» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
MZ odwrotne ładowanie
Autor Wiadomość
pawzl 

Motocykl: MZ TS 150
Wiek: 33
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 65
Skąd: Lubin
Wysłany: 2010-09-15, 16:47   MZ odwrotne ładowanie

Witam! ostatnio jadę sobie swoja MZ i nagle zgasła. przyprowadziłem ją do domu i okazało się ze aku padł. Podładowałem go i odpaliłem motor przyłożyłem miernik do aku i jest ujemny prąd tak jak by ładowało ujemnie Wiecie o co chodzi?
 
     
sIaj 


Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 94 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Paź 2004
Posty: 2024
Skąd: okolice Zakopanego
Wysłany: 2010-09-15, 17:05   

Zamieniłeś przewody od miernika.
_________________
Wykonuję różną elektronikę pojazdową.Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd. Masz pytania? Pisz!

SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097 Gość zapraszam odwiedź mój kanał http://www.youtube.com/user/sofchjanek
 
 
     
pawzl 

Motocykl: MZ TS 150
Wiek: 33
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 65
Skąd: Lubin
Wysłany: 2010-09-15, 19:16   

nie już taki głupi nie jestem
 
     
Marcin W. 


Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 61 razy
Wiek: 45
Dołączył: 27 Cze 2006
Posty: 1046
Skąd: Katowice
Wysłany: 2010-09-15, 19:30   

pawzl, jakoś dziwnie to ująłeś ale przetłumaczę to tak że twierdząc że chodzi ci oto że dokonałeś pomiarów po których stwierdziłeś że "bilans ładowania jest ujemny" czyli masz za słabe ładowanie albo nawet brak, podaj ile napięcia miałeś jak odpaliłeś...
Przyczyny padnięcia akumulatora mogą być różne sam akumulator masz zużyty, uszkodzony regulator, diody, lub wirnik lub stojan, posprawdzaj po kolei...POZDRO
_________________
Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433
 
 
     
pawzl 

Motocykl: MZ TS 150
Wiek: 33
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 65
Skąd: Lubin
Wysłany: 2010-09-15, 19:54   

jak odpaliłem to mailem 6.25 a jak dodam gazu to spada do 3 z czymś nie wiem czemu tak jest ale jak by był wirnik lub stojan padnięty to chyba raczej nie powinno być wcale żadnego ładowania czy to może być wina spalonej cewki wzbudzenia?
 
     
Marcin W. 


Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 61 razy
Wiek: 45
Dołączył: 27 Cze 2006
Posty: 1046
Skąd: Katowice
Wysłany: 2010-09-15, 20:16   

sprawdź też szczotki
_________________
Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433
 
 
     
pawzl 

Motocykl: MZ TS 150
Wiek: 33
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 65
Skąd: Lubin
Wysłany: 2010-09-15, 20:27   

są w miarę dobre
 
     
Binladen 
ETZ'ciarz


Motocykl: MZ ETZ 150
Pomógł: 28 razy
Wiek: 30
Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 788
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2010-09-15, 21:12   

na jakiej podstawie sądzisz że są dobre , moje też wydawały się dobre a ładowania nie było , zmieniłem i jak ręką odjął , ładowanie aż miło
_________________

 
 
     
Yasiec65 
amator/hobbysta


Motocykl: MZ TS 250/1 1981r.
Pomógł: 33 razy
Wiek: 58
Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 170
Skąd: Grajewo
Wysłany: 2010-09-15, 21:39   

Kontrolka gaśnie po odpaleniu silnika?Jaki masz regulator prądnicy (elektronik, mechaniczny)?Sprawdź wszelkie połączenia z prądnicą, regulatorem, akumulatorem. Jako że instalacja 6V każde niedokładne połączenie będzie się objawiać spadkiem napięcia ze względu na występujące dość duże prądy. Na początek wyczyść dokładnie komutator (najprościej podłóż pasek papieru ściernego o ziarnistości pow. 180 pod szczotki tak by dociskały go do komutatora i obróć wałem) a następnie używając pędzelka przemyj go dokładnie benzyną.Możesz również wyczyścić i przemyć również stojan. Na pewno będzie sporo pyłu węglowego ze szczotek na wirniku i na stojanie.
Pozdrawiam :piwo:
_________________
Y@$&€c
Najważniejsze są drobiazgi.
Na odległość leczyć potrafił chyba tylko Kaszpirowski.
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek ;-) .
 
 
     
Raderox92 


Motocykl: Etz 251
Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 12
Skąd: Małopolskie
Wysłany: 2011-03-03, 16:02   

Umnie tez nie ma ładowania ale jak odpalam mzetke to swieca sie caly czas kontrolki od ladowania i luzu nie gasna wogole,co moze byc nie tak ????? :?: :?: :???:

[ Dodano: 2011-03-03, 16:14 ]
Znaczy wbije bieg to ta od luzu gasnie ale ta od ladowania nie chocbym nawet do 7tys przykrecil to nic,a wczesniej mi gasla od 3tys obrotow moze troche wczesniej...
_________________
Nie ważne czym jeździsz... Ale ważne czy umiesz tym jeździć ??!! : )
http://www.youtube.com/watch?v=lF36Cw5K1Lw Teckto Getanzen XDDDD :DDDDD
http://www.youtube.com/wa...player_embedded << Moja druga pasja oprócz jazdy na Mzetce :D :P
 
 
     
Marcin W. 


Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 61 razy
Wiek: 45
Dołączył: 27 Cze 2006
Posty: 1046
Skąd: Katowice
Wysłany: 2011-03-03, 16:27   

Raderox92, od luzo powinna ci zgasnąć przecież jak masz włączony bieg skoro motocykl sprawdzałeś na luzie nie dziwne że nie gaśnie :lol: no chyba że nie gaśnie jak masz włączony bieg to co innego sprecyzuj kiedy nie gaśnie... Winien za to ponosi czujnik luzu wkręcany obok zębatki łańcuchowej z prawej strony silnika...
Co do ładowania sprawdź styki posmaruj je wazeliną techniczną jeśli to nic nie da wymień regulator...
Sprawdź też bezpiecznik szklany czy ma styk i nie jest spalony... Jeśli dalej nic musisz sprawdzić szczotki alternatora w dalszej kolejności stan bieżni pierścieni wirnika jeśli są ukruszone, spękane to mogę ci pomoc i go zregenerować dając miedziany pierścień... Sam wirnik jest dobry jeśli jego oporność wynosi około 6ohm... ( na pierścieniu grafitowym oporność jest większa)
http://www.aukcjoner.pl/gallery/004440441-.html#I5
zostanie ci jeszcze poza tym do sprawdzenia stojan....
_________________
Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433
 
 
     
pawzl 

Motocykl: MZ TS 150
Wiek: 33
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 65
Skąd: Lubin
Wysłany: 2011-03-04, 13:19   

Ale TS ma inny wirnik http://i45.tinypic.com/1125vv8.jpg o taki ma
 
     
Raderox92 


Motocykl: Etz 251
Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 12
Skąd: Małopolskie
Wysłany: 2011-03-05, 13:15   

Marcin W. dzięki za info będe robił wszystko pokolei,tak jak to opisales :D Jeszcze raz dzięki

[ Dodano: 2011-03-05, 13:22 ]
Aha jeszcze jedno, odpalalem wlasnie emzetke,i spoczadku nie chciala odpalic a lampka czujnika luzu sie swiecila slabo, przegazowalem pare razy i nawet chodzila a puzniej zaczela slabnac i przygasac a jak wlaczylem swiatla to calkiem zgasla ;/;/ tak jak by jej pradu braklo... tzn ze regulator napiecia?? A czy da sie regulator zmienic na jakies inne urzadzenie ??? Bo cos slyszalem...
_________________
Nie ważne czym jeździsz... Ale ważne czy umiesz tym jeździć ??!! : )
http://www.youtube.com/watch?v=lF36Cw5K1Lw Teckto Getanzen XDDDD :DDDDD
http://www.youtube.com/wa...player_embedded << Moja druga pasja oprócz jazdy na Mzetce :D :P
 
 
     
Chinczyk 
Nowicjusz

Motocykl: MZ ETZ 150e '90r
Pomógł: 31 razy
Wiek: 29
Dołączył: 10 Maj 2010
Posty: 513
Skąd: Okolice Brzozowa
Wysłany: 2011-03-05, 13:48   

Aku masz naładowane?
Regulator masz mechaniczny czy elektoniczny?
_________________
Pomogłem? Kliknij "pomógł"!
 
 
     
Raderox92 


Motocykl: Etz 251
Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 12
Skąd: Małopolskie
Wysłany: 2011-03-05, 16:12   

A gdzie jest umieszczony ten regulator??? Aku naladowane ; / Ale po dwoch dniach siada ;/

[ Dodano: 2011-03-05, 16:15 ]
Dodam ze wczesniej wszystko chodzilo dobrze a pozniej to bylo roznie raz ladowal a raz nie... a teraz wogole nie laduje : //

[ Dodano: 2011-03-05, 16:21 ]
Aha więc już wiem, mam mechaniczny regulator napiecia... co mozna z nim zrobic zeby go naprawic,i jak to sprawdzic czy prawidlowo pracuje ???????? Bo mi sie wlasnie wydaje ze to regulator wszystko piepszy ;/;/

[ Dodano: 2011-03-05, 16:22 ]
Aha więc już wiem, mam mechaniczny regulator napiecia... co mozna z nim zrobic zeby go naprawic,i jak to sprawdzic czy prawidlowo pracuje ???????? Bo mi sie wlasnie wydaje ze to regulator wszystko piepszy ;/;/
_________________
Nie ważne czym jeździsz... Ale ważne czy umiesz tym jeździć ??!! : )
http://www.youtube.com/watch?v=lF36Cw5K1Lw Teckto Getanzen XDDDD :DDDDD
http://www.youtube.com/wa...player_embedded << Moja druga pasja oprócz jazdy na Mzetce :D :P
 
 
     
Chinczyk 
Nowicjusz

Motocykl: MZ ETZ 150e '90r
Pomógł: 31 razy
Wiek: 29
Dołączył: 10 Maj 2010
Posty: 513
Skąd: Okolice Brzozowa
Wysłany: 2011-03-05, 16:31   

Poszukaj na forum bo takie tematy już były poruszane.
Te regulatory reguluje się sróbkami ale po co się męczyć z regulacją jak za 15zł można mieć elektroniczny?
Przejdź się do sklepu z częściami do samochodów i kup sobie tam elektroniczny regulator napięcia do poloneza. Ważne żeby był 9D bo występowały też inne.
Tutaj masz temat jak go zamontować:
http://forum.mz-klub.pl/v...ghlight=polonez
_________________
Pomogłem? Kliknij "pomógł"!
 
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 7517
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2011-03-06, 01:42   

Raderox92, samemu nie tykaj tego regulatora, bo tylko zepsujesz gorzej - dobrze Ci radzę. Regulator mechaniczny rzadko kiedy się psuje z dnia na dzień - praktycznie jest to niemożliwe. Proces zużycia tego regulatora jest rozłożony w czasie, więc jeśli wcześniej miałeś wszystko ok, to stawiam co innego. Popatrz, czy gdzieś pod kanapą masa Ci się nie odłączyła, np choćby od regulatora napięcia. Albo jakiś inny kabel związany z ładowaniem. Bo ja bym tę opcję obstawiał.

Sprawdź jeszcze dokładnie akumulator, tzn naładuj go prostownikiem, odstaw na pół godziny i zmierz napięcie. Powinno być co najmniej 12,6V, a najlepiej ok 12,8V. Potem podłącz "na krótko" żarówkę np 55W (halogenówkę) i jednocześnie pomierz napięcie. Jeśli będzie więcej niż 12V i żarówka świeci jasnym światłem, to akumulator jeszcze jest ok. Jeśli napięcie spada drastycznie, to prawdopodobnie masz pęknięte płyty w akumulatorze, co powoduje zwarcie przy większych przepływach prądu. Dlatego możesz mieć cyrki z kontrolkami itd.
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
Raderox92 


Motocykl: Etz 251
Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 12
Skąd: Małopolskie
Wysłany: 2011-03-06, 12:02   

Patrzylem dzis czy gdzies nie ma zwarcia ale wszedzie jest ok,lecz problem jest taki ze jak zakladam siedzenie i ono pod spodem styka sie z regulatorem to lampka miga :D To chyba jakies duchy xDD
_________________
Nie ważne czym jeździsz... Ale ważne czy umiesz tym jeździć ??!! : )
http://www.youtube.com/watch?v=lF36Cw5K1Lw Teckto Getanzen XDDDD :DDDDD
http://www.youtube.com/wa...player_embedded << Moja druga pasja oprócz jazdy na Mzetce :D :P
 
 
     
Chinczyk 
Nowicjusz

Motocykl: MZ ETZ 150e '90r
Pomógł: 31 razy
Wiek: 29
Dołączył: 10 Maj 2010
Posty: 513
Skąd: Okolice Brzozowa
Wysłany: 2011-03-06, 14:53   

Masa?
_________________
Pomogłem? Kliknij "pomógł"!
 
 
     
Raderox92 


Motocykl: Etz 251
Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 12
Skąd: Małopolskie
Wysłany: 2011-03-07, 19:13   

Kabelek z regulatora wychodzi i idzie do masy... i tam pare innych jeszcze do masy idzie... więc chyba dobrze wszystko... najlepsze jest to ze ten akumulator co w etce mam juz dwa prostowniki wysiadly przy nim :D Moze to byc wina akumulatora?? Na czym regulator mechaniczny powinnien byc przytwierdzony do ramy??? Potrzebna jakas izolacja pomiedzy regulatorem a ramą??? :cry:
_________________
Nie ważne czym jeździsz... Ale ważne czy umiesz tym jeździć ??!! : )
http://www.youtube.com/watch?v=lF36Cw5K1Lw Teckto Getanzen XDDDD :DDDDD
http://www.youtube.com/wa...player_embedded << Moja druga pasja oprócz jazdy na Mzetce :D :P
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 14