Przesunięty przez: sIaj 2009-10-17, 10:23 |
Pompa hamulcowa - demontaż tłoczka |
Autor |
Wiadomość |
Qbol50
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 3 razy Wiek: 33 Dołączył: 26 Cze 2007 Posty: 137 Skąd: Poznań/Luboń
|
Wysłany: 2008-06-22, 22:54
|
|
|
Bozeeeeee . Klima pisze że wiem o czym pisze . Więc nie czepiaj się bo mam na myśli pompe a nie zacisk. .urwa |
_________________ MZ ETZ 250 84'
KTM LC4 660 SMC 04'
ROMET Ogar 205 86' |
|
|
|
|
mazur1896
etz 150
Motocykl: Mz etz 150
Wiek: 46 Dołączył: 16 Sty 2012 Posty: 34 Skąd: wlkp Śrem
|
Wysłany: 2013-02-15, 08:28 pompa hamulcowa
|
|
|
Witam wszystkich kolegow mam pytanko odnosnie pompy hamulcowej ,przeczytalem wszystkie posty ale nic nie pisze o tym jak założyc simerinng tzn. , ktorą stroną do zbiorniczka jak ktoś może pomóc to dzieki
[ Komentarz dodany przez: sIaj: 2013-02-15, 08:36 ]
Panie mazur1896 nie zakładamy tematów w dziale artykuły jeżeli nie piszemy artykułu, to raz a dwa proszę pisać post w temacie który już istnieje jeżeli istnieje a o pompie jest ich bardzo dużo. Scaliłem. |
Ostatnio zmieniony przez sIaj 2013-02-15, 08:37, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Arturo
modelarz
Motocykl: MZ ETZ 251
Pomógł: 7 razy Wiek: 44 Dołączył: 27 Lip 2008 Posty: 231 Skąd: śląsk
|
Wysłany: 2013-02-15, 10:27 Re: pompa hamulcowa
|
|
|
mazur1896 napisał/a: | Witam wszystkich kolegow mam pytanko odnosnie pompy hamulcowej ,przeczytalem wszystkie posty ale nic nie pisze o tym jak założyc simerinng tzn. , ktorą stroną do zbiorniczka jak ktoś może pomóc to dzieki |
słabo szukałeś
http://forum.mz-klub.pl/v...der=asc&start=0 |
|
|
|
|
mazur1896
etz 150
Motocykl: Mz etz 150
Wiek: 46 Dołączył: 16 Sty 2012 Posty: 34 Skąd: wlkp Śrem
|
Wysłany: 2013-02-15, 12:18
|
|
|
dzięki panowie i sorki za kłopot |
|
|
|
|
zboral
Motocykl: ETZ 150
Dołączył: 01 Kwi 2013 Posty: 13 Skąd: Lubuskie
|
Wysłany: 2013-04-10, 10:46 Budowa tłoczka hamulcowego
|
|
|
Witam, rozebrałem pompe hamulcową w celu regeneracji, i zauwazyłem że na tłoczku nie ma pozycji nr 7 ze zdjecia, czy ktoś mógł by mi napisać co to jest ? u mnie jest tylko pozycja nr 8 i 9.
1 pokrywka pompy
2 trzymadło mieszka hermetycznego
3 mieszek hermetyczny
4 korpus pompy hamulcowej
5 mocowanie do kierownicy
6 sprężyna tłoczka
7 element gumowy tłoczący
8 tłoczek pompy hamulcowej
9 uszczelniacz pompy A10 (zgarniacz, który można zastąpić simeringiem 10x20x7)
10 zabezpieczenie 20 x 1,2
11 klamka hamulca |
|
|
|
|
intr
Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy Wiek: 40 Dołączył: 01 Lut 2006 Posty: 2022 Skąd: Międzychód
|
Wysłany: 2013-04-10, 10:52
|
|
|
Tutaj widać, pompa Ci działała bez tego ? Przecie to prawie niemożliwe
Opis i zdjęcie skopiowałeś ode mnie, więc pytanie czyś nie widział tego co było niżej napisane ? |
_________________ Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr) |
|
|
|
|
zboral
Motocykl: ETZ 150
Dołączył: 01 Kwi 2013 Posty: 13 Skąd: Lubuskie
|
Wysłany: 2013-04-10, 11:32
|
|
|
To co jest zaznaczone 1 jest to pozycja 8, i to mam, ja siępytam o poz 7 której także nie widać na powyższym zdjęciu. |
|
|
|
|
hektor
Tiger Junior
Motocykl: ETZ250 SHLM17 DL1000
Pomógł: 17 razy Wiek: 31 Dołączył: 25 Sty 2011 Posty: 1572 Skąd: Miechów ok. Krakowa
|
Wysłany: 2013-04-10, 11:50
|
|
|
No to właśnie to jest to co, intr zaznaczył na swoim zdjęciu jedynką
[ Dodano: 2013-04-10, 11:52 ]
Aaa... dobra, wiem czego nie łapiesz... To co na rysunku wyżej jest oznaczone 7 to jest uszczelka. "Nie masz" jej, bo jest ona osadzona na tłoczku. Innymi słowy rysunek jest schematem budowy. Tę uszczelkę masz na pewno, tylko ona nie jest przed tłoczkiem (jak na rysunku) tylko jest na nim (zdjęcie intra) |
_________________ "Z naszych danych wynika, że zdobyć serce kobiety jest stosunkowo prosto. Zaczynamy od nacięcia wzdłuż linii mostka..."
"Co tu dużo gadać mądrze, kiedy sperma kipi w jądrze"
https://picasaweb.google.com/hecktor2 |
|
|
|
|
zboral
Motocykl: ETZ 150
Dołączył: 01 Kwi 2013 Posty: 13 Skąd: Lubuskie
|
Wysłany: 2013-04-10, 11:59
|
|
|
Dzieki, juz rozumiem, poz nr 8 jest to metalowe zgrubienie. |
|
|
|
|
intr
Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy Wiek: 40 Dołączył: 01 Lut 2006 Posty: 2022 Skąd: Międzychód
|
Wysłany: 2013-04-10, 12:11
|
|
|
poz 8 to jest tłoczek, czyli całe to metalowe. Patrz opis, a nie to, gdzie wskazuje strzałka... Ona może wskazywać gdziekolwiek na tym elemencie. Poz 7 masz napisane, element gumowy tłoczący, czyli to co jest założone na to metalowe... |
_________________ Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr) |
|
|
|
|
zboral
Motocykl: ETZ 150
Dołączył: 01 Kwi 2013 Posty: 13 Skąd: Lubuskie
|
Wysłany: 2013-04-10, 12:29
|
|
|
Mam jeszcze pytanie odnosnie simmeringu, jakiego producenta polecacie aby był odporny na płyny hamulcowe, ja chce zastosować 8x20x7 ze wzgledu na to ze mój tłoczek już ma wymiar 9.5mm a będę chciał go przetoczyć na 9 lub 8,5 mm. prosze o link z takimi simmeringami, ewentualnie w jakich użądzeniach takie simmeringi są używane. |
|
|
|
|
Sławuch
Sołtys
Motocykl: ETZ 250 '82
Pomógł: 6 razy Wiek: 41 Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 488 Skąd: Ostrołęka
|
Wysłany: 2013-04-10, 13:47
|
|
|
zboral napisał/a: | ze wzgledu na to ze mój tłoczek już ma wymiar 9.5mm a będę chciał go przetoczyć na 9 lub 8,5 mm. |
Przetoczenie sprawi że chropowatość powierzchni tłoczka będzie mogła być przyczyną Twojej przedwczesnej śmierci |
_________________ Zgrywam ekspert IFA dżentelmena
MZ przed klubem BELLA kask i tak jest wena
Teraz na serio mam ci coś do podwiezienia
W moim koszu i na Trophy siedzeniach |
|
|
|
|
zboral
Motocykl: ETZ 150
Dołączył: 01 Kwi 2013 Posty: 13 Skąd: Lubuskie
|
Wysłany: 2013-04-10, 14:19
|
|
|
Sławuch napisał/a: | zboral napisał/a: | ze wzgledu na to ze mój tłoczek już ma wymiar 9.5mm a będę chciał go przetoczyć na 9 lub 8,5 mm. |
Przetoczenie sprawi że chropowatość powierzchni tłoczka będzie mogła być przyczyną Twojej przedwczesnej śmierci |
Dlaczego chropowatość, po toczeniu tłoczek będzie wypolerowany tak jak jest to opisane w instrukcji regeneracji. |
|
|
|
|
Kudlaty2007 [Usunięty]
|
Wysłany: 2013-04-10, 14:41
|
|
|
zboral, Nie musisz idealnie polerować tłoczka. Oczywiście z grubsza lekko można. Dajesz o odpowiedniej średnicy rurkę termokurczliwą, którą podgrzewasz i nie masz problemu. Między tym zabezpieczeniem ,,segerem'' a simering, możesz dać podkładkę. W swojej tak mam i działa bez problemu. Nic nie cieknie. |
|
|
|
|
hektor
Tiger Junior
Motocykl: ETZ250 SHLM17 DL1000
Pomógł: 17 razy Wiek: 31 Dołączył: 25 Sty 2011 Posty: 1572 Skąd: Miechów ok. Krakowa
|
Wysłany: 2013-04-10, 14:48
|
|
|
zboral napisał/a: | mój tłoczek już ma wymiar 9.5mm | A coś Ty go... napawał? |
_________________ "Z naszych danych wynika, że zdobyć serce kobiety jest stosunkowo prosto. Zaczynamy od nacięcia wzdłuż linii mostka..."
"Co tu dużo gadać mądrze, kiedy sperma kipi w jądrze"
https://picasaweb.google.com/hecktor2 |
|
|
|
|
zboral
Motocykl: ETZ 150
Dołączył: 01 Kwi 2013 Posty: 13 Skąd: Lubuskie
|
Wysłany: 2013-04-10, 15:38
|
|
|
Dlaczego napawał, orginalny ma wymiar 10 mm. |
|
|
|
|
hektor
Tiger Junior
Motocykl: ETZ250 SHLM17 DL1000
Pomógł: 17 razy Wiek: 31 Dołączył: 25 Sty 2011 Posty: 1572 Skąd: Miechów ok. Krakowa
|
Wysłany: 2013-04-10, 15:49
|
|
|
Sory, porypały mi się dane |
_________________ "Z naszych danych wynika, że zdobyć serce kobiety jest stosunkowo prosto. Zaczynamy od nacięcia wzdłuż linii mostka..."
"Co tu dużo gadać mądrze, kiedy sperma kipi w jądrze"
https://picasaweb.google.com/hecktor2 |
|
|
|
|
Arturo
modelarz
Motocykl: MZ ETZ 251
Pomógł: 7 razy Wiek: 44 Dołączył: 27 Lip 2008 Posty: 231 Skąd: śląsk
|
Wysłany: 2013-04-10, 21:39
|
|
|
zboral, próbowałem YEI, SIMBO. Jedynie CORTECO daje rady. Regenerowałem już kilka pomp tylko ten uszczelniacz polecam do pompy hamulcowej MZ, oczywiście podpieraj się manualem Intra. Poszukaj moich postów... |
|
|
|
|
kosior30
Klubowicz Łysy JWP
Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2009 Posty: 7503 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 2013-04-11, 02:02
|
|
|
Ja tam jeżdżę na tym SIMBO już 3 lata (czyli ponad 15tys.km) i ani kropli nie puszcza. Tyle że ja kupiłem nowy tłoczek, bo stary miał już dużo zmarszczek |
_________________ Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem" |
|
|
|
|
johny89
Motocykl: SC44
Pomógł: 2 razy Wiek: 35 Dołączył: 06 Gru 2009 Posty: 176 Skąd: Jarosław
|
Wysłany: 2017-11-16, 08:59
|
|
|
Odkopuje temat.
Wczoraj poskladalem pompę na nowym zamienniku. Wymieniłem korpus pompy. Założyłem nowy zestaw regeneracyjny Mza. Tłoczek pompy został stary. Poskladalem na smarze do tloczkow hamulcowych. Zalalem płynem ale klamka nie stawia w ogóle oporu a przy każdym ruchu klamki wychodzi powietrze w zbiorniczku.
Jak myślicie? Zapowietrzona czy coś nie tak z pompą? |
|
|
|
|
|