» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sIaj
2009-10-17, 10:23
Pompa hamulcowa - demontaż tłoczka
Autor Wiadomość
intr 


Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 2022
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2017-11-17, 12:00   

Którędy nalałeś płynu.
_________________
Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr)
 
     
johny89 


Motocykl: SC44
Pomógł: 2 razy
Wiek: 35
Dołączył: 06 Gru 2009
Posty: 176
Skąd: Jarosław
Wysłany: 2017-11-17, 13:17   

Przez zbiorniczek.
Spróbuję przez odpowietrzynik w zacisku jeszcze.
 
     
romanETZ 


Motocykl: ETZ150e,250, TS250/1
Pomógł: 10 razy
Wiek: 57
Dołączył: 24 Cze 2016
Posty: 409
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-11-17, 15:34   

Wężyk 1m do odpowietrznika, lejek do wężyka (powyżej zbiorniczka) po wlaniu płynu do lejka lekko naciskasz hamulec, aż przestaną iść bąbelki powietrza, zbiorniczek w pompie się napełni. Czasami jest zapowietrzony zacisk. Są tematy o odpowietrzaniu na Forum.
_________________
Marzenia się spełniają, dzięki Forum - MZety jeżdżą i "wyglądają" (coraz lepiej).
 
     
johny89 


Motocykl: SC44
Pomógł: 2 razy
Wiek: 35
Dołączył: 06 Gru 2009
Posty: 176
Skąd: Jarosław
Wysłany: 2017-11-17, 19:26   

Próbowałem ze strzykawka i za pierwszym poszło powietrze z pompy. Różnica jest taka ze teraz poruszają się teraz tloczki w zacisku przy wciskanie klamki ale dalej idą bomble z pompy i klamka jest miękka. Będę próbował dalej. Spróbuję z lejkiem.
Tak to wygląda https://youtu.be/ISjqWShVY9c
 
     
czochu 
typowy wariat


Motocykl: Gsxr1000 k9,etz251
Pomógł: 23 razy
Wiek: 31
Dołączył: 20 Lip 2009
Posty: 2155
Skąd: Grochowa-Piaseczno
Wysłany: 2017-11-17, 19:52   

Może masz za grubą klamkę w miejscu styku z tłuczkiem. Częsty przypadek we współczesnych klamkach. Jeśli tak to za chiny nie odpowietrzysz bo tloczek się nie cofa do konca
_________________
-Jeszcze raz byś mnie pierdolnął młotem w łep >
a bym puścił świnie ! :3
komar>wsk175>mz 250,251>sv650Nx2,1000x3>gsxr1000k6,k8 ,k9> wigry + gsxr 1000 l4> gsxr 1000L9 + mz etz 301
 
     
romanETZ 


Motocykl: ETZ150e,250, TS250/1
Pomógł: 10 razy
Wiek: 57
Dołączył: 24 Cze 2016
Posty: 409
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-11-17, 20:05   

Cierpliwości - idą bąbelki powietrza - jak przestaną będzie dobrze, opukaj delikatnie zacisk i przewód hamulcowy , równocześnie naciskając klamkę. Czasem wystarczy zostawić napełniony układ na kilka godzin i sam się odpowietrzy - trzy ruchy klamką i wszystko ok.
_________________
Marzenia się spełniają, dzięki Forum - MZety jeżdżą i "wyglądają" (coraz lepiej).
 
     
johny89 


Motocykl: SC44
Pomógł: 2 razy
Wiek: 35
Dołączył: 06 Gru 2009
Posty: 176
Skąd: Jarosław
Wysłany: 2017-11-17, 20:54   

czochu, wezmę to pod uwagę.
romanETZ, już przez dłuższy czas pompowalem klamka i nic.
Będę próbował dalej.
 
     
lipton 
Kocham Cię życie.

Motocykl: etz 251,saxon, gsxr.
Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 05 Maj 2011
Posty: 822
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2017-11-17, 21:27   

Czochu dobrze piszę przypatrz się klamce na styku z tloczkiem.
_________________
WPI
 
     
johny89 


Motocykl: SC44
Pomógł: 2 razy
Wiek: 35
Dołączył: 06 Gru 2009
Posty: 176
Skąd: Jarosław
Wysłany: 2017-11-19, 10:36   

Ściągnąłem wczoraj klamkę i zauważyłem ze w około tłoczka sączy się płyn a założony był nowy zestaw naprawczy. Czy jest możliwe że tamtędy zaciągała powietrze?
Rozebrałem ją i wywaliłem tą gumę i założyłem uszczelniacz. Dodatkowo jeszcze raz wypolerowałem tłoczek w tym miejscu. Teraz po zalaniu i wciskaniu już nie idą tak bomble jak wcześniej ale klamka jest gumowata. Spróbują ją jeszcze kilka razy odpowietrzyć a jak to nic nie da to szukam innej pompy. Pytanie tylko jakiej. Zamiennik czy od japońca?
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5274
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2017-11-19, 12:56   

Nie histeryzuj. Kuźwa jak to wkurza jak ktoś nie potrafi sobie poradzić z najprostszą pompą hamulcową jaką znam w motocyklach, czyli pompę w ETZ. Koledzy już Ci doradził, żebyś przypiłował lekko klamkę w miejscu styku z tłoczkiem. Klamki są w tym miejscu źle wykonane i trzeba je piłować. Błędem jest zakładanie dużego uszczelniacza z zestawu naprawczego pompy. Od razu zakłada się uszczelniacz 10x20x7 i po problemie. Z ciekawostek dodam, że pompa którą mam w mojej ETZ 250 mam pompę którą zregenerowałem w 2007 roku i była to pompa z mojej drugiej MZ którą miałem w życiu. Przed sprzedażą tej MZ Zdjąłem pompę i zamontowałem inną, również po regeneracji, tą pierwszą pompę założyłem następnie do pierwszej 251 którą miałem. sprzedając 251 zdjąłem tę pompę i znów założyłem inną. Teraz ta pompa jest w mojej 250 już prawie 4 rok i jest wciąż w pełni sprawna, nie puściła kropli płynu i nic z nią nie robiłem. Jakieś pytania?
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
czochu 
typowy wariat


Motocykl: Gsxr1000 k9,etz251
Pomógł: 23 razy
Wiek: 31
Dołączył: 20 Lip 2009
Posty: 2155
Skąd: Grochowa-Piaseczno
Wysłany: 2017-11-19, 16:11   

Masz pożyczyć że 2 złote ksieciuniu? :lol:
_________________
-Jeszcze raz byś mnie pierdolnął młotem w łep >
a bym puścił świnie ! :3
komar>wsk175>mz 250,251>sv650Nx2,1000x3>gsxr1000k6,k8 ,k9> wigry + gsxr 1000 l4> gsxr 1000L9 + mz etz 301
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5274
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2017-11-19, 16:20   

Złote uszczelniacze, złote pompy czy 2 złote polskie? :D
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
Adax 
DODAJ GAZU NA WIRAZU


Motocykl: etz 250 1988r.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 09 Maj 2010
Posty: 1249
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2017-11-19, 16:32   

ETZ_PRORIDER napisał/a:
Z ciekawostek dodam, że pompa którą mam w mojej ETZ 250 mam pompę którą zregenerowałem w 2007 roku i była to pompa z mojej drugiej MZ którą miałem w życiu. Przed sprzedażą tej MZ Zdjąłem pompę i zamontowałem inną, również po regeneracji, tą pierwszą pompę założyłem następnie do pierwszej 251 którą miałem. sprzedając 251 zdjąłem tę pompę i znów założyłem inną. Teraz ta pompa jest w mojej 250 już prawie 4 rok i jest wciąż w pełni sprawna, nie puściła kropli płynu i nic z nią nie robiłem. Jakieś pytania?


Łooo panie..... bez browara nie ogarnę!!! :shock: :piwo: :piwo:
_________________
Najlepsza na świecie jest jazda na ETZ-cie!
=================================================
MZ ES 250/1-1966r / MZ ES 125 / MZ ETZ 250-1988r(obecnie w wersji 300, boost port, 5 canal by INTR) MZ ETZ 250 Gespann "ZŁOMEK" -1986r / MuZ Skorpion TRAVELLER - 1996r / MZ 1000S - 2004r
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5274
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2017-11-19, 19:44   

Krótko pisząc. Pompa którą mam teraz w 250-tce była przed tym w 2 innych moich Etkach i nadal pracuje bez zarzutu na tym samym uszczelnieniu :piwo:
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
johny89 


Motocykl: SC44
Pomógł: 2 razy
Wiek: 35
Dołączył: 06 Gru 2009
Posty: 176
Skąd: Jarosław
Wysłany: 2017-11-20, 21:35   

ETZ_PRORIDER, tylko nie wiem czy doczytałes ale ja mam korpus z zamiennika i nie wiem jaki to ma wpływ na działa i spasowwnie pompy ale napewno jakieś ma. W mojej pierwszej mz nic nie mumiałem z pompą robić. Nigdy też nie miałem problemu ze odpowietrzyc hamulce a tu jakby coś nie działalo tak jak ma działać.
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5274
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2017-11-20, 22:22   

Wiele osób ma tu zamienniki i nie narzeka :)
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
lipton 
Kocham Cię życie.

Motocykl: etz 251,saxon, gsxr.
Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 05 Maj 2011
Posty: 822
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2017-11-20, 22:35   

Ja mam sharka pompę i bez problemu odpowietrzylem.
Może gdzieś uszczelnienie się podwinelo.
_________________
WPI
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5274
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2017-11-20, 23:28   

Ciekaw jestem w jakim kierunku założyłeś pierścień uszczelniający Tłoczek pompy. Jeśli założyłeś na odwrót, to klamka będzie miękka i nie będzie hamować.
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
johny89 


Motocykl: SC44
Pomógł: 2 razy
Wiek: 35
Dołączył: 06 Gru 2009
Posty: 176
Skąd: Jarosław
Wysłany: 2017-11-21, 21:40   

W dobrą stronę. Tak jak było i tu na którejś stronie jest dokładnie pokazane jak ma być i wystarczy pomyśleć to też można dojść jak ma być założone żeby działało. "Pod włos"
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5274
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2017-11-22, 16:54   

Więc nie ma cudów. Musi działać. Jest jeszcze jedna opcja którą kiedyś rozkminiałem. Dałem dorobić przewód hamulcowy w firmie hydroprzewód u mnie na miejscu. Chciałem na oczka, ok nie ma problemu. Zadowolony wróciłem do garażu, zamontowałem przewód choć był obwodowo grubszy niż oryginał. Przelałem chyba 400ml płynu i dalej nie mogłem odpowietrzyć. Wiecznie miękka klamka a wiesz co się Działo? Odpowietrzony był bardzo dobrze ale podczas wyciskania klamki przewód pęczniał i tyle z tego było, 30 zł psu w d...
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,14 sekundy. Zapytań do SQL: 14