» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Czujnik Halla (Impulsator) regeneracja ?
Autor Wiadomość
Metaxus 

Motocykl: MZ ETZ 150
Dołączył: 04 Kwi 2010
Posty: 2
Skąd: Gorzów Śląski
Wysłany: 2011-03-16, 00:16   Czujnik Halla (Impulsator) regeneracja ?

Witam, mam problem z brakiem iskry w MZ ETZ 150. Jest tam układ elektroniczny typu A. Po sprawdzeniu wszystkich elementów o kazało się ze nadajnik nie wysyła impulsu do modułu. Nadajnik dostaje napięcie zasilania około 12V ale podczas obrotu wału napięcie wysyłane do modułu (zielony przewód "7") wynosi ok 5 V i jest stałe !! (powinno się zmienić i zejść do 0 w momencie zapłonu) Moja diagnoza była taka ze czujnik hala jest uszkodzony.
Moje pytania:
1. Czy faktycznie czujnik odmówił dalszej współpracy??
2. Jaki jest symbol model tego czujnika i czy czasem nie kryje się pod warstwą "lakieru" jakiś rezystor czy inny element który jest nie widoczny??
3. Czy ktoś regenerował tą część MZ ??:D
4. Jak Wymienić ten czujnik, jeżeli jest taka opcja??

Bardzo proszę o radę.

Pozdrawiam Metax
Ostatnio zmieniony przez sIaj 2011-03-29, 20:07, w całości zmieniany 2 razy  
 
     
Magic 

Motocykl: nie MZ
Pomógł: 26 razy
Wiek: 33
Dołączył: 17 Maj 2008
Posty: 622
Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-03-16, 08:30   Re: Czujnik Halla (Hallotron) regeneracja ??

Metaxus napisał/a:

3. Czy ktoś regenerował tą część MZ ??:D
4. Jak Wymienić ten czujnik, jeżeli jest taka opcja??

takimi rzeczami zajmował się SofCHJanek, m.in robił nowe części zapłonu, hallotrony chyba też, jeśli jest obecny na forum dalej to albo się tu odezwie, albo po prostu uderzaj do niego ;)
_________________
była ETZ 251e http://www.polskajazda.pl...Z/ETZ_251/43499
 
     
sIaj 


Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 94 razy
Wiek: 37
Dołączył: 14 Paź 2004
Posty: 2023
Skąd: okolice Zakopanego
Wysłany: 2011-03-16, 08:59   

Metaxus napisał/a:
1. Czy faktycznie czujnik odmówił dalszej współpracy??
2. Jaki jest symbol model tego czujnika i czy czasem nie kryje się pod warstwą "lakieru" jakiś rezystor czy inny element który jest nie widoczny??
3. Czy ktoś regenerował tą część MZ ??:D
4. Jak Wymienić ten czujnik, jeżeli jest taka opcja??


Ad.1. Bardzo możliwe, nie koniecznie padł w całości ale to i tak nie zmienia faktu że działał nie będzie.
Ad. 2. Chyba B462, nie ma tam żadnych rezystorów. Całość układu jest jako monolit.
AD. 3. Regenerować nie regenerowałem bo tam trudno się dostać, zaprojektowałem zamiennik.
Ad. 4. Musiałbyś rozdłubać masę i go wyciągnąć, w praktyce może być problem bo jest on połączony z konektorami. Miałem zamysł żeby frezować takie nowe czujniki w polamidzie.
_________________
Wykonuję różną elektronikę pojazdową.Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd. Masz pytania? Pisz!

SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097 Gość zapraszam odwiedź mój kanał http://www.youtube.com/user/sofchjanek
 
 
     
Metaxus 

Motocykl: MZ ETZ 150
Dołączył: 04 Kwi 2010
Posty: 2
Skąd: Gorzów Śląski
Wysłany: 2011-03-28, 21:58   

Hoho SofCHJanek chciałem oficjalnie podziękować za pomoc. Zwłaszcza za przesłane materiały do naprawy (czujnika i płytki) Udało mi się ładnie to zamontować. Nadajnik teraz działa jak się należy.

Jeszcze raz dzięki i polecam Pana Janka do spraw elektryki :) heja
 
     
leszy 

Motocykl: MZ ETZ 150
Dołączył: 30 Lip 2016
Posty: 1
Skąd: Miechów
Wysłany: 2016-07-30, 14:16   

Temat już leciwy ale ostatnio przerabiałem ten temat (zapłon el. typu A) więc podzielę się moimi spostrzeżeniami. Może komuś się to przyda.

Odnosząc się do pytań:
Metax napisał/a:
1. Czy faktycznie czujnik odmówił dalszej współpracy??
2. Jaki jest symbol model tego czujnika i czy czasem nie kryje się pod warstwą "lakieru" jakiś rezystor czy inny element który jest nie widoczny??
3. Czy ktoś regenerował tą część MZ ??:D
4. Jak Wymienić ten czujnik, jeżeli jest taka opcja??


1. Miałem identyczne symptomy i winny był właśnie czujnik.
2. Potwierdzam to co pisze slay, to B462 dla instalacji 12V. Pod warstwą lakieru jest jeszcze jeden element prawdopodobnie zabezpieczająca dioda Zenera ale nie mam pewności. Przy wymianie czujnika nie ma potrzeby jej ruszać.
3. Tak, regenerowałem. W zasadzie to wymieniłem uszkodzony hallotron.
4. Aby wymienić należy w pierwszej kolejności ściągnąć warstwę lakieru pokrywającego czujnik. Potem wyborować, najlepiej dremelem, masę (klej, żywica?) od strony wyprowadzeń. Tam też podważyć wadliwy czujnik i powinien wyjść. Montaż odwrotnie analogiczny do demontażu.

Jeśli faktycznie uszkodzony jest hallotron to warto zaryzykować wymianę, szczególnie, że taki hallotron kosztuje coś poniżej 2 zł.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 15