do Tropika pasuje sporo części od trabanta np. przednia lampa :D
_________________
w garażu: MZ ETZ 250 , Kawasaki 440 LTD, Renault 19. "Życie się kręci powyżej czterech tysięcy."
Tomek, stopka!
 
 
     
shalashaska 

Motocykl: ...
Pomógł: 1 raz
Wiek: 46
Dołączył: 07 Sty 2006
Posty: 224
Skąd: polska
Wysłany: 2006-02-02, 23:08   

Tłok od trabanta na pierwszym szlifie ma 72,25.A od wartburga 353 ma już 73.50.Znalazłem jakąs fotke tłoka od warczyburgera http://www.wartburg.cba.pl/zdjecia/piers/01.jpg
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2006-02-02, 23:47   

pytanie leży gdzie indziej;) Jak szeroka jest warstwa utwardzona.
 
 
     
Xargo 


Motocykl: ETZ251,Cagiva Raptor
Pomógł: 52 razy
Wiek: 35
Dołączył: 24 Sty 2006
Posty: 977
Skąd: Olsztyn / Ostrołęka
Wysłany: 2006-02-03, 00:01   

SOVIETVW ty sie nie śmiej z turbosprężarek w 2T!! W motocyklach wyścigowych z silnikami 2T (lata bodajrze 80) montowano sprężarki!! (wtedy pozwalały na to przepisy). Były to sprężarki tłokowe ustawione odp. względem wału. Dawały one doładowanie tylko w czasie ssania i w sportowych motocyklach znacząco poprawiały osiągi!! :mrgreen:

PS. sory za spam w temacie
 
     
SOVIETVW 
Zlotowicz
'nas niedogoniat...


Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy
Wiek: 38
Dołączył: 27 Sty 2006
Posty: 1309
Skąd: Meseritz
Wysłany: 2006-02-03, 00:18   

wiem wiem,juz kiedy walkowalem temat doładowania 2T na innym forum,a wlasnie dzis tez zaczolem sie zastanawiac nad tym jak jest utwardzona tuleja,czy jest utwardzona powierzchniowo,czy jest to poprostu zeliwna rura o jednej twardosci,ale to jest do sprawdzenia,przyczym wlasnie moją uwage od tej modyfikacji odciagla mocna opcja kupna ETZ 250 z bocznym wozem,nie daje mi to spac ,w niemczech tego cale stada maja,i takie sztuki ze glowka boli a zreszta co ja tu bede gadał zobaczcie sami :


http://cgi.ebay.de/MZ-ETZ...1QQcmdZViewItem



jak dla mnie to ona jest piekna i ja nie mam pytan,no i ten przebieg,no jednym slowem ona jest nowa... :D ,tylko ta cena :( ,za to mozna kupic sredniej klasy auto...pozdrawiam...
_________________
Obecnie w mojej stajni stoją:

MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx
 
 
     
Luk 
Senior Euchenio


Motocykl: MZ ETZ 250 Enduro
Wiek: 42
Dołączył: 27 Lut 2005
Posty: 67
Skąd: z Bangladeszczu
Wysłany: 2006-02-03, 00:31   

SOVIETVW
Cytat:
w 301 napewno nie ma tłoka od trabanta,

To akurat nie budzi watpliwosci, ja tylko napisalem ze kumpel zastosowal taki tlok w swojej MZ.
Cytat:

pozatym co za sens jest zwiekszac pojemnosc skokową poprzez rozwiercanie cylindra skoro pozniej trzeba go splanowac od gory,

Znowu laczysz planowanie cylindra ze zmiana pojemnosci skokowej, a to sa dwie zupelnie oddzielne sprawy.

Pozatym z cylindrem troche namieszalem. Oczywiscie splanowaniu ulegla nie gorna, a dolna powierzchnia cylindra (+ skrocenie czesci tulei wchodzacej do skrzyni korbowej), w celu dopasownia zespolu cylinder-glowica do wysokosci nowego tloka. Czyli wstawiamy tlok od trampa, w ktorym denko jest o 2 mm blizej osi sworznia niz w MZ, a wiec musimy jednoczesnie obnizyc glowice oraz kanaly w cylindrze (wlasnie poprzez zabieg splanowania jego dolnej powierzchni) aby zachowac miezmienione fazy rozrzadu oraz stopien sprezania. W zalaczniku rysunek pogladowy (na czerwono zaznaczylem material ktory zostal usuniety).
Cytat:
bezsensu to tak jak by se załozyc turbosprezarke ale zwiekszyc komore spalania

A kto mowi o zwiekszaniu komory spalania?
Cytat:
nie wiem ile tzreba było by splanowac ten cylinder,

Tyle ile wynosi X, czyli roznica wysokosci tlokow (a konkretnie roznica odleglosci denko tloka - os sworznia) :)
Cytat:
pozatym patent z tulejkami jest do zrobiena ale w garazu nikt sam tego niezrobi,trzeba skorzystac ze slusarni,spalnowanie cylindra tak samo co oczywiscie ciagnie za soba koszty,

Planowanie max 50 PLN, tulejki podejrzewam ze troche mniej. Ale to jest praktycznie jednorazowa inwestycja.
Cytat:
wiec mysle ze bradziej juz opłacalo by sie dac te 34 euro na ten tłok oryginalny i wtedy sie bawic

A teraz pomysl tak:
- wymiana tloka MZ 300 - 34 euro
- wymiana tloka od trabanta - 17 euro (63 PLN (tlok 50 PLN i pierscienie 13 PLN))
Jakby nie patrzyl 2 razy taniej na tloku od trabantatora (pominmy kwestie jak czesto bedzie trzeba wymieniac tlok MZ i tlok trabanta, bo tu mozemy tylko gdybac).


hubertbaran, warstwa utwardzona wynosi tyle ile wynosi grubosc scianki tulei (gdyz tuleja jest zeliwna). W cylindrze ETZ 250 ma ona ok 5 mm, w najcienszym miejscu a wiec w czesci, ktora wchodzi w kartery. Natomiast przerabiajac na 300 trzeba zjechac 1,5 mm materialu na strone wiec zostaje jeszcze duzo zapasu.
_________________
pozdr.
Luk

MZ ETZ 250 Enduro/Supermoto
http://www.bikepics.com/members/luk2x
 
 
     
SOVIETVW 
Zlotowicz
'nas niedogoniat...


Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy
Wiek: 38
Dołączył: 27 Sty 2006
Posty: 1309
Skąd: Meseritz
Wysłany: 2006-02-03, 18:41   

wiem juz mierzylem, co i jak,no zjechac to trzeba troche wiecej bo no monał w 250 wynosi jak wiadomo 69 mm a w 301 75,5 mm,wiec wyjdzie wiecej nic 1,5 mm na strone,to jest 6,5 mm na srednicy a połowa z tego na strone (promień) cylindra,ale i tak sporo zostanie,co do twardosci to wiem juz o tym tez...odnosnie tego splanowania to teraz sie z toba zgadzam w 100%po tym sprostowaniu,zbierajac materiał od dolu uzyskamy zgranie tłoka,kanałow itd...nie naruszajac przy tym pojemnosci skokowej,teraz to zaczyna nabierac sensu :) ,i powinno przyniesc oczekiwane efekty,ale jeszcze raz to wszytsko przekalkuluje...dzieki za info i pozdro...
_________________
Obecnie w mojej stajni stoją:

MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx
 
 
     
FIREWOLF1 

Motocykl: MZ etz 251
Dołączył: 31 Sty 2005
Posty: 8
Skąd: OPOLE
Wysłany: 2006-02-25, 17:36   

Poco tyle cyrku.Pytalem w sklepie.Bez problemu mozna kupic tlok do 301 wraz z pierscieniami.Koszt ok70zl.Rzemioslo,chyba z czech.Ale cylinder od etz 250 po rozwierceniu na 300 bedzie mial scianke tuleji iak zyletka (przyslowiowo)Koszt takiego szlifu ok.45zl Z moich zrodel wynika ze w 301 byly grubsze tuleje cylindryczne. Poza tym trzeba wymienic dysze w gazniku na takie jakie byly orginalnie w 301.niewiadomo czy srednica gardzieli w gazniku nie powinna byc troche wieksza no i dlugosc kolektora ssacego.Slyszalem ze ludzie robili takie zabiegi ale nie rozmawialem z nikim kto moglby opowiedziec o efektach.Po lecie jak juz zajezdze swoj zestaw tlok+cylinder sprobuje przekonac sie ile jest warta taka impreza.
Pozdrawiam
 
     
SAke 
Pogromca Mitów! :)


Motocykl: VFR 800Fi
Pomógł: 5 razy
Wiek: 35
Dołączył: 05 Mar 2005
Posty: 1019
Skąd: Żyraków / Dębica
Wysłany: 2006-02-25, 17:39   

Tak mnie naszła mysl ze moze by sie dało o 150 :arrow: 175 :D tłok od wsk 175 :P tylko przeszlifowac :) cylindra :D

[ Dodano: 2006-02-25, 17:40 ]
tylko czy jest sens tak jak mowicie przybyło by pewnie 0,7KM :P symbolicznie i tyle...
_________________
http://www.polskajazda.pl...600,WSK,125/394
 
 
     
SOVIETVW 
Zlotowicz
'nas niedogoniat...


Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy
Wiek: 38
Dołączył: 27 Sty 2006
Posty: 1309
Skąd: Meseritz
Wysłany: 2006-02-26, 22:22   

no mysle ze wiecej,moze nie tyle odczul byc moc co wrost momentu...Firewolf podaj jakis namiar na ten sklep jak mozesz,jesli chodzi o scianki tulei to niebedzie takiej tragedii,tzreba usunac ok polowy materialu,widzialem juz taka modyfikacje i cylinder wytrzymywał spokojnie,dysze to zaden problem,mozna poeksperymentowac,z ustawieniem gaznika,on ma duze mozliwosci jak wiemy,wiec paliwa mu niezabraknie napewno,osiagi musza sie zwiekszyc sila rzeczy,sake problem tkwi w tym jaki wsk ma skok tloka,bo srednica moze byc bardzo podobna a wsk moze miec wieksza pojemnosc z racji wiekszego skoku...oczywiscie nie wiem tego jaki ma skok i srednice tloka tylko ze warto sprawdzic,no i pytanie czy tlok wytrzyma...pozdro...
_________________
Obecnie w mojej stajni stoją:

MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx
 
 
     
Xargo 


Motocykl: ETZ251,Cagiva Raptor
Pomógł: 52 razy
Wiek: 35
Dołączył: 24 Sty 2006
Posty: 977
Skąd: Olsztyn / Ostrołęka
Wysłany: 2006-02-26, 23:16   

SOVIETVW ma racje. Pojemność nie zależy tylko od szerokości tłoka. Oto przykład: tłok od MZ 150 jest węższy o 2mm od tłoka od CZ 175, przy czym tłok od CZ jest znacznie wyższy. Tak więc tłok od jawy nie pasuje, a od WSK któż to wie...

Na foto od lewej tłok od MZ 150, rometa (robota poprzedniego właścicela :) ) i CZ175
 
     
SOVIETVW 
Zlotowicz
'nas niedogoniat...


Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy
Wiek: 38
Dołączył: 27 Sty 2006
Posty: 1309
Skąd: Meseritz
Wysłany: 2006-02-27, 12:41   

w sumie to niewiele widac na tym zdjeciu :D ,osobiscie skusze se na ta pzrerobke,jak narazie najwiekszy problem to zdobycie tłoka i pierscieni,cylinder kupie jakis zajechany totalnie za grosze,i tak spory szlif tzreba zrobic,bo mojego mi szkoda tak rozwiercac,no i w razie awari jakiejs zaloze spowrotem moj i bedzie ecia smigac dalej :)
_________________
Obecnie w mojej stajni stoją:

MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx
 
 
     
Radko 


Motocykl: MZ ETZ 251e
Wiek: 37
Dołączył: 17 Lip 2005
Posty: 309
Skąd: Warta - Sieradz
Wysłany: 2006-02-27, 16:21   

musisz kliknąć na obrazek, będzie dobrze widać!!

właśnie, nie ma co rozwiercać tych cylindrów na których jeździmy, co gdy coś się stanie, dalej szlif nie wyda więc cylinder na złom, a jakiś stary skatowany można dostać za całkiem rozsądne pieniądże.

szkoda że u mnie leża 2 cylindry od wski 175, a nie od mz :(
_________________
http://www.bikepics.com/members/radko/05etz251/
 
 
     
SAke 
Pogromca Mitów! :)


Motocykl: VFR 800Fi
Pomógł: 5 razy
Wiek: 35
Dołączył: 05 Mar 2005
Posty: 1019
Skąd: Żyraków / Dębica
Wysłany: 2006-02-27, 17:10   

Ej czyli w mz150 :arrow: 175 nie było by tak duzo roboty tylko szlif rozwiercic i gites :)
Poza tym jak nie od wsk to jest tyle motocykli o pojemnosci 175 ze było by z czego dopasowac tłok :) Cos mi sie wydaje ze ta mz zostanie u mnie dłuuuugo :)
_________________
http://www.polskajazda.pl...600,WSK,125/394
 
 
     
Szymek_7 
Kupie Mz!!

Motocykl: Simson s51
Dołączył: 26 Lut 2006
Posty: 6
Skąd: Tarnobrzeg
Wysłany: 2006-02-27, 21:37   

Zawsze możesz kupić tłoka na zamówienia. Wystarczy że podasz wymiary jaki chcesz. Robią tak w Gożych(odlewają tam tłoki felgi). Tak robiłem z znajomym do ciągnika bo nietypowy kształt miały a stare zatarte były.
 
 
     
Simon 


Motocykl: ETZ 251
Wiek: 35
Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 137
Skąd: Toruń
Wysłany: 2006-02-27, 22:48   

W wilmacie też tłoki na zamówienie i na wymiar mozna kupić
 
 
     
SOVIETVW 
Zlotowicz
'nas niedogoniat...


Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy
Wiek: 38
Dołączył: 27 Sty 2006
Posty: 1309
Skąd: Meseritz
Wysłany: 2006-02-28, 00:30   

no dokladnie Radko jak juz robic cos takiego to tylko jakis zajechany cylinder dopasc,mi tez mojego szkoda teraz dopiero zrobilem I szlif,dopiero co z garazu wrocilem moto chodzi jak zloto po zlozeniu,wiec szkoda taki cylinder wiercic,a jak sie zrobi z takiego starego to w razie czego jak by co nieposzlo to mozna spowrotem 250 zalozyc i smigac :D :D:D pozdrawiam...
_________________
Obecnie w mojej stajni stoją:

MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 13