» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: motomaciey
2014-01-21, 19:48
Różnica pomiędzy silnikami ETZ 150 a ETZ 125
Autor Wiadomość
jacobs32 

Motocykl: brak
Dołączył: 16 Mar 2007
Posty: 2
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 2011-04-08, 12:10   Różnica pomiędzy silnikami ETZ 150 a ETZ 125

witam
mam pytanie do szanownych forumowiczów między ETZ 125 a ETZ 150 różnica jest tylko w średnicy tłoka czy w zwiazku z tym w ETZ 125 mógłbym wymienić cylinder wraz z tłokiem i będę miał "150-siątkę" czy w ogóle taka wymiana jest możliwa ( chodzi o szpilki, osadzenie cylindra na silniku).
Dziękuje za odpowiedzi
Ostatnio zmieniony przez sIaj 2011-04-10, 20:40, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5266
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2011-04-08, 12:32   

125 a 150 róznia sie tylko średnicą cylindra (150-tka ma tuleje 4mm szersza) a z wyglądu to jest to samo ale niektore 125-tki maly liczniki do 80 km/h i to są jedyne różnice :)





pomoglem? kliknij pomógł!
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
jacobs32 

Motocykl: brak
Dołączył: 16 Mar 2007
Posty: 2
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 2011-04-08, 12:59   

Przecież napisałem że wiem jaka jest różnica.
Pytanie jest czy do 125 założę cylinder z tłokiem od 150
 
     
Wujek. 


Motocykl: MZ ETZ 150 '90
Wiek: 28
Dołączył: 08 Mar 2011
Posty: 48
Skąd: Świdnik.
Wysłany: 2011-04-08, 13:55   

Tak, założysz. 150 to taka rozwiercona 125.

@down.
Jak kto lubi ;)
_________________
https://picasaweb.google.com/115896547055098717831
2012:
https://www.facebook.com/...=1&l=6160a06426
Ostatnio zmieniony przez Wujek. 2011-04-08, 19:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy
Wiek: 37
Dołączył: 24 Maj 2009
Posty: 7479
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2011-04-08, 14:19   

Raczej odwrotnie - 125 to taka skurczona 150 ;)
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
Chinczyk 
Nowicjusz

Motocykl: MZ ETZ 150e '90r
Pomógł: 31 razy
Wiek: 28
Dołączył: 10 Maj 2010
Posty: 513
Skąd: Okolice Brzozowa
Wysłany: 2011-04-08, 20:08   

I to działa w obie strony tzn. do 150 można dać cylinder ze 125 i jeździć MZ-tą mając A1... :roll:

[ Dodano: 2011-04-08, 21:09 ]
Oczywiście jeszcze pozostaje kwestia papierów że została pojemność zmniejszona.
_________________
Pomogłem? Kliknij "pomógł"!
 
 
     
winiar91 
Crazy Driver

Motocykl: MZ ETZ 150, WSK 125.
Pomógł: 8 razy
Wiek: 33
Dołączył: 05 Maj 2010
Posty: 193
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 2011-04-08, 20:16   

Chinczyk, Jak sobie wyobrażasz wsadzenie mniejszego tłoka do 150-ki??
 
     
sIaj 


Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 94 razy
Wiek: 37
Dołączył: 14 Paź 2004
Posty: 2016
Skąd: okolice Zakopanego
Wysłany: 2011-04-08, 20:20   

No dobrze ale otwór w karterach nie będzie się zgadzał średnicą więc nie założysz cylindra bez rozwiercania.
_________________
Wykonuję różną elektronikę pojazdową.Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd. Masz pytania? Pisz!

SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097 Gość zapraszam odwiedź mój kanał http://www.youtube.com/user/sofchjanek
 
 
     
herrq666 
Grupa podlasie


Motocykl: MZ x4
Pomógł: 91 razy
Wiek: 41
Dołączył: 23 Mar 2010
Posty: 1122
Skąd: Dudki
Wysłany: 2011-04-08, 20:27   

pasuje bez rozwiercania, 125 ma tylko wewnątrz grubszą tuleję.
_________________
Roses are gay, violets are gayer.
Fuck this poem, and listen to SLAYER.
 
 
     
intr 


Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 2022
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2011-04-08, 20:50   

W serii w 125 inne są również gaźniki. Przelot 22, dysza główna 100 dla bvf. Gdy zaczęto montować bingi przelot pozostawiono ten sam (24), ale gaźniki miały inne bebechy.
_________________
Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr)
 
     
Chinczyk 
Nowicjusz

Motocykl: MZ ETZ 150e '90r
Pomógł: 31 razy
Wiek: 28
Dołączył: 10 Maj 2010
Posty: 513
Skąd: Okolice Brzozowa
Wysłany: 2011-04-08, 20:52   

winiar91 napisał/a:
Chinczyk, Jak sobie wyobrażasz wsadzenie mniejszego tłoka do 150-ki??


Mi chodziło o wymianę cylindra+tłoka. Nie doczytałem dobrze tematu. :oops:

Ale będzie cylinder do karterów pasował czy nie? Bo widzę odmienne zdania...
I widzę że jeszcze gaźnik trzeba zmieniać. :ysz:
_________________
Pomogłem? Kliknij "pomógł"!
 
 
     
herrq666 
Grupa podlasie


Motocykl: MZ x4
Pomógł: 91 razy
Wiek: 41
Dołączył: 23 Mar 2010
Posty: 1122
Skąd: Dudki
Wysłany: 2011-04-08, 20:56   

A co myślisz, że dla 125 robili inne kartery? to by było bez sensu. Dół silnika jest taki sam jak w 150tce.
_________________
Roses are gay, violets are gayer.
Fuck this poem, and listen to SLAYER.
 
 
     
Chinczyk 
Nowicjusz

Motocykl: MZ ETZ 150e '90r
Pomógł: 31 razy
Wiek: 28
Dołączył: 10 Maj 2010
Posty: 513
Skąd: Okolice Brzozowa
Wysłany: 2011-04-08, 20:59   

Fakt...ja tam nie wiem bo nie miałem. :torba":
_________________
Pomogłem? Kliknij "pomógł"!
 
 
     
motomaciey 
Jestem hardcorem


Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Pomógł: 126 razy
Wiek: 38
Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 4224
Skąd: Grudziądz, Warszawa
Wysłany: 2011-04-09, 13:12   

A co z głowicą, nie będzie inna ?
_________________
Jaskół Bike na PJ
 
     
herrq666 
Grupa podlasie


Motocykl: MZ x4
Pomógł: 91 razy
Wiek: 41
Dołączył: 23 Mar 2010
Posty: 1122
Skąd: Dudki
Wysłany: 2011-04-09, 14:05   

głowicę trzeba zmieniać razem z cylindrem niestety.
_________________
Roses are gay, violets are gayer.
Fuck this poem, and listen to SLAYER.
 
 
     
MZ5V28 


Motocykl: ETZ 125 i ETZ 250
Wiek: 30
Dołączył: 16 Lis 2009
Posty: 90
Skąd: Maleniska/Jarosław
Wysłany: 2011-04-14, 23:42   

bez problemu możesz założyć cylinder od 150 bez zmiany głowicy i rozwiercania karterów,wiem bo posiadam takową MZ 125
_________________
ETZ 250:
http://www.polskajazda.pl.../ETZ-250/101960
ETZ 125:
http://www.polskajazda.pl...Z/ETZ-125/72817
 
 
     
dario81 

Motocykl: MZ ETZ 125
Dołączył: 26 Paź 2014
Posty: 46
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2015-05-31, 13:07   Gażnik 24n2 od ETZ 150 w ETZ 125

Witam
Posiadam motocykl ETZ 125 , średnica tłoka fi52 , mam założony do niej gaznik 24N2 od ETz 150. Motocykl odpala super ,zapłon ustawiony ,silnik po kapitalnym remoncie jeszcze na dotarciu, ale nie moge ustawić wolnych obrotów biegu jałowego rzędu 1200-1300 obr bo motocykl mi gasnie i zalewa świece. Kombinowałem już z iglicą, spawdzałem ksiażkowo ustawienie pływaka, iglica jest na najmniejszej dawce paliwa, gaznik nie idzie wyregulować książkowo- praktycznie nie reaguje na kręcenie śrubkami od powietrza i składu mieszanki, śruba składu mieszanki nawet jak jest wkręcona do końca silnik pracuje. Czy wogóle gażnik taki ma prawo pracować w silniku ETZ 125 bo jak wiecie ETZ 150 ma wiekszy tłok o 4mm od ETZ 125 a co za tym idzie nieco większe zapotrzebowanie na paliwoi w moim przypadku poprostu wiecznie będzie zalewać świece. Co o tym sądzicie jako doświadczeni posiadacze MZ-tek??
Proszę o pomoc i porady czy nie lepiej kupić nowy gażnik 22N2 typowy do ETZ 125.

Wymiary obu gazników z katalogu dla porównania:
22N2 - średnica przupustnicy 22mm, dysza główna 105, dysza iglicowa 72, iglica obciążenia cześciowego C8, dysza rozruchowa 75, dysza biegu jałowego 40

24N2- średnica przupustnicy 24mm, dysza główna 115, dysza iglicowa 67, iglica obciążenia cześciowego C9, dysza rozruchowa 75, dysza biegu jałowego 40
 
     
Seba_830 


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 59 razy
Wiek: 25
Dołączył: 30 Lis 2011
Posty: 1604
Skąd: Stanisławów
Wysłany: 2015-05-31, 14:00   

Kup sobie binga dedykowanego do Etz 150 i będzie działać
 
 
     
Allu 
only 250


Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Paź 2005
Posty: 2833
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2015-05-31, 20:08   

Pozamieniaj dysze na te z 125 i próbuj.
_________________
*1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
 
 
     
dario81 

Motocykl: MZ ETZ 125
Dołączył: 26 Paź 2014
Posty: 46
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2015-05-31, 20:45   

Allu napisał/a:
Pozamieniaj dysze na te z 125 i próbuj.

Hmm też tak myślałem ale przepustnica od gaznika ETZ 150 jest wieksza o 2mm w stosunku do tego z ETZ 125 i nie wiem jak to będzie współgrać, może ktoś już kiedyś miał taki problem i podzieli się wiedzą, proszę o pomoc.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,09 sekundy. Zapytań do SQL: 16