Burza muzgów... modyfikacja tłumika sportowego |
Autor |
Wiadomość |
miketof
Motocykl: Suzuki SV-650N
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 26 Lut 2006 Posty: 162 Skąd: Szczecin\Resko
|
Wysłany: 2006-03-06, 10:37 Burza muzgów... modyfikacja tłumika sportowego
|
|
|
Witam!!
Posiadam taki tłumik i nie zabardzo jestem zadowolony. Denerwuje mnie prykający odgłos moto, bas natomiast jest ok. Zastanawiałem sie jak go przerobić, aby pozbyć się tego natrętnego odgłosu prykania... Moze jakoś go wygłuszyć od środka (stożek) wtryskując do środka tłumika jakąś masę wytłumiającą odporną na temp. Także chciałbym go przerobić (ale z głową) tak, aby moto miało takie same paramerty jak na oryginalnym tłumiku.... Macie jakies pomysły??
P.S. Prosze mi nie pisać odp typu: "kup sobie oryginalny tłumik i daj sobie spokuj", bo nie o to mi chodzi..... |
|
|
|
|
luqasss
Motocykl: MZ 251e '89
Pomógł: 3 razy Wiek: 36 Dołączył: 19 Sie 2005 Posty: 299 Skąd: Dębica
|
Wysłany: 2006-03-06, 17:35
|
|
|
no wiec wedługo mojego myslenia jest tak : Tłumnik sportowy jest tak skonstruowany zeby troszke dodawał mocy a wydaje mi sie ze jest to tak ze poprostu jest bardziej"dziurawy" tzn wiecej przepuszcza spaliny maja wtedy łątwiejszy odpływ a co za tym idize tłumnik jest głosniejszy !! Wyciag cał srodek wtedy poszujesz ruznice w mocy i głosie :D Wiec mysle ze najprostrza przeróbka to poprostu jakos go pozatykac ale przy tym moc ci spadnie i wtedy moze bedzie cichszy !! Sorka jeśli cos poknociłęm albo źle doradziłęm ale tak mi się wydaje |
_________________ NiE Ma PrZecIe, JaK jaZda nA EtEzECiE
http://www.bikepics.com/members/luqasss/06etz251/
http://www.polskajazda.pl...s&idpojazd=7135
http://forum.mz-klub.pl/viewtopic.php?t=8228
|
|
|
|
|
hubertbaran
Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy Wiek: 35 Dołączył: 21 Sie 2005 Posty: 4458 Skąd: okolice Rzeszowa
|
Wysłany: 2006-03-06, 17:49
|
|
|
Nie poprostu to zasługa nowej technologi<lol> Terazsie nie produkuje tłumików tak jak dawniej:) |
|
|
|
|
miketof
Motocykl: Suzuki SV-650N
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 26 Lut 2006 Posty: 162 Skąd: Szczecin\Resko
|
Wysłany: 2006-03-06, 18:41
|
|
|
Tłumiki niestety są projektowane pod pod dany silnik, wiec jak coś wyciągniemy, to moto nie będzie silniejszy, ale słabszy... Tłumik musi byc tak skonstruowany, zeby stważał odpowiednie podciśnienie. Z mojego doświadczenia wynika, ze ten sportowy ujmuje troche mocy na wyższych obrotach, ale na niższych moto wydaje się żwawsze.. Ale ja wole jak eta ma orginalną charakterystykę mocy... Znowu wygląd tego mi się podoba, dlatego nie za bardzo chce go zmieniać, ale przerobić |
_________________ Taka była:
www.gardzin.prv.pl
Photo of my moto:
http://www.bikepics.com/members/miketof/06etz251/
or
http://www.polskajazda.pl...il&idpojazd=505 |
|
|
|
|
hubertbaran
Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy Wiek: 35 Dołączył: 21 Sie 2005 Posty: 4458 Skąd: okolice Rzeszowa
|
Wysłany: 2006-03-06, 19:01
|
|
|
Tłumik to nie to samo co dyfuzor czy komora rozprężna! |
|
|
|
|
krzych_mz150
SUPER PREZES
Motocykl: Honda VF 500 MAGNA
Pomógł: 2 razy Wiek: 37 Dołączył: 24 Lut 2006 Posty: 398 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2006-03-06, 19:02
|
|
|
z tego co wiem to współczesne tłumiki są wygłuszane od środka żeby tak nie pyrkały, to też jest kwestia grubości blachy (tak sądzę) a jeśli chodzi o moc to sportowe tłumiki sa przygotowywane pod konkretny model motocykla. i po zmianie zwykłego wydechu na wolny wydech wykonuje się jeszcze zmiany w ustawiniach gaźnika, bo zazwyczaj wstepuje dziura w obrotach, czyli spadek mocy przy pewnej prędkosci obrotowej
znajomy zrobił swój tłumik do simsona (wyglad tłumika coś na wygląd tych w ścigaczach) zrobił go z blachy chyba 3mm i to juz dawało fajny basowy głos (w simaku ) jak z było z moca w jego simsonie to nie wiem.
jak znajde to wrzucę link do stronki gdzie koleś wszystko ci wytłumaczy jak do niego napiszesz
znalzłem http://www.godula.cc.pl/index.php tu będziesz miał wszystkie informacje. powodzenia |
_________________ http://polskajazda.pl/Motocykle/Honda/VF,500/17319
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ,150/211
|
Ostatnio zmieniony przez krzych_mz150 2006-03-06, 19:27, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
miketof
Motocykl: Suzuki SV-650N
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 26 Lut 2006 Posty: 162 Skąd: Szczecin\Resko
|
|
|
|
|
wojciech944
Motocykl: ETZ 250/300
Pomógł: 35 razy Wiek: 36 Dołączył: 19 Sie 2005 Posty: 1491 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2006-03-08, 22:38
|
|
|
a wie ktos może jakie wymiary ma wkład wyciszajacy do jawy?
moze da sie go zastsować w tym sportowym tłumiku?
bo jak sie zatka wydech szamata to chodzi cicho, basowo, a co najwazniejsze nie pierdzi |
|
|
|
|
Luk
Senior Euchenio
Motocykl: MZ ETZ 250 Enduro
Wiek: 42 Dołączył: 27 Lut 2005 Posty: 67 Skąd: z Bangladeszczu
|
|
|
|
|
Michau
Motocykl: Suzuki GS 500
Pomógł: 2 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Kwi 2005 Posty: 258 Skąd: Skarszew
|
Wysłany: 2006-03-28, 13:16
|
|
|
A rozbierał ktoś oryginalny tłumik od MZ??? Wiecie jaki w nim jest twister? Ja teraz próbuje sobie zrobić z oryginalnego sportowy, tam jest druga rura, podzielona kilkoma przegrodami, jakieś rureczki i wogóle ten gość co to tworzył to był albo bardzo mądry i zrobił to tak jak powinno działać, albo poprostu chciał zrobić coś dziwnego. pzdr. dla wszystkich |
|
|
|
|
wojciech944
Motocykl: ETZ 250/300
Pomógł: 35 razy Wiek: 36 Dołączył: 19 Sie 2005 Posty: 1491 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2006-03-28, 16:22
|
|
|
Luk, obliczyłes ten wydech, co pytałes sie o wymiary, moze cos napiszesz czy sie nadaje itd. |
|
|
|
|
miketof
Motocykl: Suzuki SV-650N
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 26 Lut 2006 Posty: 162 Skąd: Szczecin\Resko
|
|
|
|
|
Luk
Senior Euchenio
Motocykl: MZ ETZ 250 Enduro
Wiek: 42 Dołączył: 27 Lut 2005 Posty: 67 Skąd: z Bangladeszczu
|
Wysłany: 2006-03-29, 20:19
|
|
|
Yo yo!
Nie obliczylem jeszcze. Mam taki zap...ol "ze nie ma kiedy taczki zaladowac". :/ Pozatym moto w proszku, nawet nie ma kiedy zlozyc. Cierpliwosci Panowie, temat jest ciagle aktualny i jak bede mial troche czasu zeby przysiasc na spokojnie i cos porobic to na pewno dam znac. |
_________________ pozdr.
Luk
MZ ETZ 250 Enduro/Supermoto
http://www.bikepics.com/members/luk2x
|
|
|
|
|
tomasz102
V.I.P.
Motocykl: MZ ETZ 298e
Pomógł: 11 razy Wiek: 34 Dołączył: 20 Lis 2005 Posty: 1540 Skąd: Świebodzice
|
Wysłany: 2006-03-30, 15:56
|
|
|
chcecie zobaczyć "profesjonalny" sportowy tłumik?
Prosze bardzo:
http://www.bikepics.com/mz/etz125cross/89/pics.asp |
_________________ w garażu: MZ ETZ 250 , Kawasaki 440 LTD, Renault 19. "Życie się kręci powyżej czterech tysięcy."
Tomek, stopka! |
|
|
|
|
Luk
Senior Euchenio
Motocykl: MZ ETZ 250 Enduro
Wiek: 42 Dołączył: 27 Lut 2005 Posty: 67 Skąd: z Bangladeszczu
|
Wysłany: 2006-03-30, 17:37
|
|
|
tomasz102, generalnie koncepcja jest jak najbardziej ok, pod warunkiem ze gosciu jakos obliczyl wymiary tej komory rozpreznej. Gorzej z wykonaniem bo troche przesadzil z zalamaniami w paru miejscach. Wlasnie jestem na etapie projektowania komory rozpreznej prowadzonej gora i musze Ci powiedziec, ze dopasowanie tego tak zeby mialo rece i nogi wcale nie jest taka prosta sprawa. |
_________________ pozdr.
Luk
MZ ETZ 250 Enduro/Supermoto
http://www.bikepics.com/members/luk2x
|
|
|
|
|
tomasz102
V.I.P.
Motocykl: MZ ETZ 298e
Pomógł: 11 razy Wiek: 34 Dołączył: 20 Lis 2005 Posty: 1540 Skąd: Świebodzice
|
Wysłany: 2006-03-31, 00:34
|
|
|
moim zdaniem zwykły szary człowieczek nie powinien baić sie w robienie tłumika do 2T bo jak już ludzie na tym forum wyjaśnili ze od wydechu bardzo dużo zależy, ale jeżeli Ty czujesz sie na siłach i znasz się na rzeczy to droga wolna i pochwal się rezultatem.
pozdrawiam. |
_________________ w garażu: MZ ETZ 250 , Kawasaki 440 LTD, Renault 19. "Życie się kręci powyżej czterech tysięcy."
Tomek, stopka! |
|
|
|
|
|