» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sIaj
2009-10-17, 10:23
Pompa hamulcowa - demontaż tłoczka
Autor Wiadomość
Qbol50 


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 3 razy
Wiek: 33
Dołączył: 26 Cze 2007
Posty: 137
Skąd: Poznań/Luboń
Wysłany: 2008-06-22, 22:54   

Bozeeeeee :sciana: . Klima pisze że wiem o czym pisze . Więc nie czepiaj się bo mam na myśli pompe a nie zacisk. .urwa
_________________
MZ ETZ 250 84'
KTM LC4 660 SMC 04'
ROMET Ogar 205 86'
 
 
     
mazur1896 
etz 150

Motocykl: Mz etz 150
Wiek: 46
Dołączył: 16 Sty 2012
Posty: 34
Skąd: wlkp Śrem
Wysłany: 2013-02-15, 08:28   pompa hamulcowa

Witam wszystkich kolegow mam pytanko odnosnie pompy hamulcowej ,przeczytalem wszystkie posty ale nic nie pisze o tym jak założyc simerinng tzn. , ktorą stroną do zbiorniczka jak ktoś może pomóc to dzieki

[ Komentarz dodany przez: sIaj: 2013-02-15, 08:36 ]
Panie mazur1896 nie zakładamy tematów w dziale artykuły jeżeli nie piszemy artykułu, to raz a dwa proszę pisać post w temacie który już istnieje jeżeli istnieje a o pompie jest ich bardzo dużo. Scaliłem.
Ostatnio zmieniony przez sIaj 2013-02-15, 08:37, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Arturo 
modelarz


Motocykl: MZ ETZ 251
Pomógł: 7 razy
Wiek: 44
Dołączył: 27 Lip 2008
Posty: 231
Skąd: śląsk
Wysłany: 2013-02-15, 10:27   Re: pompa hamulcowa

mazur1896 napisał/a:
Witam wszystkich kolegow mam pytanko odnosnie pompy hamulcowej ,przeczytalem wszystkie posty ale nic nie pisze o tym jak założyc simerinng tzn. , ktorą stroną do zbiorniczka jak ktoś może pomóc to dzieki


słabo szukałeś ;)

http://forum.mz-klub.pl/v...der=asc&start=0
 
     
mazur1896 
etz 150

Motocykl: Mz etz 150
Wiek: 46
Dołączył: 16 Sty 2012
Posty: 34
Skąd: wlkp Śrem
Wysłany: 2013-02-15, 12:18   

dzięki panowie i sorki za kłopot :mrgreen: :piwo:
 
     
zboral 

Motocykl: ETZ 150
Dołączył: 01 Kwi 2013
Posty: 13
Skąd: Lubuskie
Wysłany: 2013-04-10, 10:46   Budowa tłoczka hamulcowego

Witam, rozebrałem pompe hamulcową w celu regeneracji, i zauwazyłem że na tłoczku nie ma pozycji nr 7 ze zdjecia, czy ktoś mógł by mi napisać co to jest ? u mnie jest tylko pozycja nr 8 i 9.
1 pokrywka pompy
2 trzymadło mieszka hermetycznego
3 mieszek hermetyczny
4 korpus pompy hamulcowej
5 mocowanie do kierownicy
6 sprężyna tłoczka
7 element gumowy tłoczący
8 tłoczek pompy hamulcowej
9 uszczelniacz pompy A10 (zgarniacz, który można zastąpić simeringiem 10x20x7)
10 zabezpieczenie 20 x 1,2
11 klamka hamulca
 
     
intr 


Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 2022
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2013-04-10, 10:52   



Tutaj widać, pompa Ci działała bez tego ? Przecie to prawie niemożliwe ;)

Opis i zdjęcie skopiowałeś ode mnie, więc pytanie czyś nie widział tego co było niżej napisane ? ;)
_________________
Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr)
 
     
zboral 

Motocykl: ETZ 150
Dołączył: 01 Kwi 2013
Posty: 13
Skąd: Lubuskie
Wysłany: 2013-04-10, 11:32   

To co jest zaznaczone 1 jest to pozycja 8, i to mam, ja siępytam o poz 7 której także nie widać na powyższym zdjęciu.
 
     
hektor 
Tiger Junior


Motocykl: ETZ250 SHLM17 DL1000
Pomógł: 17 razy
Wiek: 31
Dołączył: 25 Sty 2011
Posty: 1572
Skąd: Miechów ok. Krakowa
Wysłany: 2013-04-10, 11:50   

No to właśnie to jest to co, intr zaznaczył na swoim zdjęciu jedynką :...:

[ Dodano: 2013-04-10, 11:52 ]
Aaa... dobra, wiem czego nie łapiesz... To co na rysunku wyżej jest oznaczone 7 to jest uszczelka. "Nie masz" jej, bo jest ona osadzona na tłoczku. Innymi słowy rysunek jest schematem budowy. Tę uszczelkę masz na pewno, tylko ona nie jest przed tłoczkiem (jak na rysunku) tylko jest na nim (zdjęcie intra)
_________________
"Z naszych danych wynika, że zdobyć serce kobiety jest stosunkowo prosto. Zaczynamy od nacięcia wzdłuż linii mostka..."

"Co tu dużo gadać mądrze, kiedy sperma kipi w jądrze" :D

https://picasaweb.google.com/hecktor2
 
 
     
zboral 

Motocykl: ETZ 150
Dołączył: 01 Kwi 2013
Posty: 13
Skąd: Lubuskie
Wysłany: 2013-04-10, 11:59   

Dzieki, juz rozumiem, poz nr 8 jest to metalowe zgrubienie.
 
     
intr 


Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 2022
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2013-04-10, 12:11   

poz 8 to jest tłoczek, czyli całe to metalowe. Patrz opis, a nie to, gdzie wskazuje strzałka... Ona może wskazywać gdziekolwiek na tym elemencie. Poz 7 masz napisane, element gumowy tłoczący, czyli to co jest założone na to metalowe...
_________________
Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr)
 
     
zboral 

Motocykl: ETZ 150
Dołączył: 01 Kwi 2013
Posty: 13
Skąd: Lubuskie
Wysłany: 2013-04-10, 12:29   

Mam jeszcze pytanie odnosnie simmeringu, jakiego producenta polecacie aby był odporny na płyny hamulcowe, ja chce zastosować 8x20x7 ze wzgledu na to ze mój tłoczek już ma wymiar 9.5mm a będę chciał go przetoczyć na 9 lub 8,5 mm. prosze o link z takimi simmeringami, ewentualnie w jakich użądzeniach takie simmeringi są używane.
 
     
Sławuch 
Sołtys


Motocykl: ETZ 250 '82
Pomógł: 6 razy
Wiek: 41
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 488
Skąd: Ostrołęka
Wysłany: 2013-04-10, 13:47   

zboral napisał/a:
ze wzgledu na to ze mój tłoczek już ma wymiar 9.5mm a będę chciał go przetoczyć na 9 lub 8,5 mm.

Przetoczenie sprawi że chropowatość powierzchni tłoczka będzie mogła być przyczyną Twojej przedwczesnej śmierci :shock:
_________________
Zgrywam ekspert IFA dżentelmena
MZ przed klubem BELLA kask i tak jest wena
Teraz na serio mam ci coś do podwiezienia
W moim koszu i na Trophy siedzeniach
 
     
zboral 

Motocykl: ETZ 150
Dołączył: 01 Kwi 2013
Posty: 13
Skąd: Lubuskie
Wysłany: 2013-04-10, 14:19   

Sławuch napisał/a:
zboral napisał/a:
ze wzgledu na to ze mój tłoczek już ma wymiar 9.5mm a będę chciał go przetoczyć na 9 lub 8,5 mm.

Przetoczenie sprawi że chropowatość powierzchni tłoczka będzie mogła być przyczyną Twojej przedwczesnej śmierci :shock:


Dlaczego chropowatość, po toczeniu tłoczek będzie wypolerowany tak jak jest to opisane w instrukcji regeneracji.
 
     
Kudlaty2007
[Usunięty]

Wysłany: 2013-04-10, 14:41   

zboral, Nie musisz idealnie polerować tłoczka. Oczywiście z grubsza lekko można. Dajesz o odpowiedniej średnicy rurkę termokurczliwą, którą podgrzewasz i nie masz problemu. Między tym zabezpieczeniem ,,segerem'' a simering, możesz dać podkładkę. W swojej tak mam i działa bez problemu. Nic nie cieknie.
 
     
hektor 
Tiger Junior


Motocykl: ETZ250 SHLM17 DL1000
Pomógł: 17 razy
Wiek: 31
Dołączył: 25 Sty 2011
Posty: 1572
Skąd: Miechów ok. Krakowa
Wysłany: 2013-04-10, 14:48   

zboral napisał/a:
mój tłoczek już ma wymiar 9.5mm
A coś Ty go... napawał? :shock:
_________________
"Z naszych danych wynika, że zdobyć serce kobiety jest stosunkowo prosto. Zaczynamy od nacięcia wzdłuż linii mostka..."

"Co tu dużo gadać mądrze, kiedy sperma kipi w jądrze" :D

https://picasaweb.google.com/hecktor2
 
 
     
zboral 

Motocykl: ETZ 150
Dołączył: 01 Kwi 2013
Posty: 13
Skąd: Lubuskie
Wysłany: 2013-04-10, 15:38   

Dlaczego napawał, orginalny ma wymiar 10 mm.
 
     
hektor 
Tiger Junior


Motocykl: ETZ250 SHLM17 DL1000
Pomógł: 17 razy
Wiek: 31
Dołączył: 25 Sty 2011
Posty: 1572
Skąd: Miechów ok. Krakowa
Wysłany: 2013-04-10, 15:49   

Sory, porypały mi się dane :wink:
_________________
"Z naszych danych wynika, że zdobyć serce kobiety jest stosunkowo prosto. Zaczynamy od nacięcia wzdłuż linii mostka..."

"Co tu dużo gadać mądrze, kiedy sperma kipi w jądrze" :D

https://picasaweb.google.com/hecktor2
 
 
     
Arturo 
modelarz


Motocykl: MZ ETZ 251
Pomógł: 7 razy
Wiek: 44
Dołączył: 27 Lip 2008
Posty: 231
Skąd: śląsk
Wysłany: 2013-04-10, 21:39   

zboral, próbowałem YEI, SIMBO. Jedynie CORTECO daje rady. Regenerowałem już kilka pomp tylko ten uszczelniacz polecam do pompy hamulcowej MZ, oczywiście podpieraj się manualem Intra. Poszukaj moich postów...
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 7503
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2013-04-11, 02:02   

Ja tam jeżdżę na tym SIMBO już 3 lata (czyli ponad 15tys.km) i ani kropli nie puszcza. Tyle że ja kupiłem nowy tłoczek, bo stary miał już dużo zmarszczek ;)
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
johny89 


Motocykl: SC44
Pomógł: 2 razy
Wiek: 35
Dołączył: 06 Gru 2009
Posty: 176
Skąd: Jarosław
Wysłany: 2017-11-16, 08:59   

Odkopuje temat.
Wczoraj poskladalem pompę na nowym zamienniku. Wymieniłem korpus pompy. Założyłem nowy zestaw regeneracyjny Mza. Tłoczek pompy został stary. Poskladalem na smarze do tloczkow hamulcowych. Zalalem płynem ale klamka nie stawia w ogóle oporu a przy każdym ruchu klamki wychodzi powietrze w zbiorniczku.
Jak myślicie? Zapowietrzona czy coś nie tak z pompą?
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 16