» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Zjechany gwint wydechu cylindra etz 250
Autor Wiadomość
Kudlaty2007
[Usunięty]

Wysłany: 2011-01-11, 13:30   Zjechany gwint wydechu cylindra etz 250

Mam okazję dostać za grosze cylinder do mz, tylko ma problem jak wyżej. Czy ktoś naprawiał już tak cylinder. Chodzi mi czy mogą być trudności z dorobieniem nakrętki.
 
     
herrq666 
Grupa podlasie


Motocykl: MZ x4
Pomógł: 91 razy
Wiek: 41
Dołączył: 23 Mar 2010
Posty: 1122
Skąd: Dudki
Wysłany: 2011-01-11, 21:18   

Dorabiałem gwint wydechu w tropiku u tokarza i wyszło jak fabryka, nie było żadnych problemów.
_________________
Roses are gay, violets are gayer.
Fuck this poem, and listen to SLAYER.
 
 
     
Kudlaty2007
[Usunięty]

Wysłany: 2011-01-12, 11:30   

rozmawiałem z znajomym, to powiedział, że są 2 sposoby które może zrobić:
1 zrobić przejściówkę, którą naspawa do cylindra, tylko powiedział, że miał coś takiego w simsonie i jest ryzyko, że się to rozpadnie
2. Naspawa cały gwint w cylindrze i zrobi klona gwintu + dorobi nakrętkę na klucz pazurkowy lub co będą sobie życzył.

Tak więc jeszcze coś z tego cylindra będzie.
 
     
dzema11 
Strzały z klamy!!!


Motocykl: MZ ETZ 150
Pomógł: 8 razy
Wiek: 31
Dołączył: 04 Lis 2009
Posty: 255
Skąd: Piotrków Trybunalski
Wysłany: 2011-01-12, 11:47   

http://pokazywarka.pl/9pgaf0-3/
Zrób tak jak Ja mam,2 jest to obejma opasająca nakrętke kolanka,a 1 to masz śruby naciagające,
z drutu 6 mm wygiąłem pierscien założyłem na nakrętke kolanka do pierscienia przyspawałem 2 druty na końcu nagwintowałem dałem podkładki żeby dobrze sie o żebra cylindra zaparło i na zimnym silniku dojebałem mocno.Trochę to wygląda po partacku ale musiałem tak zrobić,gdyż ciężko było dostać do niego czesci, a szlif cylka był już ostatni.
Pod kolanko podłóż miedzianą podkłądkę, bedzie pewniejsze,lub jak nie dostaniesz to uszczlenij dobrze
sznurkiem asbestowym.
_________________
"MZ Sztuka dla sztuki"
 
     
Hvil 
Żółtodzub

Motocykl: ES250/0(DED) i 250/1
Pomógł: 33 razy
Wiek: 37
Dołączył: 27 Kwi 2011
Posty: 2429
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-08-07, 09:34   

Koledzy włożyłem dużo pracy i $ w szlif cylindra TS 4 BIEGi pod tłok trabanta (7szlif), cylek ma zerwany gwint że nawet nie idzie wkręcić nakrętki.

Zakład od szlifów zapewniał mnie, że to naprawią. Ale jak zaniosłem "naprawiamy gwinty cylindrów...ale nie takie". Totalna załamka. Mam dostęp do tokarza i tiga. Czy jest jakiś sprawdzony sposób uratowania cylindra. Bez rzeźbienia klejem czy jakimiś obejmami wokoło cylindra?

Proszę o pomoc ludzi co wygrali z tym problemem. Jak to zrobić?

P.s. Ja wymyśliłem sobie by rozwiercić to i wprasować tuleję stalową na gwint oryginalny. Ale czy to się utrzyma w alu przy rozgrzaniu?

P.s. 2 cylinder ze skośnym wydechem jak w czterobiegówce ni jak w tokarkę wkręcić.
_________________
Pomożecie?.... Pomożemy!!!!:)
Dzięki temu forum, moje pierwsze moto prezentuje się tak:

http://pokazywarka.pl/ghqf1v/
 
     
Seba_830 


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 59 razy
Wiek: 26
Dołączył: 30 Lis 2011
Posty: 1604
Skąd: Stanisławów
Wysłany: 2013-08-07, 09:46   

Myślę, że ta tulejka stalowa z gwintem to dobry pomysł i będzie trzymać. Będzie to tak działało jak tulejka w głowicy na świece tam też panują duże temperatury i na dodatek jest ciśnienie, a bardzo dobrze zdaje swój egzamin.
 
 
     
Dukee 
Yamaha Tour Team

Motocykl: TDM 900A
Pomógł: 31 razy
Wiek: 31
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 1156
Skąd: KCH/SG
Wysłany: 2013-08-07, 21:05   

Możesz spróbować na szybko zrobić taki patent. Bierzesz jakąś rurkę taką żeby kołnierz kolanka dociskała, potem do niej dokładasz jakąś flansze (okrągła blacha z otworem na średnice tej rury, musi to byc zespawane z ta rurą) i wsadzasz to w miejsce nakrętki od kolanka (jak masz bardzo zjechany gwint że nakrętka wpada luźno to zostaw ją i dopiero flansze daj). Do flanszy wkręcasz 4 linki stalowe i po drugiej stronie koło gaźnika naciągasz to na nakrętki albo śruby rzymskie. Mój dobry znajomy jezdził tak i jezdził. Szczelne było. Jezeli wymyslisz jak naprawić gwint to ten patent możesz w każdej chwili usunąć :) :piwo:
_________________
Małe dzieci - Małe Zabawki, duże dzieci - duże zabawki :)

 
 
     
saska251 
Pogromca Trabantów


Motocykl: ETZ300, Z400, CB500
Pomógł: 41 razy
Wiek: 45
Dołączył: 09 Cze 2006
Posty: 2286
Skąd: Wrocław - ale sercem Warszawa
Wysłany: 2013-08-07, 22:35   

Weź to przerób na normalne mocowanie wydechu i święty spokój...
_________________
Zdrowaś turbino, powietrzaś pełna, gaz z Tobą.
Błogosławionaś Ty, między kolektorami i błogosławiony owoc żywota twojego - moment.
Święta turbino, matko mocy, módl się za nami wolnymi, teraz i w godzinę braku wachy. AMEN.
 
 
     
Hvil 
Żółtodzub

Motocykl: ES250/0(DED) i 250/1
Pomógł: 33 razy
Wiek: 37
Dołączył: 27 Kwi 2011
Posty: 2429
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-08-07, 22:46   

saska251, tak jak np w Yamaha xj? Czyli dwie śruby i dokręcana tulejka? Pomyślę o tym, trzeba by nawiercić cylek pod śruby, to ciekawy pomysł.

Chodzi o takie:


I nakrętka dociskowa w postaci takiej tulei dokręcanej do cylindra?

saska251, o taki patent Ci chodziło?:)

Bo też właśnie o czymś takim powoli myśłę, tylko czy w cylindrze jest miejsce na takie śruby dorobić miejsce.
_________________
Pomożecie?.... Pomożemy!!!!:)
Dzięki temu forum, moje pierwsze moto prezentuje się tak:

http://pokazywarka.pl/ghqf1v/
 
     
saska251 
Pogromca Trabantów


Motocykl: ETZ300, Z400, CB500
Pomógł: 41 razy
Wiek: 45
Dołączył: 09 Cze 2006
Posty: 2286
Skąd: Wrocław - ale sercem Warszawa
Wysłany: 2013-08-07, 22:52   

Tak, dokładnie o takie coś mi chodzi. Masz dostęp do TIGa, zalej ładnie odrobinę przestrzeni pomędzy żebrami, strzelasz dwa otwory na ósemkę i masz elegancko. Laikom będziesz mógł pociskać farmazony, że to wersja eksportowa na Jamajkę. Albo nie, czekaj! NA KAMCZATKĘ!! Kto kojarzy ten tekst? :lol:
_________________
Zdrowaś turbino, powietrzaś pełna, gaz z Tobą.
Błogosławionaś Ty, między kolektorami i błogosławiony owoc żywota twojego - moment.
Święta turbino, matko mocy, módl się za nami wolnymi, teraz i w godzinę braku wachy. AMEN.
 
 
     
Hvil 
Żółtodzub

Motocykl: ES250/0(DED) i 250/1
Pomógł: 33 razy
Wiek: 37
Dołączył: 27 Kwi 2011
Posty: 2429
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-08-07, 22:56   

saska251, To ruszam z tym w weekenda! Dwie na ósemkę stykną? Będzie foto z efektów, bo niestety przy urządzeniach nie mogę robić żadnej dokumentacji.
_________________
Pomożecie?.... Pomożemy!!!!:)
Dzięki temu forum, moje pierwsze moto prezentuje się tak:

http://pokazywarka.pl/ghqf1v/
 
     
saska251 
Pogromca Trabantów


Motocykl: ETZ300, Z400, CB500
Pomógł: 41 razy
Wiek: 45
Dołączył: 09 Cze 2006
Posty: 2286
Skąd: Wrocław - ale sercem Warszawa
Wysłany: 2013-08-07, 22:58   

Dwa wystarczą spokojnie.
_________________
Zdrowaś turbino, powietrzaś pełna, gaz z Tobą.
Błogosławionaś Ty, między kolektorami i błogosławiony owoc żywota twojego - moment.
Święta turbino, matko mocy, módl się za nami wolnymi, teraz i w godzinę braku wachy. AMEN.
 
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 7501
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2013-08-08, 00:49   

Tylko od razu kup sobie smar miedziowy do gwintów ;)
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
Dukee 
Yamaha Tour Team

Motocykl: TDM 900A
Pomógł: 31 razy
Wiek: 31
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 1156
Skąd: KCH/SG
Wysłany: 2013-08-08, 16:15   

saska251 napisał/a:
Masz dostęp do TIGa, zalej ładnie odrobinę przestrzeni pomędzy żebrami
Spawałeś kiedyś takie coś TIGiem? Ja osobiście bym tam wolał dać między żebra jakąś tulejke i dopiero ją przyspawać. A lepiej zalejesz to za pomocą MIGa (nie mylić z MAG!). Żeby tigiem wypaprać tam odpowiedniego smarka który będziesz w stanie nagwintować to uwalisz elektrode milion razy i założe sie że w środku będzie pustka... Próbowałem Tigować karter pod gwint do tłumika i w końcu MIGiem zalałem i było to o co chodzi. TIG jest dobry do kładzenia spoin
_________________
Małe dzieci - Małe Zabawki, duże dzieci - duże zabawki :)

 
 
     
jannex 

Motocykl: mz ts 250/1
Pomógł: 22 razy
Wiek: 39
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1121
Wysłany: 2013-08-08, 16:48   

saska251 napisał/a:
Tak, dokładnie o takie coś mi chodzi. Masz dostęp do TIGa, zalej ładnie odrobinę przestrzeni pomędzy żebrami, strzelasz dwa otwory na ósemkę i masz elegancko. Laikom będziesz mógł pociskać farmazony, że to wersja eksportowa na Jamajkę. Albo nie, czekaj! NA KAMCZATKĘ!! Kto kojarzy ten tekst? :lol:


Jak zatrzymali gościa uralem z silnikiem zapa? I koleś tłumaczył policjantowi że to wzmocniona wersja na kamczatkę :mrgreen: ?
 
     
Hvil 
Żółtodzub

Motocykl: ES250/0(DED) i 250/1
Pomógł: 33 razy
Wiek: 37
Dołączył: 27 Kwi 2011
Posty: 2429
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-08-08, 20:10   

Dukee, kosior30, no on też mi coś mówił że może lepiej najpierw zrobić a potem przyspawać, że to wyjdzie w praniu jak będzie robiła ale idea załapała. Co do mig i tig:-) no mi to obojętne czym to zrobi, aby działało:-) Wiem tylko, że alu to on zawsze mi tigiem spawał. :mrgreen:

No więc czekam na wyniki prac, po weekendzie będą.
_________________
Pomożecie?.... Pomożemy!!!!:)
Dzięki temu forum, moje pierwsze moto prezentuje się tak:

http://pokazywarka.pl/ghqf1v/
 
     
saska251 
Pogromca Trabantów


Motocykl: ETZ300, Z400, CB500
Pomógł: 41 razy
Wiek: 45
Dołączył: 09 Cze 2006
Posty: 2286
Skąd: Wrocław - ale sercem Warszawa
Wysłany: 2013-08-08, 22:13   

jannex napisał/a:

Jak zatrzymali gościa uralem z silnikiem zapa? I koleś tłumaczył policjantowi że to wzmocniona wersja na kamczatkę :mrgreen: ?

Wygrałeś uścisk dłoni prezesa (zgłoś się do Micka), oraz talon na balon i poiwetrze z pomki do materaca. :piwo:
_________________
Zdrowaś turbino, powietrzaś pełna, gaz z Tobą.
Błogosławionaś Ty, między kolektorami i błogosławiony owoc żywota twojego - moment.
Święta turbino, matko mocy, módl się za nami wolnymi, teraz i w godzinę braku wachy. AMEN.
 
 
     
Krycha 
Grupa Podlasie


Motocykl: VTR Firestorm
Pomógł: 15 razy
Wiek: 35
Dołączył: 09 Gru 2007
Posty: 1302
Skąd: Brańsk
Wysłany: 2013-08-09, 06:39   

Hvil napisał/a:
Yamaha xj

Ale daleko szukacie. W Jawie przecież jest identycznie :mrgreen: :piwo:
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=ptcEkErrM1g
"Max w obrotomierzu, pot leci po kołnierzu"


" ZaKrystian, powiedz mi, ile Jawa pali Ci?"
 
     
Hvil 
Żółtodzub

Motocykl: ES250/0(DED) i 250/1
Pomógł: 33 razy
Wiek: 37
Dołączył: 27 Kwi 2011
Posty: 2429
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-08-09, 09:26   

Krycha, ale coraz bliżej mi do zakupu właśnie xj lub gs 1100, więc podałem te które miałem przyjemność ostatnio oglądać i widziałem, że tam tak jest. A Jawy to ja nie miałem przyjemności dosiadać:P:P


Wracając do tematu, pojawiła się nowa koncepcja. Tokarz stwierdził, że nim zrobi na dwie śruby, dzwonił, że spróbuje z bardzo twardej stali narzędziowej zrobić sobie gwintownik o milimetr większy niż ori nakrętka. Spróbuje przegwintować na szerzej i dorobić nakrętkę pod wymiar. Jeśli to nie wyjdzie to wtedy na dwie śruby zrobi. Ale on się upiera by nie robić na dwie śrubki tylko na frezarce rozwierci ten otwór, dorobi aluminiową tulejkę z gwintem oryginalnym i ją wprasuje a potem zaspawa po obwodzie.

Ja tam bym wolał śruby bo zapewne taniej policzy niż za taką tulejkę alu ale zobaczymy. Dzisiaj rusza z robotą:)
_________________
Pomożecie?.... Pomożemy!!!!:)
Dzięki temu forum, moje pierwsze moto prezentuje się tak:

http://pokazywarka.pl/ghqf1v/
 
     
saska251 
Pogromca Trabantów


Motocykl: ETZ300, Z400, CB500
Pomógł: 41 razy
Wiek: 45
Dołączył: 09 Cze 2006
Posty: 2286
Skąd: Wrocław - ale sercem Warszawa
Wysłany: 2013-08-09, 09:34   

Hvil napisał/a:


Ja tam bym wolał śruby bo zapewne taniej policzy niż za taką tulejkę alu ale zobaczymy. Dzisiaj rusza z robotą:)

Poza tym, na śruby przykręcasz raz i zapominasz o temacie. A z tą nakrętką dalej się będziesz bujał, dokręcał co chwila itd...
_________________
Zdrowaś turbino, powietrzaś pełna, gaz z Tobą.
Błogosławionaś Ty, między kolektorami i błogosławiony owoc żywota twojego - moment.
Święta turbino, matko mocy, módl się za nami wolnymi, teraz i w godzinę braku wachy. AMEN.
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 13