Przesunięty przez: sIaj 2009-10-17, 10:31 |
Przednie zawieszenie - stuki / wymiana oleju - MZ ETZ 251 |
Autor |
Wiadomość |
Allu
only 250
Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy Wiek: 33 Dołączył: 08 Paź 2005 Posty: 2833 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2006-03-25, 10:00
|
|
|
Cytat: | śruby trzeba grzac;] Palnik propan-butan i ognia;] |
Tak i przyokazji opalić sobie całą półkę lag i inne pierdoły ...
Też mam właśnie kłopot z odkręceniem tych śrub od góry |
_________________ *1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
|
|
|
|
|
hubertbaran
Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy Wiek: 35 Dołączył: 21 Sie 2005 Posty: 4458 Skąd: okolice Rzeszowa
|
Wysłany: 2006-03-25, 10:04
|
|
|
oj przesadzacie;] Grzałem u kolegi i nic sie niestało:P |
_________________ Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !
Werpach:
"Komuna wróciła" |
|
|
|
|
Qba
mod_team VIP
Motocykl: brak
Pomógł: 27 razy Wiek: 38 Dołączył: 04 Mar 2006 Posty: 1383 Skąd: Orzechówka/Langley
|
Wysłany: 2006-03-25, 10:25
|
|
|
Ja odkręciłem bez problemu zwykłym oczkowym bez przedłużek, trzeba było sie przyłożyć ale czasem bywało gorzej. w jednej ladze miałem ze 120 ml a druga sucha, hmm dziwne uczucie. Wylałem wszystko i nalałem amortyzol wymieszany w stosunku 1:1 z olejem silnikowym. Sam amortyzol jest tak rzadki że wam nic nie da. To jest cytat z jakiejś stronki która już nie istnieje
Cytat: | Co wlewać do teleskopów ?
- wg zaleceń producenta:
po 225 cm3 oleju amortyzatorowego i 5 cm3 zawiesiny dwusiarczku molibdenu (cokolwiek ma to oznaczać)
lub po 115 cm3 oleju amortyzatorowego i 115 cm3 oleju silnikowego na każdą goleń
- wg realiów polskiego rynku:
1. Polski olej amortyzatorowy występuje pod nazwą "AMORTYZOL", ok 8-11 PLN za 1,1 litra stosuje się go do amortyzatorów i uzrądzeń hydrauliki siłowej w zastępstwie BOXOLU, w sumie trudno go kupić, można w sklepach motocyklowych, np MOTOSPRZĘT w Tarnowskich Górach.
AMORTYZOL jest bardzo rzadki, a wieć wprowadzane przezeń tłumienie będzie raczej mizerne, może więc spowodować efekt miękkiego zawieszenia, który ma szanse przypaść do gustu lubiącym dalsze podróże lub amerykańskie limuzyny, niemniej jednak radziłbym dodać do niego albo 1:1 oleju silnikowego, albo wspomniany wyżej dwusiarczek molibdenu w celu zagęszczenia medium tłumiącego
2.Można kupić w sklepach motocyklowych specjalny olej dedykowany do stosowania w amortyzatorach motocyklowych firmy MOBIL (trzy typy: light, medium i ). Kosztuje on 25-26 PLN za litr i ma gęstą konsystencję.
Zastosowanie jego może spowodować "utwardzenie" widelca co daje dobre prowadzenie na zakrętach, w terenie i na pewno lepsze wybieranie nierówności. W razie dyskomfortu lub wyraźnej zmiany charakterystyki tłumienia można dolać rzadszego oleju silnikowego w celu uzyskania odpowiedniego efektu. Prawdopodobnie inni producenci markowych olejów też mają w swej ofercie podobny środek, ale zetknąłem się tylko z MOBILEM.
|
a co do sprężyn to poprzedni włąściciel podłożył 10 mm podkładki pod śróby nie ma szans żeby kiedykolwiek dobiło. Zawieszenie pracuje super. |
|
|
|
|
Pastor
Motocykl: MZ ETZ251
Wiek: 36 Dołączył: 25 Sty 2006 Posty: 82 Skąd: Bulkowo
|
Wysłany: 2006-03-27, 20:05
|
|
|
Witam!
Sory, że się wtrącam ale możecie powiedzeć mi jak są uszczelnione teleskopy na dolne? Rozłożyłem swoje i były tam niby takie podkładki jakby "laminat":?:. Pozdro! |
|
|
|
|
hubertbaran
Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy Wiek: 35 Dołączył: 21 Sie 2005 Posty: 4458 Skąd: okolice Rzeszowa
|
Wysłany: 2006-03-27, 20:11
|
|
|
skóra. |
_________________ Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !
Werpach:
"Komuna wróciła" |
|
|
|
|
Qba
mod_team VIP
Motocykl: brak
Pomógł: 27 razy Wiek: 38 Dołączył: 04 Mar 2006 Posty: 1383 Skąd: Orzechówka/Langley
|
Wysłany: 2006-03-27, 20:20
|
|
|
A może komuś się przyda rysuneczek. |
_________________ Ja tu tylko sprzątam... |
|
|
|
|
Michał529
Zlotowicz
Motocykl: Ford Fiesta niestety
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 13 Cze 2005 Posty: 223 Skąd: Warszawa - Grochów
|
|
|
|
|
matisl
Motocykl: MZ ETZ 150
Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 27 Paź 2005 Posty: 295 Skąd: Olkusz
|
|
|
|
|
Qba
mod_team VIP
Motocykl: brak
Pomógł: 27 razy Wiek: 38 Dołączył: 04 Mar 2006 Posty: 1383 Skąd: Orzechówka/Langley
|
Wysłany: 2006-03-30, 17:49
|
|
|
Dwa sposoby. OD góry lub od dołu (zalecane).
Od dołu stawiasz motor na centraclnej stopce na podwyższeniu, wyciągasz przednie koło, od dołu lagi (pionowo w góre) jest nakrętka chyba na klucz 10, zakładasz klucz rurkowy w środek dajesz śrubokręt i przytrzymujesz śrube zeby sienie kręciła. Ściągasz goleń wyciągasz stary uszczelniacz zakładasz nowy (tylko uważnie żeby go nie przeciąć przy zakładniu albo pogiąć). Nasuwasz goleń na lage i dalej wszystko w odwrotnej kolejności. (żyby ci się uszczelniacz nie zawinoł przy zakładaniu goleni bo spadnie spręzynka i lipa- bedzie lało).
Od góry. Stawaisz motor i ściągsz koło j.w. odkręcasz lagi od półki i wyciągasz w dół. Wsuwasz lagi do goleni wbijasz śrubokręt w stary uszczelniacz i wydzierasz "na chama" w góre po ladze (tylko jej nie porysuj!!!) zakładasz od góry nowy i nabijasz tam gdzie ma być poprzez coś tępego, żeby go nie uszkodzić. Montaż wszystko w druga strone. Przy okazji sprawdź stan/pozion oleju w razie potrzeby wymienić/dolać. Sposób od dołu jest zalecany bo uszczeniacz jest zakładany po ludzku. Od góry ja stosowałem bo nie mogłem dobrać się do nakrętki od dołu ktoś ją załatwił, a nie chciało mi sie bawić. Śruby na półce poszły mi spoko, ale słyszałem że są czasem niezłe problemy. Ja musiałem potem wkręcić je na odrobinie hermetiku bo przeciskało mi olej przez gwint jakimś cudem i nie chciałem żeby sie odkręciło (nie byłoby do śmiechu). Chyba tyle. Jak się pomyliłem gdzieś to nie bijcie tylko poprawcie. |
_________________ Ja tu tylko sprzątam... |
|
|
|
|
wojciech944
Motocykl: ETZ 250/300
Pomógł: 35 razy Wiek: 36 Dołączył: 19 Sie 2005 Posty: 1491 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2006-03-30, 17:55
|
|
|
jeszcze jak odkrecisz ta nakretke na dole to poleje sie olej (jesli wogole tam cos jest )
i jak bedziesz wbijał nowy uszczelniacz to nie wbij go za głeboko, bo tam głebiej jest zwezenie , i warga sie zawinie do srodka. najlepiej jak bedzie 1 mm ponizej rantu golenia |
|
|
|
|
hubertbaran
Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy Wiek: 35 Dołączył: 21 Sie 2005 Posty: 4458 Skąd: okolice Rzeszowa
|
Wysłany: 2006-03-30, 17:58
|
|
|
nie moze być uszczelka z gumy z prostego względu....guma od dętki nie jest odpornana działanie oleju;] |
_________________ Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !
Werpach:
"Komuna wróciła" |
|
|
|
|
matisl
Motocykl: MZ ETZ 150
Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 27 Paź 2005 Posty: 295 Skąd: Olkusz
|
|
|
|
|
miketof
Motocykl: Suzuki SV-650N
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 26 Lut 2006 Posty: 162 Skąd: Szczecin\Resko
|
Wysłany: 2006-03-30, 18:30
|
|
|
Najlepiej zrób jak ajni radził, sposobem pierwszym od dołu. zdejmujesz koło i błotnik. Potem tylko tą śróbke od dołu odkręcasz i zdejmujesz.... |
|
|
|
|
matisl
Motocykl: MZ ETZ 150
Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 27 Paź 2005 Posty: 295 Skąd: Olkusz
|
|
|
|
|
miketof
Motocykl: Suzuki SV-650N
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 26 Lut 2006 Posty: 162 Skąd: Szczecin\Resko
|
|
|
|
|
Michał529
Zlotowicz
Motocykl: Ford Fiesta niestety
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 13 Cze 2005 Posty: 223 Skąd: Warszawa - Grochów
|
|
|
|
|
matisl
Motocykl: MZ ETZ 150
Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 27 Paź 2005 Posty: 295 Skąd: Olkusz
|
|
|
|
|
Michał529
Zlotowicz
Motocykl: Ford Fiesta niestety
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 13 Cze 2005 Posty: 223 Skąd: Warszawa - Grochów
|
|
|
|
|
matisl
Motocykl: MZ ETZ 150
Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 27 Paź 2005 Posty: 295 Skąd: Olkusz
|
|
|
|
|
Michał529
Zlotowicz
Motocykl: Ford Fiesta niestety
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 13 Cze 2005 Posty: 223 Skąd: Warszawa - Grochów
|
|
|
|
|
|