Turbo sprężarka w moto?????????/ |
Autor |
Wiadomość |
WALDEK150
MOTÓR
Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 33 Dołączył: 29 Paź 2005 Posty: 139 Skąd: Miękisz Nowy
|
Wysłany: 2006-03-05, 21:30 Turbo sprężarka w moto?????????/
|
|
|
Chciałem się zapytać czy ktoś juz prubował robic coś takiego w moto. Słyszałem o jakiś wiatraczkach koło filtra, a może ktoś posiada jakiś patent. Tylko czy to zadziała, dlatego że w pewnym momencie powietrze jest wdmuchiwane prosto w kolektor. Morze ktoś wie skad dorwać taki mocny silnik z wiatraczkiem na 12V np. suszarki. |
|
|
|
|
hubertbaran
Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy Wiek: 35 Dołączył: 21 Sie 2005 Posty: 4458 Skąd: okolice Rzeszowa
|
Wysłany: 2006-03-05, 21:48
|
|
|
a niby jak chesz zasilać Turbo spręzarke w 2T;| Nie mówiac juzo dośćznacznych problemach z działaniem silnika;) |
|
|
|
|
Xargo
Motocykl: ETZ251,Cagiva Raptor
Pomógł: 52 razy Wiek: 35 Dołączył: 24 Sty 2006 Posty: 977 Skąd: Olsztyn / Ostrołęka
|
Wysłany: 2006-03-05, 21:52
|
|
|
Nic z tego. Jedynie tłokowe turbosprężarki da radę zastosować w @T, aczkolwiek wiąże się to ze zbyt dużymi przeróbkami silnika. Oghólnie nie opłaca się. Było o tym nawet gdzieś na forum (offtopic oczywiście ). Więcej o ten temat może ci powiedzieć SOVIETVW, jednak zaznaczam, że jest to jak dla mnie zbyt duże ingerowanie w silnik.
Pozdro |
Ostatnio zmieniony przez Xargo 2006-03-05, 22:25, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Plonek
wujek samo ZŁO
Motocykl: z krainy deszczowców
Pomógł: 10 razy Dołączył: 30 Sty 2005 Posty: 486 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2006-03-05, 21:53
|
|
|
turbosprężarki z powodzeniem byly montowane w maszynach 4 T na początku lat 80. Okazały się wypałem, ale moda na nie zgasla szybko. Ogólnei odsyłam do Świata motocykli, calość była łądnei opisana. Sam miałem okazję na zlocie nad soliną dosiaść i przejechać kawałek hondą cx 500 turbo, jedną z nielicznych w polsce. Do 4,5 tys cisza, 5 tys zaczyna sięcoś dziać, 5,2 tak jakby hondacz dostałkopa od olbrzyma i zmierzał na orbitę W 2T sprawa raczej niemożliwa ze wzgledów techniczno - wytrzymałośćowych. |
_________________ The power of dreams. |
|
|
|
|
SOVIETVW
Zlotowicz 'nas niedogoniat...
Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy Wiek: 38 Dołączył: 27 Sty 2006 Posty: 1309 Skąd: Meseritz
|
Wysłany: 2006-03-05, 22:20
|
|
|
akurat z tym ze moda na turbo sprezarki zgasła szybko to bardzo sie pomyliłes Polonczek bo raczej od tamtej pory wzrasta szybko,i co 5 auto na naszych drogach albo i wiecej jest wyposarzone w roznego rodzaju doladowania,ale generalnie 95% to turbosprezarki,najczesciej spotykane w silnikach diesla,sam taki mam w golfie słynne TDI,TD,CDI,HDI,DCI itd jest tego mnustwo jak i coraz czesciej stosuje sie turbo w silnikach benzynowych najpopularniejszym silnikiem tego typu na dzien dzisiejszy to chyba silnik 1.8T z reguly kreci sie w passatach,jesli chodzi i zastosowanie turbo sprezarki w 2T to jest to rzczą awykonalną,z przyczyn czysto technicznych,przynajmniej w silniku z tym typem plukania co jest w MZ,bo pomijajac juz inne problemy z tym zwiazane,gdybys nawet jakims cudem zalozył to turbo dawalo by rade to pamietaj ze podczas plukania jednoczesnie otwieraja sie w cylindrze kanaly dolotowe jak i wydechowe,wiec gdyby juz sprezona mieszanka wpadla do cylindra to rozprezyla by sie odrazu ale do wydechu,tak wiec to cisnienie wstepne ktore uzyskal bys juz dzieki turbo uszlo by se do rury,wiec kolosalne straty paliwa,osiagi pewnie poprawily by sie nieznacznie bo zlikwidowal bys w ten sposob straty mocy spowodowane oporami ssania,ale zyski były by nieoplacalne,zreszta musiał bym pisac tu o tym poł nocy,bo wirze sie z tym bardzo wiele przerobek i komplikacji,generalnie silniki 2T doładowywano kiedys za pomocą sprezarek tlokowych lub wirnikowych napedzanymi bezposrednio od walu korbowego kolem zebatym lub paskiem itp. lecz niebyły to turbosprezarki,pozatym silniki te byly inaczej płukane i posiadały zawory,albo przynajmniej jeden wydechowy...tak wiec lepiej zastanow sie nad innym sposobem zwiekszenia mocy tylko prosze nie podtlenek,i pamietaj ze cos kosztem czegos,jak gdzies dodasz to gdzies ujmiesz,wiec jesli zayskasz wiecej mocy to albo stracisz na zywotnosci albo np wzrosnie zuycie paliwa,w kazdym razie to nigdy niepozostaje bez echa...pozdrawiam... |
_________________ Obecnie w mojej stajni stoją:
MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx |
|
|
|
|
Xargo
Motocykl: ETZ251,Cagiva Raptor
Pomógł: 52 razy Wiek: 35 Dołączył: 24 Sty 2006 Posty: 977 Skąd: Olsztyn / Ostrołęka
|
Wysłany: 2006-03-05, 22:28
|
|
|
A nie mówiłem że powie ci więcej |
|
|
|
|
Plonek
wujek samo ZŁO
Motocykl: z krainy deszczowców
Pomógł: 10 razy Dołączył: 30 Sty 2005 Posty: 486 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2006-03-05, 22:36
|
|
|
[quote="SOVIETVW"]akurat z tym ze moda na turbo sprezarki zgasła szybko to bardzo sie pomyliłes Plonczek bo raczej od tamtej pory wzrasta szybko[/quote]
o motocykle mi chodzilo ... jak jeden moto na 100 tys będzie mial turbosprężarkę to będzie dobrze. Z samochodami to się zgodzę, bo sam mam MB W123 z turbo |
_________________ The power of dreams. |
|
|
|
|
shalashaska
Motocykl: ...
Pomógł: 1 raz Wiek: 46 Dołączył: 07 Sty 2006 Posty: 224 Skąd: polska
|
Wysłany: 2006-03-05, 22:40
|
|
|
Mi się marzy compressor na elektrosprzęgle w moim autku |
|
|
|
|
SOVIETVW
Zlotowicz 'nas niedogoniat...
Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy Wiek: 38 Dołączył: 27 Sty 2006 Posty: 1309 Skąd: Meseritz
|
Wysłany: 2006-03-05, 22:43
|
|
|
polecam turbo albo kompresor mechaniczny lepszy efekt,ale kwestia gustu ,no i pienedzy tez co gorsza...pozdro... |
_________________ Obecnie w mojej stajni stoją:
MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx |
|
|
|
|
shalashaska
Motocykl: ...
Pomógł: 1 raz Wiek: 46 Dołączył: 07 Sty 2006 Posty: 224 Skąd: polska
|
Wysłany: 2006-03-05, 22:51
|
|
|
Że na elektrosprzegle to nie znaczy że nie mechaniczny.Elektrosprzegło znajduje się w kole pasowym które napędza compressor.Montowałem takie cacko w golfie rally. |
|
|
|
|
SOVIETVW
Zlotowicz 'nas niedogoniat...
Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy Wiek: 38 Dołączył: 27 Sty 2006 Posty: 1309 Skąd: Meseritz
|
Wysłany: 2006-03-05, 23:23
|
|
|
aaa,to sorry poprostu pomieszalo mi sie to z tym elektro turbo,zgadzam sie dobre cacko zalanczasz jak ci sie podoba,sam planuje włozyc teraz mocniejsza turbawke do mojego golfa,i z fizycznym jej włozeniem i przerobieniem pteumatyki to wsumie nie bedzie problemu,ale nowy program to te 1500 trzeba se liczyc...czyli ze wszystkim ok 2200 zł bedzie lekko |
_________________ Obecnie w mojej stajni stoją:
MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx |
|
|
|
|
shalashaska
Motocykl: ...
Pomógł: 1 raz Wiek: 46 Dołączył: 07 Sty 2006 Posty: 224 Skąd: polska
|
Wysłany: 2006-03-06, 07:11
|
|
|
U mnie to nie mozliwe,plastikowy kolektor |
|
|
|
|
SOVIETVW
Zlotowicz 'nas niedogoniat...
Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy Wiek: 38 Dołączył: 27 Sty 2006 Posty: 1309 Skąd: Meseritz
|
Wysłany: 2006-03-06, 13:44
|
|
|
generalnie w motocyklach doladowane silniki to jest nieporozumienie,jak dla mnie przynajmniej,moze i pozwoli rozpedzic moto z silnikiem o poj.500ccm do 350 km/h ,pytanie tylko po co??no chyba ze ktos to lubi ale jak dla mnie to niepotrzebne,zadna frajda z jazdy kiedy wszytsko sie trzesie,i jazda z predkoscia pow 180km/h na motocyklu to juz jest omyłka jak dla mnie,moze i zyje sie raz jak to niektorzy mowia ale ja wole cieszyc sie tym moim razem jak najdłuzej...pozdrawiam... |
_________________ Obecnie w mojej stajni stoją:
MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx |
|
|
|
|
hubertbaran
Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy Wiek: 35 Dołączył: 21 Sie 2005 Posty: 4458 Skąd: okolice Rzeszowa
|
Wysłany: 2006-03-06, 14:29
|
|
|
Turbo .... jest tanim zabiegiem wzmacniajacym silnik dlatego auata poziomu plebsu, sa przewaznie na Turbo. W sporcie coraz czesciej zacyzna sie je zastąpiać czyms bardziej sprawnym;] np. dynamicznym doładowaniem. Dlaczego? Turbo spręzarka troche przeszkadza przy najwyższych obrotach.
Kiedyśtroche czytałem o Turbo i to wcale niejest tak fajnie jak sie komu zdaje:P |
|
|
|
|
SOVIETVW
Zlotowicz 'nas niedogoniat...
Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy Wiek: 38 Dołączył: 27 Sty 2006 Posty: 1309 Skąd: Meseritz
|
Wysłany: 2006-03-06, 14:48
|
|
|
napewno nie jest tanim rozwiazaniem,bo za silnik doladowany dzis jak kupujesz auto musisz dopacic nawet 8000zł,pozatym turbo jest bardzo fajne bo sam mam i niewyobrazam se jazdy bez turbo,totalna kleska,dzisiejsze turbosprezarki sa sterowane poprzez złozony układ pteumatyczny a ten skolei przez sterownik (ECU) który ma odpowiedni program,program mozemy modyfikowac w celu podniesienia osiagow silnika co potocznie nazywa sie "virusem" lub ''chiptuningiem'' zalicza sie do tego rowniez wymiana kosci w strowniku ECU,caly ten system potrafi tak wysterowac cisnieniem doładowania zeby niedziało sie nic złego,pozatym samo zalozenie turbo sprezarki do zwyklego silnika nie jest takie proste jak by sie mogło wydawac,przedwszytkim tzreba zmodyfikowac układ samarowania,silniki doładowane maja zraszane olejem denka tłokow w celu obnizenia temp,pozatym zwykłe tłoki i korby z reguły niepodołaja obciazeniom i temperaturą,wiec tzreba zakladac mocniejsze(kute najczesciej)chyba ze zastosujemy tzw. Soft Turbo o cisnieniu doładowania tak dobranym aby nietrzeba było wymieniac bebechow ale oczywiscie efekt bedzie słabszy,dobrze jest tez wypozazyc układ dolotowy w intercooler czyli chłodnice powietrza doładowujacego ( potrafi zwiekszyc osiagi ale przedewszytskim zapobiega nadmiernemu nagrzewaniu sie komor spalania),no i co turbo sprezarki sa jak Media Markt oczywiscie bo tzreba wiedziec jak z tego kozystac,ale mimo to i tak sa zywotniejsze niz kompresory mechaniczne...pozdrawiam... |
_________________ Obecnie w mojej stajni stoją:
MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx |
|
|
|
|
hubertbaran
Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy Wiek: 35 Dołączył: 21 Sie 2005 Posty: 4458 Skąd: okolice Rzeszowa
|
Wysłany: 2006-03-06, 17:07
|
|
|
tak... to lepiej stosowac 16 wielkich jak kapelusz tytaowych zaworów czy raczej tania elektronike+ odlew;>
Gdyby Turbo nie było tanie to by w seryjnych autach nie było stosowane:D |
|
|
|
|
Radko
Motocykl: MZ ETZ 251e
Wiek: 37 Dołączył: 17 Lip 2005 Posty: 309 Skąd: Warta - Sieradz
|
Wysłany: 2006-03-06, 17:16
|
|
|
takie lepsze turbo sprężarki to w okolicach 5000 kosztują (czytałem w gazetach tuninowych) i kompresory są w podobnych cenach. a niektórzy by osiągnąc dużo mocy montują po2 wiem że w nowszych autach, nawet seryjnych też są po dwie montowane, jedna od niskich obrotów, druga od wysokich. |
_________________ http://www.bikepics.com/members/radko/05etz251/ |
|
|
|
|
luqasss
Motocykl: MZ 251e '89
Pomógł: 3 razy Wiek: 36 Dołączył: 19 Sie 2005 Posty: 299 Skąd: Dębica
|
|
|
|
|
krzych_mz150
SUPER PREZES
Motocykl: Honda VF 500 MAGNA
Pomógł: 2 razy Wiek: 37 Dołączył: 24 Lut 2006 Posty: 398 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2006-03-06, 18:52
|
|
|
no ale nie zapominajmy że w czterosuwowych silnikach motocyklowych stosuje się nadciśnienie które jest wytwarzane przez pęd powietrza (mówimy o ścigaczach), kieruje się chwyt powietrza obudowy filtra powietrza w kierunku jazdy. oczywiście działanie jest zauważalne wraz ze wzrostem prędkości. mozna powiedzieć że to takie prymitywne doładowanie silników motocyklowych.
natomiast uważam że w etz jak i innych pojazdach tego typu wystarczy zmniejszyć opory powietrza w układzie ssącym. i będzie gites |
_________________ http://polskajazda.pl/Motocykle/Honda/VF,500/17319
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ,150/211
|
|
|
|
|
Large
Motocykl: Yamaha FJ 1200
Wiek: 37 Dołączył: 13 Cze 2005 Posty: 99 Skąd: Siemianowice Śl.
|
Wysłany: 2006-03-06, 22:40
|
|
|
I po co te całe przekomarzanie się na temat sprężarek? Tak jak kolega wyżej mówi, trzeba zmniejszyć opory powietrza w układzie ssącym polerując komorę wału i króciec ssący, a najlepiej dla zwiększenia ciśnienia zamontować króciec ssący o mniejszej średnicy. Wypoleruj jeszcze komorę spalania i wtedy będzie gitara. MZ to nie jest szczyt osiągnięć techniki, po co komu sprężarka droższa od samego motocykla? |
_________________ MoTóR nie umiera nigdy, MoTóR jest wieczny!
|
|
|
|
|
|