» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Hamulec tarczowy tylnego koła
Autor Wiadomość
sihijofens 


Motocykl: FZS Fazer
Wiek: 41
Dołączył: 05 Kwi 2006
Posty: 41
Skąd: Płock i okolice
Wysłany: 2006-06-24, 12:42   zastosowanie tarczy mz...

Zdjęcie nie przedstawia co prawda mz ale wstawiam je na dowód, że tarcza mz można zastosować w motocyklu również na tynym kole. W tym przypadku jest to motocykl mojego brata - 240kg masy powodowało, że na bębnie nie bardzo miał ochotę tył hamować. Co innego w mz - sądzę, że w etce nie trzeba robić tarczy, bęben spokojnie daje radę.
Dodam tylko, że zacisk również jest od mz, a pompa pochodzi z .... Skody 105 (pompka sprzęgła w tym samochodzie). Dorobienie przewodu to już tylko formalność. Jeśli ktoś chce moge przesłać zdjęcia przedstawiające mocowanie tej pompki przy dźwigni hamulca.
Efekt jest bardzo dobry - nawet w 2 osoby blokuje koło i nie działa na zasadzie "wszystko albo nic", siłę hamowania daje się dozować.
Myślę, że jeśli ktos ma czas i ochote może sobie w moto tarczę na tył sprawić. Niech każdy przerabia moto jak chce!

[ Dodano: 2006-06-24, 12:43 ]
zacisku dobrze nie widać, jest schowany za suwakiem :-)
_________________
Gnać eMZetą jest dość fajnie, d*pą trzęsie jak w kombajnie! :-)
 
 
     
maly505 


Motocykl: brak mz
Wiek: 35
Dołączył: 22 Kwi 2006
Posty: 57
Skąd: Suwałki
Wysłany: 2006-06-25, 10:18   

a oto pare zdjec z tarczówką etz251







_________________
pracuj na ten napis ja nie mam sił i ochoty...

http://www.bikepics.com/members/maly505/87etz150/

http://www.polskajazda.pl...10&opcja=detail
 
 
     
wojciech944 

Motocykl: ETZ 250/300
Pomógł: 35 razy
Wiek: 36
Dołączył: 19 Sie 2005
Posty: 1491
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2006-06-25, 13:20   

maly505, masz pozwolenie na publikacje tych zdjęć :?: :-P :-P
 
     
maly505 


Motocykl: brak mz
Wiek: 35
Dołączył: 22 Kwi 2006
Posty: 57
Skąd: Suwałki
Wysłany: 2006-06-25, 13:25   

pozwolenia nie mam bo jak pisalem na e-mail ktory byl na stronie autora i wlasciciela tej mz to nie odpisywal pewnie zrezygnowal z prowadzenia strony bo dawno nie byla modernizowania. i e0maila tez zmienil albo przestal sprawdzac. Ale i tak mysle ze by niemial nic przeciwko.
_________________
pracuj na ten napis ja nie mam sił i ochoty...

http://www.bikepics.com/members/maly505/87etz150/

http://www.polskajazda.pl...10&opcja=detail
 
 
     
Qba 
mod_team
VIP


Motocykl: brak
Pomógł: 27 razy
Wiek: 38
Dołączył: 04 Mar 2006
Posty: 1383
Skąd: Orzechówka/Langley
Wysłany: 2006-06-25, 13:38   

Własnie miałem pisać ze istnieje takie cos jak prawa auorskie, podałes adres stronki www to wystarczy, mogłeś pod zdjęciami dopiasć że one są z takiej i takiej stronki. A co do kontaktu z właścicielem to się zgadzam, pisałem do niego jakiś rok temu i tez mic nie odpisał.
_________________
Ja tu tylko sprzątam...
 
 
     
maly505 


Motocykl: brak mz
Wiek: 35
Dołączył: 22 Kwi 2006
Posty: 57
Skąd: Suwałki
Wysłany: 2006-06-25, 13:42   

ale autor ma pomysly szczegulnie z wyswietlaczem biegów
_________________
pracuj na ten napis ja nie mam sił i ochoty...

http://www.bikepics.com/members/maly505/87etz150/

http://www.polskajazda.pl...10&opcja=detail
 
 
     
Allu 
only 250


Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Paź 2005
Posty: 2834
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2006-06-25, 13:43   

Bo autor stronki sprzedał mz i tyle...
_________________
*1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
 
 
     
Miaziu 
0 RH+


Motocykl: Honda CBR 6ooF
Pomógł: 2 razy
Wiek: 24
Dołączył: 22 Lut 2005
Posty: 233
Skąd: Krawce
Wysłany: 2006-06-25, 13:44   

autorem jest młodyVFR z forum motocyklistów, przecież rybson zrobił to u siebie dzieki wskazówką i pomocy młodego.

[ Dodano: 2006-06-25, 13:45 ]
a jego MZ poszła do Belgi
_________________
http://www.bikepics.com/members/miaziu/
http://www.polskajazda.pl...s&idpojazd=6507
 
 
     
Qba 
mod_team
VIP


Motocykl: brak
Pomógł: 27 razy
Wiek: 38
Dołączył: 04 Mar 2006
Posty: 1383
Skąd: Orzechówka/Langley
Wysłany: 2006-06-25, 13:56   

A to wszystko wyjaśnia, tarcza z tyły to pomyśł średni ale wyświetlacz biegów bym sobie zamontował, tylko silnik bym musiał rozbierać :-(
_________________
Ja tu tylko sprzątam...
 
 
     
Toma 


Motocykl: BUELL XB12X,MZ ETS,
Pomógł: 3 razy
Wiek: 47
Dołączył: 17 Wrz 2005
Posty: 301
Skąd: z zarzeczaaaa
Wysłany: 2006-06-28, 08:15   

Merh napisał/a:
podobno ruch wajchy hamulca ogranicza sie do paru milimetrow,nie da sie praktycznie hamowac plynnie.
ajni napisał/a:
a jak się założy tarcze to nie będzie wyczucia w hamowaniu


pierwszy raz sie spotkykam z teorią aby "tradycyjny" hamulec charakteryzował sie większą precyzją dozowania niż tarczowy :-D
_________________
http://www.polskajazda.pl...X,Ulysses/35209
 
 
     
miketof 


Motocykl: Suzuki SV-650N
Pomógł: 1 raz
Wiek: 37
Dołączył: 26 Lut 2006
Posty: 162
Skąd: Szczecin\Resko
Wysłany: 2006-06-28, 10:08   

No fakt, bo przeciez przednia tarczówką jakoś da sie precyzyjnie hamować.... wszystko zależy od "przekładni" jakie zastosujemy przed pompą...
_________________
Taka była:
www.gardzin.prv.pl

Photo of my moto:
http://www.bikepics.com/members/miketof/06etz251/
or
http://www.polskajazda.pl...il&idpojazd=505
 
 
     
SOVIETVW 
Zlotowicz
'nas niedogoniat...


Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy
Wiek: 38
Dołączył: 27 Sty 2006
Posty: 1309
Skąd: Meseritz
Wysłany: 2006-06-28, 20:05   

moje zdanie jest takie, w czoperach w ktorych ciezar spoczywa bardziej na tylnim kole to napewno jest przydatne,jesli chodzi o MZ ktora dupe ma lekka jak piorko mysle ze to moze tylko fajnie wygladac,pozatym nie wiem jak u was ale w MZ na ktorych ja jezdzilem zatrzymanie tylnego kola to zaden problem,wajcha jest tak dluga ze niepotzreba duzej sily, i tez mi sie wydaje ze tam ciezko oczuc ten hamulec,lekko przycisniesz i pisk,jak na hamulec tylny to pompa jest dosc mocna juz,zobaczcie pzreciez z przodu jaka mala klamka sie cisnie i co hamuje nienajgorzej,a na tyl wajcha niekiepska jest,powiem wam tylko przyklad mojego kumpla,przerobił ze hamulec w Junaku, a nie na tarcze normalny beben tylko ze na hydrauliczny poprostu,iwlasnie z pompa od MZ,a w Junaku w ktorym sam silnik wazy 53 km suchy oczywiscie,plus reszta czyli ok 150 we dwie odoby,,przerobiony na chopera,kapec jest 130,i zatrzymuje go w miejscu bez problemu ta pompa.
_________________
Obecnie w mojej stajni stoją:

MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx
 
 
     
Qba 
mod_team
VIP


Motocykl: brak
Pomógł: 27 razy
Wiek: 38
Dołączył: 04 Mar 2006
Posty: 1383
Skąd: Orzechówka/Langley
Wysłany: 2006-06-28, 22:11   

miketof napisał/a:
No fakt, bo przeciez przednia tarczówką jakoś da sie precyzyjnie hamować....

Tak da się tylko że jak będziesz miał tylną tarczówkę to wtedy będziesz chyba nogą chamował a nie ręką A to jest mniejsze wyczucie. A w szczególności w wysokich butach które mają przeważnie grube podeszwy. Narewno da się przywyczaić, ale na początku może być różnie.
_________________
Ja tu tylko sprzątam...
 
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2006-06-28, 22:40   

hamulec hydrauliczny jest bardzo precyzyjny i da sie bardzo ładnie obczuć...
_________________
Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !

Werpach:
"Komuna wróciła"
 
 
     
Qba 
mod_team
VIP


Motocykl: brak
Pomógł: 27 razy
Wiek: 38
Dołączył: 04 Mar 2006
Posty: 1383
Skąd: Orzechówka/Langley
Wysłany: 2006-06-28, 22:50   

hubertbaran napisał/a:
hamulec hydrauliczny jest bardzo precyzyjny i da sie bardzo ładnie obczuć...

Nożny czy ręczny. Może ktoś kto ma lub miał styczność z przerobionym hamulcem tylnim na tarcze się wypowie, bo wszystko to domysły na w rzeczywistości jest inaczej. Ręczny da się wyczuć, bo na swojej MZ stoppie robie bez problemu (emzetkowicz widział hehe) a tu wyczucie musi być. Z nożnym możliwe że jest nie zaprzeczam ale jakoś podchodze do tego ostrożnie. Wystarczy zakręt mokra droga i o 0,5 mm więcej wciśniety hamulec i szlifujemy. A 0,5 mm wyczuć nogą hmm, może po treningu tak.
_________________
Ja tu tylko sprzątam...
 
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2006-06-28, 23:59   

kazdy hydrauliczny przerobiony czy nie.
_________________
Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !

Werpach:
"Komuna wróciła"
 
 
     
Toma 


Motocykl: BUELL XB12X,MZ ETS,
Pomógł: 3 razy
Wiek: 47
Dołączył: 17 Wrz 2005
Posty: 301
Skąd: z zarzeczaaaa
Wysłany: 2006-06-29, 00:00   

ajni napisał/a:
hubertbaran napisał/a:
hamulec hydrauliczny jest bardzo precyzyjny i da sie bardzo ładnie obczuć...

Nożny czy ręczny. Może ktoś kto ma lub miał styczność z przerobionym hamulcem tylnim na tarcze się wypowie, bo wszystko to domysły na w rzeczywistości jest inaczej. Ręczny da się wyczuć, bo na swojej MZ stoppie robie bez problemu (emzetkowicz widział hehe) a tu wyczucie musi być. Z nożnym możliwe że jest nie zaprzeczam ale jakoś podchodze do tego ostrożnie. Wystarczy zakręt mokra droga i o 0,5 mm więcej wciśniety hamulec i szlifujemy. A 0,5 mm wyczuć nogą hmm, może po treningu tak.


motasz sie strasznie........weż od kumpla japońca albo wpadnij do mnie dam Ci CBka na przejażdzke , lub weż jakiegoś pierdzipęda z tarczą (żebyś nie wyjedzał z teorią o masie moto ) i śmignij kilka kółek - to Ci wyprostuje kilka sprawa a ludziom czytającym ten temat oszczedzi nerwy
_________________
http://www.polskajazda.pl...X,Ulysses/35209
 
 
     
tochu 
Begginer..


Motocykl: 350 TS, Ogar 200
Wiek: 34
Dołączył: 29 Cze 2006
Posty: 14
Skąd: Warlubie
Wysłany: 2006-06-29, 09:22   

w mojej mz jest przygotowanie mocowania tarczy oraz zacisków. Poprzedni właściciel jeździł tak, ale kupił drugą mz 250 w której ni było tarczy i sobie przełożył. Tak więc mam samo mocowanie puste :) Postaram sie to zrobić :) jak co to dam fotki :) jak chcecie :)
 
 
     
Qba 
mod_team
VIP


Motocykl: brak
Pomógł: 27 razy
Wiek: 38
Dołączył: 04 Mar 2006
Posty: 1383
Skąd: Orzechówka/Langley
Wysłany: 2006-06-29, 21:41   

Toma Nie motam ja tylko przypuszczam japońce czy nawet skuterki jak nazywasz pierdziawki nają hamulec tarczowy oryginalnie i siła hamowania jest przeliczona do skoku pedłu. A tu zakładamy przód do tyłu. Jak wiadomo przedni hamulec powinien większą skuteczność niż tył. Możnaby wydłużyć ramię które będzie popychało tłoczek w pompie wtedy zwiększy się skok i będzie lepsze dozowanie. Ale to trzeba albo przeliczyć (komu by sie chciało) albo ekserymentować. A każdy sobie myśli wezmę zacisk, tarcze dam tokarzowi dotoczy mi flansze do tylnego koła zmontuje i ma chodzić.
_________________
Ja tu tylko sprzątam...
 
 
     
SOVIETVW 
Zlotowicz
'nas niedogoniat...


Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy
Wiek: 38
Dołączył: 27 Sty 2006
Posty: 1309
Skąd: Meseritz
Wysłany: 2006-06-29, 23:28   

ostatnio mialem przyjemnisc hamowac w jendym endurasie tylnym i powiem tak,dla mnie to jest hujnia,kolo odrazu staje w miejscu,niewiem jak w innych ale akurat w tym hamulec niema praktycznie modulacji zadnej, tymbardziej w terenie,to byla DR 650
_________________
Obecnie w mojej stajni stoją:

MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 13