» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Regulator z Jawy 350 do MZ TS 150?
Autor Wiadomość
pawzl 

Motocykl: MZ TS 150
Wiek: 33
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 65
Skąd: Lubin
Wysłany: 2011-03-13, 20:00   Regulator z Jawy 350 do MZ TS 150?

Witam! Czy jest możliwość założenia mechanicznego regulatora z jawy 350 do MZ? Chce wsadzić taki ponieważ pali mi elektroniczny co jakiś czas i nie wyrabiam i mam tylko taki mechaniczny na 6v. Czekam na podpowiedzi. Pozdrawiam
 
     
motocyklista 


Motocykl: MZ ETZ 150e '90
Pomógł: 16 razy
Wiek: 29
Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 844
Skąd: okolice Strzyżowa
Wysłany: 2011-03-15, 19:57   

Nie będzie pasował
_________________

 
 
     
sIaj 


Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 94 razy
Wiek: 37
Dołączył: 14 Paź 2004
Posty: 2023
Skąd: okolice Zakopanego
Wysłany: 2011-03-15, 23:41   

Nie pamiętam jak są połączone uzwojenia ale spróbuj podłączyć go normalnie według oznaczeń z tym że odłącz rezystor na stojanie prądnicy.
_________________
Wykonuję różną elektronikę pojazdową.Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd. Masz pytania? Pisz!

SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097 Gość zapraszam odwiedź mój kanał http://www.youtube.com/user/sofchjanek
 
 
     
pawzl 

Motocykl: MZ TS 150
Wiek: 33
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 65
Skąd: Lubin
Wysłany: 2011-03-16, 20:33   

Rezystor tzn. cewkę wyzwalająca? Bo podłączałem tak jak stary regulator i nic nie było nawet klaksonu
 
     
herrq666 
Grupa podlasie


Motocykl: MZ x4
Pomógł: 91 razy
Wiek: 41
Dołączył: 23 Mar 2010
Posty: 1122
Skąd: Dudki
Wysłany: 2011-03-16, 21:04   

Pierwszy zacisk od lewej-szczotka i kontrolka ładowania, środkowy zacisk- wzbudzenie(odłącz cewkę wzbudzenia, rezystor, opornik, jak zwał tak zwał,) i ostatni zacisk +6v . Tak podłączłeś?
_________________
Roses are gay, violets are gayer.
Fuck this poem, and listen to SLAYER.
 
 
     
pawzl 

Motocykl: MZ TS 150
Wiek: 33
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 65
Skąd: Lubin
Wysłany: 2011-03-16, 21:33   

Nie aku dawałem na środek i miałem podłączone wzbudzenie
Ostatnio zmieniony przez pawzl 2011-03-16, 21:43, w całości zmieniany 2 razy  
 
     
herrq666 
Grupa podlasie


Motocykl: MZ x4
Pomógł: 91 razy
Wiek: 41
Dołączył: 23 Mar 2010
Posty: 1122
Skąd: Dudki
Wysłany: 2011-03-16, 21:37   

to spróbuj jak Ci napisałem.
_________________
Roses are gay, violets are gayer.
Fuck this poem, and listen to SLAYER.
 
 
     
pawzl 

Motocykl: MZ TS 150
Wiek: 33
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 65
Skąd: Lubin
Wysłany: 2011-03-16, 21:45   

a czy to wzbudzenie ma byc podłączone do regulatora a przy pradnicy ma byc odłączone?
 
     
herrq666 
Grupa podlasie


Motocykl: MZ x4
Pomógł: 91 razy
Wiek: 41
Dołączył: 23 Mar 2010
Posty: 1122
Skąd: Dudki
Wysłany: 2011-03-16, 21:47   

Przy prądnicy wszystko ma zostać tak jak było, tylko tą cewkę małą odłącz.
_________________
Roses are gay, violets are gayer.
Fuck this poem, and listen to SLAYER.
 
 
     
pawzl 

Motocykl: MZ TS 150
Wiek: 33
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 65
Skąd: Lubin
Wysłany: 2011-03-16, 21:49   

ok jutro będę prubował
 
     
sIaj 


Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 94 razy
Wiek: 37
Dołączył: 14 Paź 2004
Posty: 2023
Skąd: okolice Zakopanego
Wysłany: 2011-03-16, 22:27   

pawzl napisał/a:
cewkę wyzwalająca
To nie jest żadna cewka wyzwalająca ani żadna inna cewka, proszę nie siać herezji. To jest najzwyklejszy rezystor, który działa w pierwsze fazie regulacji kiedy regulator zawiesza styk pomiędzy położeniami. W drugiej fazie rozłącza uzwojenie wzbudzenia całkowicie. Regulator od Jawy ma ten rezystor od spodu, dlatego pisałem o jego odłączeniu. Jednak wydaje mi się że inaczej tam jest łączone wzbudzenie dlatego nie jestem pewien czy to będzie działać.
_________________
Wykonuję różną elektronikę pojazdową.Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd. Masz pytania? Pisz!

SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097 Gość zapraszam odwiedź mój kanał http://www.youtube.com/user/sofchjanek
 
 
     
pawzl 

Motocykl: MZ TS 150
Wiek: 33
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 65
Skąd: Lubin
Wysłany: 2011-03-17, 16:37   

Mam tam oznaczenia DMB czyli pod D podłączam szczotki i kabelek od kontroli pod M wzbudzenie a pod B +6? A masa regulatora idzie po prostu na ramę?
 
     
herrq666 
Grupa podlasie


Motocykl: MZ x4
Pomógł: 91 razy
Wiek: 41
Dołączył: 23 Mar 2010
Posty: 1122
Skąd: Dudki
Wysłany: 2011-03-17, 18:59   

pawzl napisał/a:
Mam tam oznaczenia DMB czyli pod D podłączam szczotki i kabelek od kontroli pod M wzbudzenie a pod B +6? A masa regulatora idzie po prostu na ramę?
mniej więcej, jak bęzie działało to napisz, sam jestem ciekaw.
_________________
Roses are gay, violets are gayer.
Fuck this poem, and listen to SLAYER.
 
 
     
pawzl 

Motocykl: MZ TS 150
Wiek: 33
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 65
Skąd: Lubin
Wysłany: 2011-03-17, 19:15   

No ok czyli nikt tego nie testował? :mrgreen:
 
     
motocyklista 


Motocykl: MZ ETZ 150e '90
Pomógł: 16 razy
Wiek: 29
Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 844
Skąd: okolice Strzyżowa
Wysłany: 2011-03-17, 19:32   

Ja podpinałem w swojej ts-ce regiel od CZ 175 i nie działał :grin:
_________________

 
 
     
sIaj 


Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 94 razy
Wiek: 37
Dołączył: 14 Paź 2004
Posty: 2023
Skąd: okolice Zakopanego
Wysłany: 2011-03-17, 19:49   

Poszperałem i już wiem jaka jest różnica, Jawa ma regulację na masę a MZ na szczotkę dodatnią. Czyli trzeba przepiąć uzwojenia na stojanie.
Wyjście które teraz było na masie podstawiasz jako DF bez dodatkowych połączeń a to stare od DF i rezystora podłączasz do szczotki dodatniej.
_________________
Wykonuję różną elektronikę pojazdową.Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd. Masz pytania? Pisz!

SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097 Gość zapraszam odwiedź mój kanał http://www.youtube.com/user/sofchjanek
 
 
     
pawzl 

Motocykl: MZ TS 150
Wiek: 33
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 65
Skąd: Lubin
Wysłany: 2011-03-17, 19:59   

DF? nie mam na tym reg takiego oznaczenia i chodzi o to ze ten kabelek zamiast do rezystora podpiąć do szczotki dodatniej?
 
     
sIaj 


Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 94 razy
Wiek: 37
Dołączył: 14 Paź 2004
Posty: 2023
Skąd: okolice Zakopanego
Wysłany: 2011-03-17, 20:06   

Na stojanie wychodzą Ci dwa przewody, jeden jest połączony na masę a drugi do rezystora i przyłącza z przewodem od regulatora. Rozłączasz ten masowy i podłączasz tam przewód od regulatora - wzbudzenie (DF, M). Odłączasz całkowicie rezystor i drugi przewód z uzwojenia łączysz z D+, najprościej bezpośrednio na stojanie. Winno działać, jeżeli nie będzie chciało regulować przy wyższych obrotach to trzeba będzie wpiąć rezystor - od styku wzbudzenia na stoajnie do masy.

Co do regulatora to zachowujesz prawidłowość podłączenia czyli:
M - DF wzbudzenie
D - D+ zasilanie z prądnicy
B - B+ (51) akumulator
_________________
Wykonuję różną elektronikę pojazdową.Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd. Masz pytania? Pisz!

SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097 Gość zapraszam odwiedź mój kanał http://www.youtube.com/user/sofchjanek
 
 
     
pawzl 

Motocykl: MZ TS 150
Wiek: 33
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 65
Skąd: Lubin
Wysłany: 2011-03-18, 18:27   

Niestety nie miałem czasu dzisiaj szperać ale jutro zobaczę i z tez instrukcji tak po przeczytaniu nie wiele rozumiem dlatego mam pytanie http://w364.wrzuta.pl/obraz/powieksz/0FqlgqHi2LV Mógłbyś mi to w paincie jakoś tak schematycznie połączyć co do czego? tak mniej więcej z góry dzięki. I sory za kłopot

[ Dodano: 2011-03-19, 15:06 ]
herrq666 napisał/a:
Pierwszy zacisk od lewej-szczotka i kontrolka ładowania, środkowy zacisk- wzbudzenie(odłącz cewkę wzbudzenia, rezystor, opornik, jak zwał tak zwał,) i ostatni zacisk +6v .
podłączyłem tak i nie lądowało ale wręcz przeciwnie na wolnych obrotach napięcie było 5.07 jak dodawałem gazu spadało do 3.85 i muliło ją podłączyłem ten rezystor i też nic nie dało :sad:
 
     
sIaj 


Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 94 razy
Wiek: 37
Dołączył: 14 Paź 2004
Posty: 2023
Skąd: okolice Zakopanego
Wysłany: 2011-03-24, 16:22   

A podłączałeś na stojanie tak jak ja pisałem?

[ Dodano: 2011-03-24, 16:23 ]
Uzwojenia muszą być przepięte bo jest różnica między prądnicami.
_________________
Wykonuję różną elektronikę pojazdową.Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd. Masz pytania? Pisz!

SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097 Gość zapraszam odwiedź mój kanał http://www.youtube.com/user/sofchjanek
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,09 sekundy. Zapytań do SQL: 15