» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sIaj
2009-10-17, 10:23
Pompa hamulcowa - demontaż tłoczka
Autor Wiadomość
luqasss 


Motocykl: MZ 251e '89
Pomógł: 3 razy
Wiek: 36
Dołączył: 19 Sie 2005
Posty: 299
Skąd: Dębica
Wysłany: 2005-10-30, 14:58   

poszukaj na forum było cos o przeróbce pompy a raczej jej uszczelnienie !! Zrzesta masz tu pozwoliłem sobie skopiowac ze strony www Mysle za autor nie bedize miał to za złe >>>>>

Zabierając się do naprawy stwierdzieliśmy oczywiście, że cieknie nam płyn hamulcowy z uszczelniacza. Co teraz zrobić, skoro w 80% przypadków zakup nowego uszczelniacza w sklepie z częściami do MZ nic nie daje. Jeśli mieszkamy w większym mieście udajemy się do sklepu z łożyskami i innymi podobnymi wynalazkami. Jeśli nie to udajemy się do większego miasta (innej rady nie ma, chyba, że zakup na przesyłkę). W Gdańsku polecam 2 punkty: "KULKA" ul. Toruńska 10 tel. (058) 305-17-14 oraz "ASMUS" ul. Narwicka 2b tel. (058) 343-28-00. Stojąc przy okienku ładnie mówimy: Poproszę simmering (czytaj zimering) 10x20x7. (oryginalny jest: o-ring 10x20x8 ale takich nie produkują, simmering jest lepszy, a pozatym trzeci wymiar to tylko grubość, która nie ma nic do problemu uszczelniania) Simmering taki kosztuje około 1.50 zł, także kupmy ich kilka bo ktoś niewprawiony może kilka zniszczyć przy montażu. Nie kupujcie simmeringów dwuwargowych firmy SIMBO, bo się nie sprawdzają i płyn leci tak samo jak przez zwykły o-ring. Skoro mamy już uszczelniacz to wypadałoby przygotować tłoczek. (w dalszej części pominę typową naprawę i czyszczenie pompy, a przedstawię jedynie inowacje niespoykane w instrukcjach obsług i napraw). Tłoczek wnikliwe oglądamy i stwierdzamy czy nie ma za dużych rys. Jeśli nie to wkładamy go tą częścią gdzie wchodzi sprężyna w wiertarkę i rozpoczynamy proces zwany polerowaniem powierzchni ślizgowej tłoczka. Polega to na przyłożeniu papieru ściernego do obracającej się powierzchni bocznej tłoczka i ściśnięciu go palcami (oczywiście tak aby zarówno tłoczek i palce przeżyły tę operację!). Startujemy od papieru wg. uznania. Im większe rysy ma tłoczek tym mniejsza ziarnistość papieru (najczęściej startujemy od 100). Stopniowo "zwiększamy" papier i kończymy na około 1000. Następnie przykładamy flanelę (lub zwykłą szmatę) z pastą polerską (do zębów od biedy też może być) i wykańczamy dzieło. Po operacji (czyli wtedy kiedy zrobi nam się bardzo ciepło w palce) powinniśmy się przeglądnąć w tłoczku jak w lustrze. Cały ten proces reanimacji tłoczka, przy pewnej wprawie, nie trwa więcej niż 10-20 min. Mając już wszystkie części zabieramy się do procesu montażu. W tym celu na tłoczek nakładamy gumkę roboczą (pchającą płyn) wargą ostrą skierowaną do środka pompy. Do pompy wpuszczamy trochę płynu wkładamy sprężynę. Tłoczek z gumką roboczą "smarujemy" płynem i zakładamy simmering skierowany napisami na zewnątrz pompy. Przygotowujemy klamkę hamulca i bolec. Następnie wkładamy tłoczek do pompy, wkładamy klamkę i przetykamy bolec. Jest to bardzo ważne, aby tak właśnie to wykonać. W danej chwilii mamy złożoną pompę oraz simmering który jeździ po tłoczku. Stawiamy pompę tłoczkiem pionowo, bierzemy młotek i pobijak (długa śruba M4-M5 z płaskim końcem) i równomiernie wbijamy simmering. Powinien wejść tak, żeby została 1 milimetrowa odległość, między simmeringiem a rowkiem pierścienia zabezpieczającego, choć nie jest to konieczne czy też wymagane. Następnie wkładamy pierścień zabezpieczający. Tutaj następuje koniec przeróbek i dalsze czynności jak w książkach, czyli montaż pompy, odpowietrzanie.

W ten sposób prawidłowo złożona pompa powinna przetrwać około 10 tyś. kilometrów. Moje dwie pompy mają "przejechane" ponad 10 tyś. km i nie widać objawów zużycia simmeringów, także patent się sprawdza
_________________
NiE Ma PrZecIe, JaK jaZda nA EtEzECiE
http://www.bikepics.com/members/luqasss/06etz251/
http://www.polskajazda.pl...s&idpojazd=7135
http://forum.mz-klub.pl/viewtopic.php?t=8228
 
 
     
matisl 


Motocykl: MZ ETZ 150
Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 27 Paź 2005
Posty: 295
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2005-10-30, 15:54   

no na tłoczku mi nie cieknie. Mi cieknie między obudową, a somiringiem. Uszczelniłem to sylikonem , akle go rorpuściło. Maci jakies pomysly czym to mozna uszczelnic?? moze kitem naprawczym??
_________________
Oto moje moto
Moja galeria: http://www.mzclub.delfine...php?user_id=505
http://www.bikepics.com/members/matisl/
http://www.mz-etz.prv.pl
 
 
     
maeko 
AlphaART


Motocykl: MZ ETZ 250/88
Pomógł: 2 razy
Wiek: 35
Dołączył: 04 Wrz 2005
Posty: 418
Skąd: Sokółka
Wysłany: 2005-10-31, 15:05   

Poxipol! Poxilina
_________________
Moja MZ ETZ 250
Sztuka to odnaleźć to czego się szuka.
Wiem że na tym się nie oszukam
 
 
     
matisl 


Motocykl: MZ ETZ 150
Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 27 Paź 2005
Posty: 295
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2005-12-14, 21:55   

Witam, mam taki problem z pompką, a mianowicie cieknie mi między simeringiem, a obudową i na simeringu(tłoczek). Kupiłem nowy tłoczek i dalej jest to samo, powiedzcie mi co zrobić?? Znacie może jakie tam jeszcze simeringi podejdą(większe ciutkę) może to y rozwiązało problem, ale nie mogę takiego simeringa dostać. Nie wiecie może gdzie na internecie można taki kupić?
_________________
Oto moje moto
Moja galeria: http://www.mzclub.delfine...php?user_id=505
http://www.bikepics.com/members/matisl/
http://www.mz-etz.prv.pl
 
 
     
maeko 
AlphaART


Motocykl: MZ ETZ 250/88
Pomógł: 2 razy
Wiek: 35
Dołączył: 04 Wrz 2005
Posty: 418
Skąd: Sokółka
Wysłany: 2005-12-14, 22:02   

możesz prubować z koszulką termokurczliwą, na tłoczek i na simeringjeśli istnieje taka potrzeba
_________________
Moja MZ ETZ 250
Sztuka to odnaleźć to czego się szuka.
Wiem że na tym się nie oszukam
 
 
     
dawid482 


Motocykl: Honda CBR F2
Wiek: 38
Dołączył: 31 Paź 2005
Posty: 265
Skąd: Katowice
Wysłany: 2006-09-16, 20:46   

nie znalazłem tego w tematach, więc sie podczepię pod ten mianowicie od 3 dni jak jeżdżę to klamka hamulca przedniego (tarczowy) raz chodzi bardzo miękko do końca i nie ma skuteczności hamowania a raz normalnie-ja stawiam na rozszczelnienie pompy i chyba trzeba zrobić wymianę simeringów. Jeśli miał ktoś podobny problem to proszę o wypowiedź.
_________________
Oto moja skromna galeria :-)
http://www.polskajazda.pl...88&opcja=detail
 
 
     
Allu 
only 250


Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Paź 2005
Posty: 2833
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2006-09-16, 21:10   

Ja miałem tak kiedyś jak był odwrotnie założony oring pchający płyn hamulcowy do zacisku .
_________________
*1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
 
 
     
Qba 
mod_team
VIP


Motocykl: brak
Pomógł: 27 razy
Wiek: 38
Dołączył: 04 Mar 2006
Posty: 1383
Skąd: Orzechówka/Langley
Wysłany: 2006-09-16, 21:25   

Allu w zacisku?? a może w pompie hamulcowej. Powinien być w pompie zalożony ostrą krawędzią do przodu czyli w tą strone co się wpycha tłoczek
_________________
Ja tu tylko sprzątam...
 
 
     
dawid482 


Motocykl: Honda CBR F2
Wiek: 38
Dołączył: 31 Paź 2005
Posty: 265
Skąd: Katowice
Wysłany: 2006-09-16, 21:28   

postaram się jutro sprawdzić ale najlepsze jest to że cały czas było dobrze, a 3 dni temu zączęło sie to robić a nic nie grzebałem przy Etce :-/
_________________
Oto moja skromna galeria :-)
http://www.polskajazda.pl...88&opcja=detail
 
 
     
Allu 
only 250


Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Paź 2005
Posty: 2833
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2006-09-16, 21:29   

Nie zrozumiałeś - oring na tłoczku w pompie który popycha płyn hamulcowy - do zacisku , warto też zbadać ORING widoczny po rozkręceniu zacisku na pół .

[ Dodano: 2006-09-16, 21:30 ]
http://hoth.amu.edu.pl/%7...lec/hamulec.htm
_________________
*1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
 
 
     
dawid482 


Motocykl: Honda CBR F2
Wiek: 38
Dołączył: 31 Paź 2005
Posty: 265
Skąd: Katowice
Wysłany: 2006-09-17, 18:51   

ma ktoś może zdjecie lub schemat prawidłowo złożonej pompy hamulcowej? Byłbym bardzo wdzieczny.
_________________
Oto moja skromna galeria :-)
http://www.polskajazda.pl...88&opcja=detail
 
 
     
Allu 
only 250


Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Paź 2005
Posty: 2833
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2006-09-17, 19:04   

Mam taki : :lol:
_________________
*1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
 
 
     
SOVIETVW 
Zlotowicz
'nas niedogoniat...


Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy
Wiek: 38
Dołączył: 27 Sty 2006
Posty: 1309
Skąd: Meseritz
Wysłany: 2006-09-17, 19:50   

nic niekleic zadnym poxipolem ani sylikonem,wystarczy przejsc sie do sklepu z czesciami do pralek i dopasowac ospowiedni uszczelniacz lub simmering,ja tak zrobilem,kupilem se gumowy uszczelniacz (koszt ok 1.50 zł) o srednicy wewnetrznej nie co mniejszej niz srednica zewnetrzna tloczka na powierzchni roboczej to gwarantuje dobre uszczelnienie,dodatkowo zeby uniknac wyciekow miedzy uszczelnuiaczem a korpusem pompki, miedzy uszczelniacz a segera wlozylem podkladke ze swiecy bo idealnie sie nadawała,aby uszczelniacz byl bardziej docisniety do korpusu pompy,oprucz tego wziołem tłoczek w wiertarke potraktoralem delikatnie papierem sciernym 2.500 nasaczonym olejem, pozniej pasta lekko sciarną Tempo tak ze wypolerowal sie na lustro i swiety spokoj mam z pompka az do dzis czyli od ok poł roku,dodam tylko ze wczesniej kupilem komplet uszczelniaczy przeznaczonych wlasnie do pompy w MZ i po ich zalozeniu było jeszcze gorzej niz na starych wiec nie ma sensu.
_________________
Obecnie w mojej stajni stoją:

MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx
 
 
     
Klima 


Motocykl: Yamaha yzf 600r
Pomógł: 17 razy
Wiek: 35
Dołączył: 01 Maj 2006
Posty: 994
Skąd: suwałki
Wysłany: 2006-09-17, 20:21   

a mie sie trafila taka pompka ze wógóle nie cieknie a jezdze juz ponad rok! A jesli klamka jest miekka to moze to byc wina przewodu, ktory przez te kilkanascie lat zaczal truchlec. ta sam skombinowale przewód z poloneza chyba :mrgreen: okolo 15 cm gumowego i reszta to metalowy. I jest OK
_________________
Moja była etka http://www.polskajazda.pl...&idpojazd=10835
 
 
     
dawid482 


Motocykl: Honda CBR F2
Wiek: 38
Dołączył: 31 Paź 2005
Posty: 265
Skąd: Katowice
Wysłany: 2006-09-17, 21:09   

nie wiem czy to przewód, bo jak jest szczelny to klamka nie ma powodu sie tak zachowywać, muszę zmienić te uszczelniacze i wtedy zobacze czy coś pomaga.
_________________
Oto moja skromna galeria :-)
http://www.polskajazda.pl...88&opcja=detail
 
 
     
SOVIETVW 
Zlotowicz
'nas niedogoniat...


Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy
Wiek: 38
Dołączył: 27 Sty 2006
Posty: 1309
Skąd: Meseritz
Wysłany: 2006-09-18, 00:59   

dawid482, masz zapowietrzony hamulec,gdyby to byla nieszczelnosc pompy to by zygalo plynem na prawo i lewozobacz czy niemasz zamalo plynu.Klima, do czasu i na twoja przyjdzie czas. :wink:
_________________
Obecnie w mojej stajni stoją:

MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx
 
 
     
dawid482 


Motocykl: Honda CBR F2
Wiek: 38
Dołączył: 31 Paź 2005
Posty: 265
Skąd: Katowice
Wysłany: 2006-09-18, 23:38   

tylko ciekawi mnie jak się zapowietrzył jeśli nic nie ruszałem a jakieś 3 tygodnie temu był odpowietrzany i chodzil bardzo dobrze-sprawdzę to jutro bądź pojutrze.Odpowietrze i zobaczę.
_________________
Oto moja skromna galeria :-)
http://www.polskajazda.pl...88&opcja=detail
 
 
     
SOVIETVW 
Zlotowicz
'nas niedogoniat...


Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy
Wiek: 38
Dołączył: 27 Sty 2006
Posty: 1309
Skąd: Meseritz
Wysłany: 2006-09-19, 16:40   

wystarczy ze miales malo plynu albo przechyliles ostro moto,albo sama pompe np niewiem odkrecales kierownice albo cos.

[ Dodano: 2006-09-19, 16:41 ]
ale w sumie dziwne bo powinien sie odpowietrzyc sam ale polukaj roznie to bywa.
_________________
Obecnie w mojej stajni stoją:

MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx
 
 
     
dawid482 


Motocykl: Honda CBR F2
Wiek: 38
Dołączył: 31 Paź 2005
Posty: 265
Skąd: Katowice
Wysłany: 2006-09-19, 17:27   

płynu miałem wystarczająco tzn tyle ile nalałem na początku tyle było i nic mniej, ale wymieniłem z zewnątrza uszczelniacz (simering) i jest ok-nic nie puszcza,klamka twarda,tłoczek suchy, więc dlaj nie wiem co to mogło być.
_________________
Oto moja skromna galeria :-)
http://www.polskajazda.pl...88&opcja=detail
 
 
     
daniel1621 


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 16 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Kwi 2006
Posty: 987
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2006-09-22, 23:53   

mam pytanie. Ile tam powinno byc tego płynu. Widziałem tam jakieś MINI i MAX i moj płyn nie do sięga do tych napisów ale niewiem czy dolewać bo jak nacicne klamke to wtedy stan się podnosi.Czy tak powinno być
_________________
http://www.polskajazda.pl...08&opcja=detail
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,1 sekundy. Zapytań do SQL: 14