MZ odwrotne ładowanie |
Autor |
Wiadomość |
pawzl
Motocykl: MZ TS 150
Wiek: 33 Dołączył: 15 Lip 2010 Posty: 65 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2010-09-15, 16:47 MZ odwrotne ładowanie
|
|
|
Witam! ostatnio jadę sobie swoja MZ i nagle zgasła. przyprowadziłem ją do domu i okazało się ze aku padł. Podładowałem go i odpaliłem motor przyłożyłem miernik do aku i jest ujemny prąd tak jak by ładowało ujemnie Wiecie o co chodzi? |
|
|
|
|
sIaj
Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 94 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Paź 2004 Posty: 2024 Skąd: okolice Zakopanego
|
Wysłany: 2010-09-15, 17:05
|
|
|
Zamieniłeś przewody od miernika. |
_________________ Wykonuję różną elektronikę pojazdową.Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd. Masz pytania? Pisz!
SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097 Gość zapraszam odwiedź mój kanał http://www.youtube.com/user/sofchjanek |
|
|
|
|
pawzl
Motocykl: MZ TS 150
Wiek: 33 Dołączył: 15 Lip 2010 Posty: 65 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2010-09-15, 19:16
|
|
|
nie już taki głupi nie jestem |
|
|
|
|
Marcin W.
Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 61 razy Wiek: 45 Dołączył: 27 Cze 2006 Posty: 1046 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2010-09-15, 19:30
|
|
|
pawzl, jakoś dziwnie to ująłeś ale przetłumaczę to tak że twierdząc że chodzi ci oto że dokonałeś pomiarów po których stwierdziłeś że "bilans ładowania jest ujemny" czyli masz za słabe ładowanie albo nawet brak, podaj ile napięcia miałeś jak odpaliłeś...
Przyczyny padnięcia akumulatora mogą być różne sam akumulator masz zużyty, uszkodzony regulator, diody, lub wirnik lub stojan, posprawdzaj po kolei...POZDRO |
_________________ Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433 |
|
|
|
|
pawzl
Motocykl: MZ TS 150
Wiek: 33 Dołączył: 15 Lip 2010 Posty: 65 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2010-09-15, 19:54
|
|
|
jak odpaliłem to mailem 6.25 a jak dodam gazu to spada do 3 z czymś nie wiem czemu tak jest ale jak by był wirnik lub stojan padnięty to chyba raczej nie powinno być wcale żadnego ładowania czy to może być wina spalonej cewki wzbudzenia? |
|
|
|
|
Marcin W.
Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 61 razy Wiek: 45 Dołączył: 27 Cze 2006 Posty: 1046 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2010-09-15, 20:16
|
|
|
sprawdź też szczotki |
_________________ Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433 |
|
|
|
|
pawzl
Motocykl: MZ TS 150
Wiek: 33 Dołączył: 15 Lip 2010 Posty: 65 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2010-09-15, 20:27
|
|
|
są w miarę dobre |
|
|
|
|
Binladen
ETZ'ciarz
Motocykl: MZ ETZ 150
Pomógł: 28 razy Wiek: 30 Dołączył: 20 Lip 2010 Posty: 788 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2010-09-15, 21:12
|
|
|
na jakiej podstawie sądzisz że są dobre , moje też wydawały się dobre a ładowania nie było , zmieniłem i jak ręką odjął , ładowanie aż miło |
_________________
|
|
|
|
|
Yasiec65
amator/hobbysta
Motocykl: MZ TS 250/1 1981r.
Pomógł: 33 razy Wiek: 58 Dołączył: 07 Kwi 2010 Posty: 170 Skąd: Grajewo
|
Wysłany: 2010-09-15, 21:39
|
|
|
Kontrolka gaśnie po odpaleniu silnika?Jaki masz regulator prądnicy (elektronik, mechaniczny)?Sprawdź wszelkie połączenia z prądnicą, regulatorem, akumulatorem. Jako że instalacja 6V każde niedokładne połączenie będzie się objawiać spadkiem napięcia ze względu na występujące dość duże prądy. Na początek wyczyść dokładnie komutator (najprościej podłóż pasek papieru ściernego o ziarnistości pow. 180 pod szczotki tak by dociskały go do komutatora i obróć wałem) a następnie używając pędzelka przemyj go dokładnie benzyną.Możesz również wyczyścić i przemyć również stojan. Na pewno będzie sporo pyłu węglowego ze szczotek na wirniku i na stojanie.
Pozdrawiam |
_________________ Y@$&€c
Najważniejsze są drobiazgi.
Na odległość leczyć potrafił chyba tylko Kaszpirowski.
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek . |
|
|
|
|
Raderox92
Motocykl: Etz 251
Dołączył: 18 Lut 2011 Posty: 12 Skąd: Małopolskie
|
Wysłany: 2011-03-03, 16:02
|
|
|
Umnie tez nie ma ładowania ale jak odpalam mzetke to swieca sie caly czas kontrolki od ladowania i luzu nie gasna wogole,co moze byc nie tak ?????
[ Dodano: 2011-03-03, 16:14 ]
Znaczy wbije bieg to ta od luzu gasnie ale ta od ladowania nie chocbym nawet do 7tys przykrecil to nic,a wczesniej mi gasla od 3tys obrotow moze troche wczesniej... |
_________________ Nie ważne czym jeździsz... Ale ważne czy umiesz tym jeździć ??!! : )
http://www.youtube.com/watch?v=lF36Cw5K1Lw Teckto Getanzen XDDDD :DDDDD
http://www.youtube.com/wa...player_embedded << Moja druga pasja oprócz jazdy na Mzetce |
|
|
|
|
Marcin W.
Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 61 razy Wiek: 45 Dołączył: 27 Cze 2006 Posty: 1046 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2011-03-03, 16:27
|
|
|
Raderox92, od luzo powinna ci zgasnąć przecież jak masz włączony bieg skoro motocykl sprawdzałeś na luzie nie dziwne że nie gaśnie no chyba że nie gaśnie jak masz włączony bieg to co innego sprecyzuj kiedy nie gaśnie... Winien za to ponosi czujnik luzu wkręcany obok zębatki łańcuchowej z prawej strony silnika...
Co do ładowania sprawdź styki posmaruj je wazeliną techniczną jeśli to nic nie da wymień regulator...
Sprawdź też bezpiecznik szklany czy ma styk i nie jest spalony... Jeśli dalej nic musisz sprawdzić szczotki alternatora w dalszej kolejności stan bieżni pierścieni wirnika jeśli są ukruszone, spękane to mogę ci pomoc i go zregenerować dając miedziany pierścień... Sam wirnik jest dobry jeśli jego oporność wynosi około 6ohm... ( na pierścieniu grafitowym oporność jest większa)
http://www.aukcjoner.pl/gallery/004440441-.html#I5
zostanie ci jeszcze poza tym do sprawdzenia stojan.... |
_________________ Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433 |
|
|
|
|
pawzl
Motocykl: MZ TS 150
Wiek: 33 Dołączył: 15 Lip 2010 Posty: 65 Skąd: Lubin
|
|
|
|
|
Raderox92
Motocykl: Etz 251
Dołączył: 18 Lut 2011 Posty: 12 Skąd: Małopolskie
|
Wysłany: 2011-03-05, 13:15
|
|
|
Marcin W. dzięki za info będe robił wszystko pokolei,tak jak to opisales Jeszcze raz dzięki
[ Dodano: 2011-03-05, 13:22 ]
Aha jeszcze jedno, odpalalem wlasnie emzetke,i spoczadku nie chciala odpalic a lampka czujnika luzu sie swiecila slabo, przegazowalem pare razy i nawet chodzila a puzniej zaczela slabnac i przygasac a jak wlaczylem swiatla to calkiem zgasla ;/;/ tak jak by jej pradu braklo... tzn ze regulator napiecia?? A czy da sie regulator zmienic na jakies inne urzadzenie ??? Bo cos slyszalem... |
_________________ Nie ważne czym jeździsz... Ale ważne czy umiesz tym jeździć ??!! : )
http://www.youtube.com/watch?v=lF36Cw5K1Lw Teckto Getanzen XDDDD :DDDDD
http://www.youtube.com/wa...player_embedded << Moja druga pasja oprócz jazdy na Mzetce |
|
|
|
|
Chinczyk
Nowicjusz
Motocykl: MZ ETZ 150e '90r
Pomógł: 31 razy Wiek: 29 Dołączył: 10 Maj 2010 Posty: 513 Skąd: Okolice Brzozowa
|
Wysłany: 2011-03-05, 13:48
|
|
|
Aku masz naładowane?
Regulator masz mechaniczny czy elektoniczny? |
_________________ Pomogłem? Kliknij "pomógł"! |
|
|
|
|
Raderox92
Motocykl: Etz 251
Dołączył: 18 Lut 2011 Posty: 12 Skąd: Małopolskie
|
Wysłany: 2011-03-05, 16:12
|
|
|
A gdzie jest umieszczony ten regulator??? Aku naladowane ; / Ale po dwoch dniach siada ;/
[ Dodano: 2011-03-05, 16:15 ]
Dodam ze wczesniej wszystko chodzilo dobrze a pozniej to bylo roznie raz ladowal a raz nie... a teraz wogole nie laduje : //
[ Dodano: 2011-03-05, 16:21 ]
Aha więc już wiem, mam mechaniczny regulator napiecia... co mozna z nim zrobic zeby go naprawic,i jak to sprawdzic czy prawidlowo pracuje ???????? Bo mi sie wlasnie wydaje ze to regulator wszystko piepszy ;/;/
[ Dodano: 2011-03-05, 16:22 ]
Aha więc już wiem, mam mechaniczny regulator napiecia... co mozna z nim zrobic zeby go naprawic,i jak to sprawdzic czy prawidlowo pracuje ???????? Bo mi sie wlasnie wydaje ze to regulator wszystko piepszy ;/;/ |
_________________ Nie ważne czym jeździsz... Ale ważne czy umiesz tym jeździć ??!! : )
http://www.youtube.com/watch?v=lF36Cw5K1Lw Teckto Getanzen XDDDD :DDDDD
http://www.youtube.com/wa...player_embedded << Moja druga pasja oprócz jazdy na Mzetce |
|
|
|
|
Chinczyk
Nowicjusz
Motocykl: MZ ETZ 150e '90r
Pomógł: 31 razy Wiek: 29 Dołączył: 10 Maj 2010 Posty: 513 Skąd: Okolice Brzozowa
|
Wysłany: 2011-03-05, 16:31
|
|
|
Poszukaj na forum bo takie tematy już były poruszane.
Te regulatory reguluje się sróbkami ale po co się męczyć z regulacją jak za 15zł można mieć elektroniczny?
Przejdź się do sklepu z częściami do samochodów i kup sobie tam elektroniczny regulator napięcia do poloneza. Ważne żeby był 9D bo występowały też inne.
Tutaj masz temat jak go zamontować:
http://forum.mz-klub.pl/v...ghlight=polonez |
_________________ Pomogłem? Kliknij "pomógł"! |
|
|
|
|
kosior30
Klubowicz Łysy JWP
Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2009 Posty: 7517 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 2011-03-06, 01:42
|
|
|
Raderox92, samemu nie tykaj tego regulatora, bo tylko zepsujesz gorzej - dobrze Ci radzę. Regulator mechaniczny rzadko kiedy się psuje z dnia na dzień - praktycznie jest to niemożliwe. Proces zużycia tego regulatora jest rozłożony w czasie, więc jeśli wcześniej miałeś wszystko ok, to stawiam co innego. Popatrz, czy gdzieś pod kanapą masa Ci się nie odłączyła, np choćby od regulatora napięcia. Albo jakiś inny kabel związany z ładowaniem. Bo ja bym tę opcję obstawiał.
Sprawdź jeszcze dokładnie akumulator, tzn naładuj go prostownikiem, odstaw na pół godziny i zmierz napięcie. Powinno być co najmniej 12,6V, a najlepiej ok 12,8V. Potem podłącz "na krótko" żarówkę np 55W (halogenówkę) i jednocześnie pomierz napięcie. Jeśli będzie więcej niż 12V i żarówka świeci jasnym światłem, to akumulator jeszcze jest ok. Jeśli napięcie spada drastycznie, to prawdopodobnie masz pęknięte płyty w akumulatorze, co powoduje zwarcie przy większych przepływach prądu. Dlatego możesz mieć cyrki z kontrolkami itd. |
_________________ Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem" |
|
|
|
|
Raderox92
Motocykl: Etz 251
Dołączył: 18 Lut 2011 Posty: 12 Skąd: Małopolskie
|
Wysłany: 2011-03-06, 12:02
|
|
|
Patrzylem dzis czy gdzies nie ma zwarcia ale wszedzie jest ok,lecz problem jest taki ze jak zakladam siedzenie i ono pod spodem styka sie z regulatorem to lampka miga To chyba jakies duchy xDD |
_________________ Nie ważne czym jeździsz... Ale ważne czy umiesz tym jeździć ??!! : )
http://www.youtube.com/watch?v=lF36Cw5K1Lw Teckto Getanzen XDDDD :DDDDD
http://www.youtube.com/wa...player_embedded << Moja druga pasja oprócz jazdy na Mzetce |
|
|
|
|
Chinczyk
Nowicjusz
Motocykl: MZ ETZ 150e '90r
Pomógł: 31 razy Wiek: 29 Dołączył: 10 Maj 2010 Posty: 513 Skąd: Okolice Brzozowa
|
Wysłany: 2011-03-06, 14:53
|
|
|
Masa? |
_________________ Pomogłem? Kliknij "pomógł"! |
|
|
|
|
Raderox92
Motocykl: Etz 251
Dołączył: 18 Lut 2011 Posty: 12 Skąd: Małopolskie
|
Wysłany: 2011-03-07, 19:13
|
|
|
Kabelek z regulatora wychodzi i idzie do masy... i tam pare innych jeszcze do masy idzie... więc chyba dobrze wszystko... najlepsze jest to ze ten akumulator co w etce mam juz dwa prostowniki wysiadly przy nim Moze to byc wina akumulatora?? Na czym regulator mechaniczny powinnien byc przytwierdzony do ramy??? Potrzebna jakas izolacja pomiedzy regulatorem a ramą??? |
_________________ Nie ważne czym jeździsz... Ale ważne czy umiesz tym jeździć ??!! : )
http://www.youtube.com/watch?v=lF36Cw5K1Lw Teckto Getanzen XDDDD :DDDDD
http://www.youtube.com/wa...player_embedded << Moja druga pasja oprócz jazdy na Mzetce |
|
|
|
|
|