» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Burza muzgów... modyfikacja tłumika sportowego
Autor Wiadomość
miketof 


Motocykl: Suzuki SV-650N
Pomógł: 1 raz
Wiek: 37
Dołączył: 26 Lut 2006
Posty: 162
Skąd: Szczecin\Resko
Wysłany: 2006-03-06, 10:37   Burza muzgów... modyfikacja tłumika sportowego

Witam!!

Posiadam taki tłumik i nie zabardzo jestem zadowolony. Denerwuje mnie prykający odgłos moto, bas natomiast jest ok. Zastanawiałem sie jak go przerobić, aby pozbyć się tego natrętnego odgłosu prykania... Moze jakoś go wygłuszyć od środka (stożek) wtryskując do środka tłumika jakąś masę wytłumiającą odporną na temp. Także chciałbym go przerobić (ale z głową) tak, aby moto miało takie same paramerty jak na oryginalnym tłumiku.... Macie jakies pomysły??

P.S. Prosze mi nie pisać odp typu: "kup sobie oryginalny tłumik i daj sobie spokuj", bo nie o to mi chodzi.....
 
 
     
luqasss 


Motocykl: MZ 251e '89
Pomógł: 3 razy
Wiek: 36
Dołączył: 19 Sie 2005
Posty: 299
Skąd: Dębica
Wysłany: 2006-03-06, 17:35   

no wiec wedługo mojego myslenia jest tak : Tłumnik sportowy jest tak skonstruowany zeby troszke dodawał mocy a wydaje mi sie ze jest to tak ze poprostu jest bardziej"dziurawy" tzn wiecej przepuszcza spaliny maja wtedy łątwiejszy odpływ a co za tym idize tłumnik jest głosniejszy !! Wyciag cał srodek wtedy poszujesz ruznice w mocy i głosie :D :D Wiec mysle ze najprostrza przeróbka to poprostu jakos go pozatykac ale przy tym moc ci spadnie i wtedy moze bedzie cichszy !! Sorka jeśli cos poknociłęm albo źle doradziłęm ale tak mi się wydaje
_________________
NiE Ma PrZecIe, JaK jaZda nA EtEzECiE
http://www.bikepics.com/members/luqasss/06etz251/
http://www.polskajazda.pl...s&idpojazd=7135
http://forum.mz-klub.pl/viewtopic.php?t=8228
 
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2006-03-06, 17:49   

Nie poprostu to zasługa nowej technologi<lol> Terazsie nie produkuje tłumików tak jak dawniej:)
 
 
     
miketof 


Motocykl: Suzuki SV-650N
Pomógł: 1 raz
Wiek: 37
Dołączył: 26 Lut 2006
Posty: 162
Skąd: Szczecin\Resko
Wysłany: 2006-03-06, 18:41   

Tłumiki niestety są projektowane pod pod dany silnik, wiec jak coś wyciągniemy, to moto nie będzie silniejszy, ale słabszy... Tłumik musi byc tak skonstruowany, zeby stważał odpowiednie podciśnienie. Z mojego doświadczenia wynika, ze ten sportowy ujmuje troche mocy na wyższych obrotach, ale na niższych moto wydaje się żwawsze.. Ale ja wole jak eta ma orginalną charakterystykę mocy... Znowu wygląd tego mi się podoba, dlatego nie za bardzo chce go zmieniać, ale przerobić
_________________
Taka była:
www.gardzin.prv.pl

Photo of my moto:
http://www.bikepics.com/members/miketof/06etz251/
or
http://www.polskajazda.pl...il&idpojazd=505
 
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2006-03-06, 19:01   

Tłumik to nie to samo co dyfuzor czy komora rozprężna!
 
 
     
krzych_mz150 
SUPER PREZES


Motocykl: Honda VF 500 MAGNA
Pomógł: 2 razy
Wiek: 37
Dołączył: 24 Lut 2006
Posty: 398
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2006-03-06, 19:02   

z tego co wiem to współczesne tłumiki są wygłuszane od środka żeby tak nie pyrkały, to też jest kwestia grubości blachy (tak sądzę) a jeśli chodzi o moc to sportowe tłumiki sa przygotowywane pod konkretny model motocykla. i po zmianie zwykłego wydechu na wolny wydech wykonuje się jeszcze zmiany w ustawiniach gaźnika, bo zazwyczaj wstepuje dziura w obrotach, czyli spadek mocy przy pewnej prędkosci obrotowej
znajomy zrobił swój tłumik do simsona (wyglad tłumika coś na wygląd tych w ścigaczach) zrobił go z blachy chyba 3mm i to juz dawało fajny basowy głos (w simaku :shock: ) jak z było z moca w jego simsonie to nie wiem.
jak znajde to wrzucę link do stronki gdzie koleś wszystko ci wytłumaczy jak do niego napiszesz

znalzłem http://www.godula.cc.pl/index.php tu będziesz miał wszystkie informacje. powodzenia :wink:
_________________
http://polskajazda.pl/Motocykle/Honda/VF,500/17319
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ,150/211
Ostatnio zmieniony przez krzych_mz150 2006-03-06, 19:27, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
     
miketof 


Motocykl: Suzuki SV-650N
Pomógł: 1 raz
Wiek: 37
Dołączył: 26 Lut 2006
Posty: 162
Skąd: Szczecin\Resko
Wysłany: 2006-03-06, 19:05   

hubertbaran, pisząc tłumik miałem na myśli cały wydech....
_________________
Taka była:
www.gardzin.prv.pl

Photo of my moto:
http://www.bikepics.com/members/miketof/06etz251/
or
http://www.polskajazda.pl...il&idpojazd=505
 
 
     
wojciech944 

Motocykl: ETZ 250/300
Pomógł: 35 razy
Wiek: 36
Dołączył: 19 Sie 2005
Posty: 1491
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2006-03-08, 22:38   

a wie ktos może jakie wymiary ma wkład wyciszajacy do jawy?
moze da sie go zastsować w tym sportowym tłumiku?
bo jak sie zatka wydech szamata to chodzi cicho, basowo, a co najwazniejsze nie pierdzi :wink:
 
     
Luk 
Senior Euchenio


Motocykl: MZ ETZ 250 Enduro
Wiek: 42
Dołączył: 27 Lut 2005
Posty: 67
Skąd: z Bangladeszczu
Wysłany: 2006-03-12, 11:04   

Witam!

Poczytajcie sobie:
http://www.auto-mark.pl/index2.php?typ=6&id=3
_________________
pozdr.
Luk

MZ ETZ 250 Enduro/Supermoto
http://www.bikepics.com/members/luk2x
 
 
     
Michau 

Motocykl: Suzuki GS 500
Pomógł: 2 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Kwi 2005
Posty: 258
Skąd: Skarszew
Wysłany: 2006-03-28, 13:16   

A rozbierał ktoś oryginalny tłumik od MZ??? Wiecie jaki w nim jest twister? Ja teraz próbuje sobie zrobić z oryginalnego sportowy, tam jest druga rura, podzielona kilkoma przegrodami, jakieś rureczki i wogóle ten gość co to tworzył to był albo bardzo mądry i zrobił to tak jak powinno działać, albo poprostu chciał zrobić coś dziwnego. pzdr. dla wszystkich
 
 
     
wojciech944 

Motocykl: ETZ 250/300
Pomógł: 35 razy
Wiek: 36
Dołączył: 19 Sie 2005
Posty: 1491
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2006-03-28, 16:22   

Luk, obliczyłes ten wydech, co pytałes sie o wymiary, moze cos napiszesz czy sie nadaje itd. :roll:
 
     
miketof 


Motocykl: Suzuki SV-650N
Pomógł: 1 raz
Wiek: 37
Dołączył: 26 Lut 2006
Posty: 162
Skąd: Szczecin\Resko
Wysłany: 2006-03-28, 16:33   

Właśnie, bo sam jestem ciekaw....
_________________
Taka była:
www.gardzin.prv.pl

Photo of my moto:
http://www.bikepics.com/members/miketof/06etz251/
or
http://www.polskajazda.pl...il&idpojazd=505
 
 
     
Luk 
Senior Euchenio


Motocykl: MZ ETZ 250 Enduro
Wiek: 42
Dołączył: 27 Lut 2005
Posty: 67
Skąd: z Bangladeszczu
Wysłany: 2006-03-29, 20:19   

Yo yo!

Nie obliczylem jeszcze. Mam taki zap...ol "ze nie ma kiedy taczki zaladowac". :/ Pozatym moto w proszku, nawet nie ma kiedy zlozyc. Cierpliwosci Panowie, temat jest ciagle aktualny i jak bede mial troche czasu zeby przysiasc na spokojnie i cos porobic to na pewno dam znac.
_________________
pozdr.
Luk

MZ ETZ 250 Enduro/Supermoto
http://www.bikepics.com/members/luk2x
 
 
     
tomasz102 
V.I.P.


Motocykl: MZ ETZ 298e
Pomógł: 11 razy
Wiek: 34
Dołączył: 20 Lis 2005
Posty: 1540
Skąd: Świebodzice
Wysłany: 2006-03-30, 15:56   

chcecie zobaczyć "profesjonalny" sportowy tłumik?
Prosze bardzo:
http://www.bikepics.com/mz/etz125cross/89/pics.asp :lol:
_________________
w garażu: MZ ETZ 250 , Kawasaki 440 LTD, Renault 19. "Życie się kręci powyżej czterech tysięcy."
Tomek, stopka!
 
 
     
Luk 
Senior Euchenio


Motocykl: MZ ETZ 250 Enduro
Wiek: 42
Dołączył: 27 Lut 2005
Posty: 67
Skąd: z Bangladeszczu
Wysłany: 2006-03-30, 17:37   

tomasz102, generalnie koncepcja jest jak najbardziej ok, pod warunkiem ze gosciu jakos obliczyl wymiary tej komory rozpreznej. Gorzej z wykonaniem bo troche przesadzil z zalamaniami w paru miejscach. Wlasnie jestem na etapie projektowania komory rozpreznej prowadzonej gora i musze Ci powiedziec, ze dopasowanie tego tak zeby mialo rece i nogi wcale nie jest taka prosta sprawa.
_________________
pozdr.
Luk

MZ ETZ 250 Enduro/Supermoto
http://www.bikepics.com/members/luk2x
 
 
     
tomasz102 
V.I.P.


Motocykl: MZ ETZ 298e
Pomógł: 11 razy
Wiek: 34
Dołączył: 20 Lis 2005
Posty: 1540
Skąd: Świebodzice
Wysłany: 2006-03-31, 00:34   

moim zdaniem zwykły szary człowieczek nie powinien baić sie w robienie tłumika do 2T bo jak już ludzie na tym forum wyjaśnili ze od wydechu bardzo dużo zależy, ale jeżeli Ty czujesz sie na siłach i znasz się na rzeczy to droga wolna i pochwal się rezultatem.
pozdrawiam.
_________________
w garażu: MZ ETZ 250 , Kawasaki 440 LTD, Renault 19. "Życie się kręci powyżej czterech tysięcy."
Tomek, stopka!
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 13