Przesunięty przez: sIaj 2009-10-17, 10:31 |
Przednie zawieszenie - stuki / wymiana oleju - MZ ETZ 251 |
Autor |
Wiadomość |
Skoczu
Motocykl: MZ 251
Wiek: 36 Dołączył: 18 Paź 2005 Posty: 19 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 2006-02-20, 08:16 Przednie zawieszenie - stuki / wymiana oleju - MZ ETZ 251
|
|
|
Witam...mam takie pytanko..w kazdej MZ wiem ze przod jest mięciutki i ze potrafi dobijac...tylko ze umnie to jest tragiczne ja jesli wsiade tylko na motocykl nacisne na przodek delikatnie zawieszenie sie ugina i nagle slychac STUK...i tak za kazdym razem..a juz nie wpsomne o jezdzie na wybojach z delikatna predkoscia...Czy to wina zbyt malej ilosci oleju w lagach??Aha i wybaczcie moja niewiedze czy olej dolewa sie od gory gdzie sa te sruby wielkie na gorze??z gory wielkie thx za info |
_________________ Skoczu:) |
Ostatnio zmieniony przez William 2006-09-01, 15:20, w całości zmieniany 3 razy |
|
|
|
|
MaSSa
Motocykl: kiedyś etz150
Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 23 Cze 2005 Posty: 70 Skąd: Polska
|
Wysłany: 2006-02-20, 09:35
|
|
|
taak sam sobie odpowiedziałeś na pytania. A odnoścnie tych śrób u góry to jest masakra. W tamtym sezonie chciałem dolać olej ale za chu*a nie mogłem ich odkręcić.
Rozkręciłem pułke, kierownice wsio i tak te sróby nie chciały sie poddać . |
|
|
|
|
maeko
AlphaART
Motocykl: MZ ETZ 250/88
Pomógł: 2 razy Wiek: 35 Dołączył: 04 Wrz 2005 Posty: 418 Skąd: Sokółka
|
Wysłany: 2006-02-20, 14:33
|
|
|
wieć, śruby odkręcajcie śrubowkręcetm oczkowym (można iwęcej siły uzyć:)) A co do oleju, to proponuje CI rozebrać amory wyczyścić i nalać na nowo olej, bo teraz nawet nie wiesz ile dolać |
_________________ Moja MZ ETZ 250
Sztuka to odnaleźć to czego się szuka.
Wiem że na tym się nie oszukam
|
|
|
|
|
Skoczu
Motocykl: MZ 251
Wiek: 36 Dołączył: 18 Paź 2005 Posty: 19 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 2006-02-20, 14:46
|
|
|
Mhh no oka oka poslucham rady i to teraz zrobie jeszcze...no a ten demontaz to trudne to jest:>??
[ Dodano: 2006-02-20, 14:48 ]
Aha no i tak przy okazji ile tego oleju ma byc dokladnie i jaki wiem ze to bylo ale no zlitujcie sie i napiszcie....przyznaje sie lenistwo:(:):P |
_________________ Skoczu:) |
|
|
|
|
maeko
AlphaART
Motocykl: MZ ETZ 250/88
Pomógł: 2 razy Wiek: 35 Dołączył: 04 Wrz 2005 Posty: 418 Skąd: Sokółka
|
Wysłany: 2006-02-20, 14:53
|
|
|
no wiec jak ja rozbierałem to tez myślałe że to trudno ale sie myliłem a co do oleju to dokładnie nie pamięta ale chyba około 250 ml |
_________________ Moja MZ ETZ 250
Sztuka to odnaleźć to czego się szuka.
Wiem że na tym się nie oszukam
|
|
|
|
|
Skoczu
Motocykl: MZ 251
Wiek: 36 Dołączył: 18 Paź 2005 Posty: 19 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 2006-02-20, 14:59
|
|
|
Aha a jaki ten olej ma byc gesty raczej wtedy twardzxsza powinna byc tak:>?? |
_________________ Skoczu:) |
|
|
|
|
MaSSa
Motocykl: kiedyś etz150
Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 23 Cze 2005 Posty: 70 Skąd: Polska
|
Wysłany: 2006-02-20, 16:21
|
|
|
oj różnie to bywa z tym odkręcaniem. U mnie to niema szans, próbowałem kluszem takim jak mówiłeś z oczkiem i pukałem w niego nawet młotkiem, nakładałem rurke na ten klucz żeby było więcej mocy i nic. Prędzej bym rame wykrzywił. W wakacje planuje podgrzać palnikiem i morze wtedy coś zatrybi |
|
|
|
|
Michał529
Zlotowicz
Motocykl: Ford Fiesta niestety
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 13 Cze 2005 Posty: 223 Skąd: Warszawa - Grochów
|
Wysłany: 2006-02-20, 16:29
|
|
|
To fakt ze te gorne sruby jest ciezko odkrecic, w moim przypadku bylo dokladnie tak samo. jest tam klucz chyba 24, ktory pozyczylem od kolegi i niestety sie wygial a sruby nie poszly, kolega wzial z pracy klucz pneumatyczny, taki jak do oskrecania kół, i tez nie poszlo. Na szczescie pomocna rada kolegi ktory pracuje przy wodomierzach okazala sie bezcenna czyli popukać mlotkiem(w granicach rozsądku) w ta srube od gory. Potem zostaje tylko zalozyc metrowa przedluzke do klucza i powinno zejsc(trzeba sie tez zaopatrzyc w conajmniej 2 osoby do trzymania mz ) jednak lepeiej zrobisz jak juz ktos wyzej napisal jak zdejmiesz calkiem cale amortyzatory wylejesz resztke oleju(albo jego brak) i wlejesz nowy, olej sie nazywa ,,amortyzol"(15zl) wchodzi go po 230 ml do kazdej lagi. A ze pewnie olej Ci sie wylal to teraz masz miekko i dobija(wali) na dolkach, tez tak mialem.
A czy po podwiniciu gumy oslaniajacej lage nie widac oleju? bo jesli tak to proponowalbym wymienienie simeringów. W moim przypadku w w jednej ladze bylo oleju okolo 50 ml a w drugiej nie bylo wogole i przy najmniejszym hamowaniu przod poprostu plywal. Po dolaniu oleju przez mniej wiecej dwa dni nie moglem sie wogole przyzwyczaic do twardosci
Ps w razie czego wybaczcie za forme odpowiedzi ale niestety mam ogromnego kaca i mysle troche wolniej |
_________________ http://bikepics.com/members/michal529/88etz150/ --> taka była
http://polskajazda.pl/Samochody/Ford/Fiesta/18151 --> taka jest |
|
|
|
|
wojciech944
Motocykl: ETZ 250/300
Pomógł: 35 razy Wiek: 36 Dołączył: 19 Sie 2005 Posty: 1491 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2006-02-20, 16:41
|
|
|
odrdzam aortyzol, ja prawie nie miałem oleju , wszystko wyczysciłem, złeżyłem, zalałem tym amortyzolem - jaki efekt?
prawie zaden - tak samo beznadziejnie miekkie zawieszenie, nie ma tylko tego pukania prze dobijaniu do dna i rozprezaniu
tezaz chyba spuszcze troche tego oleju i doleje jakiegos gestego - np. mixol
co o tym myslicie?
a moze to przez sprezyny? |
|
|
|
|
SAke
Pogromca Mitów! :)
Motocykl: VFR 800Fi
Pomógł: 5 razy Wiek: 35 Dołączył: 05 Mar 2005 Posty: 1019 Skąd: Żyraków / Dębica
|
Wysłany: 2006-02-20, 16:41
|
|
|
Cytat: | wieć, śruby odkręcajcie śrubowkręcetm oczkowym |
maeko, Sory ze sie tak czepiam ale co to jest??
jescze nie widziałem śrobowkreta tym bardzoej oczkowego
Piszcie piszcie wszystkie rady uwagi itp czeka mnie to za niedługo |
_________________ http://www.polskajazda.pl...600,WSK,125/394
|
|
|
|
|
hubertbaran
Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy Wiek: 35 Dołączył: 21 Sie 2005 Posty: 4458 Skąd: okolice Rzeszowa
|
Wysłany: 2006-02-20, 18:22
|
|
|
śruby trzeba grzac;] Palnik propan-butan i ognia;] To jedyny szybki i humanitarny sposób;] |
|
|
|
|
maeko
AlphaART
Motocykl: MZ ETZ 250/88
Pomógł: 2 razy Wiek: 35 Dołączył: 04 Wrz 2005 Posty: 418 Skąd: Sokółka
|
Wysłany: 2006-02-20, 19:42
|
|
|
hehe pomyliłem się sake, a do tych śrub to dodatkowow oprócz stuklania polecam środek odrdzewiający do śrób w spray |
_________________ Moja MZ ETZ 250
Sztuka to odnaleźć to czego się szuka.
Wiem że na tym się nie oszukam
|
|
|
|
|
Miaziu
0 RH+
Motocykl: Honda CBR 6ooF
Pomógł: 2 razy Wiek: 24 Dołączył: 22 Lut 2005 Posty: 233 Skąd: Krawce
|
|
|
|
|
maeko
AlphaART
Motocykl: MZ ETZ 250/88
Pomógł: 2 razy Wiek: 35 Dołączył: 04 Wrz 2005 Posty: 418 Skąd: Sokółka
|
Wysłany: 2006-02-20, 19:59
|
|
|
no u mnie też bez problemu poszły po psiknięciu preparatu odrdzewiającegoi po stuknięciu młotkiem, puźniej tylko kluczem i poszło |
_________________ Moja MZ ETZ 250
Sztuka to odnaleźć to czego się szuka.
Wiem że na tym się nie oszukam
|
|
|
|
|
Michał529
Zlotowicz
Motocykl: Ford Fiesta niestety
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 13 Cze 2005 Posty: 223 Skąd: Warszawa - Grochów
|
|
|
|
|
Nycha
mod_team
Motocykl: Suzuki GS500e
Pomógł: 3 razy Wiek: 38 Dołączył: 22 Sie 2004 Posty: 372 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 2006-02-20, 20:46
|
|
|
wymień sprężyny prawdopodobnie nie nadają się już do użytku skoro przy lekkim nacisnieciu dobijają |
|
|
|
|
PM2Z
Zlotowicz
Motocykl: Yamaha Diversion
Wiek: 42 Dołączył: 25 Cze 2005 Posty: 139 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2006-02-20, 23:56
|
|
|
mnie przód nigdy nie dobija (dosłownie i w przenośni), zawsze chodzi bardzo przyjemnie, niby nurkuje przy hamowaniu przodem, ale żeby dobiło, to nigdy. |
_________________ Najdłuższa traska na MZ? 6516 km - wspaniały motocykl! |
|
|
|
|
MaSSa
Motocykl: kiedyś etz150
Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 23 Cze 2005 Posty: 70 Skąd: Polska
|
Wysłany: 2006-02-21, 13:07
|
|
|
A odnoście tych śrub to one mają normalny prawy gwint czy może czeba je odkręcać w drugą strone ?? |
|
|
|
|
wojciech944
Motocykl: ETZ 250/300
Pomógł: 35 razy Wiek: 36 Dołączył: 19 Sie 2005 Posty: 1491 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2006-02-21, 15:47
|
|
|
normalny, i ze zwykłym kluczem lepiej nie podchodż |
|
|
|
|
KrzaK
Motocykl: Mz Etz 250
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Paź 2005 Posty: 208 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2006-03-24, 19:32
|
|
|
mam pytanko, czy wkładajc do mz 250 lagi (rury prowadzące) z mz 250 ts stanie sie cos złego? Czy beda pasowac? czy te mamoprki sa diametrialnie rózne? |
|
|
|
|
|