Diody LED - szansa dla naszego akumulatora ??? |
Autor |
Wiadomość |
BeerfaN
Made in PRL
Motocykl: była ETZ, jest xf650
Pomógł: 19 razy Wiek: 42 Dołączył: 03 Lip 2007 Posty: 818 Skąd: Warszawa Marysin
|
Wysłany: 2009-03-10, 13:47
|
|
|
a samo szeregowe podłączenie diód nie załatwia kwestii napięcia? Dajemy 8 diód na 1,5V w szeregu i mamy układ na 12V jak w twarz strzelił. Rezystor też trzeba?
Stop chcę na diody przerobić bo w dzień słabo STOP widać i kierowcy za mną przyprawiają mnie o szybsze bicie serca. |
_________________ We've reached the Devil in his home i Las Vegas.
He said: "No, he's not my boy, but I love him like a son..."
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ-250/65428 |
|
|
|
|
Xargo
Motocykl: ETZ251,Cagiva Raptor
Pomógł: 52 razy Wiek: 35 Dołączył: 24 Sty 2006 Posty: 977 Skąd: Olsztyn / Ostrołęka
|
Wysłany: 2009-03-10, 15:09
|
|
|
Cytat: | a samo szeregowe podłączenie diód nie załatwia kwestii napięcia? Dajemy 8 diód na 1,5V w szeregu i mamy układ na 12V jak w twarz strzelił. Rezystor też trzeba?
|
No tak, ale napięcie ładowania skoczy ci do 15V i masz po diodach. Z drugiej strony dasz w szeregu 10 diod - bez działającego ładowania żadna się nie zapali bo nie zostanie przekroczone napięcie minimalne. Tak więc złotego środka nie ma. Aczkolwiek bezproblemowo można dać np. 6 diod w szeregu + rezystor. Trzeba tylko pamiętać by obliczać rezystor dla napięcia instalacji pomniejszonego o wartość spadku napięć na wszystkich diodach |
|
|
|
|
sIaj
Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 94 razy Wiek: 37 Dołączył: 14 Paź 2004 Posty: 2021 Skąd: okolice Zakopanego
|
Wysłany: 2009-03-10, 15:13
|
|
|
Ja bym radził zastosować stabilizator napięcia, daję on gwarancję braku skoków napięć za układem. Oczywiście do diody trzeba dołożyć rezystor bo inaczej zostanie przekroczony maksymalny prąd złącza i dioda się szybko uszkodzi.
Można wtedy też pomyśleć nad zastosowaniem jaśniejszych diod np. SUPER FLUX.
BeerfaN napisał/a: | a samo szeregowe podłączenie diód nie załatwia kwestii napięcia? Dajemy 8 diód na 1,5V w szeregu i mamy układ na 12V jak w twarz strzelił. Rezystor też trzeba?
Stop chcę na diody przerobić bo w dzień słabo STOP widać i kierowcy za mną przyprawiają mnie o szybsze bicie serca. |
Zastosowanie 8 diod nie załatwi sprawy gdyż napięcie w instalacji dochodzi do 15V.
Możesz ewentualnie użyć rezystora i dołożyć za nim diodę zenera na 12V.
[ Dodano: 2009-03-10, 15:14 ]
Hehe długo pisałem i Xargo mnie ubiegł |
_________________ Wykonuję różną elektronikę pojazdową.Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd. Masz pytania? Pisz!
SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097 Gość zapraszam odwiedź mój kanał http://www.youtube.com/user/sofchjanek |
|
|
|
|
BeerfaN
Made in PRL
Motocykl: była ETZ, jest xf650
Pomógł: 19 razy Wiek: 42 Dołączył: 03 Lip 2007 Posty: 818 Skąd: Warszawa Marysin
|
Wysłany: 2009-03-11, 10:10
|
|
|
Muszę rozebrać lampę STOP dodatkową do auta. Jak tam nie ma rezystorów to po prostu przełożę diody do MZ. Za wąski w uszach jestem na te rezystorki zenerki. |
_________________ We've reached the Devil in his home i Las Vegas.
He said: "No, he's not my boy, but I love him like a son..."
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ-250/65428 |
|
|
|
|
sIaj
Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 94 razy Wiek: 37 Dołączył: 14 Paź 2004 Posty: 2021 Skąd: okolice Zakopanego
|
Wysłany: 2009-03-11, 15:50
|
|
|
Jak będę miał trochę czasu to coś wykonam i sprawdzę jak działa. |
_________________ Wykonuję różną elektronikę pojazdową.Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd. Masz pytania? Pisz!
SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097 Gość zapraszam odwiedź mój kanał http://www.youtube.com/user/sofchjanek |
|
|
|
|
focusst
PKS 97MF, PLE 29GK
Motocykl: 150e limited edition
Pomógł: 20 razy Wiek: 31 Dołączył: 02 Sie 2008 Posty: 297 Skąd: Żegrówko
|
Wysłany: 2009-08-31, 00:07
|
|
|
Tak sobie myślałem o tych ledowych kierunkach w mz i szperałem trochę w allegro. I znalazłem takie coś http://www.allegro.pl/ite...erwona_pom.html no i nasuwa mi się takie pytanie czy po zastosowaniu takiej żarówki nie zmieni sie częstotliwość migania kierunków ?? Czy trzeba będzie zakupić ewentualnie zrobić odpowiedni przerywacz pod ledy ? |
_________________ W garażu aktualnie:
MZ ETZ 150 1988r.
MZ ETZ 150 1989r.
SIMSON SR 50 1986r.
SIMSON SR 50 1986r.
OPEL ASTRA G 1.6 8 V 1998r. - RED OPC Line
OPEL ASTRA F 1.4 8 V 1992r.
ROMET OGAR 50T1 1979r.
WSK 125 M06B1 1971r. |
|
|
|
|
Wolf
Motocykl: 150 301 Orzeł1
Pomógł: 14 razy Wiek: 32 Dołączył: 16 Sty 2009 Posty: 756 Skąd: Ostrów Wlkp.
|
Wysłany: 2009-08-31, 08:20
|
|
|
Wiem,że ledów nie obsługuje żaden przerywacz mechaniczny,musi być wyłącznie elektronik wtedy będzie działać jak trzeba. |
|
|
|
|
focusst
PKS 97MF, PLE 29GK
Motocykl: 150e limited edition
Pomógł: 20 razy Wiek: 31 Dołączył: 02 Sie 2008 Posty: 297 Skąd: Żegrówko
|
Wysłany: 2009-08-31, 22:04
|
|
|
Ok a wiem że takie przerywacze można zrobić samemu wystarczy tylko zrobić zakupy w sklepie elektronicznym i gitarka. Tylko potrzebny byłby jakiś schemat, jak połączyć ze sobą poszczególne elementy. Dysponuje ktoś takowym ?? |
_________________ W garażu aktualnie:
MZ ETZ 150 1988r.
MZ ETZ 150 1989r.
SIMSON SR 50 1986r.
SIMSON SR 50 1986r.
OPEL ASTRA G 1.6 8 V 1998r. - RED OPC Line
OPEL ASTRA F 1.4 8 V 1992r.
ROMET OGAR 50T1 1979r.
WSK 125 M06B1 1971r. |
|
|
|
|
hubertbaran
Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy Wiek: 35 Dołączył: 21 Sie 2005 Posty: 4458 Skąd: okolice Rzeszowa
|
|
|
|
|
lukasz7871
TPS
Motocykl: ETZ 251
Pomógł: 1 raz Wiek: 28 Dołączył: 21 Lip 2012 Posty: 173 Skąd: Kraków>Ostrężnica
|
Wysłany: 2013-09-17, 18:24 Lampa z ETZ na ledową
|
|
|
Witam klubowiczów. Ostatnio tak się przyglądałem mojej lampie nocą i nie wpadł mi w oko ten róż jaki daje czerwona żarówka z białym plastikiem. tak więc wpadłem na pomysł zrobienie lampy ledowej. Poglądowy obrazek załączyłem do tematu, ale jest jedno małe ale czy to będzie świecić jak należy i spełniać swoje zadanie? W większym obwodzie miało by być światło postojowe(20 ledów) a w mniejszym stop (15 ledów). Oraz nasuwa się pytanie jaki opornik podłączyć w takim układzie jak na zdjęciu lub czy zastosować inne połączenie?
[ Komentarz dodany przez: motomaciey: Śro 18 Wrz, 2013 09:53 ]
Tematy ocaliłem, przeczytaj je sobie od początku. |
_________________ https://www.youtube.com/watch?v=ZkwY2wWZjQc
https://www.bikepics.com/...z7871/90etz251/ |
|
|
|
|
kosior30
Klubowicz Łysy JWP
Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2009 Posty: 7498 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 2013-09-17, 20:48
|
|
|
Jeśli chodzi o samą optykę i widzialność tego światła, to na pewno korzystniejsze będzie zrobienie światła STOP po obwodzie, nie w środku. |
_________________ Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem" |
|
|
|
|
dex
Motocykl: Toffik, XTZ 850 ST
Pomógł: 28 razy Wiek: 39 Dołączył: 13 Cze 2008 Posty: 1053 Skąd: Wawa - Zamość
|
Wysłany: 2013-09-18, 07:38
|
|
|
lukasz7871, nikt nie odpowie Ci na pytanie o opornik, ponieważ to zależy od mocy LED-ów jakich użyjesz.
Po drugie, na zwykłych, tanich LED-ach, efekt będzie gorszy, niż mizerny.
Sam przerabiałem swoje światła na LED w XTZ i mimo zastosowania modułów szerokokątnych o sporej mocy, efekt jest słaby.
Wszystko przez rozpraszające szkła w lampach.
Zauważ, że wszystkie fabryczne światła LED mają soczewki i czyste szkła, czyli żadnego rozpraszania po drodze.
Dodatkowo, widzialna przez kierowców różnica pomiędzy pozycją a stopem w twoim przypadku będzie żadna.
Nie wspominając już o prawnych aspektach takiej zabawy i ewentualnego kontaktu z policją... |
_________________ Toffik czeka na więcej uwagi, Tenera wybiera się do makijażystki, a DEXFALIA bryka i co jakiś czas nóżkę złamie... |
|
|
|
|
rastuch
Młody tata
Motocykl: Es 250/1; Tophy+kosz
Pomógł: 58 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Mar 2006 Posty: 2669 Skąd: Poznań/Koło
|
|
|
|
|
lukasz7871
TPS
Motocykl: ETZ 251
Pomógł: 1 raz Wiek: 28 Dołączył: 21 Lip 2012 Posty: 173 Skąd: Kraków>Ostrężnica
|
Wysłany: 2013-09-18, 13:23
|
|
|
Chodziło mi o diody 5 mm po 1zł szt i w sumie to raczej zrobił bym podobnie jak na shemacie tylko własnie stop po zewnętrznej a wszystko umieścić w plastiku przezroczystym po płytach CD myślę, że będą bardziej wtedy rozpraszać światło. Czyli na stop wypadnie więcej ledów i jak wcisnę stop to po prostu będzie światło tak jak by szersze przez zewnętrzny pierścień. Nie chodzi mi o zajebisty efekt jaki jest w lampach samochodowych led ale o kolor czerwony równomierny po całej lampie oraz dodatkowo osobno 5 białych na rejestracje. Dziś postaram się iść w te stronę policzyć ile tych ledów trzeba. |
_________________ https://www.youtube.com/watch?v=ZkwY2wWZjQc
https://www.bikepics.com/...z7871/90etz251/ |
|
|
|
|
dex
Motocykl: Toffik, XTZ 850 ST
Pomógł: 28 razy Wiek: 39 Dołączył: 13 Cze 2008 Posty: 1053 Skąd: Wawa - Zamość
|
Wysłany: 2013-09-18, 14:18
|
|
|
Nie rozumiesz.
Zobacz sobie, jak Twoje diody świecą w dzień i czy kierowca jadący za tobą TIR-em zobaczy jakąkolwiek zmianę świateł.
Pamiętaj, że jako kierowcy, jesteśmy przyzwyczajeni do świateł stop w postaci pozycji, która robi się jaśniejsza.
Obwódka, która będzie świecić tak samo jak pozycja może zostać niezauważona przez kierowców jadących za Tobą.
Nie patrz na zdjęcia przedstawiające takie przeróbki, które robione są w zdecydowanej większości w nocy.
Zastanów się dobrze, bo tu o Twoje bezpieczeństwo chodzi. |
_________________ Toffik czeka na więcej uwagi, Tenera wybiera się do makijażystki, a DEXFALIA bryka i co jakiś czas nóżkę złamie... |
|
|
|
|
mczmok
Na 2 kołach od 1984
Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy Wiek: 53 Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 1914 Skąd: śląskie-Radzionków
|
Wysłany: 2013-09-18, 15:00
|
|
|
rastuch napisał/a: | Czerwone diody mają zazwyczaj napięcie pracy ok3V |
Poniżej 2V, ale parametry (natężenie prądu) i tak trzeba dobrać odpowiednim rezystorem w zalezności od typu diody.
. |
_________________
|
|
|
|
|
lukasz7871
TPS
Motocykl: ETZ 251
Pomógł: 1 raz Wiek: 28 Dołączył: 21 Lip 2012 Posty: 173 Skąd: Kraków>Ostrężnica
|
Wysłany: 2013-09-18, 17:27
|
|
|
Takich własnie 39 szt zamierzam kupić: http://allegro.pl/dioda-l...3493459166.html Słuchaj stary jadąc w dzień widzimy i zachowujemy odległość, która się zmniejsza przy hamowaniu. W nocy widzimy to słabiej i po to jest stop. Nie wiem jak w waszych ale w mojej przy wypolerowanym lustrze lampy kupa widać za przeproszeniem. Tak więć planuje rozmieścić diody tak jak na foto widać, gdzie stop będzie zewnętrzna 23 diody a na pozycyjne 16 diód założe wszystko i zobaczymy. Ale i tam wydaje mi się to nie być za dobre więc plan dodatkowy to będzie dorobienie lustra z blachy aluminiowej 0,8 mm, która została mi jeszcze z dorabiania uszczelki pod głowicę. Tylko nic nie wiem o tych diodach jakie napięcie mają? Chyba, ze polecacie zakupić inne diody u innego sprzedawcy. |
_________________ https://www.youtube.com/watch?v=ZkwY2wWZjQc
https://www.bikepics.com/...z7871/90etz251/ |
|
|
|
|
lukasz7871
TPS
Motocykl: ETZ 251
Pomógł: 1 raz Wiek: 28 Dołączył: 21 Lip 2012 Posty: 173 Skąd: Kraków>Ostrężnica
|
|
|
|
|
szatri
Motocykl: etz 251
Pomógł: 2 razy Wiek: 37 Dołączył: 28 Lut 2007 Posty: 138 Skąd: ZAMOŚĆ
|
|
|
|
|
lukasz7871
TPS
Motocykl: ETZ 251
Pomógł: 1 raz Wiek: 28 Dołączył: 21 Lip 2012 Posty: 173 Skąd: Kraków>Ostrężnica
|
|
|
|
|
|