» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: motomaciey
2014-01-21, 19:48
Różnica pomiędzy silnikami ETZ 150 a ETZ 125
Autor Wiadomość
Marcin W. 


Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 61 razy
Wiek: 44
Dołączył: 26 Cze 2006
Posty: 1038
Skąd: Katowice
Wysłany: 2015-05-31, 21:38   

Seba_830, Bing dedykowany dla MZ ETZ125 jest inny ma inne oznaczenia przez dysze które są tam mniejsze zapewne a jego oznaczenia to Bing 53/24/202 to MZ ETZ 150 końcówka oznaczenia zamiast 202 jest 201 :piwo:

_________________
Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433
 
 
     
Seba_830 


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 59 razy
Wiek: 25
Dołączył: 30 Lis 2011
Posty: 1604
Skąd: Stanisławów
Wysłany: 2015-05-31, 22:10   

Nie wiedziałem tego Marcin W., . :piwo:
 
 
     
Marcin W. 


Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 61 razy
Wiek: 44
Dołączył: 26 Cze 2006
Posty: 1038
Skąd: Katowice
Wysłany: 2015-06-02, 15:14   

Niektórzy sprzedawcy do dziś tego nie wiedzą i sprzedają jako do MZ ETZ 150 :klnie: :sciana:
_________________
Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433
 
 
     
dario81 

Motocykl: MZ ETZ 125
Dołączył: 26 Paź 2014
Posty: 46
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2015-06-03, 22:41   wymiary króćca ssącego ETZ 125 i ETZ 150

Witam.
Tak jak w temacie proszę znawców tematu o przedstawienie wymiarów obu króćców lub napisaniu czy mają one identyczne wymiary czy też nie. Zamierzam założyć gażnik do ETZ 125 22N2 ale posiadam założony krócieć ssący od ETZ 150 i moje pytanie czy będzie to pasowało.

Bardzo proszę o pomoc.
 
     
motomaciey 
Jestem hardcorem


Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Pomógł: 126 razy
Wiek: 38
Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 4224
Skąd: Grudziądz, Warszawa
Wysłany: 2015-06-07, 08:18   

ETZ 125 śr. wew, króćca = 22mm
ETZ 150 śr. wew. króćca = 24mm
_________________
Jaskół Bike na PJ
 
     
lamariusz 

Motocykl: MZ ETZ 150 z 1987 r.
Wiek: 48
Dołączył: 03 Gru 2017
Posty: 88
Skąd: Gorzów Wlkp.
Wysłany: 2018-03-18, 21:27   

Witam. Przeszukałem na forum wszystko ale odpowiedzi nie wyszukałem. Mianowicie, czy po zmianie cylindra ze 150 na pojemność 125 cm3, to w oryginalnym gaźniku 24N2 ( ze 150 cm3), wystarczy , że zmienię dyszę główną na 100, i będzie chodził ok, czy jednak muszę mieć do prawidłowej pracy silnika ze zmniejszoną pojemnością gaźnik 22N2? Poradźcie.
 
     
dario81 

Motocykl: MZ ETZ 125
Dołączył: 26 Paź 2014
Posty: 46
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2018-03-20, 17:44   

Spróbuj najpierw z tą dyszą - wariant najtańszy i pokombinuj z ustawieniem iglicy (zmiejszyć dawkę paliwa), ja posiadam gażnik oryginał DDR BVF stan nowy 22N2-1 i chodzi u mnie dobrze.
 
     
lamariusz 

Motocykl: MZ ETZ 150 z 1987 r.
Wiek: 48
Dołączył: 03 Gru 2017
Posty: 88
Skąd: Gorzów Wlkp.
Wysłany: 2018-03-20, 19:26   

Witam Zaprzyjaźnione miasto :piwo: Zieloną Górę. Właśnie chce spróbować ze zmniejszoną dyszą główną. Szukałem, pytałem się o gaźnik 22N2, mogę powiedzieć, że bardzo niedostępny. Zestaw dysz do gaźnika 22N2 też niedostępny. Jakoś sobie poradzę. Pozdrawiam.
 
     
motomaciey 
Jestem hardcorem


Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Pomógł: 126 razy
Wiek: 38
Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 4224
Skąd: Grudziądz, Warszawa
Wysłany: 2018-03-24, 19:52   

Jaki posiadasz króciec?
_________________
Jaskół Bike na PJ
 
     
dario81 

Motocykl: MZ ETZ 125
Dołączył: 26 Paź 2014
Posty: 46
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2018-03-25, 12:25   

lamariusz napisał/a:
Witam Zaprzyjaźnione miasto :piwo: Zieloną Górę. Właśnie chce spróbować ze zmniejszoną dyszą główną. Szukałem, pytałem się o gaźnik 22N2, mogę powiedzieć, że bardzo niedostępny. Zestaw dysz do gaźnika 22N2 też niedostępny. Jakoś sobie poradzę. Pozdrawiam.

Szkoda że nie ZG...Popytaj w sklepie internetowym STAZET - pytaj tylko o oryginalny ddr 22n2 bvf z magazynów NRD może jeszcze zostało trochę - ja dałem za niego 400zł ale warto!! Ten absolutnie nie polecam - to chiński badziew http://www.stazet.inkontr...html?ref=g13:s2
Pozdrawiam
 
     
GRU ETZ 125 


Motocykl: Ciągle za mało
Pomógł: 6 razy
Wiek: 51
Dołączył: 08 Kwi 2016
Posty: 124
Skąd: Londyn/Wroclaw
Wysłany: 2018-03-25, 20:07   

Witam.

Mam 2 oryginalne fabryczne ETZ125, jedną przerobiłem na 150. Cylinder pasuje bez problemu bez przeróbek, ale z gaźnikiem miałem przeprawę...
Rzeczywiście dysze są inne niż w125. Próbowałem zmieniac i szukałem porady na forum, niestety bez odzewu. Skończyło się na nowym Bingu 53 dedykowanym do 150.
Wydatek spory ale warto. Moto śmiga aż miło.

Pozdrawiam.
 
     
lamariusz 

Motocykl: MZ ETZ 150 z 1987 r.
Wiek: 48
Dołączył: 03 Gru 2017
Posty: 88
Skąd: Gorzów Wlkp.
Wysłany: 2018-04-04, 22:08   

Kupiłem do silnika etz 125, gaźnik o symbolu 22N2, znaczy idzie do mnie pocztą. Sprzedający wysyłając powiedział, że w wysyłanym gaźniku nie ma nakrętki przepustnicy, ale jak zapewniał pasuje ona od gaźnika 24N2.
Pytanie czy nakrętka przepustnicy z gaźnika 24N2 pasuje do gaźnika o symbolu 22N2 , skoro same przepustnice różnią się średnicą?
 
     
motomaciey 
Jestem hardcorem


Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Pomógł: 126 razy
Wiek: 38
Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 4224
Skąd: Grudziądz, Warszawa
Wysłany: 2018-04-05, 05:11   

Teraz to już chyba po takach, nie? Biorąc to na zdrowy rozum raczej nie opłaca się robić dwóch różnych odlewów prawie identycznych części tylko odpowiednio je później obrobić dla danej pojemności. Tak jest w przypadku polskich gaźników PEGAZ GM 24, 26 i 28. Po za tym co ta informacja teraz zmieni? Przekonasz się jak otworzysz paczkę :wink:
_________________
Jaskół Bike na PJ
 
     
lamariusz 

Motocykl: MZ ETZ 150 z 1987 r.
Wiek: 48
Dołączył: 03 Gru 2017
Posty: 88
Skąd: Gorzów Wlkp.
Wysłany: 2018-04-05, 08:56   

Zgadza się już po ptakach. Ale jakby ktoś wiedział czy jest jakaś różnica w średnicy tych nakrętek przepustnicy, to bym wiedział czy szukać po necie właściwej do 22N2, czy nie bo będzie pasowała od 24N2 a taką mam.
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5266
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2018-04-05, 15:05   

Na moje chyba będzie to samo. Będzie się różniło tylko średnicą przepustnicy i gardzielą. Ale zobaczymy.
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
lamariusz 

Motocykl: MZ ETZ 150 z 1987 r.
Wiek: 48
Dołączył: 03 Gru 2017
Posty: 88
Skąd: Gorzów Wlkp.
Wysłany: 2018-04-06, 20:44   

Nakrętka pasuje. Zatem gaźniki 22N2 i 24N2, nakrętki przepustnicy mają takie same. Info dla innych. Pozdr.
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5266
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2018-04-06, 22:24   

A przepustnica? Pasuje z 24 do 22?
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
lamariusz 

Motocykl: MZ ETZ 150 z 1987 r.
Wiek: 48
Dołączył: 03 Gru 2017
Posty: 88
Skąd: Gorzów Wlkp.
Wysłany: 2018-04-07, 08:14   

Gaźnik kupiłem kompletny łącznie z przepustnicą prócz nakrętki. Ma on fabrycznie naniesione oznaczenia 22N2-2. Ale spróbuję włożyć przepustnice od 24N2 i ci odpowiem ale z tego co wszystkim wiadomo nie powinna pasować.
 
     
lamariusz 

Motocykl: MZ ETZ 150 z 1987 r.
Wiek: 48
Dołączył: 03 Gru 2017
Posty: 88
Skąd: Gorzów Wlkp.
Wysłany: 2018-04-07, 08:43   

Sworzeń tłoka mam od etz 150 i do tłoka etz 125 jest ciut za długi. Co radzicie. Ten spiłować pilnikiem i w ten sposób skrócić. Czy lepiej kupic nowy prywaciarski do 125?
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5266
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2018-04-07, 08:46   

Kup lepiej nowy. Piłowany nie będzie równy i może narobić sporo szkód w cylindrze.
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 14