Przesunięty przez: sIaj 2009-10-17, 10:23 |
Pompa hamulcowa - demontaż tłoczka |
Autor |
Wiadomość |
Qba
mod_team VIP
Motocykl: brak
Pomógł: 27 razy Wiek: 38 Dołączył: 04 Mar 2006 Posty: 1383 Skąd: Orzechówka/Langley
|
Wysłany: 2006-09-23, 02:06
|
|
|
Minimalnie tak, bo jak naciskasz klamkę to część płynu jest wypychana z tłoczyska hamulca dopiero jak uszczelniacz zamknie kanał zasilający to zaczyna się tłoczenie. Ale naukowo wyszło. Minimalnie się podnosi ale nie jest to dużo i do tego psika strumieniem do góry, nie radze wciskać szybko klamki przy wyciągniętym mieszku. Ja mam nalen po klastikową krawędź ta dolna od plastikowego korpusu z gwintem. Więcej nie leje bo mam do kitu nakrętke i gwint przepuszcza- poci się pompka koło gwintu. A działa jak należy zapas i tak jest. |
_________________ Ja tu tylko sprzątam... |
|
|
|
|
daniel1621
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 16 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Kwi 2006 Posty: 987 Skąd: Wieluń
|
Wysłany: 2006-09-26, 23:13
|
|
|
Qba napisał/a: | i do tego psika strumieniem do góry, nie radze wciskać szybko klamki przy wyciągniętym mieszku. | szoda że tak późno się o tym dowiedziałem, bo brakowało kilka cm i psiknoł bym sobie po oczach tym płynem |
_________________ http://www.polskajazda.pl...08&opcja=detail |
|
|
|
|
wamnok
Motocykl: MZ ETZ 250 / 1989r
Pomógł: 5 razy Wiek: 40 Dołączył: 23 Sty 2006 Posty: 362 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 2007-10-14, 19:07
|
|
|
A co sądzicie o tej pompie hamulcowej do ETZ żeby założyć, czy to jakiś gniot nic nie warty czy będzie się sprawować? Może ktoś taką ma lub się z nią spotkał i coś wie na ten temat?
http://allegro.pl/item256...tz_gratis_.html
Zaczęła mi moja pompka przeciekać, spróbuję to naprawić, zakladając jakiś inny uszczelniacz lub simmering ale jeśłi nie da rady to zostaje zakupić nową i nie wiem czy warto kupować tą czy jakąś inną, doradźcie coś. |
_________________ Moja była Etka: http://www.polskajazda.pl...77&opcja=detail |
|
|
|
|
Qba
mod_team VIP
Motocykl: brak
Pomógł: 27 razy Wiek: 38 Dołączył: 04 Mar 2006 Posty: 1383 Skąd: Orzechówka/Langley
|
Wysłany: 2007-10-14, 19:54
|
|
|
link nie działa |
_________________ Ja tu tylko sprzątam... |
|
|
|
|
wamnok
Motocykl: MZ ETZ 250 / 1989r
Pomógł: 5 razy Wiek: 40 Dołączył: 23 Sty 2006 Posty: 362 Skąd: Chełm
|
|
|
|
|
Huberto
Renegat
Motocykl: Made in DDR
Pomógł: 46 razy Wiek: 34 Dołączył: 21 Lut 2006 Posty: 1614 Skąd: Szczytno
|
Wysłany: 2007-11-29, 16:48
|
|
|
Witam!
Ja mam taki mały kłopot. Składam pompkę i mam dylemat jak założyć uszczelkę na tłoczku. Na fotce widać uszczelkę i mniej-więcej narysowałem jej kształt i miejsce w którym powinna się znajdować. Mój problem polega na tym, że nie wiem czy ta uszczelka ma być założona tą szerszą stroną w stronę sprężyny czy tą wężsżą
Pozdrawiam! |
_________________ TS 250 1973r. była piękna ETZ 250e...
"Ssanie.... bez ssania...."
|
|
|
|
|
Michał_22
Motocykl: Mz Etz 301e
Pomógł: 33 razy Wiek: 32 Dołączył: 02 Sty 2007 Posty: 791 Skąd: Okolice Łańcuta
|
Wysłany: 2007-11-29, 16:53
|
|
|
Tak ma byc jak na fotce |
_________________ W garażu - Polonez Caro Plus 1.8 16V, Mz Etz 301e, Romet Ogar 205 i Motorynka Pony M2. |
|
|
|
|
Huberto
Renegat
Motocykl: Made in DDR
Pomógł: 46 razy Wiek: 34 Dołączył: 21 Lut 2006 Posty: 1614 Skąd: Szczytno
|
Wysłany: 2007-11-29, 17:35
|
|
|
Dzięki Michał |
_________________ TS 250 1973r. była piękna ETZ 250e...
"Ssanie.... bez ssania...."
|
|
|
|
|
Klima
Motocykl: Yamaha yzf 600r
Pomógł: 17 razy Wiek: 35 Dołączył: 01 Maj 2006 Posty: 994 Skąd: suwałki
|
Wysłany: 2007-11-29, 18:08
|
|
|
Kasten, zobacz że jak złożysz tak jak na zdjęciu to jak płyn bedzie sprężany to uszczelka będzie się zaciskać w swoim cylindrze i dobrze uszczelniać, a jak założysz odwrotnie to może nie być szczelnie |
_________________ Moja była etka http://www.polskajazda.pl...&idpojazd=10835
|
|
|
|
|
tomasz102
V.I.P.
Motocykl: MZ ETZ 298e
Pomógł: 11 razy Wiek: 34 Dołączył: 20 Lis 2005 Posty: 1540 Skąd: Świebodzice
|
Wysłany: 2007-11-29, 18:49
|
|
|
odwrotnie ma być, sam sprawdziłem, wiem że co osoba to inne zdanie, nawet można sie sugerować kształtem wałka.
Jak założysz jak na rysunku to łapie tylko przy końcu, musi być odwrócona na 100%. |
_________________ w garażu: MZ ETZ 250 , Kawasaki 440 LTD, Renault 19. "Życie się kręci powyżej czterech tysięcy."
Tomek, stopka! |
|
|
|
|
Huberto
Renegat
Motocykl: Made in DDR
Pomógł: 46 razy Wiek: 34 Dołączył: 21 Lut 2006 Posty: 1614 Skąd: Szczytno
|
Wysłany: 2007-11-30, 16:29
|
|
|
NIe, no już jestem głupi Z wypowiedzi Klimy wnioskuję, że ma być założone tak jak na foto, bo gdy będzie pchało płyn, uszczelka będzie mocniej przylegała do cylinderka. Tomek zaś sugeruje, że odwrotnie, bo ma założone odwrotnie i w praktyce wypełnia swoje zadanie. Może to bez znaczenia jak będzie założone? |
_________________ TS 250 1973r. była piękna ETZ 250e...
"Ssanie.... bez ssania...."
|
|
|
|
|
Qba
mod_team VIP
Motocykl: brak
Pomógł: 27 razy Wiek: 38 Dołączył: 04 Mar 2006 Posty: 1383 Skąd: Orzechówka/Langley
|
Wysłany: 2007-11-30, 16:54
|
|
|
Ja miałem odwrotnie bo raz się walnąłem, hamulec był ale czasem, raz klamka poleciała do manetki raz nie. Ma być wargą w stronę zakładania (tak żeby było gorzej założyć) czyli jak na foto. Pomyśl logicznie. Może i odwrotnie zdaje egzamin ale jest nieprawidłowo i kiedyś może być zonk. |
_________________ Ja tu tylko sprzątam... |
|
|
|
|
Michał_22
Motocykl: Mz Etz 301e
Pomógł: 33 razy Wiek: 32 Dołączył: 02 Sty 2007 Posty: 791 Skąd: Okolice Łańcuta
|
Wysłany: 2007-11-30, 20:49
|
|
|
Dokładnie. Ma byc tak jak na fotce, nie wiem jak Tomkowi działa |
_________________ W garażu - Polonez Caro Plus 1.8 16V, Mz Etz 301e, Romet Ogar 205 i Motorynka Pony M2. |
|
|
|
|
Petro
hardstyle
Motocykl: Honda FT 500
Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 02 Lut 2006 Posty: 113 Skąd: Opole/Komprachcice
|
Wysłany: 2007-12-01, 12:42
|
|
|
ja tez mialem swego czasu taki problem;P i strawdzalem specjalnie bo nie mialem kogo zapytac jak ma byc i nie ma najmniejszej roznicy jak bedzie. skutecznosc hamowania bedzie taka sama |
_________________
|
|
|
|
|
tomasz102
V.I.P.
Motocykl: MZ ETZ 298e
Pomógł: 11 razy Wiek: 34 Dołączył: 20 Lis 2005 Posty: 1540 Skąd: Świebodzice
|
Wysłany: 2007-12-01, 12:43
|
|
|
No ja tak samo myślałem. Założyłem tak jak narysował Kasten, i był flak, później poszukałem w necie i jeszcze zasugerowałem się tą stroną http://mz.rider.w.interia.pl/technic/patenty.htm a koleś wie co pisze, i też wypolerowałem ten tłoczek i działa. |
_________________ w garażu: MZ ETZ 250 , Kawasaki 440 LTD, Renault 19. "Życie się kręci powyżej czterech tysięcy."
Tomek, stopka! |
|
|
|
|
Qbol50
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 3 razy Wiek: 33 Dołączył: 26 Cze 2007 Posty: 137 Skąd: Poznań/Luboń
|
Wysłany: 2008-06-21, 18:57
|
|
|
Wracając do zamkniętego tematu to najlepszym sposobem na wyciągnięci tłoczka jest wysokie ciśnienie. Jeśli macie kompresor to problem rozwiązany. Tylko trzeba uważac bo tłoczek moze niezle wystrzelic . heheh |
_________________ MZ ETZ 250 84'
KTM LC4 660 SMC 04'
ROMET Ogar 205 86' |
|
|
|
|
Klima
Motocykl: Yamaha yzf 600r
Pomógł: 17 razy Wiek: 35 Dołączył: 01 Maj 2006 Posty: 994 Skąd: suwałki
|
|
|
|
|
Qbol50
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 3 razy Wiek: 33 Dołączył: 26 Cze 2007 Posty: 137 Skąd: Poznań/Luboń
|
Wysłany: 2008-06-21, 22:34
|
|
|
Wiem o czym mówię . 8 barów i wychodzi powoli . NIe musisz strzępic tłoczka i robic na nim rys. U mnie się udało.
[ Dodano: 2008-06-21, 22:48 ]
P.S : Moze nie wszędzie się to sprawdzic - bo przecież bywa ze tłoczek sie zastoi , nazibiera się pyłu itp...
[ Dodano: 2008-06-21, 22:49 ]
P.S : Moze nie wszędzie się to sprawdzic - bo przecież bywa ze tłoczek sie zastoi , nazibiera się pyłu itp...
[ Dodano: 2008-06-21, 22:49 ]
P.S : Moze nie wszędzie się to sprawdzic - bo przecież bywa ze tłoczek sie zastoi , nazibiera się pyłu itp... |
_________________ MZ ETZ 250 84'
KTM LC4 660 SMC 04'
ROMET Ogar 205 86' |
|
|
|
|
Klima
Motocykl: Yamaha yzf 600r
Pomógł: 17 razy Wiek: 35 Dołączył: 01 Maj 2006 Posty: 994 Skąd: suwałki
|
Wysłany: 2008-06-21, 22:53
|
|
|
Spójrz na nazwę tematu !! ty piszesz jak wyjąć tłoczek z zacisku ( takie coś przy kole ) a temat jest o tłoczku w pompie ( takie coś przykręcone do kierownicy zazwyczaj czarne, wlewa tam się płyn )
[ Dodano: 2008-06-21, 22:56 ]
a 8 barów to byś tym tłoczkiem dach w stodole podniósł jak by wystrzelił |
_________________ Moja była etka http://www.polskajazda.pl...&idpojazd=10835
|
|
|
|
|
cycu_rsko
Motocykl: MZ ETZ 150
Pomógł: 2 razy Wiek: 33 Dołączył: 22 Mar 2008 Posty: 32 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 2008-06-22, 09:44
|
|
|
tomasz102 napisał/a: | No ja tak samo myślałem. Założyłem tak jak narysował Kasten, i był flak, później poszukałem w necie i jeszcze zasugerowałem się tą stroną http://mz.rider.w.interia.pl/technic/patenty.htm a koleś wie co pisze, i też wypolerowałem ten tłoczek i działa. |
Byl flak bo zle zlozyles.
Oryginalnie jest tak jak na rysunku.
Warga wtedy uszczelnia i pcha plyn.
Jak jest odwrotnie warga bedzie przepuszczac plyn, a pompowac bedzie przy powrocie tloczka.
Tloczek po wlozeniu do pompy nalezy obrocic.
Jak klamka bedzie dochodzic do manetki trzeba obracac az bedzie lapac przy 1/3 ruchu klamki.
Wkladac nalezy po uprzednim posmarowaniu plynem hamulcowym.
Z polerowaniem tez nie nalezy przesadzac.
Ja swoj tloczek przepolerowalem tylko pasta polerska.
Zalozylem simmering 10x20x7
Po przejechaniu 2000km nawet pol kropli plynu nie wylecialo z pompki.
Hamulec byl brzytwa
Wystarczylo nacisnac klamke dwoma palcami i podnosilo tyl do gory ;] |
_________________ http://www.polskajazda.pl...Z/ETZ,150/26821 Moja MZ |
|
|
|
|
|