» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Podwójny hamulec tarczowy z przodu
Autor Wiadomość
Krzychu1989 

Motocykl: Mz Etz 250
Wiek: 34
Dołączył: 22 Mar 2020
Posty: 53
Skąd: Bolestraszyce
Wysłany: 2023-12-31, 10:26   Podwójny hamulec tarczowy z przodu

Witam. Czy posiada ktoś w swoim motocyklu podwójny hamulec tarczowyz przodu oczywiście hamujący na dwa zaciski? Przymierzam się aby takie coś zrobić. Może ma ktoś jakieś doświadczenia z tą przeróbką?
 
     
romanETZ 


Motocykl: ETZ150e,250, TS250/1
Pomógł: 10 razy
Wiek: 57
Dołączył: 24 Cze 2016
Posty: 409
Skąd: Kraków
Wysłany: 2023-12-31, 10:42   

W ETZ oryginalny tarczowy (sprawny) jest żyleta. Więc po co dokładać drugą tarczę. Ale może przy dwóch osobach i pełnych kufrach, mogło by się przydać takie rozwiązanie. Zlotowicze mogą coś powiedzieć na ten temat. :wink:
_________________
Marzenia się spełniają, dzięki Forum - MZety jeżdżą i "wyglądają" (coraz lepiej).
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5274
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2023-12-31, 13:01   

Pamiętaj o dodatkowej masie nieresorowanej. Widywałem gdzieś na zdjęciach schludnie zrobione dwie tarcze na przedzie lecz zastosowany zacisk nie był typowo od MZ lecz od BMW K75-K100. BMW ma dwa zaciski, lewy i prawy na przodzie, żeby lewy zacisk był za goleniem a nie przed goleniem (w przypadku zastosowania zacisku od MZ) musisz właśnie kombinować z zaciskiem od wspomnianych wyżej modeli BMW i odpowiednio przerobić goleń. Montaż tarczy również nie będzie taki chop-siup bo należy zabielić przylgnię na piaście pod lewą tarcze a nie można przesadzić, co by nie oddalić zbytnio tarczy od golenia. Trochę zabawy jest ale jest to wykonalne.
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
Krzychu1989 

Motocykl: Mz Etz 250
Wiek: 34
Dołączył: 22 Mar 2020
Posty: 53
Skąd: Bolestraszyce
Wysłany: 2023-12-31, 15:33   

ETZ_PRORIDER, zacisk prawy brembo z pierwszych lat produkcji drugi zacisk brembo strona lewa z bmw r45 jest odbiciem lustrzanym prawego zacisku org zacisku brembo z mz. Zostaje mi wykonać tylko mocowanie lewego zacisku żeby to wyglądało i miało smak. Zastanawiam się tylko czy org pompa hamulcowa wystarczy do dwóch zacisków czy będę musiał zastosować coś innego...
 
     
Krzychu1989 

Motocykl: Mz Etz 250
Wiek: 34
Dołączył: 22 Mar 2020
Posty: 53
Skąd: Bolestraszyce
Wysłany: 2023-12-31, 15:36   

romanETZ, zawsze chciałem mieć takie coś :mrgreen: zawsze to coś innego co będzie wyróżniać z tłumu :wink:
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5274
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2023-12-31, 15:48   

Krzychu1989, Po co robić mocowanie jak możesz zrobić na oryginalnej prawej goleni założonej na lewą stronę?
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
Krzychu1989 

Motocykl: Mz Etz 250
Wiek: 34
Dołączył: 22 Mar 2020
Posty: 53
Skąd: Bolestraszyce
Wysłany: 2023-12-31, 16:10   

ETZ_PRORIDER, zakładając lagę z prawej na lewą obawiam się że nie wyjdzie symetrycznie względem drugiej strony trzeba by dystansować to pewnie jakimiś dystansami a chciałbym żeby to miało smak by wyglądało tak jakby to fabryka zrobiła. Po za tym mocowanie błotnika też by trzeba przerobić wtedy no i otwór na ośkę też do przerobienia więc lepiej moim zdaniem do org lagi z lewej strony doczepić uchwyty do zacisku ładnie wycentrować wszystko względem siebie i finito.
 
     
Sławuch 
Sołtys


Motocykl: ETZ 250 '82
Pomógł: 6 razy
Wiek: 41
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 488
Skąd: Ostrołęka
Wysłany: 2023-12-31, 17:11   

Zacisk prawy z MZ jest nadal w produkcji brembo
Brembo P2 F08 Brake Caliper Front Right 20355640

Do pary masz zacisk lewy
Brembo P2 F08 Brake Caliper Front Left 20355641

Lewą lagę musisz rzeźbić, albo zrobić swapa przodu z innego motocykla, ale myślę, że gra niewarta świeczki, jedna tarcza spokojnie zablokuje koło
_________________
Zgrywam ekspert IFA dżentelmena
MZ przed klubem BELLA kask i tak jest wena
Teraz na serio mam ci coś do podwiezienia
W moim koszu i na Trophy siedzeniach
 
     
Krzychu1989 

Motocykl: Mz Etz 250
Wiek: 34
Dołączył: 22 Mar 2020
Posty: 53
Skąd: Bolestraszyce
Wysłany: 2023-12-31, 17:34   

Sławuch, zastawnawiam się czy org pompa da radę dwóm zaciskom...
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5274
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2023-12-31, 18:28   

Tu bym jednak założył pompę z jakiejś Japonii co ma 2 zaciski 2 tłoczkowe
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
Krzychu1989 

Motocykl: Mz Etz 250
Wiek: 34
Dołączył: 22 Mar 2020
Posty: 53
Skąd: Bolestraszyce
Wysłany: 2023-12-31, 19:46   

ETZ_PRORIDER, spróbuję na org jak nie będzie dawać rady to wtedy albo odpuszczę sobie te 2 tarcze albo nie wiem :mrgreen:
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5274
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2023-12-31, 20:19   

Myślę, że hamować to będzie pytanie czy będzie potrzeba wywierać duży nacisk na klamkę żeby to zaczęło zwalniać, teoretycznie powinna tak samo dać radę na dwa zaciski jak na jeden. Zwiększa nam się powierzchnia tarcia o kolejną tarcze i 2 klocki hamulcowe. Tylko ładnie to rozdzielić trójnikiem i poprowadzić laadne cienkie przewody hamulcowe
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
Krzychu1989 

Motocykl: Mz Etz 250
Wiek: 34
Dołączył: 22 Mar 2020
Posty: 53
Skąd: Bolestraszyce
Wysłany: 2024-01-01, 12:17   

ETZ_PRORIDER, nie no wiadomo... jak mówiłem chcę zrobić tak żeby hamowało i wyglądało. Czekam na graty od TheMzMan i coś zacznę działać
 
     
Wolf 


Motocykl: 150 301 Orzeł1
Pomógł: 14 razy
Wiek: 32
Dołączył: 16 Sty 2009
Posty: 756
Skąd: Ostrów Wlkp.
Wysłany: 2024-01-01, 20:02   

Krzychu1989, używaj wyszukiwarki. Temat był już poruszany i użytkownik Zuh zamontował już dawno.

https://forum.mz-klub.pl/viewtopic.php?t=8639&postdays=0&postorder=asc&highlight=tarcze&start=0

https://forum.mz-klub.pl/album_personal.php?user_id=2338
 
     
Krzychu1989 

Motocykl: Mz Etz 250
Wiek: 34
Dołączył: 22 Mar 2020
Posty: 53
Skąd: Bolestraszyce
Wysłany: 2024-01-02, 19:27   

Wolf,
Ostatnio zmieniony przez Krzychu1989 2024-01-02, 19:32, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Krzychu1989 

Motocykl: Mz Etz 250
Wiek: 34
Dołączył: 22 Mar 2020
Posty: 53
Skąd: Bolestraszyce
Wysłany: 2024-01-02, 19:31   

Wolf, ok dzięki...widzę że z tyłu też dało radę :mrgreen:
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5274
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2024-01-02, 20:47   

Krzychu1989, Również wykonywałem tył tarczowy w MZ.
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
Krzychu1989 

Motocykl: Mz Etz 250
Wiek: 34
Dołączył: 22 Mar 2020
Posty: 53
Skąd: Bolestraszyce
Wysłany: 2024-01-03, 09:28   

ETZ_PRORIDER, w 250?
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5274
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2024-01-03, 11:54   

To był cross zrobiony tak porządnie, przedłużone lagi, zapłon z VW, przedłużone rury zawieszenia, koło 16 z tyłu, rama z wahaczem od 250
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
Krzychu1989 

Motocykl: Mz Etz 250
Wiek: 34
Dołączył: 22 Mar 2020
Posty: 53
Skąd: Bolestraszyce
Wysłany: 2024-01-03, 15:56   

A to już inna bajka wyższa liga :mrgreen:
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 16