» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sIaj
2009-10-17, 10:31
Przednie zawieszenie - stuki / wymiana oleju - MZ ETZ 251
Autor Wiadomość
Allu 
only 250


Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Paź 2005
Posty: 2833
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2006-03-25, 10:00   

Cytat:
śruby trzeba grzac;] Palnik propan-butan i ognia;]


Tak i przyokazji opalić sobie całą półkę lag i inne pierdoły ...

Też mam właśnie kłopot z odkręceniem tych śrub od góry :|
_________________
*1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
 
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2006-03-25, 10:04   

oj przesadzacie;] Grzałem u kolegi i nic sie niestało:P
_________________
Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !

Werpach:
"Komuna wróciła"
 
 
     
Qba 
mod_team
VIP


Motocykl: brak
Pomógł: 27 razy
Wiek: 38
Dołączył: 04 Mar 2006
Posty: 1383
Skąd: Orzechówka/Langley
Wysłany: 2006-03-25, 10:25   

Ja odkręciłem bez problemu zwykłym oczkowym bez przedłużek, trzeba było sie przyłożyć ale czasem bywało gorzej. w jednej ladze miałem ze 120 ml a druga sucha, hmm dziwne uczucie. Wylałem wszystko i nalałem amortyzol wymieszany w stosunku 1:1 z olejem silnikowym. Sam amortyzol jest tak rzadki że wam nic nie da. To jest cytat z jakiejś stronki która już nie istnieje
Cytat:
Co wlewać do teleskopów ?

- wg zaleceń producenta:
po 225 cm3 oleju amortyzatorowego i 5 cm3 zawiesiny dwusiarczku molibdenu (cokolwiek ma to oznaczać)
lub po 115 cm3 oleju amortyzatorowego i 115 cm3 oleju silnikowego na każdą goleń

- wg realiów polskiego rynku:

1. Polski olej amortyzatorowy występuje pod nazwą "AMORTYZOL", ok 8-11 PLN za 1,1 litra stosuje się go do amortyzatorów i uzrądzeń hydrauliki siłowej w zastępstwie BOXOLU, w sumie trudno go kupić, można w sklepach motocyklowych, np MOTOSPRZĘT w Tarnowskich Górach.
AMORTYZOL jest bardzo rzadki, a wieć wprowadzane przezeń tłumienie będzie raczej mizerne, może więc spowodować efekt miękkiego zawieszenia, który ma szanse przypaść do gustu lubiącym dalsze podróże lub amerykańskie limuzyny, niemniej jednak radziłbym dodać do niego albo 1:1 oleju silnikowego, albo wspomniany wyżej dwusiarczek molibdenu w celu zagęszczenia medium tłumiącego
2.Można kupić w sklepach motocyklowych specjalny olej dedykowany do stosowania w amortyzatorach motocyklowych firmy MOBIL (trzy typy: light, medium i heavy ). Kosztuje on 25-26 PLN za litr i ma gęstą konsystencję.
Zastosowanie jego może spowodować "utwardzenie" widelca co daje dobre prowadzenie na zakrętach, w terenie i na pewno lepsze wybieranie nierówności. W razie dyskomfortu lub wyraźnej zmiany charakterystyki tłumienia można dolać rzadszego oleju silnikowego w celu uzyskania odpowiedniego efektu. Prawdopodobnie inni producenci markowych olejów też mają w swej ofercie podobny środek, ale zetknąłem się tylko z MOBILEM.

a co do sprężyn to poprzedni włąściciel podłożył 10 mm podkładki pod śróby nie ma szans żeby kiedykolwiek dobiło. Zawieszenie pracuje super.
 
 
     
Pastor 


Motocykl: MZ ETZ251
Wiek: 36
Dołączył: 25 Sty 2006
Posty: 82
Skąd: Bulkowo
Wysłany: 2006-03-27, 20:05   

Witam!
Sory, że się wtrącam ale możecie powiedzeć mi jak są uszczelnione teleskopy na dolne? Rozłożyłem swoje i były tam niby takie podkładki jakby :?: "laminat":?:. Pozdro!
 
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2006-03-27, 20:11   

skóra.
_________________
Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !

Werpach:
"Komuna wróciła"
 
 
     
Qba 
mod_team
VIP


Motocykl: brak
Pomógł: 27 razy
Wiek: 38
Dołączył: 04 Mar 2006
Posty: 1383
Skąd: Orzechówka/Langley
Wysłany: 2006-03-27, 20:20   

A może komuś się przyda rysuneczek.
_________________
Ja tu tylko sprzątam...
 
 
     
Michał529 
Zlotowicz


Motocykl: Ford Fiesta niestety
Pomógł: 1 raz
Wiek: 37
Dołączył: 13 Cze 2005
Posty: 223
Skąd: Warszawa - Grochów
Wysłany: 2006-03-28, 16:22   

ja u siebie zastosowałem kawałek dętki
_________________
http://bikepics.com/members/michal529/88etz150/ --> taka była

http://polskajazda.pl/Samochody/Ford/Fiesta/18151 --> taka jest
 
 
     
matisl 


Motocykl: MZ ETZ 150
Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 27 Paź 2005
Posty: 295
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2006-03-30, 17:31   

Witam. Mam prośbę: Czy mógłby ktoś dokładnie opisać wymienianie simmeringów w przenim zawieszeniu? Krok po kroku co trzeba zrobić, co odkręci itp. Proszę pilnie o odpowiedź :wink:
_________________
Oto moje moto
Moja galeria: http://www.mzclub.delfine...php?user_id=505
http://www.bikepics.com/members/matisl/
http://www.mz-etz.prv.pl
 
 
     
Qba 
mod_team
VIP


Motocykl: brak
Pomógł: 27 razy
Wiek: 38
Dołączył: 04 Mar 2006
Posty: 1383
Skąd: Orzechówka/Langley
Wysłany: 2006-03-30, 17:49   

Dwa sposoby. OD góry lub od dołu (zalecane).
Od dołu stawiasz motor na centraclnej stopce na podwyższeniu, wyciągasz przednie koło, od dołu lagi (pionowo w góre) jest nakrętka chyba na klucz 10, zakładasz klucz rurkowy w środek dajesz śrubokręt i przytrzymujesz śrube zeby sienie kręciła. Ściągasz goleń wyciągasz stary uszczelniacz zakładasz nowy (tylko uważnie żeby go nie przeciąć przy zakładniu albo pogiąć). Nasuwasz goleń na lage i dalej wszystko w odwrotnej kolejności. (żyby ci się uszczelniacz nie zawinoł przy zakładaniu goleni bo spadnie spręzynka i lipa- bedzie lało).
Od góry. Stawaisz motor i ściągsz koło j.w. odkręcasz lagi od półki i wyciągasz w dół. Wsuwasz lagi do goleni wbijasz śrubokręt w stary uszczelniacz i wydzierasz "na chama" w góre po ladze (tylko jej nie porysuj!!!) zakładasz od góry nowy i nabijasz tam gdzie ma być poprzez coś tępego, żeby go nie uszkodzić. Montaż wszystko w druga strone. Przy okazji sprawdź stan/pozion oleju w razie potrzeby wymienić/dolać. Sposób od dołu jest zalecany bo uszczeniacz jest zakładany po ludzku. Od góry ja stosowałem bo nie mogłem dobrać się do nakrętki od dołu ktoś ją załatwił, a nie chciało mi sie bawić. Śruby na półce poszły mi spoko, ale słyszałem że są czasem niezłe problemy. Ja musiałem potem wkręcić je na odrobinie hermetiku bo przeciskało mi olej przez gwint jakimś cudem i nie chciałem żeby sie odkręciło (nie byłoby do śmiechu). Chyba tyle. Jak się pomyliłem gdzieś to nie bijcie tylko poprawcie. :D
_________________
Ja tu tylko sprzątam...
 
 
     
wojciech944 

Motocykl: ETZ 250/300
Pomógł: 35 razy
Wiek: 36
Dołączył: 19 Sie 2005
Posty: 1491
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2006-03-30, 17:55   

jeszcze jak odkrecisz ta nakretke na dole to poleje sie olej (jesli wogole tam cos jest :lol: )
i jak bedziesz wbijał nowy uszczelniacz to nie wbij go za głeboko, bo tam głebiej jest zwezenie , i warga sie zawinie do srodka. najlepiej jak bedzie 1 mm ponizej rantu golenia
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2006-03-30, 17:58   

nie moze być uszczelka z gumy z prostego względu....guma od dętki nie jest odpornana działanie oleju;]
_________________
Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !

Werpach:
"Komuna wróciła"
 
 
     
matisl 


Motocykl: MZ ETZ 150
Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 27 Paź 2005
Posty: 295
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2006-03-30, 18:06   

a czy plerować coś? Co muszę odkręcić krok po kroku? Kierownice też? zacisk hamulcowy?? itp
_________________
Oto moje moto
Moja galeria: http://www.mzclub.delfine...php?user_id=505
http://www.bikepics.com/members/matisl/
http://www.mz-etz.prv.pl
 
 
     
miketof 


Motocykl: Suzuki SV-650N
Pomógł: 1 raz
Wiek: 37
Dołączył: 26 Lut 2006
Posty: 162
Skąd: Szczecin\Resko
Wysłany: 2006-03-30, 18:30   

Najlepiej zrób jak ajni radził, sposobem pierwszym od dołu. zdejmujesz koło i błotnik. Potem tylko tą śróbke od dołu odkręcasz i zdejmujesz....
 
 
     
matisl 


Motocykl: MZ ETZ 150
Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 27 Paź 2005
Posty: 295
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2006-03-30, 18:54   

aha. A co zrobić, aby nalać oleju?
_________________
Oto moje moto
Moja galeria: http://www.mzclub.delfine...php?user_id=505
http://www.bikepics.com/members/matisl/
http://www.mz-etz.prv.pl
 
 
     
miketof 


Motocykl: Suzuki SV-650N
Pomógł: 1 raz
Wiek: 37
Dołączył: 26 Lut 2006
Posty: 162
Skąd: Szczecin\Resko
Wysłany: 2006-03-30, 18:58   

Odkręcasz górne nakrętki i wlewasz olej. Jak ci kierownica przeszkadza, to możesz ją okręcić...
_________________
Taka była:
www.gardzin.prv.pl

Photo of my moto:
http://www.bikepics.com/members/miketof/06etz251/
or
http://www.polskajazda.pl...il&idpojazd=505
 
 
     
Michał529 
Zlotowicz


Motocykl: Ford Fiesta niestety
Pomógł: 1 raz
Wiek: 37
Dołączył: 13 Cze 2005
Posty: 223
Skąd: Warszawa - Grochów
Wysłany: 2006-03-30, 20:58   

czeka mnie to w sobote bo cieknie mi z lewej lagi i niestety musze zastosowac sposob drugi jak pisał anji, zreszta juz raz testowany na mojej mz, bo jest dokladnie jak napisal...nie chce sie nakretka nr 10 od dolu odkrecic. Przy okazji troche podrychtuje ją po zimie i zabieram ją z działki do Warszawy :mrgreen:
_________________
http://bikepics.com/members/michal529/88etz150/ --> taka była

http://polskajazda.pl/Samochody/Ford/Fiesta/18151 --> taka jest
 
 
     
matisl 


Motocykl: MZ ETZ 150
Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 27 Paź 2005
Posty: 295
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2006-03-31, 20:04   

A jak mam wysoko podnieść motor, aby wymienić sposobem pierwszym?? Wystarczy tak wysoko, aby się dało koło zdjąć, czy wyżej? Jak wysoko musi wisieć przednie koło w powietrzu, aby bez obawy można było robić?
_________________
Oto moje moto
Moja galeria: http://www.mzclub.delfine...php?user_id=505
http://www.bikepics.com/members/matisl/
http://www.mz-etz.prv.pl
 
 
     
Michał529 
Zlotowicz


Motocykl: Ford Fiesta niestety
Pomógł: 1 raz
Wiek: 37
Dołączył: 13 Cze 2005
Posty: 223
Skąd: Warszawa - Grochów
Wysłany: 2006-03-31, 20:12   

ej nie panikuj :mrgreen: musisz tak wysoko podniesc zeby ci lagi zeszły z pułek. Postaw mz poprostu na jakims pustaku czy cos w tym stylu i potem połóż cos ciezkiego na siedzenie zeby sie nie przewrocila do przodu bo bedzie lypa 8)
_________________
http://bikepics.com/members/michal529/88etz150/ --> taka była

http://polskajazda.pl/Samochody/Ford/Fiesta/18151 --> taka jest
 
 
     
matisl 


Motocykl: MZ ETZ 150
Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 27 Paź 2005
Posty: 295
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2006-03-31, 20:19   

ale ja nie chce wyjmować z półek, tylko od dołu
_________________
Oto moje moto
Moja galeria: http://www.mzclub.delfine...php?user_id=505
http://www.bikepics.com/members/matisl/
http://www.mz-etz.prv.pl
 
 
     
Michał529 
Zlotowicz


Motocykl: Ford Fiesta niestety
Pomógł: 1 raz
Wiek: 37
Dołączył: 13 Cze 2005
Posty: 223
Skąd: Warszawa - Grochów
Wysłany: 2006-03-31, 20:22   

aha sory zle zrozumialem...ale to i tak na jedno wychodzi - pustak :mrgreen:
_________________
http://bikepics.com/members/michal529/88etz150/ --> taka była

http://polskajazda.pl/Samochody/Ford/Fiesta/18151 --> taka jest
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,12 sekundy. Zapytań do SQL: 14