» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sIaj
2009-10-17, 10:31
Przednie zawieszenie - stuki / wymiana oleju - MZ ETZ 251
Autor Wiadomość
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2007-06-04, 18:57   

Chciałbym przeprosić serdecznie... cos popieprzyłem i mysałem ze to do silnika uszczelniacze.
_________________
Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !

Werpach:
"Komuna wróciła"
 
 
     
Zomo 


Motocykl: Xr650R,WFM 125.komar
Wiek: 34
Dołączył: 15 Wrz 2004
Posty: 86
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2007-06-04, 21:59   

wracajac panowie do oleju. polecam nie mieszac olejow...radzil bym po prostu kupic pozadny markowy olej 15 lub 20 i sprawa bedzie zalatwiona. teraz tez bede u siebie wymienial olej w lagach..tylko wlasnie zastanawiam sie czy zalac to 20 czy 15

a i wlasnie co do uszczelniaczy to jakie dokladnie polecacie 1 czy 2 wargowe... mam dojscie do uszczelniaczy ari.. sadzicie ze oplaca sie kupic markowe?? koszt ok 30zl
 
 
     
Nostradamus 

Motocykl: kilka ich jest
Pomógł: 5 razy
Wiek: 35
Dołączył: 03 Maj 2006
Posty: 262
Skąd: Zaleszany
Wysłany: 2007-06-05, 14:41   

co markowy uszczelniacz to markowy. Wedłóg mnie 2 wargowe lepsze bo lepiej czyszczą ale to moje zdanie. Co do olejów. To ja mam zalany takim Orlenu. Nazywa się:
DA-1 Płyn do układów hydraulicznych
 
 
     
wozi 
majsterkowicz


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 12 razy
Wiek: 34
Dołączył: 31 Sie 2004
Posty: 360
Skąd: Z Polski Be
Wysłany: 2007-06-05, 21:09   

A tam ale kombinujecie z tymi olejami :razz: Idziesz do sklepu i bierzesz najtańszy i najgęstszy jaki mają (Lubro) i po 2 sety do laga :wink: i ma działać :mrgreen:
 
 
     
bosman 
bosman

Motocykl: MZ
Wiek: 69
Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 15
Skąd: Lublin
Wysłany: 2010-05-24, 20:44   

Odkręcałem dwa tygodnie temu - klucz oczkowy 24 i przedłużka około 40 cm. Tylko trzeba pilnować aby prowadzić klucz w odpowiedniej płaszczyźnie bo się ześlizgnie.
_________________
bosman
 
     
kamil51022 


Motocykl: MZ ETZ 150
Pomógł: 7 razy
Wiek: 31
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 196
Skąd: Zabłudów/Białystok
Wysłany: 2010-05-24, 21:10   

gęsty olej to bardzo zły pomysł... zawieszenie robi się twarde i niebezpieczne bo podbija kierownice do góry, do tego jeszcze uszczelniacze wybija z gniazd. Patent który ja użyłem u siebie to kawałki rurek po 4cm wsadzone od góry na sprężynę ( zaraz pod nakrętkę) i wtedy jest już ciężko dobić do końca (ja u siebie nie dam rady dobić żeby było stuk). Te rurki (to zależy od wagi kierowcy i zużycia sprężyn) mogą być różnej długości i zależy co kto lubi bo po wsadzeniu tych rurek, gdy się usiądzie to mało się ugina. A jak nie ma rurek to pod ciężarem motocykla zawieszenie jest ugięte kilka cm a jak się usiądzie to wiadomo więcej.

Jedyny efekt uboczny to stukanie przy maksymalnym wysunięciu amortyzatora czyli gwałtowne przyśpieszanie ale jak się trochę pojeździ to potem już tego nie ma a bynajmniej u mnie tak było . Można też krótsze rurki wstawić wtedy nie będzie tego efektu
_________________
Nic sie nie zmieniło, motórzyści byli, są i będą.
Będę śmmigałł motórem
 
 
     
Bartez 

Motocykl: etz 250
Dołączył: 18 Kwi 2010
Posty: 4
Skąd: Nowa Dęba
Wysłany: 2010-08-23, 22:29   

Mam kolego pytanie do Ciebie. W mojej MZ olej zalany uszczelniacze wymienione zawieszenie nie dobija a jest stukot na wybojach. Sprężyny są w dobrym stanie nawet w bardzo dobrym, lagi nie ciekną i wszystko jest na miejscu zgodnie z schematem a stukot jest. czym moze być to spowodowane? własnie mi też sie wydaje ze to powód odbijających amorów do końca ale dlaczego tak się dzieje? pozdro
 
     
AdamSsS 

Motocykl: była 250
Pomógł: 14 razy
Wiek: 32
Dołączył: 23 Maj 2010
Posty: 290
Skąd: Tarnów
Wysłany: 2010-08-24, 08:17   

a zalałeś dobrze tym olejem max w jednym lagu to 250ml ale zalce się 230ml .
_________________
Moja maszynka
http://forum.mz-klub.pl/viewtopic.php?t=17299
 
 
     
Arturo 
modelarz


Motocykl: MZ ETZ 251
Pomógł: 7 razy
Wiek: 44
Dołączył: 27 Lip 2008
Posty: 231
Skąd: śląsk
Wysłany: 2010-08-24, 08:21   

Bartez, może stukają Ci golenie? Sprawdź czy nie mają luzu względem lag.

Czy fabrycznie nowe sprężyny ETZ 251 powinny wystawać z lag? (jak MZ stoi na stopce centralnej z wykręconymi górnymi śrubami z półki). U mnie są jakiś 1cm schowane i mam stuknięcie gdy stawiam moto na stopkę centralną.
Gdy spuszczę ze stopki to wydaje mi się, że przód jest (siada) za nisko i zastanawiam się nad zastosowaniem wymienionej tu tulejki/rurki :roll:

Czy sprężyny przedniego zawieszenia ETZ 150, 250 i 251 są dokładnie takie same?
 
     
kamil51022 


Motocykl: MZ ETZ 150
Pomógł: 7 razy
Wiek: 31
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 196
Skąd: Zabłudów/Białystok
Wysłany: 2010-08-24, 09:17   

Bartez napisał/a:
Mam kolego pytanie do Ciebie. W mojej MZ olej zalany uszczelniacze wymienione zawieszenie nie dobija a jest stukot na wybojach. Sprężyny są w dobrym stanie nawet w bardzo dobrym, lagi nie ciekną i wszystko jest na miejscu zgodnie z schematem a stukot jest. czym moze być to spowodowane? własnie mi też sie wydaje ze to powód odbijających amorów do końca ale dlaczego tak się dzieje? pozdro


A jak siadasz na motocykl to się ugina zawieszenie ?? I na jak dużych wybojach Ci stuka
_________________
Nic sie nie zmieniło, motórzyści byli, są i będą.
Będę śmmigałł motórem
 
 
     
dunka 

Motocykl: mz ES250/1
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 50
Skąd: nie
Wysłany: 2010-08-24, 18:59   odp

czyli jak stuka przy prostowaniu sie amortyzatora to jest to wina oleju czy zużytych sprężyn?
 
     
kamil51022 


Motocykl: MZ ETZ 150
Pomógł: 7 razy
Wiek: 31
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 196
Skąd: Zabłudów/Białystok
Wysłany: 2010-08-24, 19:34   Re: odp

dunka napisał/a:
czyli jak stuka przy prostowaniu sie amortyzatora to jest to wina oleju czy zużytych sprężyn?


ludzie zacznijcie myśleć!!! a co miałeś zgięte te amortyzatory że ci się prostują :mad: :???: :???:
_________________
Nic sie nie zmieniło, motórzyści byli, są i będą.
Będę śmmigałł motórem
 
 
     
dunka 

Motocykl: mz ES250/1
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 50
Skąd: nie
Wysłany: 2010-08-25, 04:46   odp

wydaje mi się ze to olej bo to od niego zależy tłumienie ale wolałem zapytać
 
     
FanMZ 

Motocykl: Mz Etz 250 /251
Wiek: 33
Dołączył: 29 Lip 2008
Posty: 55
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2010-08-25, 10:29   

Ja nalałaem Castrol Fork Oil bodajże jakiś średni i jest super :mrgreen: a co wy gadacie że trzeba jakieś przedłużki do klucza mieć :lol: 24 + mocna łapa :razz: = odkręcenie bezproblemu :piwo:
 
     
Chinczyk 
Nowicjusz

Motocykl: MZ ETZ 150e '90r
Pomógł: 31 razy
Wiek: 29
Dołączył: 10 Maj 2010
Posty: 513
Skąd: Okolice Brzozowa
Wysłany: 2010-08-25, 13:22   

Mocna łapa?- nie wystarcza w każdym przypadku (jak śruba nie jest dłuższy czas odkręcana (co jest pewne w przypadku lag bo po co odkręcać?)).
_________________
Pomogłem? Kliknij "pomógł"!
 
 
     
AdamSsS 

Motocykl: była 250
Pomógł: 14 razy
Wiek: 32
Dołączył: 23 Maj 2010
Posty: 290
Skąd: Tarnów
Wysłany: 2010-08-25, 17:13   

oj Chinczyk nie zawsze chłop chłopu nie równy dal przykładu w mojej mz jak robielm przedneizawieszenie to odkręciłem bez porblemu anwet sie nei musiale przyłoży odkręcalem kluczem oczkowym bez żadnych przedłużek a w mz ojca która na prawdę od nowości nie maila odkręcanych tych śrub to cięzko ale bez przedłużki sie obyło
_________________
Moja maszynka
http://forum.mz-klub.pl/viewtopic.php?t=17299
 
 
     
FanMZ 

Motocykl: Mz Etz 250 /251
Wiek: 33
Dołączył: 29 Lip 2008
Posty: 55
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2010-08-25, 17:39   

Chinczyk, no wiesz masz 15 lat , ja 20 a robiłem to w tym roku , małej postury tez nie jestem wiec tak jak mówiAdamSsS, chłop cłopowi nie równy :razz:
 
     
Chinczyk 
Nowicjusz

Motocykl: MZ ETZ 150e '90r
Pomógł: 31 razy
Wiek: 29
Dołączył: 10 Maj 2010
Posty: 513
Skąd: Okolice Brzozowa
Wysłany: 2010-08-25, 20:16   

Zgadzam się ale ja mówiłem o posturze zwykłego chłopa a nie...trochę silniejszego. :grin:
Niektóre śruby są tak zapieczone że naprawdę jest je bardzo ciężko odkręcić (po to wymyślili WD 40 choć nie stosuje się go tylko po to). :spam:
_________________
Pomogłem? Kliknij "pomógł"!
 
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2010-08-26, 00:39   

Ja jeszcze takiej śruby nie spotkałem której bym nie odkręcił, albo urwę albo odkręcę a postury pokaźnej nie jestem.
_________________
Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !

Werpach:
"Komuna wróciła"
 
 
     
krystian_16_mz 


Motocykl: MZ ETZ 250, K-750
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Paź 2009
Posty: 245
Skąd: Nowa Sarzyna
Wysłany: 2010-08-26, 12:40   

Panowie a co myślicie o podkładkach pod sprężyny dla usztywnienia zawieszenia tak jak ktoś wcześniej napisał?
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,1 sekundy. Zapytań do SQL: 15