» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sIaj
2009-10-17, 10:23
Pompa hamulcowa - demontaż tłoczka
Autor Wiadomość
Qba 
mod_team
VIP


Motocykl: brak
Pomógł: 27 razy
Wiek: 38
Dołączył: 04 Mar 2006
Posty: 1383
Skąd: Orzechówka/Langley
Wysłany: 2006-09-23, 02:06   

Minimalnie tak, bo jak naciskasz klamkę to część płynu jest wypychana z tłoczyska hamulca dopiero jak uszczelniacz zamknie kanał zasilający to zaczyna się tłoczenie. Ale naukowo wyszło. Minimalnie się podnosi ale nie jest to dużo i do tego psika strumieniem do góry, nie radze wciskać szybko klamki przy wyciągniętym mieszku. Ja mam nalen po klastikową krawędź ta dolna od plastikowego korpusu z gwintem. Więcej nie leje bo mam do kitu nakrętke i gwint przepuszcza- poci się pompka koło gwintu. A działa jak należy zapas i tak jest.
_________________
Ja tu tylko sprzątam...
 
 
     
daniel1621 


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 16 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Kwi 2006
Posty: 987
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2006-09-26, 23:13   

Qba napisał/a:
i do tego psika strumieniem do góry, nie radze wciskać szybko klamki przy wyciągniętym mieszku.
szoda że tak późno się o tym dowiedziałem, bo brakowało kilka cm i psiknoł bym sobie po oczach tym płynem :oops: :razz:
_________________
http://www.polskajazda.pl...08&opcja=detail
 
 
     
wamnok 


Motocykl: MZ ETZ 250 / 1989r
Pomógł: 5 razy
Wiek: 40
Dołączył: 23 Sty 2006
Posty: 362
Skąd: Chełm
Wysłany: 2007-10-14, 19:07   

A co sądzicie o tej pompie hamulcowej do ETZ żeby założyć, czy to jakiś gniot nic nie warty czy będzie się sprawować? Może ktoś taką ma lub się z nią spotkał i coś wie na ten temat?

http://allegro.pl/item256...tz_gratis_.html

Zaczęła mi moja pompka przeciekać, spróbuję to naprawić, zakladając jakiś inny uszczelniacz lub simmering ale jeśłi nie da rady to zostaje zakupić nową i nie wiem czy warto kupować tą czy jakąś inną, doradźcie coś.
_________________
Moja była Etka: http://www.polskajazda.pl...77&opcja=detail
 
     
Qba 
mod_team
VIP


Motocykl: brak
Pomógł: 27 razy
Wiek: 38
Dołączył: 04 Mar 2006
Posty: 1383
Skąd: Orzechówka/Langley
Wysłany: 2007-10-14, 19:54   

link nie działa
_________________
Ja tu tylko sprzątam...
 
 
     
wamnok 


Motocykl: MZ ETZ 250 / 1989r
Pomógł: 5 razy
Wiek: 40
Dołączył: 23 Sty 2006
Posty: 362
Skąd: Chełm
Wysłany: 2007-10-15, 00:25   

To może ten będzie działać: http://allegro.pl/item253...cowa_warto.html

A jak nie to wystarczy wpisać w Allegro "Pompa MZ" i wyskoczy najwięcej tych właśnie pompek hamulcowych, z tego co zauważyłem jakiejś firmy "Shark".
_________________
Moja była Etka: http://www.polskajazda.pl...77&opcja=detail
 
     
Huberto 
Renegat


Motocykl: Made in DDR
Pomógł: 46 razy
Wiek: 34
Dołączył: 21 Lut 2006
Posty: 1614
Skąd: Szczytno
Wysłany: 2007-11-29, 16:48   

Witam!
Ja mam taki mały kłopot. Składam pompkę i mam dylemat jak założyć uszczelkę na tłoczku. Na fotce widać uszczelkę i mniej-więcej narysowałem jej kształt i miejsce w którym powinna się znajdować. Mój problem polega na tym, że nie wiem czy ta uszczelka ma być założona tą szerszą stroną w stronę sprężyny czy tą wężsżą :roll:
Pozdrawiam!
_________________
TS 250 1973r. była piękna ETZ 250e...

"Ssanie.... bez ssania...."
 
 
     
Michał_22 


Motocykl: Mz Etz 301e
Pomógł: 33 razy
Wiek: 32
Dołączył: 02 Sty 2007
Posty: 791
Skąd: Okolice Łańcuta
Wysłany: 2007-11-29, 16:53   

Tak ma byc jak na fotce :piwo:
_________________
W garażu - Polonez Caro Plus 1.8 16V, Mz Etz 301e, Romet Ogar 205 i Motorynka Pony M2.
 
 
     
Huberto 
Renegat


Motocykl: Made in DDR
Pomógł: 46 razy
Wiek: 34
Dołączył: 21 Lut 2006
Posty: 1614
Skąd: Szczytno
Wysłany: 2007-11-29, 17:35   

Dzięki Michał :smile: :piwo:
_________________
TS 250 1973r. była piękna ETZ 250e...

"Ssanie.... bez ssania...."
 
 
     
Klima 


Motocykl: Yamaha yzf 600r
Pomógł: 17 razy
Wiek: 35
Dołączył: 01 Maj 2006
Posty: 994
Skąd: suwałki
Wysłany: 2007-11-29, 18:08   

Kasten, zobacz że jak złożysz tak jak na zdjęciu to jak płyn bedzie sprężany to uszczelka będzie się zaciskać w swoim cylindrze i dobrze uszczelniać, a jak założysz odwrotnie to może nie być szczelnie
_________________
Moja była etka http://www.polskajazda.pl...&idpojazd=10835
 
 
     
tomasz102 
V.I.P.


Motocykl: MZ ETZ 298e
Pomógł: 11 razy
Wiek: 34
Dołączył: 20 Lis 2005
Posty: 1540
Skąd: Świebodzice
Wysłany: 2007-11-29, 18:49   

odwrotnie ma być, sam sprawdziłem, wiem że co osoba to inne zdanie, nawet można sie sugerować kształtem wałka.

Jak założysz jak na rysunku to łapie tylko przy końcu, musi być odwrócona na 100%.
_________________
w garażu: MZ ETZ 250 , Kawasaki 440 LTD, Renault 19. "Życie się kręci powyżej czterech tysięcy."
Tomek, stopka!
 
 
     
Huberto 
Renegat


Motocykl: Made in DDR
Pomógł: 46 razy
Wiek: 34
Dołączył: 21 Lut 2006
Posty: 1614
Skąd: Szczytno
Wysłany: 2007-11-30, 16:29   

NIe, no już jestem głupi :lol: Z wypowiedzi Klimy wnioskuję, że ma być założone tak jak na foto, bo gdy będzie pchało płyn, uszczelka będzie mocniej przylegała do cylinderka. Tomek zaś sugeruje, że odwrotnie, bo ma założone odwrotnie i w praktyce wypełnia swoje zadanie. Może to bez znaczenia jak będzie założone? :roll:
_________________
TS 250 1973r. była piękna ETZ 250e...

"Ssanie.... bez ssania...."
 
 
     
Qba 
mod_team
VIP


Motocykl: brak
Pomógł: 27 razy
Wiek: 38
Dołączył: 04 Mar 2006
Posty: 1383
Skąd: Orzechówka/Langley
Wysłany: 2007-11-30, 16:54   

Ja miałem odwrotnie bo raz się walnąłem, hamulec był ale czasem, raz klamka poleciała do manetki raz nie. Ma być wargą w stronę zakładania (tak żeby było gorzej założyć) czyli jak na foto. Pomyśl logicznie. Może i odwrotnie zdaje egzamin ale jest nieprawidłowo i kiedyś może być zonk.
_________________
Ja tu tylko sprzątam...
 
 
     
Michał_22 


Motocykl: Mz Etz 301e
Pomógł: 33 razy
Wiek: 32
Dołączył: 02 Sty 2007
Posty: 791
Skąd: Okolice Łańcuta
Wysłany: 2007-11-30, 20:49   

Dokładnie. Ma byc tak jak na fotce, nie wiem jak Tomkowi działa :razz:
_________________
W garażu - Polonez Caro Plus 1.8 16V, Mz Etz 301e, Romet Ogar 205 i Motorynka Pony M2.
 
 
     
Petro 
hardstyle


Motocykl: Honda FT 500
Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 02 Lut 2006
Posty: 113
Skąd: Opole/Komprachcice
Wysłany: 2007-12-01, 12:42   

ja tez mialem swego czasu taki problem;P i strawdzalem specjalnie bo nie mialem kogo zapytac jak ma byc i nie ma najmniejszej roznicy jak bedzie. skutecznosc hamowania bedzie taka sama :piwo:
_________________

 
 
     
tomasz102 
V.I.P.


Motocykl: MZ ETZ 298e
Pomógł: 11 razy
Wiek: 34
Dołączył: 20 Lis 2005
Posty: 1540
Skąd: Świebodzice
Wysłany: 2007-12-01, 12:43   

No ja tak samo myślałem. Założyłem tak jak narysował Kasten, i był flak, później poszukałem w necie i jeszcze zasugerowałem się tą stroną http://mz.rider.w.interia.pl/technic/patenty.htm a koleś wie co pisze, i też wypolerowałem ten tłoczek i działa.
_________________
w garażu: MZ ETZ 250 , Kawasaki 440 LTD, Renault 19. "Życie się kręci powyżej czterech tysięcy."
Tomek, stopka!
 
 
     
Qbol50 


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 3 razy
Wiek: 33
Dołączył: 26 Cze 2007
Posty: 137
Skąd: Poznań/Luboń
Wysłany: 2008-06-21, 18:57   

Wracając do zamkniętego tematu to najlepszym sposobem na wyciągnięci tłoczka jest wysokie ciśnienie. Jeśli macie kompresor to problem rozwiązany. Tylko trzeba uważac bo tłoczek moze niezle wystrzelic . heheh
_________________
MZ ETZ 250 84'
KTM LC4 660 SMC 04'
ROMET Ogar 205 86'
 
 
     
Klima 


Motocykl: Yamaha yzf 600r
Pomógł: 17 razy
Wiek: 35
Dołączył: 01 Maj 2006
Posty: 994
Skąd: suwałki
Wysłany: 2008-06-21, 20:08   

ale ty wiesz o czym mówisz? temat jest o pompie a nie zacisku
_________________
Moja była etka http://www.polskajazda.pl...&idpojazd=10835
 
 
     
Qbol50 


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 3 razy
Wiek: 33
Dołączył: 26 Cze 2007
Posty: 137
Skąd: Poznań/Luboń
Wysłany: 2008-06-21, 22:34   

Wiem o czym mówię . 8 barów i wychodzi powoli . NIe musisz strzępic tłoczka i robic na nim rys. U mnie się udało.

[ Dodano: 2008-06-21, 22:48 ]
P.S : Moze nie wszędzie się to sprawdzic - bo przecież bywa ze tłoczek sie zastoi , nazibiera się pyłu itp...

[ Dodano: 2008-06-21, 22:49 ]
P.S : Moze nie wszędzie się to sprawdzic - bo przecież bywa ze tłoczek sie zastoi , nazibiera się pyłu itp...

[ Dodano: 2008-06-21, 22:49 ]
P.S : Moze nie wszędzie się to sprawdzic - bo przecież bywa ze tłoczek sie zastoi , nazibiera się pyłu itp...
_________________
MZ ETZ 250 84'
KTM LC4 660 SMC 04'
ROMET Ogar 205 86'
 
 
     
Klima 


Motocykl: Yamaha yzf 600r
Pomógł: 17 razy
Wiek: 35
Dołączył: 01 Maj 2006
Posty: 994
Skąd: suwałki
Wysłany: 2008-06-21, 22:53   

:klnie: Spójrz na nazwę tematu !! ty piszesz jak wyjąć tłoczek z zacisku ( takie coś przy kole :roll: ) a temat jest o tłoczku w pompie ( takie coś przykręcone do kierownicy zazwyczaj czarne, wlewa tam się płyn :roll: )

[ Dodano: 2008-06-21, 22:56 ]
a 8 barów to byś tym tłoczkiem dach w stodole podniósł jak by wystrzelił :lol:
_________________
Moja była etka http://www.polskajazda.pl...&idpojazd=10835
 
 
     
cycu_rsko 

Motocykl: MZ ETZ 150
Pomógł: 2 razy
Wiek: 33
Dołączył: 22 Mar 2008
Posty: 32
Skąd: Radomsko
Wysłany: 2008-06-22, 09:44   

tomasz102 napisał/a:
No ja tak samo myślałem. Założyłem tak jak narysował Kasten, i był flak, później poszukałem w necie i jeszcze zasugerowałem się tą stroną http://mz.rider.w.interia.pl/technic/patenty.htm a koleś wie co pisze, i też wypolerowałem ten tłoczek i działa.

Byl flak bo zle zlozyles.
Oryginalnie jest tak jak na rysunku.
Warga wtedy uszczelnia i pcha plyn.
Jak jest odwrotnie warga bedzie przepuszczac plyn, a pompowac bedzie przy powrocie tloczka.

Tloczek po wlozeniu do pompy nalezy obrocic.
Jak klamka bedzie dochodzic do manetki trzeba obracac az bedzie lapac przy 1/3 ruchu klamki.
Wkladac nalezy po uprzednim posmarowaniu plynem hamulcowym.
Z polerowaniem tez nie nalezy przesadzac.
Ja swoj tloczek przepolerowalem tylko pasta polerska.
Zalozylem simmering 10x20x7
Po przejechaniu 2000km nawet pol kropli plynu nie wylecialo z pompki.
Hamulec byl brzytwa
Wystarczylo nacisnac klamke dwoma palcami i podnosilo tyl do gory ;]
_________________
http://www.polskajazda.pl...Z/ETZ,150/26821 Moja MZ :)
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 14