Hamulec tarczowy tylnego koła |
Autor |
Wiadomość |
Toma
Motocykl: BUELL XB12X,MZ ETS,
Pomógł: 3 razy Wiek: 47 Dołączył: 17 Wrz 2005 Posty: 301 Skąd: z zarzeczaaaa
|
Wysłany: 2006-06-29, 23:32
|
|
|
SOVIETVW napisał/a: | ostatnio mialem przyjemnisc hamowac w jendym endurasie tylnym i powiem tak,dla mnie to jest hujnia,kolo odrazu staje w miejscu,niewiem jak w innych ale akurat w tym hamulec niema praktycznie modulacji zadnej, tymbardziej w terenie,to byla DR 650 |
to wyslij goscia do serwisu , bo ma zjebany ham.
każdy japoniec ma w ham.tyl. skok jałowy abyś mógł wyczuć moment działania i miał mozliwośc precyzyjnego dozowania w zależności od warunków na drodze
a tak na marginesie Lopez obsmarowli Ci moto chyba nie piścisz tego płazem ??
[ Dodano: 2006-06-30, 08:15 ]
Cytat: | Toma Nie motam ja tylko przypuszczam japońce czy nawet skuterki jak nazywasz pierdziawki nają hamulec tarczowy oryginalnie i siła hamowania jest przeliczona do skoku pedłu. A tu zakładamy przód do tyłu. Jak wiadomo przedni hamulec powinien większą skuteczność niż tył. Możnaby wydłużyć ramię które będzie popychało tłoczek w pompie wtedy zwiększy się skok i będzie lepsze dozowanie. Ale to trzeba albo przeliczyć (komu by sie chciało) albo ekserymentować. A każdy sobie myśli wezmę zacisk, tarcze dam tokarzowi dotoczy mi flansze do tylnego koła zmontuje i ma chodzić.
_________________ |
nie koniecznie musi być to wygladać tak jak opisujesz wystarczy zastosować pompe tylnego hebla np.z japoni , która możesz wyrawać za pare groszy na kazdym bajzlu , nie trzeba wcale experymentówać - skok jałowy pompy pozwala bez problemu wyczuć wajche i moment opóżnienia (a jak ktoś sobie z tym nie radzi i ma problemy z korydynacją ruchową to hulajnoga ze swoją masą i tylnym heblem bedzie dla niego grózna ) - a teorie o heblach które przy próbie nawet delikatnego hamowania blokuja koło można włozyc miedzy bajki albo wysłać motocykle do serwisu
w sumie przez moje ręce przeszło juz sporo motocykli - rózne trasy i warunki i jeśli mowa o hujowych hamulcach to napewno w pórównaniu z tarcżą można do nich zaliczyć bębny |
_________________ http://www.polskajazda.pl...X,Ulysses/35209 |
|
|
|
|
Qba
mod_team VIP
Motocykl: brak
Pomógł: 27 razy Wiek: 38 Dołączył: 04 Mar 2006 Posty: 1383 Skąd: Orzechówka/Langley
|
Wysłany: 2006-06-30, 14:06
|
|
|
Jeśli by zastosował pompe od jakiejś japoni i jeszcze od tyłu to byłoby lux prawdopodobnie. Ja nie wiem czemu cały czas miałem wrażenie że to ma być pompa od przodu od MZ. A spasowanie gwintów to mały problem bo można wytoczyć odpowiednie przejścia. |
_________________ Ja tu tylko sprzątam... |
|
|
|
|
Toma
Motocykl: BUELL XB12X,MZ ETS,
Pomógł: 3 razy Wiek: 47 Dołączył: 17 Wrz 2005 Posty: 301 Skąd: z zarzeczaaaa
|
Wysłany: 2006-06-30, 18:18
|
|
|
ajni napisał/a: | . A spasowanie gwintów to mały problem bo można wytoczyć odpowiednie przejścia. |
na dzień dzisiejszy nie ma problemu z dorobieniem przewódu ham. o potrzebnej długości jak i konkretnymi końcówkami pompa-zacisk |
_________________ http://www.polskajazda.pl...X,Ulysses/35209 |
|
|
|
|
Tomek-88
Motocykl: Honda NTV650
Pomógł: 3 razy Wiek: 35 Dołączył: 04 Maj 2006 Posty: 346 Skąd: Gnieździska/Kielce
|
Wysłany: 2006-07-03, 19:58
|
|
|
ja mam pompke od jakiegos skutera.i jest rewelacja. jest ksztaltu prostopadloscianu
[ Dodano: 2006-07-03, 20:00 ]
aa i gwint na wejscie przewodu jest taki sam |
|
|
|
|
Jak-44 (joker)
Joker :)
Motocykl: MZ ETZ 251ex
Wiek: 41 Dołączył: 14 Kwi 2006 Posty: 285 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2006-07-04, 03:46
|
|
|
Skutecznosc tylnego hamulca ... jak przysłowiowej zylety jest niepotrzebna ... beben starczy w zupełnosci ... a tarcza od MZ z przodu wkładana na tył wyglada dziwnie troche bo jest za duza i potem trzeba uwazac w czasie jadzy na jego zbyt duża skutecznosc poza tym tylne koło gorzej bedzie sie wyjmowac z wahacza ... lubie patenty ale tego akurat nie polecam :-? |
_________________ Joker moze i nie V.I.P, ale jakie ma moto:)
http://www.bikepics.com/members/01joker/90etz251/ |
|
|
|
|
Qba
mod_team VIP
Motocykl: brak
Pomógł: 27 razy Wiek: 38 Dołączył: 04 Mar 2006 Posty: 1383 Skąd: Orzechówka/Langley
|
Wysłany: 2006-07-04, 10:40
|
|
|
Duża i gruba, porównując do japonii. Brak proporcji, ale każdy ma inny gust. |
_________________ Ja tu tylko sprzątam... |
|
|
|
|
Toma
Motocykl: BUELL XB12X,MZ ETS,
Pomógł: 3 razy Wiek: 47 Dołączył: 17 Wrz 2005 Posty: 301 Skąd: z zarzeczaaaa
|
Wysłany: 2006-07-04, 15:11
|
|
|
ajni napisał/a: | Duża i gruba, porównując do japonii. Brak proporcji, ale każdy ma inny gust. | no i brzydkie ma kolorki wiec nie warto zakładać
kufra jaka jałowa dyskusja ........ brak słów |
_________________ http://www.polskajazda.pl...X,Ulysses/35209 |
|
|
|
|
Qba
mod_team VIP
Motocykl: brak
Pomógł: 27 razy Wiek: 38 Dołączył: 04 Mar 2006 Posty: 1383 Skąd: Orzechówka/Langley
|
Wysłany: 2006-07-04, 20:29
|
|
|
Toma napisał/a: | no i brzydkie ma kolorki wiec nie warto zakładać |
Przecież kolor można zmienić. Pisałem że każdy ma inny gust, a o gustach się nie dyskujuje o!! |
_________________ Ja tu tylko sprzątam... |
|
|
|
|
Toma
Motocykl: BUELL XB12X,MZ ETS,
Pomógł: 3 razy Wiek: 47 Dołączył: 17 Wrz 2005 Posty: 301 Skąd: z zarzeczaaaa
|
Wysłany: 2006-07-04, 20:35
|
|
|
chyba musze pisać wprost bo jednak nie dotarło ..........
wiekszość postów to nic nie wnoszacy do tematu spam albo popychanie pierdoletów o hamulcach działajaych na zasadzie luz i blokowanie koło z trudną dozowalnoscią - stek bzdur |
_________________ http://www.polskajazda.pl...X,Ulysses/35209 |
|
|
|
|
daniel1621
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 16 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Kwi 2006 Posty: 987 Skąd: Wieluń
|
Wysłany: 2006-07-04, 22:32
|
|
|
nie ma sensu wkładać tarczy do tyłu. Najwyżej tylko tak dla picu żeby fajnie wyglądała, ale niepodłączać jej tylko chamować bębnem |
_________________ http://www.polskajazda.pl...08&opcja=detail |
|
|
|
|
Miaziu
0 RH+
Motocykl: Honda CBR 6ooF
Pomógł: 2 razy Wiek: 24 Dołączył: 22 Lut 2005 Posty: 233 Skąd: Krawce
|
|
|
|
|
slave
slave
Motocykl: MZ ETZ 251 Racing
Wiek: 32 Dołączył: 21 Sie 2006 Posty: 3 Skąd: Byszyce
|
Wysłany: 2006-09-28, 15:10 Jak zrobić tarczówke na tyle w MZ
|
|
|
Prosze o szczegołowy opis jak zrobić ten patent. Wiem że są podobne tematy ale nia ma tam konkretów |
_________________ slave |
|
|
|
|
Klima
Motocykl: Yamaha yzf 600r
Pomógł: 17 razy Wiek: 35 Dołączył: 01 Maj 2006 Posty: 994 Skąd: suwałki
|
|
|
|
|
rybson13
Zlotowicz
Motocykl: Sf
Wiek: 36 Dołączył: 25 Lut 2006 Posty: 414 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 2006-09-28, 16:28
|
|
|
dokladnie mam do spzredania'
a jesli chcesz robic to powiem ci ze taniej cie wyniesie kupienie gotowego u mnie |
|
|
|
|
slave
slave
Motocykl: MZ ETZ 251 Racing
Wiek: 32 Dołączył: 21 Sie 2006 Posty: 3 Skąd: Byszyce
|
Wysłany: 2006-09-28, 18:09 hm!
|
|
|
chętnie bym kupił aczkolwiek mam skompletowane już częsci pompke,tarcze, i zacisk do tarczy, nie jestem pewien tylko jak ta tarcze przyczepić do bębna.wiem że trzeba wiercić ale czy to jest bezpiecze.czy zlecić to tokarzowi???ewetualnie żuć fotki tego jak zrobiłes ta tarcze.będe bardzo wdzięczny. |
_________________ slave |
|
|
|
|
rybson13
Zlotowicz
Motocykl: Sf
Wiek: 36 Dołączył: 25 Lut 2006 Posty: 414 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 2006-09-28, 19:25
|
|
|
no to moge ci schandlowac tylnie kolo z nowymi lozyskami i z zrobione juz przez topkarza za 150zl (kawalek aluminum kosztowal 100zl+ robocizna tokarza za 100zl ci tego nie zrobi) wiec i tak zyskujesz |
|
|
|
|
szymon
Szymon.Karpacz
Motocykl: MZ ETZ 251
Pomógł: 2 razy Wiek: 49 Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 33 Skąd: Karpacz
|
Wysłany: 2006-09-28, 19:55
|
|
|
Witam
Kupił bym od Ciebie cały komplet-mam ETZ 251. Pisałem już na pw. żebyś mi przysłał fotki.
Pozdrawiam |
_________________ Szymon.Karpacz
MZ ETZ251 |
|
|
|
|
maly505
Motocykl: brak mz
Wiek: 35 Dołączył: 22 Kwi 2006 Posty: 57 Skąd: Suwałki
|
|
|
|
|
slave
slave
Motocykl: MZ ETZ 251 Racing
Wiek: 32 Dołączył: 21 Sie 2006 Posty: 3 Skąd: Byszyce
|
Wysłany: 2006-09-29, 08:59 zapodaj fotki koła z tarczą
|
|
|
mógłbyś wrzucić na server foty i zapodać to na forum.jestem ciekawy tej konstrukcji zalezy mi na schematach. |
_________________ slave |
|
|
|
|
lukasz7871
TPS
Motocykl: ETZ 251
Pomógł: 1 raz Wiek: 28 Dołączył: 21 Lip 2012 Posty: 173 Skąd: Kraków>Ostrężnica
|
Wysłany: 2013-10-10, 23:07
|
|
|
Odkopuję temat. Zamierzam zabrać się do roboty za taki własnie hamulec. Mniej więcej wiem jak to wygląda bo na własne oczy widziałem i jeździłem i jest o niebo lepiej i ten wygląd. Powody zmiany opisałem w dziale "Kupię". Szukam kontaktów do osób, które coś takiego zamontowały lub chociaż foty takiego sprząta. Głównie martwię się przewodem ale znajomy mówi, ze bez problemu w sklepie z częściami do samochodów dopasują mi taki. I czy tarcze bezpośrednio mocuje się w piaście czy przez jakąś podkładkę dotaczaną. Rzecz jasna tarcze po zakupie przetoczę oraz nawiercę aby była identyczna jak ta z przodu. Jakieś sugestię? Liczę na wasza pomoc >> Cssyk Psss Aaaaa |
_________________ https://www.youtube.com/watch?v=ZkwY2wWZjQc
https://www.bikepics.com/...z7871/90etz251/ |
|
|
|
|
|