» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
[Wykonam] Wirniki MZ ETZ regeneracja pierścieni alternatora
Autor Wiadomość
Marcin W. 


Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 61 razy
Wiek: 44
Dołączył: 26 Cze 2006
Posty: 1037
Skąd: Katowice
Wysłany: 2011-03-20, 14:05   [Wykonam] Wirniki MZ ETZ regeneracja pierścieni alternatora

Witam
Ważne:
Zaznacz swój wirnik przed wysyłką!!! Swoim nickiem z forum ( na karteczce do odesłania też napisz ten nick) lub imieniem i nazwiskiem!!! Podaj swoje dane konieczne do odesłania tj. np, adres, swój paczkomat, numer telefonu oraz @

koszty naprawy wirnika w kilku wariantach:
-wymiana pierścieni- 100zł
Opcje dodatkowe : ( 100zł + koszt odpowiedniej opcji)
-naprawa uszkodzonego wpustu na krzywkę lub koło magnesowe 30zł
-naprawa uszkodzonego wirnika z powodu powstałych zwarć i przerw 20zł bez konieczności rozbierania wirnika.
- Izolowanie odczepów uzwojenia wirnika 10zł ( potrzebuje więcej czasu na regenerację takiego wirnika)
-naprawa uszkodzonego wirnika z powodu powstałych przerw gdy jestem zmuszony rozebrać - cały wirnik celem naprawienia powstałej przerwy 35zł
-Przeróbka wirnika z datą produkcji 1982r oraz 1983r pod regulator elektroniczny 25zł
-Odnowienie warstwy lakierniczej (malowanie wirnika) 20zł
- Przetoczenie gniazda, przylgni wirnika w której montowana jest krzywka lub koło magnesowe impulsatora ( zapłon elektroniczny) 50zł
Zabieg potrzebny jeśli ktoś dobijał młotkiem podkładkę z datą produkcji. Inaczej przylegania będzie miała bicie. Wystąpi problem z ustawieniem zapłonu a w przypadku zapłonu elektronicznego może ocierać koło magnesowe o czujnik położenia wału ( hallotron) Po tej operacji może być konieczne ( przy montażu koła magnesowego) dołożenie dystansowej miedzianej podkładki.

Inne dostępne części pokrewne alternatorowi:

-Szczotki specjalnie dedykowane do pierścienia miedzianego ( szczotki są miedziowane jak w w współczesnych alternatorach co poprawia ich przewodność. Tylko do pierścieni miedzianych!!! Komplet 30zł - pytajcie w PW - koszt wysyłki samych szczotek -16zł- paczkomat a na adres 19zł
Więcej informacji szósta strona tego tematu i podtytuł z 2017-03-26, 17:49 "Nowy typ szczotek do alternatora MZ ETZ"
- sprężynki szczotek wirnika alternatora MZ ETZ 150/250/251( komplet)- sprężynki są specjalnie dorabiane według wzoru DDR i posiadają zalecaną siłę docisku podana w serwisówce tj. 1,4...3,2 N (014...032 kp)
Koszt sprężynek 10zł a wysyłka paczkomat 16zł do domu za 19zł
Zbyt mały docisk na pierścieniu ( poprzez użycie sprężynek nie oryginalnych) będzie powodował iskrzenie a zbyt duży przedwczesne zużycie szczotek i pierścienia szczególnie jeśli jest on grafitowy.
Przez zły dobór sprężynek także "zawieszanie" się szczotek w szczotko trzymaczu a w konsekwencji końcowej brak ładowania...
-Regulator JEZPOL RNA2 9d -45zł opis podłączenia tutaj http://forum.mz-klub.pl/viewtopic.php?t=8494 Jeśli coś nie jasne mimo tego doślę od siebie opis na @ tylko musisz swojego @ mi podać...
Regulator RA2/12VDE 9d - to bliźniaczy regulator R2WEST różni się tylko tym, że wyprowadzenie masy jest na blasze aluminiowej a nie ma konektora masy oznaczonego B- Ten regulator też go mogę mieć ale ceny na tą chwilę nie podam jest nieco tańszy od JEZPOLA.

Koszt wysyłek jednego wirnika (waga wirnika 1,3kg ) przy wpłacie na konto:
Inpost 19zł wysyłka na adres. ( do 5kg)
Inpost 16zł paczkomat. (do 5kg)
Inni kurierzy według cennik Epaka.pl

Koszt wysyłek od jednego wirnika przy wybraniu przesyłki pobraniowej:
inpost 25zł wysyłka na adres.
Odbiór osobisty:
Możliwy w Katowice- Podlesie (300m od dworca PKP) lub Mikołów centrum przed lub po pracy pracuje na jedną zmianę. 0zł ale należy mieć odliczoną gotówkę ja nie będę miał wydać na pewno. Ostatnio ktoś wyskoczył z 200zł a ja biegałem po sąsiadach aby rozmienić jakoś mi się to nie uśmiecha...
Inne możliwości wysyłek wirników do mnie:
Paczkomaty Inpost i kurier z Inpostu:

Mój Paczkomat:

Grota Roweckiego 2 F, Katowice 40-748
LIDL Katowice Grota Roweckiego

marelektronik2małpawp.pl ( wpisz ten symbol @ zamiast słownie małpa co by spamu mniej było :D )
Cennik usług Inpost https://inpost.pl/cennik-paczkomaty-kurier-przesylki
( więcej w tym temacie szósta strona tego tematu z dnia 15.08.2018)

Dane kontaktowe ;

marelektronik2małpawp.pl ( wpisz ten symbol @ zamiast słownie małpa. Co by spamu mniej było :D )lub PW

Wstęp;

Oferuję regenerację wirnika alternatora Motocykli Mz ETZ 150/250/251. Dokładniej ujmując na wymianie pierścienia ślizgowego na nowy miedziany co poprawi nam sprawność alternatora w postaci lepszego ładowania... A samemu kierowcy motocykla pewność działania i bezproblemowe wyjazdy w trasy jak i powroty... Regeneracja jest o wiele tańszym sposobem niż zakup nowego wirnika. Nowy wirnik to dość spory wydatek ale sam zakup jak się okazuje czasem również nie zawsze jest dobrym rozwiązaniem bo obecne produkowane wirniki z Chin mają tendencje do palenia się uzwojeń jak i urywania się odczepów łączących pierścień z uzwojeniem, a co niektóre egzemplarze mają przestawiony wpust ustalający umiejscowienie krzywki przerywacza ( lub też w przypadku zapłonu elektronicznego koła magnesowego) co uniemożliwia ustawianie prawidłowo w odpowiednim położeniu punktu zapłonu...
Inną pojawiającą się w ostatnim czasie wadą chińskich wirników jest złe osadzenie stożka wirnika na wale co uniemożliwia nam prawidłowy montaż.
Więcej o chińskich wirnikach czytaj tu:
http://forum.mz-klub.pl/v...ghlight=#197835
http://forum.mz-klub.pl/v...9376b3eb7ab3488
http://forum.motocyklisto...howtopic=110216
http://www.mzetz.fora.pl/...-150,11399.html
http://forum.motocyklisto...ded&pid=1362169
Wymieniając pierścienie twojemu wirnikowi dajesz drugie życie i dalej jeździsz na oryginalnym podzespole produkcji DDR!!!
Przygotowanie wirnika do wysyłki:
Przed wysyłką zalecam zaznaczenie swojego wirnika markerem lub opisaną karteczką z Nickiem z Naszego forum, oraz numerem telefonu jak i danymi do wysyłki.
Jeśli ktoś kontaktował się ze mną za pomocą mojego adresu email proszę dopisać go na karteczce.
Wirnik znaczymy Nickiem po to aby aby nie było nieporozumień że zamieniłem komuś wirnik... Jeśli chcemy aby był naprawiony również wpust piszemy naprawa wpustu, oraz wymiana pierścieni... Niestety nie da się naprawić samego wpustu, bez względu na stan pierścienia musi on być wymieniony przy demontażu pierścienia grafitowemu ulega całkowitemu uszkodzeniu...
Wirnik pakujemy w kartonik okładamy go czymś co zamortyzuje wstrząsy i będzie chronić przed przemieszczaniem się w paczce może to być gąbka, styropian, folia bąbelkowa, gazeta... Ważne aby wirnik nie latał po spakowaniu w paczce bo uszkodzi kartonowe pudełko... Proszę też o nie pakowanie wirników w samą kopertę bąbelkową z praktyki wiem że nie zdaje to egzaminu a kopert przychodzą dziurawe... Jeśli już to należy obłożyć taki wirnik lub wsadzić do jakiego pudełka kartonowego itp. i dopiero wtedy wsadzić do "koperty bąbelkowej"...
Kartonik musi być odpowiedniej wielkości tz. takiej lub nieco większej aby "panienka z okienka" :lol: na poczcie mogła bez problemu nakleić etykietę do wysyłki inaczej trzeba dokupić wspomnianą już wcześniej kopertę bąbelkową. Na poczcie lubią się tego czepiać... Ja sam też będę zmuszony dokupić kopertę co powiększa koszt wysyłki o jak ostatnio płaciłem 2,5zł.
Opakowanie musi wytrzymać podróż w dwie strony- wybierzcie coś co ja bez problemu odpakuję i zapakuję ponownie... Oszczędzi mi to czas na szukanie zastępczego kartonika odpowiedniej wielkości...

Akceptowalna forma wpłat;
Po uzgodnieniu wszystkich formalności ze mną wpłacasz za przesyłkę zwykła lub przesyłka priorytetowa (podany koszt dotyczy wpłaty na konto możliwe są inne opcje wysyłki np. pobranie)tytułem regeneracji, oraz ponownej wysyłki zregenerowanego wirnika z powrotem do Ciebie.
Wpłaty można również dokonać na poczcie jak i przez inne konto znajomej zaufanej osoby wpisując swój login z naszego forum.
Pomiar elektryczny wirnika:
Wirnik po rozpakowaniu paczki poddawany jest pomiarom elektrycznym. Jeśli budzi on zastrzeżenia (zwarcie, brak przejścia elektrycznego) informuje o tym fakcie właściciela wirnika.
Wirnik dobry mierząc go na bieżni pierścienia grafitowego wykorzystując omomierz i jego zakres pomiarowy 200ohm powinien mieć około 5,5ohm-6ohm po regeneracji ma mniej z racji tego iż pierścień miedziany nie stawia takiego oporu elektrycznego jak pierścień grafitowy a rezystancja wynosi około 4,5-4,7 Ohma.
Sam miernik łącząc przewody pomiarowe potrafi już pokazać błąd pomiarowy zwykle do 1ohm (czasem i więcej jak bateria jest już zużyta w mierniku-wtedy ją wymieniamy oczywiście) należy to uwzględnić przy odczycie i odjąć tą wartość...
Jeśli natomiast na mierniku nie pojawi się żaden pomiar a jedynie "1" świadczy to o przerwie w wirniku". Taki to wirnik mogę naprawić ale wymaga to większego zwykle nakładu pracy i czasu 3-4h oraz większej ingerencji w sam wirnik ponieważ trzeba go rozebrać (koszt naprawy będzie większy o 15zł)

Zdjęcia z pomiaru wirnika przed regeneracją:




Pomiar wykonuje również po założeniu pierścieni miedzianych aby sprawdzić czy nie ma on zwarć powstałych na skutek uszkodzeniu, przetarciu któregoś z lutowanych przeze mnie przewodów podczas montażu pierścieni...

Zdjęcia z pomiaru wirnika po regeneracji:





Dodatkowe korzyści;

Należało by dodać że po zmianie zwiększa się prawdopodobieństwo że motocykl uda ci się odpalić awaryjnie bez akumulatora (uwzględniają stan i rodzaj regulatora napięcia) z racji tego iż pierścienie miedziane przenoszą prąd bez strat do uzwojeń wirnika (przez co jest i większy strumień elektromagnetyczny) w porównaniu z pierścieniami grafitowymi które wykazują oporność(straty w postaci oporności są na drodze od pierścienia grafitowego do punktów lutowniczych uzwojeń) co też można i samemu sprawdzić wykonując pomiar omomierzem... ( zdjęcia potwierdzające ten fakt powyżej)
Weryfikacją wirnika do wymiany pierścieni;
Jeśli pierścień jest ukruszony lub przewężony, spękany lub utracił on swą średnicę na skutek zużycia szczotka nie będzie idealnie dolegać co pogorszy efektywności działania całego alternatora....
Uszkodzenia pierścienia można zauważyć często także po samoczynnym odkręceniu się wirnika...
Zdjęcia z przykładem takich wirników opisujących poszczególne przypadki są wyszczególnione kolorem czerwonym takich wirników pokazują jakie wirniki należy poddać regeneracji.



Bieżnie pierścienia wirnika zużyte do maximum

Wirniki po regeneracji



Demontaż starego wirnika z wału MZ ETZ:
Okazuje się że nie każdy wie jak się do tego zabrać i kończy się to uszkodzeniem wirnika a uszkodzenia można podzielić na dwa typy:
- mechaniczne tutaj niektóre z osób używają ściągaczy dwu lub cztero ramiennych kończy się to pokrzywieniem wirnika takiego nie da się już z powrotem założyć nie wejdzie w stojan na pewno...
-elektryczne uszkodzeniu ulega uzwojenie poprzez użycie jakieś dźwigni która zahacza o uzwojenia uszkadzając je skutkuje to najczęściej przerwą w uzwojeniu...
Zatem aby nie uszkodzić wirnika stosuje się zatoczoną, sfazowaną na początku gwintu śruby M10 ( gwint metryczny) o oznaczeniu na łbie śruby 8.8 lub 10.9 wkręcając ją do wirnika po odkręceniu śruby trzymającej wirnik M7 i ściągnięciu krzywki lub koła magnesowego...
Dla ambitnych osób lubiących narzędzia serwisowe na końcu serwisowek do MZ ETZ 150/250/ jest rysunek techniczny ściągacza wirnika alternatora zrobionego z wspomnianej śruby M10 i przyspawanego pokrętła do niej...
Zalecenia;
Po powtórnym zamontowaniu wirnika równocześnie zalecam wymianę szczotek aby idealnie mogły się dopasować co zapewni nam idealne działanie współpracujących ze sobą podzespołów...
W razie konieczności pod szczotko trzymacz (przy stojanie czarna obudowa w której są szczotki) dokładamy do 2szt. podkładek aby szczotka była centralnie po środku pierścienia miedzianego Poza tym miejsce osadzania wirnika na stożku jak i sam czop wału czyścimy benzyną ekstrakcyjną, tak aby miejsce osadzania było czyste i nie pobrudzone olejem...
Przy zapłonie elektronicznym zakładając koło magnesowe sprawdzamy czy jest odpowiedni zachowany dystans miedzy kołem magnesowym a hallotronem (impulsatorem) Ideałem jest wymiar 1,2mm do 1,6mm.
http://youtu.be/yo_pPqWlAfs?t=22m20s
Koło magnesowe nie może ocierać o hallotron!!! W razie potrzeby odpowiedni dystans uzyskujemy dokładając podkładki dystansowe.
Wirnik dokręcamy z siłą 20Nm (zalecam użyje klucza dynamometrycznego)

Opcje dodatkowe;

Opcja pierwsza- naprawa wpustu pod krzywkę lub koło magnesowe;
Poza regeneracją pierścieni przy okazji mogę również naprawić wpust na krzywkę jeśli został uszkodzony... Pozwoli to na bezproblemowe i szybkie ustawienia zapłonu, oraz uniknięcie negatywnych skutków przestawienia zapłonu w nieprawidłowym momencie... (zbyt wczesnego zapłonu oraz zbyt późnego)
Przy tej opcji proszę o dostarczenie współpracującej w tym regenerowanym wirniku krzywki przerywacza (jeśli masz zapłon na przerywacz) będę mógł dopasować je tak że wpust i krzywka będą idealnie dopasowane...
Naprawa wpustu na krzywkę przerywacza zapłonu, oraz koła magnesowego zapłonu elektronicznego:
Obecnie potrafię odtworzyć wpust na krzywkę w wirniku tak że będzie taka jak w oryginale więc na pewno spełni swoje zadanie rozwiązanie to zaprezentowałem na ostatnich dwóch zdjęciach wpierw przed montażem pierścieni oraz efekt końcowy czyli gotowy sprawny wirnik z odtworzonym wpustem na krzywkę...
koszt opcji 10zł





Opcja druga- przeróbka wirnika pod regulator elektroniczny;
W starszych modelach MZ ETZ 250 (wirniki takie były produkowane do 31.12.1982r data jest wybita na metalowej podkładce) można spotkać wirniki z wyprowadzeniem odczepu na masę przy takich wirnikach jest spory kłopot aby zamontować regulator elektroniczny proponuje przy okazji regeneracji przeróbkę tego wirnika pod regulator elektroniczny koszt opcji 15zł a łącznie z wyminą pierścieni 55zł + koszt wysyłki




Opcja trzecia naprawa przerw i zwarć w wirniku;

Oprócz wspomnianych wcześniej uszkodzeń spotyka się też uszkodzenie elektryczne wirnika jest to albo zwarcie i spalenie cewki (spotkałem się raz z takim) znacznie częściej jednak jest to brak przejścia elektrycznego powstałe na wskutek uszkodzenia uzwojenia...
Wychodząc na przeciw temu problemowi dodaje możliwość naprawy takiego uszkodzenia jest ono dość pracochłonne bo wymagające roznitowania wirnika, więc za taką naprawę oprócz kosztów wymiany pierścieni tj. 45zł dopłacamy 15zł (łączny koszt wyjdzie wtedy 60zł) przy założeniu że uda się znaleźć uszkodzone miejsce i polutować jeśli nie i będę musiał użyć cewki z innego wirnika wtedy za tą cewkę 35zł więcej (ja też muszę kupić wirnik aby mieć z czego przełożyć cewkę do naprawienia regenerowanego wirnika) poza tym trwa to wtedy dłużej...



Tu akurat przerwa została wykryta w koszulce preszpanowej ale nie jest to regułą iż przerwa jest w tym samym miejscu...



Wirnik z spalonym uzwojeniem widać spaloną izolację w kolorze czarnym ( pomiar potwierdził to moje początkowe po samych tylko oględzinach przypuszczenie)

Opcja czwarta-malowanie wirnika:
Podnosząc jakość oferowanych wirników od pewnego czasu wirniki które czasem sprzedaje są malowane(do wyboru w kolorze czarnym i tylko czarnym :D ) z racji iż powłoka lakiernicza jest już zdarta (wirnik ma już swoje lata) i farba nie chroni przed korozją postanowiłem przywrócić i dawny blask... Polega to na tym że zdzieram resztki starej powłoki i nakładam nową powłokę lakierniczą. Ponieważ farba musi wyschnąć przy wyborze tej opcji potrzeba nieco więcej czasu na wyschniecie wirnika...
Odgórnie zatem ustalam dodatkowo 24h czasu na wyschnięcie wirnika (24h na regeneracje od momentu przyjścia wirnika do mnie i dodatkowo 24h na pomalowanie wirnika) koszt opcji 10zł

Przykłady wirników po renowacji warstwy lakierniczej:







Gwarancja:
Gwarancja obejmuje wykonany przeze mnie montaż pierścienia miedzianego oraz na sam fakt że odeśle wirnik w pełni sprawny pod kątem elektrycznym, a sam wirnik będzie prawidłowo działał po jego poprawnym i bezbłędnym zamontowaniu w motocyklu...
Inne formy dostawy wysyłki paczki:
W celu obniżenia kosztów wysyłki istnieje również możliwość wysyłki poprzez usługę "E-przesyłka" świadczonej przez Pocztę Polską koszt wysyłki to 8,5zł lub 11zł jeśli to przesyłka pobraniową (odbiór paczki odbywa się tylko na poczcie!!!). Więcej o tej usłudze czytaj tu http://www.poczta-polska....y&DF=Eprzesylka
Uwaga!- przed wybraniem tej opcji sprawdź czy najbliższa ci placówka poczty świadczy tą usługę ( zwykle ta usługa jest dostępna w większych miejscowościach) sprawdź tu http://www.poczta-polska.pl/eprzesylka/
Odbiór osobisty;
Możliwy po wcześniejszym umówieniu się telefonicznym lub e-mailowym w Katowicach lub Mikołowie (przed pracą lub po pracy- pracuje na trzy zmiany)

Polecane i niepolecane regulatory napięcia:
jest też możliwość jeśli ktoś chce to może dokupić u mnie elektroniczny regulator napięcia JEZPOL RNA2 9d. Jest to regulator polskiej produkcji trochę już osób go ma z forum zwykle brany jest w pakiecie wraz regenerowanym wirnikiem lub jeśli ktoś ma jakieś problemy z ładowaniem i nie dostałem informacji że się spalił więc mogę go polecić. Mnie przekonał jeszcze przed zamontowaniem w Mz montaż metodą SMD wygląda to starannie i tak samo zresztą działa... :piwo: Koszt regulatora to 45zł.
Drugim jaki mogę polecić regulator to również polski R2West jest nieco tańszy niż jezpol ale wolę osobiście Jezpola ze względu na staranniejszy montaż elementów elektronicznych...
Jezpola mam u siebie nawet napisałem dla was artykuł na forum jak go mechanicznie zamontować. :lol: http://forum.mz-klub.pl/viewtopic.php?t=34539
Od strony elektrycznej tu znajdziecie odpowiedz co do montażu
http://forum.mz-klub.pl/viewtopic.php?t=8494
Natomiast nie polecam regulatorów Mega w takiej niebieskiej obudowie i jego kolonów (również niebieska obudowa) bo się palą tuż po zamontowaniu choć są dobrze podłączone...
Jest też regulator zwany "węgierski" z taką białą naklejką też problematyczny bo ładowanie w nim zaczyna się od 2000 obr/min. cenowo około 60zł.
W Stanzecie jest też regulator napięcia w takiej aluminiowej obudowie cena jak dobrze pamiętam 70zł jedna z osób z forum go miała również ładowanie na nim było kiepskie. Kolega dał się przekonać co do zakupu JEZPOLA więc czasem nie warto eksperymentować a kupić to co sprawdzone przez innych kolegów z forum aby nie mieć problemów z ładowaniem...
_________________
Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433
Ostatnio zmieniony przez Marcin W. 2024-03-10, 13:14, w całości zmieniany 45 razy  
 
 
     
pawel150mz 
Pawel150mz

Motocykl: MZ 150
Dołączył: 07 Maj 2011
Posty: 0
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2011-05-30, 17:41   

Marcin W., witam serdecznie . mam bardzo slabe ładowanie w mz . pierscien jest caly pokrkuszony wymienisz na nowy ? ile to zajmie ? jaka cena z przesylka ?
_________________
MZ 150
 
 
     
Marcin W. 


Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 61 razy
Wiek: 44
Dołączył: 26 Cze 2006
Posty: 1037
Skąd: Katowice
Wysłany: 2011-05-30, 22:17   

Witam
od ostatniej wystawionej aukcji zniżyłem cene za usługe to już prawie po kosztach może starczy na :piwo: :smile: wiec obecnie usługa kosztuje 40zł +11zł zwykła lub 13zł priorytet za przesyłkę, staram się wykonać usługę w 24h czyli odsyłam następnego dnia...Co do reszty szczegółów proszę odezwij się na PW;;;POZDRAWIAM
_________________
Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433
 
 
     
wojtek.mz 
Ekipa PMI


Motocykl: MZ
Pomógł: 86 razy
Wiek: 50
Dołączył: 14 Gru 2010
Posty: 2938
Skąd: powiat PMI
Wysłany: 2011-07-04, 22:39   

Czołem Marcin.Wirnik dzisiaj przybył.Jak będzie chodził tak jak wygląda to będzie super :piwo: :piwo: Jak tylko zrobię sprzęt to dam znać :yeah:
_________________
ES 250/2-1970r,ETZ 250-1989r MILICYJNA, ETZ 250-1981r, ETZ 250-1984r GESPANN, ETZ 250-1988r, ETZ 150-1989r teraz 125, SKORPION TOUR-1996r
 
     
Marcin W. 


Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 61 razy
Wiek: 44
Dołączył: 26 Cze 2006
Posty: 1037
Skąd: Katowice
Wysłany: 2011-07-04, 22:58   

Będę czekał na twoją relację :piwo: POZDRO
_________________
Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433
 
 
     
wojtek.mz 
Ekipa PMI


Motocykl: MZ
Pomógł: 86 razy
Wiek: 50
Dołączył: 14 Gru 2010
Posty: 2938
Skąd: powiat PMI
Wysłany: 2011-08-30, 22:50   

Marcin W., Dzisiaj odpalilismy z Intrem ETE i wszystko OK ładuje :piwo: :piwo: :piwo:
_________________
ES 250/2-1970r,ETZ 250-1989r MILICYJNA, ETZ 250-1981r, ETZ 250-1984r GESPANN, ETZ 250-1988r, ETZ 150-1989r teraz 125, SKORPION TOUR-1996r
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy
Wiek: 37
Dołączył: 24 Maj 2009
Posty: 7476
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2011-08-30, 23:44   

Ja już też jeżdżę na wirniku zrenegocjowanym przez Marcina W. i śmiga jak ta lala :) Wkrótce wysyłam drugi - zdjęty z silnika :piwo: Polecam wszystkim!
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
hektor 
Tiger Junior


Motocykl: ETZ250 SHLM17 DL1000
Pomógł: 17 razy
Wiek: 31
Dołączył: 25 Sty 2011
Posty: 1572
Skąd: Miechów ok. Krakowa
Wysłany: 2011-08-31, 22:23   

Ja również latam na wirniku od Marcina W. Polecam, bo świetne wykonanie, oraz super kontakt (w końcu kolega z forum) :piwo:
_________________
"Z naszych danych wynika, że zdobyć serce kobiety jest stosunkowo prosto. Zaczynamy od nacięcia wzdłuż linii mostka..."

"Co tu dużo gadać mądrze, kiedy sperma kipi w jądrze" :D

https://picasaweb.google.com/hecktor2
 
 
     
lukaszMZ 


Motocykl: MZ 251 ETZ
Pomógł: 1 raz
Wiek: 31
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 68
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-09-18, 00:05   

witam czy oferta nadal aktualna? bo jestem zainteresowany regeneracją :)
_________________
http://www.polskajazda.pl.../ETZ_251/107761
 
     
Marcin W. 


Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 61 razy
Wiek: 44
Dołączył: 26 Cze 2006
Posty: 1037
Skąd: Katowice
Wysłany: 2011-09-18, 12:08   

oferta waża "do końca świata i o jeden dzień dłużej" :lol: Szczegóły jak co na PW :piwo:
_________________
Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433
 
 
     
wojtek.mz 
Ekipa PMI


Motocykl: MZ
Pomógł: 86 razy
Wiek: 50
Dołączył: 14 Gru 2010
Posty: 2938
Skąd: powiat PMI
Wysłany: 2011-10-08, 22:50   

Marcin W., Eta ładyje super bo kierunki mi za szybko mrugają :piwo: :piwo: :piwo: :piwo: :piwo: :piwo: :piwo: :piwo: :piwo: :piwo:
_________________
ES 250/2-1970r,ETZ 250-1989r MILICYJNA, ETZ 250-1981r, ETZ 250-1984r GESPANN, ETZ 250-1988r, ETZ 150-1989r teraz 125, SKORPION TOUR-1996r
 
     
Baq 
Baq


Motocykl: M72
Wiek: 36
Dołączył: 04 Paź 2011
Posty: 12
Skąd: Rumia
Wysłany: 2011-10-08, 23:47   

A wirnika od ruskiej prądnicy byś się nie podjął (k750,m72)?
g414
6V 65W prądnica bocznikowa
i
6V 45W ------=-------

Jeśli tak to jaka cena na to?


Pozdr!
_________________
W dolniaku siła, a górniaku moc.
 
 
     
Marcin W. 


Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 61 razy
Wiek: 44
Dołączył: 26 Cze 2006
Posty: 1037
Skąd: Katowice
Wysłany: 2011-10-09, 15:50   

Witam
Ktoś już kiedyś pytał mnie o taką możliwość prawdę mówiąc nie robiłem tego jeszcze, choć po ostatnim zapytaniu myślałem o tym nie mam pomysłu skąd wsiąść nowy komutator do tej prądnicy, nie miałem takiej w ręce więc nie znam jego wymiarów... Znając wymiary to połowa już sukcesu pozostaje poszukać takiej gdzieś w tej dżungli zwanej dalej internetem.... POZDRO
_________________
Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433
 
 
     
sIaj 


Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 94 razy
Wiek: 37
Dołączył: 14 Paź 2004
Posty: 2016
Skąd: okolice Zakopanego
Wysłany: 2011-10-09, 17:10   

Wirnik z prądnicy prądu stałego to trudna sztuka, trzeba mieć przede wszystkim urządzonko to sprawdzania czy taki wirnik jest sprawny a nie wystarczy tutaj jak przy alternatorze żarówka i 230V.
_________________
Wykonuję różną elektronikę pojazdową.Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd. Masz pytania? Pisz!

SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097 Gość zapraszam odwiedź mój kanał http://www.youtube.com/user/sofchjanek
 
 
     
Baq 
Baq


Motocykl: M72
Wiek: 36
Dołączył: 04 Paź 2011
Posty: 12
Skąd: Rumia
Wysłany: 2011-10-09, 18:46   

Mogę wysłać taki wirnik celem pomiarów i kombinowania, mam takich 7 na półce. Jak by cena była rozsądna to chętnych było by sporo.


Pozdr!

SofCHJanek napisał/a:
Wirnik z prądnicy prądu stałego to trudna sztuka, trzeba mieć przede wszystkim urządzonko to sprawdzania czy taki wirnik jest sprawny a nie wystarczy tutaj jak przy alternatorze żarówka i 230V.


Sprawdza się prosto, gdyż każda taka prądnica powinna działać jak silnik, zamieniasz miejscami + z - i jak się kręci jest ok.

To możesz mierzyć każde uzwojenie osobno miernikiem.
_________________
W dolniaku siła, a górniaku moc.
Ostatnio zmieniony przez Baq 2011-10-09, 18:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
sIaj 


Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 94 razy
Wiek: 37
Dołączył: 14 Paź 2004
Posty: 2016
Skąd: okolice Zakopanego
Wysłany: 2011-10-09, 18:54   

Tak ale ewentualnych przebić tak nie sprawdzisz, dobra ale to nie temat o tym.
Miałem zamiar się tym kiedyś zająć może jeszcze temat powróci.
_________________
Wykonuję różną elektronikę pojazdową.Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd. Masz pytania? Pisz!

SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097 Gość zapraszam odwiedź mój kanał http://www.youtube.com/user/sofchjanek
 
 
     
masa777 

Motocykl: TS/ETZ 251_Simson73c
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 23
Skąd: Radcze
Wysłany: 2012-02-17, 22:30   

Witam. Ile kosztowałyby te pierścienie ślizgowe z miedzi, takie gotowe do założenia?
 
     
Marcin W. 


Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 61 razy
Wiek: 44
Dołączył: 26 Cze 2006
Posty: 1037
Skąd: Katowice
Wysłany: 2012-02-18, 12:50   

masa777, - na PW masz wiadomość :piwo:
_________________
Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433
 
 
     
jarecki13a 


Motocykl: mz etz 150
Wiek: 31
Dołączył: 07 Sty 2010
Posty: 18
Skąd: radom
Wysłany: 2012-03-07, 19:01   

jak chyba wszyscy polecam w 100% wszystko oki ładuje lepiej niż w samochodzie :D profesjonalna robota i bardzo dobry kontakt oraz szybka wysyłka nic dodać nic ując :) :piwo: :piwo:
 
     
Marcin W. 


Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 61 razy
Wiek: 44
Dołączył: 26 Cze 2006
Posty: 1037
Skąd: Katowice
Wysłany: 2012-03-07, 21:33   

jarecki13a, ciesze się że jesteś zadowolony :piwo: ja również :grin: dla tego też pozwolę sobie wystawić "Mega MZetkowy POZYTYW" :lol: Niech dobre ładowanie będzie zawsze z Tobą :grin: POZDRO

[ Dodano: 2012-03-24, 18:26 ]
Witam
Informuję o dwóch faktach :grin:
1)Zaktualizowałem opis które jest zgodny z tym który mam na allegro... Pojawiła się nowa opcja przeróbki wirnika starego typu który ma wyprowadzenie z oczepem na masę...
2)Poza tym z okazji zbliżających się świąt (chyba tych co Mikołaj przychodzi :mrgreen: oraz przez które giną tony karpi :grin: ) licząc od dziś przez najbliższe 14dni koszt regeneracji wynosi 35zł :piwo: :kura: :ok2:
_________________
Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,17 sekundy. Zapytań do SQL: 15