» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Turbo sprężarka w moto?????????/
Autor Wiadomość
WALDEK150 
MOTÓR


Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 33
Dołączył: 29 Paź 2005
Posty: 139
Skąd: Miękisz Nowy
Wysłany: 2006-03-05, 21:30   Turbo sprężarka w moto?????????/

Chciałem się zapytać czy ktoś juz prubował robic coś takiego w moto. Słyszałem o jakiś wiatraczkach koło filtra, a może ktoś posiada jakiś patent. Tylko czy to zadziała, dlatego że w pewnym momencie powietrze jest wdmuchiwane prosto w kolektor. Morze ktoś wie skad dorwać taki mocny silnik z wiatraczkiem na 12V np. suszarki.
 
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2006-03-05, 21:48   

a niby jak chesz zasilać Turbo spręzarke w 2T;| Nie mówiac juzo dośćznacznych problemach z działaniem silnika;)
 
 
     
Xargo 


Motocykl: ETZ251,Cagiva Raptor
Pomógł: 52 razy
Wiek: 35
Dołączył: 24 Sty 2006
Posty: 977
Skąd: Olsztyn / Ostrołęka
Wysłany: 2006-03-05, 21:52   

Nic z tego. Jedynie tłokowe turbosprężarki da radę zastosować w @T, aczkolwiek wiąże się to ze zbyt dużymi przeróbkami silnika. Oghólnie nie opłaca się. Było o tym nawet gdzieś na forum (offtopic oczywiście :wink: ). Więcej o ten temat może ci powiedzieć SOVIETVW, jednak zaznaczam, że jest to jak dla mnie zbyt duże ingerowanie w silnik.

Pozdro
Ostatnio zmieniony przez Xargo 2006-03-05, 22:25, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Plonek 
wujek samo ZŁO


Motocykl: z krainy deszczowców
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 30 Sty 2005
Posty: 486
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2006-03-05, 21:53   

turbosprężarki z powodzeniem byly montowane w maszynach 4 T na początku lat 80. Okazały się wypałem, ale moda na nie zgasla szybko. Ogólnei odsyłam do Świata motocykli, calość była łądnei opisana. Sam miałem okazję na zlocie nad soliną dosiaść i przejechać kawałek hondą cx 500 turbo, jedną z nielicznych w polsce. Do 4,5 tys cisza, 5 tys zaczyna sięcoś dziać, 5,2 tak jakby hondacz dostałkopa od olbrzyma i zmierzał na orbitę :mrgreen: W 2T sprawa raczej niemożliwa ze wzgledów techniczno - wytrzymałośćowych.
_________________
The power of dreams.
 
 
     
SOVIETVW 
Zlotowicz
'nas niedogoniat...


Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy
Wiek: 38
Dołączył: 27 Sty 2006
Posty: 1309
Skąd: Meseritz
Wysłany: 2006-03-05, 22:20   

akurat z tym ze moda na turbo sprezarki zgasła szybko to bardzo sie pomyliłes Polonczek bo raczej od tamtej pory wzrasta szybko,i co 5 auto na naszych drogach albo i wiecej jest wyposarzone w roznego rodzaju doladowania,ale generalnie 95% to turbosprezarki,najczesciej spotykane w silnikach diesla,sam taki mam w golfie słynne TDI,TD,CDI,HDI,DCI itd jest tego mnustwo jak i coraz czesciej stosuje sie turbo w silnikach benzynowych najpopularniejszym silnikiem tego typu na dzien dzisiejszy to chyba silnik 1.8T z reguly kreci sie w passatach,jesli chodzi i zastosowanie turbo sprezarki w 2T to jest to rzczą awykonalną,z przyczyn czysto technicznych,przynajmniej w silniku z tym typem plukania co jest w MZ,bo pomijajac juz inne problemy z tym zwiazane,gdybys nawet jakims cudem zalozył to turbo dawalo by rade to pamietaj ze podczas plukania jednoczesnie otwieraja sie w cylindrze kanaly dolotowe jak i wydechowe,wiec gdyby juz sprezona mieszanka wpadla do cylindra to rozprezyla by sie odrazu ale do wydechu,tak wiec to cisnienie wstepne ktore uzyskal bys juz dzieki turbo uszlo by se do rury,wiec kolosalne straty paliwa,osiagi pewnie poprawily by sie nieznacznie bo zlikwidowal bys w ten sposob straty mocy spowodowane oporami ssania,ale zyski były by nieoplacalne,zreszta musiał bym pisac tu o tym poł nocy,bo wirze sie z tym bardzo wiele przerobek i komplikacji,generalnie silniki 2T doładowywano kiedys za pomocą sprezarek tlokowych lub wirnikowych napedzanymi bezposrednio od walu korbowego kolem zebatym lub paskiem itp. lecz niebyły to turbosprezarki,pozatym silniki te byly inaczej płukane i posiadały zawory,albo przynajmniej jeden wydechowy...tak wiec lepiej zastanow sie nad innym sposobem zwiekszenia mocy tylko prosze nie podtlenek,i pamietaj ze cos kosztem czegos,jak gdzies dodasz to gdzies ujmiesz,wiec jesli zayskasz wiecej mocy to albo stracisz na zywotnosci albo np wzrosnie zuycie paliwa,w kazdym razie to nigdy niepozostaje bez echa...pozdrawiam...
_________________
Obecnie w mojej stajni stoją:

MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx
 
 
     
Xargo 


Motocykl: ETZ251,Cagiva Raptor
Pomógł: 52 razy
Wiek: 35
Dołączył: 24 Sty 2006
Posty: 977
Skąd: Olsztyn / Ostrołęka
Wysłany: 2006-03-05, 22:28   

A nie mówiłem że powie ci więcej :wink: :mrgreen:
 
     
Plonek 
wujek samo ZŁO


Motocykl: z krainy deszczowców
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 30 Sty 2005
Posty: 486
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2006-03-05, 22:36   

[quote="SOVIETVW"]akurat z tym ze moda na turbo sprezarki zgasła szybko to bardzo sie pomyliłes Plonczek bo raczej od tamtej pory wzrasta szybko[/quote]
o motocykle mi chodzilo ... :mrgreen: jak jeden moto na 100 tys będzie mial turbosprężarkę to będzie dobrze. Z samochodami to się zgodzę, bo sam mam MB W123 z turbo :)
_________________
The power of dreams.
 
 
     
shalashaska 

Motocykl: ...
Pomógł: 1 raz
Wiek: 46
Dołączył: 07 Sty 2006
Posty: 224
Skąd: polska
Wysłany: 2006-03-05, 22:40   

Mi się marzy compressor na elektrosprzęgle w moim autku :mrgreen:
 
     
SOVIETVW 
Zlotowicz
'nas niedogoniat...


Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy
Wiek: 38
Dołączył: 27 Sty 2006
Posty: 1309
Skąd: Meseritz
Wysłany: 2006-03-05, 22:43   

polecam turbo albo kompresor mechaniczny lepszy efekt,ale kwestia gustu :wink: ,no i pienedzy tez co gorsza...pozdro...
_________________
Obecnie w mojej stajni stoją:

MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx
 
 
     
shalashaska 

Motocykl: ...
Pomógł: 1 raz
Wiek: 46
Dołączył: 07 Sty 2006
Posty: 224
Skąd: polska
Wysłany: 2006-03-05, 22:51   

Że na elektrosprzegle to nie znaczy że nie mechaniczny.Elektrosprzegło znajduje się w kole pasowym które napędza compressor.Montowałem takie cacko w golfie rally.
 
     
SOVIETVW 
Zlotowicz
'nas niedogoniat...


Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy
Wiek: 38
Dołączył: 27 Sty 2006
Posty: 1309
Skąd: Meseritz
Wysłany: 2006-03-05, 23:23   

aaa,to sorry poprostu pomieszalo mi sie to z tym elektro turbo,zgadzam sie dobre cacko zalanczasz jak ci sie podoba,sam planuje włozyc teraz mocniejsza turbawke do mojego golfa,i z fizycznym jej włozeniem i przerobieniem pteumatyki to wsumie nie bedzie problemu,ale nowy program to te 1500 trzeba se liczyc...czyli ze wszystkim ok 2200 zł bedzie lekko :(
_________________
Obecnie w mojej stajni stoją:

MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx
 
 
     
shalashaska 

Motocykl: ...
Pomógł: 1 raz
Wiek: 46
Dołączył: 07 Sty 2006
Posty: 224
Skąd: polska
Wysłany: 2006-03-06, 07:11   

U mnie to nie mozliwe,plastikowy kolektor :cry:
 
     
SOVIETVW 
Zlotowicz
'nas niedogoniat...


Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy
Wiek: 38
Dołączył: 27 Sty 2006
Posty: 1309
Skąd: Meseritz
Wysłany: 2006-03-06, 13:44   

generalnie w motocyklach doladowane silniki to jest nieporozumienie,jak dla mnie przynajmniej,moze i pozwoli rozpedzic moto z silnikiem o poj.500ccm do 350 km/h ,pytanie tylko po co??no chyba ze ktos to lubi ale jak dla mnie to niepotrzebne,zadna frajda z jazdy kiedy wszytsko sie trzesie,i jazda z predkoscia pow 180km/h na motocyklu to juz jest omyłka jak dla mnie,moze i zyje sie raz jak to niektorzy mowia ale ja wole cieszyc sie tym moim razem jak najdłuzej...pozdrawiam... :wink:
_________________
Obecnie w mojej stajni stoją:

MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx
 
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2006-03-06, 14:29   

Turbo .... jest tanim zabiegiem wzmacniajacym silnik dlatego auata poziomu plebsu, sa przewaznie na Turbo. W sporcie coraz czesciej zacyzna sie je zastąpiać czyms bardziej sprawnym;] np. dynamicznym doładowaniem. Dlaczego? Turbo spręzarka troche przeszkadza przy najwyższych obrotach.

Kiedyśtroche czytałem o Turbo i to wcale niejest tak fajnie jak sie komu zdaje:P
 
 
     
SOVIETVW 
Zlotowicz
'nas niedogoniat...


Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy
Wiek: 38
Dołączył: 27 Sty 2006
Posty: 1309
Skąd: Meseritz
Wysłany: 2006-03-06, 14:48   

napewno nie jest tanim rozwiazaniem,bo za silnik doladowany dzis jak kupujesz auto musisz dopacic nawet 8000zł,pozatym turbo jest bardzo fajne bo sam mam i niewyobrazam se jazdy bez turbo,totalna kleska,dzisiejsze turbosprezarki sa sterowane poprzez złozony układ pteumatyczny a ten skolei przez sterownik (ECU) który ma odpowiedni program,program mozemy modyfikowac w celu podniesienia osiagow silnika co potocznie nazywa sie "virusem" lub ''chiptuningiem'' zalicza sie do tego rowniez wymiana kosci w strowniku ECU,caly ten system potrafi tak wysterowac cisnieniem doładowania zeby niedziało sie nic złego,pozatym samo zalozenie turbo sprezarki do zwyklego silnika nie jest takie proste jak by sie mogło wydawac,przedwszytkim tzreba zmodyfikowac układ samarowania,silniki doładowane maja zraszane olejem denka tłokow w celu obnizenia temp,pozatym zwykłe tłoki i korby z reguły niepodołaja obciazeniom i temperaturą,wiec tzreba zakladac mocniejsze(kute najczesciej)chyba ze zastosujemy tzw. Soft Turbo o cisnieniu doładowania tak dobranym aby nietrzeba było wymieniac bebechow ale oczywiscie efekt bedzie słabszy,dobrze jest tez wypozazyc układ dolotowy w intercooler czyli chłodnice powietrza doładowujacego ( potrafi zwiekszyc osiagi ale przedewszytskim zapobiega nadmiernemu nagrzewaniu sie komor spalania),no i co turbo sprezarki sa jak Media Markt oczywiscie bo tzreba wiedziec jak z tego kozystac,ale mimo to i tak sa zywotniejsze niz kompresory mechaniczne...pozdrawiam...
_________________
Obecnie w mojej stajni stoją:

MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx
 
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2006-03-06, 17:07   

tak... to lepiej stosowac 16 wielkich jak kapelusz tytaowych zaworów czy raczej tania elektronike+ odlew;>

Gdyby Turbo nie było tanie to by w seryjnych autach nie było stosowane:D
 
 
     
Radko 


Motocykl: MZ ETZ 251e
Wiek: 37
Dołączył: 17 Lip 2005
Posty: 309
Skąd: Warta - Sieradz
Wysłany: 2006-03-06, 17:16   

takie lepsze turbo sprężarki to w okolicach 5000 kosztują (czytałem w gazetach tuninowych) i kompresory są w podobnych cenach. a niektórzy by osiągnąc dużo mocy montują po2 :D :D wiem że w nowszych autach, nawet seryjnych też są po dwie montowane, jedna od niskich obrotów, druga od wysokich.
_________________
http://www.bikepics.com/members/radko/05etz251/
 
 
     
luqasss 


Motocykl: MZ 251e '89
Pomógł: 3 razy
Wiek: 36
Dołączył: 19 Sie 2005
Posty: 299
Skąd: Dębica
Wysłany: 2006-03-06, 17:41   

A moim zdaniem nie wart :P :P wiecej powietrza to zarazem wieksze spalanie chyba ze na tym ci nie zalezy :D był kiedys post na temat włąsnie "wiatraczka" w obudowie filtra poszukaj :)
_________________
NiE Ma PrZecIe, JaK jaZda nA EtEzECiE
http://www.bikepics.com/members/luqasss/06etz251/
http://www.polskajazda.pl...s&idpojazd=7135
http://forum.mz-klub.pl/viewtopic.php?t=8228
 
 
     
krzych_mz150 
SUPER PREZES


Motocykl: Honda VF 500 MAGNA
Pomógł: 2 razy
Wiek: 37
Dołączył: 24 Lut 2006
Posty: 398
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2006-03-06, 18:52   

no ale nie zapominajmy że w czterosuwowych silnikach motocyklowych stosuje się nadciśnienie które jest wytwarzane przez pęd powietrza (mówimy o ścigaczach), kieruje się chwyt powietrza obudowy filtra powietrza w kierunku jazdy. oczywiście działanie jest zauważalne wraz ze wzrostem prędkości. mozna powiedzieć że to takie prymitywne doładowanie silników motocyklowych.
natomiast uważam że w etz jak i innych pojazdach tego typu wystarczy zmniejszyć opory powietrza w układzie ssącym. i będzie gites :D
_________________
http://polskajazda.pl/Motocykle/Honda/VF,500/17319
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ,150/211
 
 
     
Large 


Motocykl: Yamaha FJ 1200
Wiek: 37
Dołączył: 13 Cze 2005
Posty: 99
Skąd: Siemianowice Śl.
Wysłany: 2006-03-06, 22:40   

I po co te całe przekomarzanie się na temat sprężarek? Tak jak kolega wyżej mówi, trzeba zmniejszyć opory powietrza w układzie ssącym polerując komorę wału i króciec ssący, a najlepiej dla zwiększenia ciśnienia zamontować króciec ssący o mniejszej średnicy. Wypoleruj jeszcze komorę spalania i wtedy będzie gitara. MZ to nie jest szczyt osiągnięć techniki, po co komu sprężarka droższa od samego motocykla? :D
_________________
MoTóR nie umiera nigdy, MoTóR jest wieczny!
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 14