» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Diody LED - szansa dla naszego akumulatora ???
Autor Wiadomość
boaooooo 
Zlotowicz
Turysta


Motocykl: wózek boczny do saxo
Wiek: 44
Dołączył: 09 Lis 2016
Posty: 96
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2024-01-13, 15:02   

do zwyklej lapmpy polecam te zarowki o cieplocie 4300 i z czipem ledowym csp 3570. Co prawda nie jest to legalne.


Ale znaczaco poprawia bezpieczenstwo jazdy. Kolor swiatla nie odbiega od dobrej h4 natomiast jest znacznie wiecej swiatla i odciecie idealne jak w h4. W mz za ryflowanym szklem nikt tego sie nie czepi, w volvie v50 mam za soczewka wiec tez nie ma przypalu najgorzej mam w dl650 tam jest plaski plastik na i widac niestety jaka jest zarowka. Chlop na przegladzie "nie zauwazyl tego " ;) ale tu juz moga sie przypieprzyc niebiescy jak zatrzymaja dlatego woze w siedzeniu komplet h4 . Jak sie jakas menda uprze to ryzykuje mandatem 100zl.Dodatkowo musze dodac ze ryzko jest jeszcze przy kolizji odmowa wyplaty odszkodowania. Ale na plus znacznie zwieksza bezpieczenstwo zarowno ja duzo lepiej widze jak i mnie lepiej inni widza wiec uwazam ze ryzyko warte zycia i zdrowia.
W Suzuki przy jezdzie kilkaset km na grzaniu oxfordami i podwojnej lampie h4 alternator nie dawal rady na ledach jest git. do tego nie wypalaja sie lustra i nie grzeje lampa. Takze poki co zostaje przy sprawdzonych zarowkach.

Co do tej lampy jest ok . technologia led sie caly czas rozwija ale cenaaaaa.. Tyle to nie! Mam nadzieje ze bedzie okazja porownac na zlocie moje nielegalne lampy na ledach z tymi wesema :)
_________________
Only platynka
 
     
dex 


Motocykl: Toffik, XTZ 850 ST
Pomógł: 28 razy
Wiek: 39
Dołączył: 13 Cze 2008
Posty: 1053
Skąd: Wawa - Zamość
Wysłany: 2024-01-26, 10:47   

Zbieram się już 2gi tydzień, żeby napisać jakąś relację i mi nie idzie.
Przy zakładaniu zrobiłem porównanie do oryginalnych reflektorów H4 Hella i powiem Wam szczerze, że mam mieszane uczucia.
Pierwsze wrażenie jest takie, że "Ciemność widzę"...
Wynika to z różnicy w rozkładzie światła i kontraście między obszarem oświetlonym i nieoświetlonym.

H4 świecił "wszędzie" i trochę światła było tuż przed zderzakiem i po bokach. Przy wolnym manewrowaniu w ciasnych uliczkach było to całkiem przydatne, ale przy prędkościach 50+ raczej zbyteczne.

EGC1 świecą światłem skupionym i odcięcie jest odcięciem nie tylko do góry, ale we wszystkich kierunkach. Mam wrażenie, że przy H4 znaki sa lepiej doświetlone.
Dobrze ustawione, na pewno nikomu po oczach świecić nie będą.
Świecą dość szeroko, więc pobocza są dobrze doświetlone, ale dopiero kilka metrów przed samochodem.
Przy jeździe 10km/h po wertepach minimalnie brakuje tego światła przed zderzakiem.
Światła na pewno jest więcej, i dociera ono wyraźnie dalej, niż z H4.
Do tego barwa i widmo LED-a powodują, że przy dużej wilgotności powietrza i deszczu widać sporo więcej, niż z H4 (np. bez problemu żółte, tymczasowe pasy na remontowanych drogach).

Drogowe świecą dużo dalej i dają więcej światła, niż H4, ale znowu, bardziej skupionego.
Mijania z automatu zostają włączone po przełączeniu na drogowe, co jest bardzo przydatne, ale ze dwa razy miałem jakąś dziwną sytuację, że nie przełączyły się jak należy.

Wydaje mi się, że w moto, z racji specyfiki skręcania na szybszych łukach może być różnie.
kosior możemy się umówić na jakieś testy w MZ.

Mam kilka zdjęć i filmów, ale "automatyczność" aparatu w telefonie trochę zakłamuje stan rzeczy.
Niestety zmienia on parametry w zależności od oświetlenia i dopasowuje je do najjaśniejszego punktu, co pogłebia efekt "ciemność widzę" przed zderzakiem.
Dodatkowo żle zrobiłem to porównanie.
Nie ustawiłem scen identycznie, nie użyłem mijania/drogowych w tych samych punktach...

Muszę na spokojnie jeszcze raz to zrobić w bardziej kontrolowanych warunkach.
Jak robiłem porównanie, to musiałem wjechać na warsztat, żeby zdjąć H4 i zrobić wiązkę pod EGC,
Teraz, mam już EGC1 w samochodzie, więc zmiana na H4 to będzie 5 minut bez konieczności przemieszczania.


Podsumowując, spodziewałem się lepszego efektu, ale nie żałuję zakupu, chociaż w cenie jednego można kupić komplet LED H4 Osram/Philips.
Gdybym znał te efekty przed zakupem, prawdopodobnie wybrałbym własnie LED H4 ze względu na cenę.
Jeśli kiedyś, miłościwie nam panujący zalegalizują LED H4 tak, jak w niemczech, to EGC1 straci sens w tej cenie.

+więcej światła
++większy zasięg
+szerszy rozkład wiązki
++zdecydowanie lepsza widoczność w deszczu
++zintegrowane DRL
+homologacja
+nikogo nie oślepiam
+znikomy pobór prądu
+jakość wykonania

---cena
-mniej światła tuż przed zderzakiem
-gorzej oświetlone znaki
_________________
Toffik czeka na więcej uwagi, Tenera wybiera się do makijażystki, a DEXFALIA bryka i co jakiś czas nóżkę złamie...
 
 
     
mczmok 
Na 2 kołach od 1984


Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy
Wiek: 53
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1914
Skąd: śląskie-Radzionków
Wysłany: 2024-01-26, 19:18   

dex,
Nagorszym wg minusem jest awaria w tarsie.
Sprawa nienaprawialna, szczególnie jak ktoś jeździe na koniec świata.
Jeśli nie używasz manetek a u mnie to ostatnio rzadko się zdarza to można kupić h4 na sterydach.
W każdym razie mz ma lepsze światło niz bmw GS 1200 z 2010r i moja honda.
_________________

 
 
     
jaroquest 


Motocykl: ETZ 251 i 250/300
Pomógł: 2 razy
Wiek: 35
Dołączył: 25 Mar 2010
Posty: 513
Skąd: Zawiercie
Wysłany: 2024-01-26, 22:56   

dex napisał/a:
Mijania z automatu zostają włączone po przełączeniu na drogowe


Mam rozumieć ,że po przełączeniu z mijania na drogowe, światła mijania nadal świecą tylko dodatkowo zapalają się jeszcze drogowe :?:

dex napisał/a:
ze dwa razy miałem jakąś dziwną sytuację, że nie przełączyły się jak należy


Mógłbyś bardziej rozpisać co się stało :?:
 
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 7507
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2024-01-27, 18:30   

Być może jest to wina przekaźników w starych VW, które nieobciążone odpowiednim prądem potrafią pozostać w poprzednim stanie. Miałem to samo w Golfie mk1, gdy założyłem xenony. Rzadko, ale się zdarzało - szczególnie na wyłączonym silniku, gdy napięcie w instalacji było niższe.
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
dex 


Motocykl: Toffik, XTZ 850 ST
Pomógł: 28 razy
Wiek: 39
Dołączył: 13 Cze 2008
Posty: 1053
Skąd: Wawa - Zamość
Wysłany: 2024-01-27, 19:57   

mczmok napisał/a:
Nagorszym wg minusem jest awaria w tarsie.


Jeśli się trafi, to owszem. Jednak żywotność ledów jest tak duża, że nie wierzę w awarie, o ile są dobrze wykonane. Do tego DRL, któe dodatkowo zdejmuje "godziny: z głównych LED-ów.
Przekonam się na własnej skórze, ale powiem Ci, że w razie czego, DRL jest na tyle jasny, że spokojnie można jechać do 50km/h tylko na nich ;)

jaroquest napisał/a:
Mam rozumieć ,że po przełączeniu z mijania na drogowe, światła mijania nadal świecą tylko dodatkowo zapalają się jeszcze drogowe :?:


Dokładnie tak.

jaroquest napisał/a:
Mógłbyś bardziej rozpisać co się stało :?:


Przy przełączaniu zostały same drogowe i musiałem wyłączyć i włączyć światła w ogóle.
Do tej pory się to nie powtórzyło, ale z kronikarskiego obowiązku piszę.

kosior30 napisał/a:
Być może jest to wina przekaźników w starych VW, które nieobciążone odpowiednim prądem potrafią pozostać w poprzednim stanie. Miałem to samo w Golfie mk1, gdy założyłem xenony. Rzadko, ale się zdarzało - szczególnie na wyłączonym silniku, gdy napięcie w instalacji było niższe.


Mam całą instalację do świateł nową, na nowych przekaźnikach. Jednak przełącznik przy kierownicy został stary, a on steruje przekaźnikami. Może gdzieś coś niedokładnie przełączył... to mechanizm jak w długopisie, wiec kto to wie ;)

Dzisiaj znowu pogoda nie rozpieszcza, a widoczność w deszczu jaka jest, każdy w okolicy widzi ;)
W takich warunkach LED pokazuje pazur. Tu zdecydowanie DUŻY plus dla EGC1.
_________________
Toffik czeka na więcej uwagi, Tenera wybiera się do makijażystki, a DEXFALIA bryka i co jakiś czas nóżkę złamie...
 
 
     
sIaj 


Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 94 razy
Wiek: 37
Dołączył: 14 Paź 2004
Posty: 2023
Skąd: okolice Zakopanego
Wysłany: 2024-01-27, 20:05   

To może warto by zrezygnować z przekaźnika na rzecz układu krzemowego tzw. high-side switch? Nee wiem tylko czy jak to się zachową przy 99% wypełnienia.
_________________
Wykonuję różną elektronikę pojazdową.Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd. Masz pytania? Pisz!

SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097 Gość zapraszam odwiedź mój kanał http://www.youtube.com/user/sofchjanek
 
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 7507
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2024-01-27, 22:07   

dex napisał/a:
Jednak żywotność ledów jest tak duża, że nie wierzę w awarie, o ile są dobrze wykonane. Do tego DRL, któe dodatkowo zdejmuje "godziny: z głównych LED-ów.
Przekonam się na własnej skórze, ale powiem Ci, że w razie czego, DRL jest na tyle jasny, że spokojnie można jechać do 50km/h tylko na nich


Do czasu awarii regulatora napięcia lub przebicia na którejś diodzie i tętnień w układzie ;)

dex napisał/a:
Dzisiaj znowu pogoda nie rozpieszcza, a widoczność w deszczu jaka jest, każdy w okolicy widzi
W takich warunkach LED pokazuje pazur. Tu zdecydowanie DUŻY plus dla EGC1.


Szczerze, to mnie dziwi to co piszesz, bo gdy miałem w golfie xenony (temp. barwowa 5500), to w deszczu właśnie "ginęły" te światła - w sensie ich przewaga nad zwykłą halogenówką. Przy normalnej przejrzystości było widać różnicę, a na śniegu, to już w ogóle była bomba.
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
dex 


Motocykl: Toffik, XTZ 850 ST
Pomógł: 28 razy
Wiek: 39
Dołączył: 13 Cze 2008
Posty: 1053
Skąd: Wawa - Zamość
Wysłany: 2024-01-27, 23:46   

sIaj napisał/a:
To może warto by zrezygnować z przekaźnika na rzecz układu krzemowego tzw. high-side switch? Nee wiem tylko czy jak to się zachową przy 99% wypełnienia.


Nie sądzę, żeby to coś zmieniło. Poza tymi dwoma razami na samym początku, więcej sytuacja nie miała miejsca.
Może jakieś pojemności w driverach led-ów musiały się naładować?


kosior30 napisał/a:
Do czasu awarii regulatora napięcia lub przebicia na którejś diodzie i tętnień w układzie ;)


Akurat tego się nie obawiam. Każda lampa ma wbudowane drivery, które kondycjonują napięcie zasilające sam LED i są przystosowane do pracy przy 12V i 24V.
Wcześniej ugotujesz aku i zapłon padnie, niż się te drivery uszkodzą ;)

kosior30 napisał/a:
Szczerze, to mnie dziwi to co piszesz, bo gdy miałem w golfie xenony (temp. barwowa 5500), to w deszczu właśnie "ginęły" te światła - w sensie ich przewaga nad zwykłą halogenówką. Przy normalnej przejrzystości było widać różnicę, a na śniegu, to już w ogóle była bomba.


Akurat widmo xenona nie musi być takie samo, jak led-a, więc to jeszcze o niczym nie świadczy.
Moje subiektywne odczucie jest takie, jak napisałem :)

Możemy się umówić któregoś wieczora i zrobimy testy porównawcze + przymierzymy do ETZ :cool:
_________________
Toffik czeka na więcej uwagi, Tenera wybiera się do makijażystki, a DEXFALIA bryka i co jakiś czas nóżkę złamie...
 
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 7507
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2024-01-29, 16:44   

dex napisał/a:
Możemy się umówić któregoś wieczora i zrobimy testy porównawcze + przymierzymy do ETZ


Generalnie nasze zaproszenie jest wciąż aktualne, więc jeśli masz lampę na wierzchu... Wieczór będzie bardzo dobrą porą, aby sprawdzić przejrzystość szkła :mrgreen: :mrgreen:
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,23 sekundy. Zapytań do SQL: 13