Zjechany gwint wydechu cylindra etz 250 |
Autor |
Wiadomość |
Kudlaty2007 [Usunięty]
|
Wysłany: 2011-01-11, 13:30 Zjechany gwint wydechu cylindra etz 250
|
|
|
Mam okazję dostać za grosze cylinder do mz, tylko ma problem jak wyżej. Czy ktoś naprawiał już tak cylinder. Chodzi mi czy mogą być trudności z dorobieniem nakrętki. |
|
|
|
|
herrq666
Grupa podlasie
Motocykl: MZ x4
Pomógł: 91 razy Wiek: 41 Dołączył: 23 Mar 2010 Posty: 1122 Skąd: Dudki
|
Wysłany: 2011-01-11, 21:18
|
|
|
Dorabiałem gwint wydechu w tropiku u tokarza i wyszło jak fabryka, nie było żadnych problemów. |
_________________ Roses are gay, violets are gayer.
Fuck this poem, and listen to SLAYER. |
|
|
|
|
Kudlaty2007 [Usunięty]
|
Wysłany: 2011-01-12, 11:30
|
|
|
rozmawiałem z znajomym, to powiedział, że są 2 sposoby które może zrobić:
1 zrobić przejściówkę, którą naspawa do cylindra, tylko powiedział, że miał coś takiego w simsonie i jest ryzyko, że się to rozpadnie
2. Naspawa cały gwint w cylindrze i zrobi klona gwintu + dorobi nakrętkę na klucz pazurkowy lub co będą sobie życzył.
Tak więc jeszcze coś z tego cylindra będzie. |
|
|
|
|
dzema11
Strzały z klamy!!!
Motocykl: MZ ETZ 150
Pomógł: 8 razy Wiek: 31 Dołączył: 04 Lis 2009 Posty: 255 Skąd: Piotrków Trybunalski
|
Wysłany: 2011-01-12, 11:47
|
|
|
http://pokazywarka.pl/9pgaf0-3/
Zrób tak jak Ja mam,2 jest to obejma opasająca nakrętke kolanka,a 1 to masz śruby naciagające,
z drutu 6 mm wygiąłem pierscien założyłem na nakrętke kolanka do pierscienia przyspawałem 2 druty na końcu nagwintowałem dałem podkładki żeby dobrze sie o żebra cylindra zaparło i na zimnym silniku dojebałem mocno.Trochę to wygląda po partacku ale musiałem tak zrobić,gdyż ciężko było dostać do niego czesci, a szlif cylka był już ostatni.
Pod kolanko podłóż miedzianą podkłądkę, bedzie pewniejsze,lub jak nie dostaniesz to uszczlenij dobrze
sznurkiem asbestowym. |
_________________ "MZ Sztuka dla sztuki" |
|
|
|
|
Hvil
Żółtodzub
Motocykl: ES250/0(DED) i 250/1
Pomógł: 33 razy Wiek: 37 Dołączył: 27 Kwi 2011 Posty: 2429 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2013-08-07, 09:34
|
|
|
Koledzy włożyłem dużo pracy i $ w szlif cylindra TS 4 BIEGi pod tłok trabanta (7szlif), cylek ma zerwany gwint że nawet nie idzie wkręcić nakrętki.
Zakład od szlifów zapewniał mnie, że to naprawią. Ale jak zaniosłem "naprawiamy gwinty cylindrów...ale nie takie". Totalna załamka. Mam dostęp do tokarza i tiga. Czy jest jakiś sprawdzony sposób uratowania cylindra. Bez rzeźbienia klejem czy jakimiś obejmami wokoło cylindra?
Proszę o pomoc ludzi co wygrali z tym problemem. Jak to zrobić?
P.s. Ja wymyśliłem sobie by rozwiercić to i wprasować tuleję stalową na gwint oryginalny. Ale czy to się utrzyma w alu przy rozgrzaniu?
P.s. 2 cylinder ze skośnym wydechem jak w czterobiegówce ni jak w tokarkę wkręcić. |
_________________ Pomożecie?.... Pomożemy!!!!:)
Dzięki temu forum, moje pierwsze moto prezentuje się tak:
http://pokazywarka.pl/ghqf1v/ |
|
|
|
|
Seba_830
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 59 razy Wiek: 26 Dołączył: 30 Lis 2011 Posty: 1604 Skąd: Stanisławów
|
Wysłany: 2013-08-07, 09:46
|
|
|
Myślę, że ta tulejka stalowa z gwintem to dobry pomysł i będzie trzymać. Będzie to tak działało jak tulejka w głowicy na świece tam też panują duże temperatury i na dodatek jest ciśnienie, a bardzo dobrze zdaje swój egzamin. |
|
|
|
|
Dukee
Yamaha Tour Team
Motocykl: TDM 900A
Pomógł: 31 razy Wiek: 31 Dołączył: 10 Sty 2010 Posty: 1156 Skąd: KCH/SG
|
Wysłany: 2013-08-07, 21:05
|
|
|
Możesz spróbować na szybko zrobić taki patent. Bierzesz jakąś rurkę taką żeby kołnierz kolanka dociskała, potem do niej dokładasz jakąś flansze (okrągła blacha z otworem na średnice tej rury, musi to byc zespawane z ta rurą) i wsadzasz to w miejsce nakrętki od kolanka (jak masz bardzo zjechany gwint że nakrętka wpada luźno to zostaw ją i dopiero flansze daj). Do flanszy wkręcasz 4 linki stalowe i po drugiej stronie koło gaźnika naciągasz to na nakrętki albo śruby rzymskie. Mój dobry znajomy jezdził tak i jezdził. Szczelne było. Jezeli wymyslisz jak naprawić gwint to ten patent możesz w każdej chwili usunąć |
_________________ Małe dzieci - Małe Zabawki, duże dzieci - duże zabawki
|
|
|
|
|
saska251
Pogromca Trabantów
Motocykl: ETZ300, Z400, CB500
Pomógł: 41 razy Wiek: 45 Dołączył: 09 Cze 2006 Posty: 2286 Skąd: Wrocław - ale sercem Warszawa
|
Wysłany: 2013-08-07, 22:35
|
|
|
Weź to przerób na normalne mocowanie wydechu i święty spokój... |
_________________ Zdrowaś turbino, powietrzaś pełna, gaz z Tobą.
Błogosławionaś Ty, między kolektorami i błogosławiony owoc żywota twojego - moment.
Święta turbino, matko mocy, módl się za nami wolnymi, teraz i w godzinę braku wachy. AMEN. |
|
|
|
|
Hvil
Żółtodzub
Motocykl: ES250/0(DED) i 250/1
Pomógł: 33 razy Wiek: 37 Dołączył: 27 Kwi 2011 Posty: 2429 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2013-08-07, 22:46
|
|
|
saska251, tak jak np w Yamaha xj? Czyli dwie śruby i dokręcana tulejka? Pomyślę o tym, trzeba by nawiercić cylek pod śruby, to ciekawy pomysł.
Chodzi o takie:
I nakrętka dociskowa w postaci takiej tulei dokręcanej do cylindra?
saska251, o taki patent Ci chodziło?:)
Bo też właśnie o czymś takim powoli myśłę, tylko czy w cylindrze jest miejsce na takie śruby dorobić miejsce. |
_________________ Pomożecie?.... Pomożemy!!!!:)
Dzięki temu forum, moje pierwsze moto prezentuje się tak:
http://pokazywarka.pl/ghqf1v/ |
|
|
|
|
saska251
Pogromca Trabantów
Motocykl: ETZ300, Z400, CB500
Pomógł: 41 razy Wiek: 45 Dołączył: 09 Cze 2006 Posty: 2286 Skąd: Wrocław - ale sercem Warszawa
|
Wysłany: 2013-08-07, 22:52
|
|
|
Tak, dokładnie o takie coś mi chodzi. Masz dostęp do TIGa, zalej ładnie odrobinę przestrzeni pomędzy żebrami, strzelasz dwa otwory na ósemkę i masz elegancko. Laikom będziesz mógł pociskać farmazony, że to wersja eksportowa na Jamajkę. Albo nie, czekaj! NA KAMCZATKĘ!! Kto kojarzy ten tekst? |
_________________ Zdrowaś turbino, powietrzaś pełna, gaz z Tobą.
Błogosławionaś Ty, między kolektorami i błogosławiony owoc żywota twojego - moment.
Święta turbino, matko mocy, módl się za nami wolnymi, teraz i w godzinę braku wachy. AMEN. |
|
|
|
|
Hvil
Żółtodzub
Motocykl: ES250/0(DED) i 250/1
Pomógł: 33 razy Wiek: 37 Dołączył: 27 Kwi 2011 Posty: 2429 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2013-08-07, 22:56
|
|
|
saska251, To ruszam z tym w weekenda! Dwie na ósemkę stykną? Będzie foto z efektów, bo niestety przy urządzeniach nie mogę robić żadnej dokumentacji. |
_________________ Pomożecie?.... Pomożemy!!!!:)
Dzięki temu forum, moje pierwsze moto prezentuje się tak:
http://pokazywarka.pl/ghqf1v/ |
|
|
|
|
saska251
Pogromca Trabantów
Motocykl: ETZ300, Z400, CB500
Pomógł: 41 razy Wiek: 45 Dołączył: 09 Cze 2006 Posty: 2286 Skąd: Wrocław - ale sercem Warszawa
|
Wysłany: 2013-08-07, 22:58
|
|
|
Dwa wystarczą spokojnie. |
_________________ Zdrowaś turbino, powietrzaś pełna, gaz z Tobą.
Błogosławionaś Ty, między kolektorami i błogosławiony owoc żywota twojego - moment.
Święta turbino, matko mocy, módl się za nami wolnymi, teraz i w godzinę braku wachy. AMEN. |
|
|
|
|
kosior30
Klubowicz Łysy JWP
Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2009 Posty: 7501 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 2013-08-08, 00:49
|
|
|
Tylko od razu kup sobie smar miedziowy do gwintów |
_________________ Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem" |
|
|
|
|
Dukee
Yamaha Tour Team
Motocykl: TDM 900A
Pomógł: 31 razy Wiek: 31 Dołączył: 10 Sty 2010 Posty: 1156 Skąd: KCH/SG
|
Wysłany: 2013-08-08, 16:15
|
|
|
saska251 napisał/a: | Masz dostęp do TIGa, zalej ładnie odrobinę przestrzeni pomędzy żebrami | Spawałeś kiedyś takie coś TIGiem? Ja osobiście bym tam wolał dać między żebra jakąś tulejke i dopiero ją przyspawać. A lepiej zalejesz to za pomocą MIGa (nie mylić z MAG!). Żeby tigiem wypaprać tam odpowiedniego smarka który będziesz w stanie nagwintować to uwalisz elektrode milion razy i założe sie że w środku będzie pustka... Próbowałem Tigować karter pod gwint do tłumika i w końcu MIGiem zalałem i było to o co chodzi. TIG jest dobry do kładzenia spoin |
_________________ Małe dzieci - Małe Zabawki, duże dzieci - duże zabawki
|
|
|
|
|
jannex
Motocykl: mz ts 250/1
Pomógł: 22 razy Wiek: 39 Dołączył: 18 Mar 2007 Posty: 1121
|
Wysłany: 2013-08-08, 16:48
|
|
|
saska251 napisał/a: | Tak, dokładnie o takie coś mi chodzi. Masz dostęp do TIGa, zalej ładnie odrobinę przestrzeni pomędzy żebrami, strzelasz dwa otwory na ósemkę i masz elegancko. Laikom będziesz mógł pociskać farmazony, że to wersja eksportowa na Jamajkę. Albo nie, czekaj! NA KAMCZATKĘ!! Kto kojarzy ten tekst? |
Jak zatrzymali gościa uralem z silnikiem zapa? I koleś tłumaczył policjantowi że to wzmocniona wersja na kamczatkę ? |
|
|
|
|
Hvil
Żółtodzub
Motocykl: ES250/0(DED) i 250/1
Pomógł: 33 razy Wiek: 37 Dołączył: 27 Kwi 2011 Posty: 2429 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2013-08-08, 20:10
|
|
|
Dukee, kosior30, no on też mi coś mówił że może lepiej najpierw zrobić a potem przyspawać, że to wyjdzie w praniu jak będzie robiła ale idea załapała. Co do mig i tig:-) no mi to obojętne czym to zrobi, aby działało:-) Wiem tylko, że alu to on zawsze mi tigiem spawał.
No więc czekam na wyniki prac, po weekendzie będą. |
_________________ Pomożecie?.... Pomożemy!!!!:)
Dzięki temu forum, moje pierwsze moto prezentuje się tak:
http://pokazywarka.pl/ghqf1v/ |
|
|
|
|
saska251
Pogromca Trabantów
Motocykl: ETZ300, Z400, CB500
Pomógł: 41 razy Wiek: 45 Dołączył: 09 Cze 2006 Posty: 2286 Skąd: Wrocław - ale sercem Warszawa
|
Wysłany: 2013-08-08, 22:13
|
|
|
jannex napisał/a: |
Jak zatrzymali gościa uralem z silnikiem zapa? I koleś tłumaczył policjantowi że to wzmocniona wersja na kamczatkę ? |
Wygrałeś uścisk dłoni prezesa (zgłoś się do Micka), oraz talon na balon i poiwetrze z pomki do materaca. |
_________________ Zdrowaś turbino, powietrzaś pełna, gaz z Tobą.
Błogosławionaś Ty, między kolektorami i błogosławiony owoc żywota twojego - moment.
Święta turbino, matko mocy, módl się za nami wolnymi, teraz i w godzinę braku wachy. AMEN. |
|
|
|
|
Krycha
Grupa Podlasie
Motocykl: VTR Firestorm
Pomógł: 15 razy Wiek: 35 Dołączył: 09 Gru 2007 Posty: 1302 Skąd: Brańsk
|
Wysłany: 2013-08-09, 06:39
|
|
|
Hvil napisał/a: | Yamaha xj |
Ale daleko szukacie. W Jawie przecież jest identycznie |
_________________ http://www.youtube.com/watch?v=ptcEkErrM1g
"Max w obrotomierzu, pot leci po kołnierzu"
" ZaKrystian, powiedz mi, ile Jawa pali Ci?" |
|
|
|
|
Hvil
Żółtodzub
Motocykl: ES250/0(DED) i 250/1
Pomógł: 33 razy Wiek: 37 Dołączył: 27 Kwi 2011 Posty: 2429 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2013-08-09, 09:26
|
|
|
Krycha, ale coraz bliżej mi do zakupu właśnie xj lub gs 1100, więc podałem te które miałem przyjemność ostatnio oglądać i widziałem, że tam tak jest. A Jawy to ja nie miałem przyjemności dosiadać:P:P
Wracając do tematu, pojawiła się nowa koncepcja. Tokarz stwierdził, że nim zrobi na dwie śruby, dzwonił, że spróbuje z bardzo twardej stali narzędziowej zrobić sobie gwintownik o milimetr większy niż ori nakrętka. Spróbuje przegwintować na szerzej i dorobić nakrętkę pod wymiar. Jeśli to nie wyjdzie to wtedy na dwie śruby zrobi. Ale on się upiera by nie robić na dwie śrubki tylko na frezarce rozwierci ten otwór, dorobi aluminiową tulejkę z gwintem oryginalnym i ją wprasuje a potem zaspawa po obwodzie.
Ja tam bym wolał śruby bo zapewne taniej policzy niż za taką tulejkę alu ale zobaczymy. Dzisiaj rusza z robotą:) |
_________________ Pomożecie?.... Pomożemy!!!!:)
Dzięki temu forum, moje pierwsze moto prezentuje się tak:
http://pokazywarka.pl/ghqf1v/ |
|
|
|
|
saska251
Pogromca Trabantów
Motocykl: ETZ300, Z400, CB500
Pomógł: 41 razy Wiek: 45 Dołączył: 09 Cze 2006 Posty: 2286 Skąd: Wrocław - ale sercem Warszawa
|
Wysłany: 2013-08-09, 09:34
|
|
|
Hvil napisał/a: |
Ja tam bym wolał śruby bo zapewne taniej policzy niż za taką tulejkę alu ale zobaczymy. Dzisiaj rusza z robotą:) |
Poza tym, na śruby przykręcasz raz i zapominasz o temacie. A z tą nakrętką dalej się będziesz bujał, dokręcał co chwila itd... |
_________________ Zdrowaś turbino, powietrzaś pełna, gaz z Tobą.
Błogosławionaś Ty, między kolektorami i błogosławiony owoc żywota twojego - moment.
Święta turbino, matko mocy, módl się za nami wolnymi, teraz i w godzinę braku wachy. AMEN. |
|
|
|
|
|