» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Diody LED - szansa dla naszego akumulatora ???
Autor Wiadomość
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5274
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2016-07-10, 11:33   

http://allegro.pl/mz-etz-...5691771624.html

Widziałem to w akcji u kolegi w 251, szczerze to za tą kasę nie warto się bawić w przeróbki i warto to kupić, bo to cena za całą lampę ;)
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
klima_ltd 
klima.ltd

Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 3 razy
Wiek: 39
Dołączył: 02 Lut 2012
Posty: 43
Skąd: Polkowice
Wysłany: 2016-07-19, 22:40   

O cholera, a ja sobie zrobiłem ;D faktycznie cena i nawet wygląd do przełknięcia.
 
     
DaRu 


Motocykl: ZZR600, WSK125, ETZ
Wiek: 37
Dołączył: 06 Cze 2016
Posty: 90
Skąd: Konin/Licheń
Wysłany: 2016-08-05, 11:43   

Zrobi ktoś film i wrzuci na jutuba jak świeci w ciągu dnia ta nowa ledowa?

Kiedyś do zzr600 zamontowalem żarówki ledowe i lipa max była.
Świecenie za dnia na oryginalnym kloszu było masakrycznie słabe.
Żarówka zwykła lepiej rozpraszała światło i było widoczne z daleka.
 
     
brzankis 

Motocykl: MZ ES 250/1 (1962)
Pomógł: 6 razy
Wiek: 48
Dołączył: 23 Lip 2012
Posty: 363
Skąd: Krosno
Wysłany: 2016-10-04, 18:56   

Próbował ktoś TEGO

Warte swojej ceny ? Korci mnie taką zanabyć i przetestować.


Żarówka reflektorowa posiada funkcję światła mijania i drogowego. Zmianę światła zapewnia rozmieszczenie diod, które odpowiada położeniu żarników w tradycyjnej żarówce. Żarówka nie oślepia kierowców nadjeżdżających z naprzeciwka!

Barwa światła: biała (6000K) lub ciepła (3000K)
Żarówki pracują również poprawnie na prądzie przemiennym w takich motocyklach jak np.: Simson, WSK, SHL, WFM i wielu innych.
_________________
MZ ES 250/1 - (1962) 1963 - https://picasaweb.google.com/111841967715418917551/MZES25011963R#
Ostatnio zmieniony przez brzankis 2016-10-05, 17:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
rafetz150 
RafETZ150

Motocykl: MZ ETZ 150
Wiek: 26
Dołączył: 02 Paź 2016
Posty: 1
Skąd: Garwolin
Wysłany: 2016-10-05, 11:42   

Ja mam w swojej ETZ 150 taką ledową. Praktycznie wszystkie luty musiałem poprawiać, bo odpadły. Poza tym spoko, plastiki same z siebie nie pękają, świeci tak, że widać nawet w dzień, tak więc jest Okej.
 
     
tomek@1966 


Motocykl: MZ es 250/1
Pomógł: 4 razy
Wiek: 58
Dołączył: 04 Kwi 2008
Posty: 868
Skąd: Szczejkowice
Wysłany: 2016-10-05, 13:59   

O ile dobrze pamiętam Arsene ma w swojej jaskółce napisz do niego
_________________
mój motor
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ES,250/46518
ponadto
Shadow 750 była
Honda NC 750X
 
 
     
wajer49 


Motocykl: MZ TS 250/1
Pomógł: 3 razy
Wiek: 75
Dołączył: 01 Sty 2007
Posty: 61
Skąd: Ustka
Wysłany: 2016-10-05, 19:31   

Kupiłem komplet "żarówek" ledowych do restaurowanej tski i muszę przyznać, że jestem pozytywnie zaskoczony. Wszystko śmiga elegancko. Kierunki na ledach świecą lepiej, niż tradycyjne żarówki, oświetlenie tablicy rejestracyjnej i pozycyjne z tyłu bez zastrzeżeń. Oświetlenie licznika, pozycyjne z przodu lepsze, jak tradycyjna żarówka. Jeżeli chodzi o światła drogowe, to jest pewien problem. Otóż akumulator musi być w pełni naładowany i musi być regulator elektroniczny. W przeciwnym wypadku na wolnych obrotach "żarówka" miga. Pozostaje do przeskoczenia koszt wymiany, a ten jest spory.
 
 
     
wajer49 


Motocykl: MZ TS 250/1
Pomógł: 3 razy
Wiek: 75
Dołączył: 01 Sty 2007
Posty: 61
Skąd: Ustka
Wysłany: 2016-10-05, 19:37   

Dodam jeszcze, że przy włączeniu wszystkich odbiorników prądu silnik na wolnych obrotach nawet się nie zająknie. Sygnał oczywiście pomijam. Jeszcze muszę pomierzyć, jaki prąd płynie przy takim ledowym obciążeniu. Więc jest to chyba ulga dla prądnicy, a nie dla akumulatora, jak wynika z założonego tematu. Mam instalację 6V.
 
 
     
brzankis 

Motocykl: MZ ES 250/1 (1962)
Pomógł: 6 razy
Wiek: 48
Dołączył: 23 Lip 2012
Posty: 363
Skąd: Krosno
Wysłany: 2016-10-05, 19:59   

Dzięki wajer49 za wyczerpującą odpowiedz. W końcu chyba zmuszony będę przejść na ten elektroniczny regler :sad:
_________________
MZ ES 250/1 - (1962) 1963 - https://picasaweb.google.com/111841967715418917551/MZES25011963R#
 
     
wajer49 


Motocykl: MZ TS 250/1
Pomógł: 3 razy
Wiek: 75
Dołączył: 01 Sty 2007
Posty: 61
Skąd: Ustka
Wysłany: 2016-10-05, 20:34   

U tego samego gościa nabyłem przerywacz kierunków, mały, prosty w obsłudze - B do akumulatora, czyli w stacyjce 15/54 (pierwsze 4 piny po prawej stronie stacyjki), L wyjście do przełącznika kierunków, a 3 pin do masy (śruba w lampie) Przerywacz nie ma regulacji.
 
 
     
Hvil 
Żółtodzub

Motocykl: ES250/0(DED) i 250/1
Pomógł: 33 razy
Wiek: 37
Dołączył: 27 Kwi 2011
Posty: 2429
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-10-05, 20:46   

Nie palą wam się te ledy z prądnicami 6v?
_________________
Pomożecie?.... Pomożemy!!!!:)
Dzięki temu forum, moje pierwsze moto prezentuje się tak:

http://pokazywarka.pl/ghqf1v/
 
     
wajer49 


Motocykl: MZ TS 250/1
Pomógł: 3 razy
Wiek: 75
Dołączył: 01 Sty 2007
Posty: 61
Skąd: Ustka
Wysłany: 2016-10-07, 19:53   

Nie sprawdzone do końca,ale na razie wszystko działa dobrze, gdyż zakres napięcia na specyfikacji ledowej żarówki dla instalacji 6V jest w przedziale 6V-12V, więc raczej ciężko takie napięcie przekroczyć, a moc pobierana przez tą pokazaną przez brzankisato 2X6W. Pozostaje tylko cena tych żarówek, ale są obliczone na 50 tyś godzin. Coś za coś.
 
 
     
Brodzia 


Motocykl: mz ts 150
Dołączył: 01 Maj 2015
Posty: 6
Skąd: Gryfice
Wysłany: 2016-11-08, 18:30   

Witam.Kolego a jak rozwiązałes problem podlaczenia kontrolki od ladowania? U Mnie po zamontowaniu przerywacza do żarówek led miga kontrolka ladowania nawet bez wlaczonych kierunkowskazów.
_________________
:)
 
     
elektryk111 
agroturysta


Motocykl: etz251
Pomógł: 9 razy
Wiek: 48
Dołączył: 04 Mar 2014
Posty: 470
Skąd: żarnowiec n/pilicą
Wysłany: 2016-11-08, 21:44   

wajer49 napisał/a:
są obliczone na 50 tyś godzin


Założę się że są to obliczenia producenta tych żarówek,który chce ich sprzedać jak najwięcej.
A nieoficjalne,realistyczne obliczenia wyglądają zupełnie inaczej,czyli żarówka ma wytrzymać do momentu gdy na rynek wejdzie inny"lepszy"model który powinien znaleźć odbiorcę.I tak w kółko.
Osobiście cieszył bym się gdyby takie diodówki świeciły 1000h.
_________________
To smutne,że głupcy są tak pewni siebie,a ludzie mądrzy są tak pełni niepewności.
Bernard Russel
http://www.youtube.com/watch?v=XPfiy1xPUzs
https://www.youtube.com/w...Q?v=oZr1cxPYP-A
http://www.youtube.com/watch?v=Ouf151l7mSs
https://www.youtube.com/watch?v=bz5UCRluJnY
 
     
rastuch 
Młody tata


Motocykl: Es 250/1; Tophy+kosz
Pomógł: 58 razy
Wiek: 39
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 2669
Skąd: Poznań/Koło
Wysłany: 2016-11-09, 11:30   

Hvil napisał/a:
Nie palą wam się te ledy z prądnicami 6v?


Tu bardziej chodzi o skoki napięcia przy jakiejkolwiek elektrowni czy to 6V czy też 12V - przy normalnej pracy przecież na klemach macie 6,8 - 7,2 itd w zależności od załączonych odbiorników.
_________________
Tropiciel w zaprzegu=> http://www.borntoride.pl/...b_l_1%20143.jpg
Część stadka => http://forum.mz-klub.pl/v...ghlight=rastuch i tu=> http://forum.mz-klub.pl/v...ight=rastuchowa
Niunia => http://forum.mz-klub.pl/v...ghlight=syrenki
 
     
TS250 

Motocykl: MZ TS 250
Dołączył: 23 Kwi 2016
Posty: 6
Skąd: Kępno
Wysłany: 2016-11-09, 12:34   

Kolego Brodzia, a czy ta kontrolka miga również na odpalonym silniku? Patrząc na schemat instalacji nie powinna. Po odpaleniu silnika potencjały na akumulatorze i prądnicy zrównują się i prąd nie płynie w efekcie kontrolka powinna zgasnąć. Przez przerywacz mechaniczny prąd (jeśli występuje różnica potencjałów) płynie cały czas i przez niego zapala się i gaśnie kontrolka ładowania. Wielkość tego prądu (0.2 A dla oryginalnej żarówki) nie powoduje pracy przerywacza, dlatego nie miga. Przerywacz do ledów nawet przy tak małym prądzie będzie pracował.
 
     
Brodzia 


Motocykl: mz ts 150
Dołączył: 01 Maj 2015
Posty: 6
Skąd: Gryfice
Wysłany: 2016-11-18, 11:14   

Nie wiem czy na załaczonym silniku tez mryga bo nie mialem ladowania. Kolega slaj zrobił mi regulator, zakupiłem wirnik i teraz ładowanie jest ale pominołem kontrolke. Teraz kontrolka służy tylko do tego czy jest ładowanie. Pozdrawiam
_________________
:)
 
     
Maciej S. 

Motocykl: MZ TS 150
Pomógł: 2 razy
Wiek: 55
Dołączył: 31 Gru 2012
Posty: 52
Skąd: wlkp. Swarzędz
Wysłany: 2016-12-03, 20:13   

Moja TS 150 powoli przeobraża się elektronicznie. Tylne światło już dawno dostało LEDY, później przyszedł czas na zapłon elektroniczny (tzn. klucz tranzystorowy odciążający styki przerywacza) a nie dawno regulator elektroniczny slaj. Wcelu lepszego bilansu elektrycznego miałem zamontowane 2 lampy led do jazdy dziennej samochodowe przerobione na 6V i reflektor ze zmienionym wkładem na H4 i żarówkę H4 35/35W zamiast 45/40W. Tym razem skusiłem się przetestować najnowszą technikę czyli LED H4.
Jak się okazało powinno to działać od 6V i tak jest jednak po włączeniu zapłonu i pracy na wolnych obrotach napięcie w instalacji mam 5.8V i "żarówka" ta ledwo świeci. Po zwiększeniu obrotów napięcie podchodzi na 6.8V i strumień świetlny wyraźnie wzrasta, ale widać migotanie prawdopodobnie od modulacji regulatora napięcia. Zainstalowałem więc przetwornicę STEP-UP DOWN XL6009 3A i ustawiłem napięcie wyjściowe na 10V a dodatkowo na wejściu przetwornicy kondensator elektrolityczny 10mF. Efekt: rewelacja. Nigdy jeszcze nie miałem tak jasnego światła. Strumień świetlny niezależny od obrotów silnika, żadnego tętnienia i świeci super. Porobiłem zdjęcia, ale niestety aparat foto nie oddaje efektu. Oko ludzkie mimo wszystko inaczej reaguje. Jedyny mankament, że pomiędzy światłem długim i mijania nie ma wielkiej różnicy w zasięgu. Pobór prądu samej "żarówki" to 820mA przy 10V a przetwornica na wejściu pobiera 2.2A co przy 6.8V (tak mam nastawione regulator napięcia) co daje mniej więc 15W a światła więcej niż H4 35W.
Można się czepiać, że nia ma homologacji i takie tam, ale warto zaryzykować tym bardziej, że mimo wszystko będę lepiej widoczny w dzień i również w nocy ja lepiej widzę co przede mną.
 
     
Maciej S. 

Motocykl: MZ TS 150
Pomógł: 2 razy
Wiek: 55
Dołączył: 31 Gru 2012
Posty: 52
Skąd: wlkp. Swarzędz
Wysłany: 2016-12-17, 23:29   

Tak wygląda światło w ciągu dnia:
 
     
TS250 

Motocykl: MZ TS 250
Dołączył: 23 Kwi 2016
Posty: 6
Skąd: Kępno
Wysłany: 2017-01-05, 22:12   

Witam,

w moim motocyklu również zamontowałem przetwornicę, ale dużo lepszą, ze stabilizacją napięcia na 12 V w gotowej obudowie. W tej przetwornicy praktycznie nie jest ważne jakie napięcie jest na wejściu, na wyjściu zawsze trzyma 12 V. Podłączenie jest bardzo proste. Kupiłem ją od gościa od żarówek LED 6 V (swoją drogą konkretny człowiek). W moim motocyklu był problem z migotaniem na wolnych obrotach. Teraz praca jest ciągła (bardzo jasno świeci) niezależnie od obrotów silnika. Przetwornicę nabyłem tu: http://allegro.pl/przetwo...6661413104.html
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 14