» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
MZ TS 200 - prototyp
Autor Wiadomość
sIaj 


Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 94 razy
Wiek: 37
Dołączył: 14 Paź 2004
Posty: 2019
Skąd: okolice Zakopanego
Wysłany: 2011-06-30, 19:43   MZ TS 200 - prototyp

Zdjęcia prototypowego modelu TS 200. Gdzieś był temat na forum o tym modelu ale nie mogę znaleźć, jakby ktoś się natknął to dokleimy. Był tam szerszy opis tego modelu.

W skrócie: instalacja 12V, 5 biegowa skrzynia, elektryczny rozrusznik, poziomo dzielona skrzynia, wtrysk oleju (dozownik).
Ten motocykl był oblatany i gotowy do produkcji, odmówiono pieniędzy na modernizację linii montażowej to i na prototypie się skończyło.
_________________
Wykonuję różną elektronikę pojazdową.Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd. Masz pytania? Pisz!

SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097 Gość zapraszam odwiedź mój kanał http://www.youtube.com/user/sofchjanek
Ostatnio zmieniony przez sIaj 2011-07-02, 01:33, w całości zmieniany 5 razy  
 
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5274
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2011-06-30, 20:11   

ciekawe :hmm:
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
mariusz10 


Motocykl: etz150,2xes250,ts250
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 01 Sie 2010
Posty: 173
Skąd: Lipówki
Wysłany: 2011-06-30, 21:56   

szkoda że skończyło się tylko na prototypie :roll:
 
 
     
arlamir 


Motocykl: MZ TS 250
Pomógł: 7 razy
Wiek: 33
Dołączył: 04 Cze 2011
Posty: 442
Skąd: RJA
Wysłany: 2011-06-30, 22:05   

kurde ale maszyna jakby uruchomili produkcje to motocykl przecież wyprzedziłby swoje czasy
 
     
sIaj 


Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 94 razy
Wiek: 37
Dołączył: 14 Paź 2004
Posty: 2019
Skąd: okolice Zakopanego
Wysłany: 2011-06-30, 22:07   

No zgadza się, ten model wyniósłby MZ znów na wyżyny. Japończycy pewnie by kupili i zaczęli kopiować rozwiązania, jak to było z Jawą automatic. Niestety czasy były takie jakie były.
_________________
Wykonuję różną elektronikę pojazdową.Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd. Masz pytania? Pisz!

SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097 Gość zapraszam odwiedź mój kanał http://www.youtube.com/user/sofchjanek
 
 
     
Jeżak 
ETS'iarz:)


Motocykl: ETS 250 x3
Pomógł: 46 razy
Wiek: 30
Dołączył: 02 Cze 2009
Posty: 1800
Skąd: Pułtusk WPU
Wysłany: 2011-06-30, 22:12   

kształt prawej pokrywy już jak w ETZ :???:

[ Dodano: 2011-06-30, 22:13 ]
Ciekawe rozwiązanie było na przednim bębnie, jak w Jaskółkach :wink:
_________________

 
 
     
sIaj 


Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 94 razy
Wiek: 37
Dołączył: 14 Paź 2004
Posty: 2019
Skąd: okolice Zakopanego
Wysłany: 2011-06-30, 22:16   

Jeżak napisał/a:
kształt prawej pokrywy już jak w ETZ
ale silknik inny, swoją drogą ciekawe czy tam była prądnica prądu stałego czy alternator :?:

[ Dodano: 2011-06-30, 22:17 ]
Chociaż jakby był alternator to być może w Ts/1 też się taki znalazł.
_________________
Wykonuję różną elektronikę pojazdową.Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd. Masz pytania? Pisz!

SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097 Gość zapraszam odwiedź mój kanał http://www.youtube.com/user/sofchjanek
 
 
     
Jeżak 
ETS'iarz:)


Motocykl: ETS 250 x3
Pomógł: 46 razy
Wiek: 30
Dołączył: 02 Cze 2009
Posty: 1800
Skąd: Pułtusk WPU
Wysłany: 2011-06-30, 22:20   

SofCHJanek napisał/a:
Chociaż jakby był alternator to być może w Ts/1 też się taki znalazł.
Jeśli faktycznie był tam alternator i ta instalacja 12V, to musiała być zupełnie nowa instalacja.
Janek :razz: Masz może jakieś schematy tego silnika?
Najbardziej mnie interesuje jedno. Czy Rozrusznik "trybi" o sprzęgło, czy o wał.
_________________

 
 
     
sIaj 


Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 94 razy
Wiek: 37
Dołączył: 14 Paź 2004
Posty: 2019
Skąd: okolice Zakopanego
Wysłany: 2011-06-30, 22:32   

Instalacja była 12V, schematów nie mam żadnych niestety.

[ Dodano: 2011-06-30, 22:34 ]
Jeżak napisał/a:
Najbardziej mnie interesuje jedno. Czy Rozrusznik "trybi" o sprzęgło, czy o wał.
Patrząc na zdjęcie wydaje się, że o wał. Sprzęgło pewnie było już inne niż w starszych modelach.
_________________
Wykonuję różną elektronikę pojazdową.Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd. Masz pytania? Pisz!

SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097 Gość zapraszam odwiedź mój kanał http://www.youtube.com/user/sofchjanek
 
 
     
Jeżak 
ETS'iarz:)


Motocykl: ETS 250 x3
Pomógł: 46 razy
Wiek: 30
Dołączył: 02 Cze 2009
Posty: 1800
Skąd: Pułtusk WPU
Wysłany: 2011-06-30, 22:53   

SofCHJanek napisał/a:
Patrząc na zdjęcie wydaje się, że o wał
To też ciekawe, również myślisz o tym samym co ja. trybi o wał którejś z "tarcz" wału ?? Jeśli tak, to jak rozwiązali szczelność oraz zmniejszeie zawirowania mieszanki przez ten mały trybek poruszający wał :mrgreen: :?:

[ Dodano: 2011-06-30, 22:56 ]
fakt, on się pewnie chowa (tak jak w skuterach). Ale miejsce po nim zostaje.
_________________

 
 
     
Zuh 
Jeżdżący na eMZecie


Motocykl: ETZ 150
Pomógł: 10 razy
Wiek: 34
Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 885
Skąd: Łąkie (Lubuskie)
Wysłany: 2011-06-30, 23:21   

Pewnie jakby weszła do produkcji to etezetki byśmy palili z guzika......
_________________
MZ - Majstersztyk
 
 
     
Jeżak 
ETS'iarz:)


Motocykl: ETS 250 x3
Pomógł: 46 razy
Wiek: 30
Dołączył: 02 Cze 2009
Posty: 1800
Skąd: Pułtusk WPU
Wysłany: 2011-06-30, 23:33   

Zuh napisał/a:
Pewnie jakby weszła do produkcji to etezetki byśmy palili z guzika......
Na pewno. "Głupie"(w przenośni) Simsonki już robili na rozrusznik i to jest w dodatku 50'tka :cry: , gdzie przy odpalaniu nie potrzeba wielkiego wysiłku :mrgreen:
_________________

 
 
     
Tomek SR 
RZY 0146

Motocykl: 3x ETZ 250, TS 350
Pomógł: 5 razy
Wiek: 28
Dołączył: 26 Mar 2010
Posty: 180
Skąd: Rakszawa/Łańcut
Wysłany: 2011-06-30, 23:40   

Jeżak ale zauważ że tylko modele SR50 i SR80 posiadały rozrusznik, i to dopiero od chyba 89 roku
_________________
https://www.bikepics.com/members/tomeksr
 
 
     
Jeżak 
ETS'iarz:)


Motocykl: ETS 250 x3
Pomógł: 46 razy
Wiek: 30
Dołączył: 02 Cze 2009
Posty: 1800
Skąd: Pułtusk WPU
Wysłany: 2011-06-30, 23:42   

Tomek SR napisał/a:
i to dopiero od chyba 89 roku
no w sumie :razz: Troche się zagalopowałem :mrgreen: :piwo:
_________________

 
 
     
sIaj 


Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 94 razy
Wiek: 37
Dołączył: 14 Paź 2004
Posty: 2019
Skąd: okolice Zakopanego
Wysłany: 2011-07-01, 01:11   

Z tego co widać na zdjęciach to sprzęgło było mocowane na wałku skrzyni biegów, ciekawe jaki gang ma ten silnik.
_________________
Wykonuję różną elektronikę pojazdową.Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd. Masz pytania? Pisz!

SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097 Gość zapraszam odwiedź mój kanał http://www.youtube.com/user/sofchjanek
 
 
     
Irek.S.
[Usunięty]

Wysłany: 2011-07-01, 10:08   

Ciekawe jaką moc miała mieć.
 
     
norbertmz 
mz zawodostwo


Motocykl: mz etz 250 x2
Pomógł: 6 razy
Wiek: 30
Dołączył: 12 Lip 2010
Posty: 358
Skąd: Kacprówek
Wysłany: 2011-07-01, 11:16   

A ja się zastanawiam czego akurat pojemność 200 cm3 ?
_________________
"To, że dla Ciebie i dla mnie i dla pińdziesięciu innych jest to jasne, to nie znaczy, że dla wszystkich :piwo: "
 
 
     
Shady 


Motocykl: TS 125 Yamaha DT 80
Pomógł: 2 razy
Wiek: 35
Dołączył: 28 Lip 2009
Posty: 255
Skąd: Opolskie
Wysłany: 2011-07-01, 11:20   

Szkoda że ta dwu-setka nigdy nie weszła do produkcji, decyzja zapewne polityczna... A swoją drogą to mój kolega kiedyś spiewał taką piosenkę:
O Boże,
przyjechła dziewczyna na motorze,
emzetka dwusetka,
w błękitnym kolorze.... :grin: .
_________________
MZ ETZ 251 - http://www.polskajazda.pl...Z/ETZ-251/46201
MZ TS 250/1 - http://www.polskajazda.pl...MZ/TS-250/85762
MZ ES 250/0 - http://www.polskajazda.pl...Z/ES-250/106549
MZ TS 125 - http://www.polskajazda.pl/Motocykle/MZ/TS-125
MZ Facebook - http://www.facebook.com/MZ.Motorcycle
 
     
sIaj 


Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 94 razy
Wiek: 37
Dołączył: 14 Paź 2004
Posty: 2019
Skąd: okolice Zakopanego
Wysłany: 2011-07-01, 12:39   

norbertmz napisał/a:
A ja się zastanawiam czego akurat pojemność 200 cm3 ?
Możliwe, że przez unifikację tzn. ten sam układ skrzyni, sprzęgła ale różne pojemności silnika - 125, 150, 175, 200.

norbertmz napisał/a:
A ja się zastanawiam czego akurat pojemność 200 cm3 ?

Widać jednostka była wystarczająco silna i nie potrzeba było zwiększać pojemności.

[ Dodano: 2011-07-01, 12:44 ]
Z tego co czytałem o tym modelu, to istnieją tylko te dwa co na zdjęciach. Czerwony jest starszy od żółtego.
_________________
Wykonuję różną elektronikę pojazdową.Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd. Masz pytania? Pisz!

SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097 Gość zapraszam odwiedź mój kanał http://www.youtube.com/user/sofchjanek
 
 
     
motomaciey 
Jestem hardcorem


Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Pomógł: 126 razy
Wiek: 38
Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 4224
Skąd: Grudziądz, Warszawa
Wysłany: 2011-07-01, 14:06   

Też czytałem o tym motocyklu, tutaj cytat z książki "Motocykle MZ":
Andy Schwietzer napisał/a:
W nowych modelach TS montowano także nowy silnik z elektrycznym rozrusznikiem. Chociaż był on konstrukcją w pełni dopracowaną, kombinat odmówił zakładom MZ pieniędzy na zmodernizowanie linii produkcyjnej. Wskutek czego w motocyklach serii TS pozostała stara jednostka napędowa rodem z ETS 250.
_________________
Jaskół Bike na PJ
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,15 sekundy. Zapytań do SQL: 13