» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: motomaciey
2012-02-29, 11:52
Regeneracja gwintu w głowicy - Sprężynką
Autor Wiadomość
motomaciey 
Jestem hardcorem


Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Pomógł: 126 razy
Wiek: 38
Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 4224
Skąd: Grudziądz, Warszawa
Wysłany: 2011-11-30, 19:54   

No widzisz, tulejkę się wkleja i dodatkowo punktuje, ze sprzężną nie ma tak einfach.
_________________
Jaskół Bike na PJ
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5274
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2011-11-30, 20:04   

Maćku zobacz jak zrobiłem w Jawie 350 TS
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
motomaciey 
Jestem hardcorem


Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Pomógł: 126 razy
Wiek: 38
Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 4224
Skąd: Grudziądz, Warszawa
Wysłany: 2011-11-30, 20:12   

Ładnie zrobiłeś ale nie zapunktowałeś :]
_________________
Jaskół Bike na PJ
Ostatnio zmieniony przez motomaciey 2011-11-30, 21:18, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Jeżak 
ETS'iarz:)


Motocykl: ETS 250 x3
Pomógł: 46 razy
Wiek: 30
Dołączył: 02 Cze 2009
Posty: 1800
Skąd: Pułtusk WPU
Wysłany: 2011-11-30, 20:18   

motomaciey napisał/a:
Ładnie zrobiłeś ale nie zapunktowałeś
Moim zdaniem lepiej byłoby zaspawać od środka komory spalania i nastepnie oszlifować. Tak jak ja to z tatą zrobiliśmy.
_________________

 
 
     
czochu 
typowy wariat


Motocykl: Gsxr1000 k9,etz251
Pomógł: 23 razy
Wiek: 31
Dołączył: 20 Lip 2009
Posty: 2155
Skąd: Grochowa-Piaseczno
Wysłany: 2011-11-30, 21:29   

mi robił znajomy który regeneruje gwinty, tuleja z mosiądzu, wkęcana na jakimś specyfiku i coś tam jeszcze robione, przyjemność 60zł i na amen , spokój , tak samo gwinty w deklu od sprzęgła. zrobione tak ze nie widać aby było coś robione. szkoda ze już zdjęć nie posiadam

ETZ Prorider wykonane ładnie lecz od zewnątrz tulejka ma kołnierz przez co świeca nie sięga całkiem do komory spalania miałem u siebie taką tuleje w głowicy zapasowej. ja miałem u siebie zrobione kompletnie inaczej , niegdzie jeszcze nie widziałem zeby tak ktoś robił
_________________
-Jeszcze raz byś mnie pierdolnął młotem w łep >
a bym puścił świnie ! :3
komar>wsk175>mz 250,251>sv650Nx2,1000x3>gsxr1000k6,k8 ,k9> wigry + gsxr 1000 l4> gsxr 1000L9 + mz etz 301
 
     
motomaciey 
Jestem hardcorem


Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Pomógł: 126 razy
Wiek: 38
Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 4224
Skąd: Grudziądz, Warszawa
Wysłany: 2011-11-30, 21:49   

60zł to trochę dużo :???:
_________________
Jaskół Bike na PJ
 
     
saska251 
Pogromca Trabantów


Motocykl: ETZ300, Z400, CB500
Pomógł: 41 razy
Wiek: 45
Dołączył: 09 Cze 2006
Posty: 2286
Skąd: Wrocław - ale sercem Warszawa
Wysłany: 2011-11-30, 21:59   

Jeżak napisał/a:
tak jak ja to z tatą zrobiliśmy.

Zajebisty jesteś. Ty i twój tata.
Kiedy coś SAM zmajstrujesz? ;)


I po co się pieprzyć ze spawaniem, zamiast wkręcić helicola? :roll:


Jeżak napisał/a:
Moim zdaniem lepiej byłoby zaspawać .

a uzasadnisz to jakoś, czy tak tylko farmazonisz?
_________________
Zdrowaś turbino, powietrzaś pełna, gaz z Tobą.
Błogosławionaś Ty, między kolektorami i błogosławiony owoc żywota twojego - moment.
Święta turbino, matko mocy, módl się za nami wolnymi, teraz i w godzinę braku wachy. AMEN.
 
 
     
_KrySTian1990 


Motocykl: ES 175/2
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 107
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2011-11-30, 22:13   

A kurna spawaj - tulejka z gwintem zewnętrznym i wewnętrznym, młotek punktak i zrobione - nie rozumiem po co to spawać - jak ukręcisz gwint tej tulejce to będziesz miał problem.
_________________
Think. Feel. Drive.

MZ ES 175/2 Trophy
MZ TS 250/1
CZ 175/450
CZ 175/477 Sport
Jawa 250 353.04
WSK M06B1
Iż 56
 
 
     
czochu 
typowy wariat


Motocykl: Gsxr1000 k9,etz251
Pomógł: 23 razy
Wiek: 31
Dołączył: 20 Lip 2009
Posty: 2155
Skąd: Grochowa-Piaseczno
Wysłany: 2011-12-01, 07:37   

Maćku może i drogo ale pewnie, zrobione profesjonalnie tak jak pisałem ze nei widać aby było cos robione , kumpel mówi ze sama tulejka kosztuje 60zł a on mi za robocizne nie liczył :piwo: kupują takie redukcje różnego rodzaju i rozmiaru na metry i każdy gwint zrobią :piwo:
_________________
-Jeszcze raz byś mnie pierdolnął młotem w łep >
a bym puścił świnie ! :3
komar>wsk175>mz 250,251>sv650Nx2,1000x3>gsxr1000k6,k8 ,k9> wigry + gsxr 1000 l4> gsxr 1000L9 + mz etz 301
 
     
_KrySTian1990 


Motocykl: ES 175/2
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 107
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2011-12-01, 07:54   

Za redukcję płaciłem 5zł + 10zł za robotę - proste metody są najlepsze.
_________________
Think. Feel. Drive.

MZ ES 175/2 Trophy
MZ TS 250/1
CZ 175/450
CZ 175/477 Sport
Jawa 250 353.04
WSK M06B1
Iż 56
 
 
     
intr 


Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 2022
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2011-12-01, 08:04   

Saska prawdę rzecze. Sprężynki są wygodne i pewne. Są stalowe a im mocniej dokręcamy, tym bardziej samo zaciskają się na gwincie. Tulejki mają to do siebie, iż przykładowa świeca przy przekręcaniu zarzyna się w tulejce co w przypadku sprężynek jest niemożliwe. Są już zestawy do naprawy gwintów świec, które mają samowiercące gwintowniki. Nie trzeba już nawet wiertarki.

Generalnie jak kto nie ma wyobrażenia z jaką siłą dokręca się świece, niech wyposaży się w klucz dynamometryczny. Gwintu w świecy nie ma szans przekręcić, bo dokręcanie momentem 20 Nm gwintu o takiej średnicy praktycznie w ogóle go nie obciąża. Nagiminą praktyką jest dokręcanie świecy na wytrzeszcz oczu, gdzie na sprawnym gwincie nawet dociągnięta siłą palców ani drgnie.
_________________
Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr)
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 7501
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2011-12-01, 11:09   

intr napisał/a:
Nagiminą praktyką jest dokręcanie świecy na wytrzeszcz oczu


Skąd ja to znam :)

Jak ktoś nie ma klucza dynamometrycznego zasada - za książką napraw Skody - jest taka:

1) Gdy zakładamy nową świecę, wkręcamy ją palcami do oporu, następnie obracamy kluczem, ale bez przetyczki (lub też, gdy mamy łamańca obracamy naciskając na koniec klucza jednym palcem), a potem już pełną siłą o 90 stopni (do zagniecenia podkładki).

2) Gdy montujemy świecę już używaną, znów wkręcamy palcami do oporu, potem samym kluczem, następnie pełną siłą obracamy o 15 stopni. Taka sama zasada dotyczy montażu nowych świec bez podkładki.
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
lipton 
Kocham Cię życie.

Motocykl: etz 251,saxon, gsxr.
Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 05 Maj 2011
Posty: 822
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2011-12-01, 17:53   

Czochu tą jedną głowice to ja mam od ciebie na wszelki wypadek.
_________________
WPI
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5274
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2011-12-01, 18:02   

czochu, Tak zadza się z tym kołnieżem ale to był j debiut i źle zmerzyłem długość gwintu, w MZ mam na równo, zrobiefotki i pokaże :wink:
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
Jeżak 
ETS'iarz:)


Motocykl: ETS 250 x3
Pomógł: 46 razy
Wiek: 30
Dołączył: 02 Cze 2009
Posty: 1800
Skąd: Pułtusk WPU
Wysłany: 2011-12-01, 18:07   

saska251 napisał/a:
Zajebisty jesteś. Ty i twój tata.
No i czego się czepiasz mojego ojca...?? Od mojego ojca to ty się trzymaj z daleka. Wielki 'mądrala'...
_________________

 
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5274
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2011-12-01, 18:20   

Panowie, spokojnie tu bo zaraz warny będą :neutral:
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
ETZPOWER94 
ETKOWICZ


Motocykl: 7x MZ, cross,pony m2
Pomógł: 21 razy
Wiek: 29
Dołączył: 29 Cze 2011
Posty: 895
Skąd: Okolice Lubartowa
Wysłany: 2011-12-01, 18:42   

FIGHT :kowboy:
_________________
*1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau *
Eine Melodie auf alle Strassen: MZ


MZ ETZ 150e '91 http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ-150/139126
MZ ETZ 250 '83 http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ-250/139124
MZ ETZ 250 '83
MZ ETZ 251 '89
MZ ETZ 251 '89
2 x MZ TS 250
Motorynka Pony M-2 '84
Cross 125
 
 
     
krystian_16_mz 


Motocykl: MZ ETZ 250, K-750
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Paź 2009
Posty: 245
Skąd: Nowa Sarzyna
Wysłany: 2011-12-01, 19:11   

Ja przy WSK miałem zrobione identycznie jak ETZ_PRORIDER po tym jak z oryginalnego gwintu wystrzeliła mi świeca której szukałem tydzień a znalazłem ją po roku :torba":
_________________
Niemiec... Rusek... Może teraz Polak!!!
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5274
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2011-12-01, 19:11   

ETZPOWER94, Nie podk****aj :grin:
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
saska251 
Pogromca Trabantów


Motocykl: ETZ300, Z400, CB500
Pomógł: 41 razy
Wiek: 45
Dołączył: 09 Cze 2006
Posty: 2286
Skąd: Wrocław - ale sercem Warszawa
Wysłany: 2011-12-01, 20:56   

Jeżak napisał/a:
Od mojego ojca to ty się trzymaj z daleka

Trzymam się od niego z daleka. Nie znam twojego starego, w życiu na oczy nie widziałem. Z pewnością jest wielki gość, etc.

Ale rzygać już mi się chce - nie tylko mi, ale większośći forumowiczów. Ciągle tylko "tata jeżaka i tata jeżaka". Weź sie ogarnij chłopie.... Masz coś do powiedzenia, napisania - pisz, komentuj, podpowiadaj. Ale oszczędź nam swojego taty, błagam...
_________________
Zdrowaś turbino, powietrzaś pełna, gaz z Tobą.
Błogosławionaś Ty, między kolektorami i błogosławiony owoc żywota twojego - moment.
Święta turbino, matko mocy, módl się za nami wolnymi, teraz i w godzinę braku wachy. AMEN.
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 14