» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: motomaciey
2012-02-29, 11:52
Powłoki do silnika hipceko
Autor Wiadomość
wadmed 

Motocykl: AWO 425t i DNIEPR 12
Pomógł: 14 razy
Wiek: 45
Dołączył: 23 Sie 2007
Posty: 566
Skąd: Stara Wieś
Wysłany: 2011-07-15, 10:18   Powłoki do silnika hipceko

Czy ktoś może orientuje się w tych powłokach
http://www.hipeco.com/?s=rodzaje_powlok
ciekawe jak to by się sprawdziło w MZ...
Ostatnio zmieniony przez motomaciey 2011-11-21, 14:11, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
dublekil 


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 6 razy
Wiek: 35
Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 165
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-07-15, 10:46   

Ja mam zamiar zastosować na denko tłoka izolacyjną powłokę ceramiczną (HPC1) i na boki HPT1 z dwusiarczku molibdenu, właśnie w Hipeco, tylko na razie czekam na części, potem szlif z pasowaniem 0,05mm i dopiero powłoki. Wiem, że ceramiczna powłoka na denko tłoka jest dość powszechnie stosowana, Wossner chyba daje ją na swoje tłoki. Problem jest tylko taki, że ceramika jest dość krucha i nie można dawać w palnik gdy silnik zimny, bo się skruszy. Są też preparaty w spraju i taką powłokę można nałożyć samemu, ale wiadomo lepiej niech to robią profesjonaliści, w odpowiednich warunkach. Powłok ceramicznych na bok tłoka lepiej nie dawać, bo jak się skruszy to kompresja zniknie całkowicie, bo tłok straci 0,04-0,10mm, grubość (0,02-0,05mm).

[ Dodano: 2011-07-15, 10:48 ]
Aha, z opinii przeczytanych w internecie wychodzi, że to jedna z nielicznych firm co się zna na tych powłokach, przynajmniej na forach o tuningu polecani, ale ich powłoki z kolektorów podobno schodzą po jakimś czasie.
_________________
Pierdzę jakby z ostrożna, co by się nie zesrać.
 
 
     
Wolf 


Motocykl: 150 301 2xOrzeł1
Pomógł: 14 razy
Wiek: 32
Dołączył: 16 Sty 2009
Posty: 759
Skąd: Ostrów Wlkp.
Wysłany: 2011-07-15, 12:18   

Wossner takie powłoki stosuje na swoje tłoki, co do tłoków ETZ jakie są teraz sprzedawane głównie podróby, MZA@Almot moim zdaniem nie warte są tych powłok no chyba, że na nówkę oryginał położyć albo dorobić tłok u Legra Kaźmierczak. Ale to wiadomo koszta i lepiej zastanowić się nad wossnerem.
 
     
dublekil 


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 6 razy
Wiek: 35
Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 165
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-07-15, 13:58   

Co to znaczy "niewarte"? Nowe tłoki puchną, a te powłoki mają temu zapobiegać. Koszt tłoka z almotu i powłok jest znacznie mniejszy niż tłok z Wossnera. Oryginał nie puchnie, więc jeśli na niego dawać powłoki to tylko w celu tuningu, zmniejszenia pasowania. A jak Wossnera dopakujesz takimi powłokami i okaże się, że tłok nie będzie się tak rozszerzał jak cylinder to co wtedy, przesadzić można w obie strony.
_________________
Pierdzę jakby z ostrożna, co by się nie zesrać.
 
 
     
wadmed 

Motocykl: AWO 425t i DNIEPR 12
Pomógł: 14 razy
Wiek: 45
Dołączył: 23 Sie 2007
Posty: 566
Skąd: Stara Wieś
Wysłany: 2011-07-15, 14:11   

A dorabiał ktoś tłok u Legra.
Jak patrzyłem na forum Junaka to cena ok 350 z pierścieniami i sworzniem.
 
     
mczmok 
Na 2 kołach od 1984


Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy
Wiek: 53
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1914
Skąd: śląskie-Radzionków
Wysłany: 2011-07-15, 15:03   

dublekil napisał/a:
Nowe tłoki puchną, a te powłoki mają temu zapobiegać

No i mają inny kształ co też wpływa na tarcie z uwagi na powierzchnię styku - tłok cylinder.
W orygianałach jest kształt baryłki, co powoduje doleganie tylko na obwodzie tłoka na wysokości sworznia, jak wiadomo siła tarcia to wspóczynnik x powierzchnia.

W podróbkach kształ stożka i w takim przypadku tłok w zależności od swojego położenia przylega na całej wyskokości do cylindra = wieksza siła tarcia + ciepło wydzielane= większe puchnięcie i ruchy wężykowate.
Można by spróbować powłoki ale góra+płaszcz tłoka może coś dać.

Tłoki do 4t są łatwiejsze do wykonania więc ich jakość może być gorsza, chodzi o materiał+kształt (wysokość, owalizacja) - może taki tłok działać gorzej w przyapdku MZ-tki niż Junaka
_________________

 
 
     
wadmed 

Motocykl: AWO 425t i DNIEPR 12
Pomógł: 14 razy
Wiek: 45
Dołączył: 23 Sie 2007
Posty: 566
Skąd: Stara Wieś
Wysłany: 2011-07-26, 21:45   

Byłem dziś u Legry i rozmawialiśmy trochę.
\wrażenia hmm, trochę mieszane, bo rozmawialiśmy przy bramie a nie w warsztacie.
Facet dosyć konkretny, żeby dorobić tłok potrzebuje stary tłok nowy sworzeń i cylinder, zrobienie tłoka szlif pierścienie (łódzkie jeżeli jest wymiar to stalowe (podobno jak trafiają na duże okna to nie pękają) jeżeli nie to standardowe) ok 400 zł (znając życie powyżej).
Stop tłoka AK20
Jak to określił ja mam zrobić a klient ma być zadowolony.
Tak więc jeżeli jest ktoś chętny to może spróbować:)
Trochę rozmawialiśmy na temat współczesnej produkcji. Strasznie narzekał, że obecne tłoki to gów..., a przy takiej produkcji jak Almot to te tłoki powinny być wykonane super bo koszt wykonania takiego tłoka to są wtedy "grosze", a u niego to niestety to są koszty bo on robi jednostkowe.
 
     
winiar91 
Crazy Driver

Motocykl: MZ ETZ 150, WSK 125.
Pomógł: 8 razy
Wiek: 33
Dołączył: 05 Maj 2010
Posty: 193
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 2011-07-26, 21:56   

No to trzeba zrobic liste i zamówić cała partie :P
 
     
mczmok 
Na 2 kołach od 1984


Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy
Wiek: 53
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1914
Skąd: śląskie-Radzionków
Wysłany: 2011-07-27, 11:33   

Kiedys rozmawiałem z fabryką z Gorzyc - zrobią tłoki jeżeli zamówisz partię powyżej 200 sztuk. Oczywiście na każdy wymiar-czyli 4x200 szt.
Pytanie tylko gdzie je sprzedamy...?
Tłoki z Gorzyc były robione do MZ-tek
_________________

 
 
     
wadmed 

Motocykl: AWO 425t i DNIEPR 12
Pomógł: 14 razy
Wiek: 45
Dołączył: 23 Sie 2007
Posty: 566
Skąd: Stara Wieś
Wysłany: 2011-07-27, 12:15   

I tutaj czegoś nie rozumiem, każdy narzeka na współczesne tłoki, a większość je kupuje, gdyby nie było popytu na ten złom to ktoś by zrobił partię tłoków w sumie to kupa kasy bo pewnie coś koło 30 tys. zł może nawet 50, ale jakość tego tłoka to byłoby to co chcemy. Chodzi mi tutaj u duże hurtownie czy taki Al...
Problem tkwi w kasie bo kto wyłoży tyle na tłok do jednego modelu a gdzie TS itd itd,
więc trzeba się bujać z kiepską jakością albo z dorabianiem z niezłą kasę :cry:
 
     
mczmok 
Na 2 kołach od 1984


Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy
Wiek: 53
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1914
Skąd: śląskie-Radzionków
Wysłany: 2011-07-27, 15:32   

wadmed napisał/a:
nie było popytu na ten złom

W większości przypadków (nie licząc tych, którzy nie wiedzą albo ich nie stać) kupują bo nie mają wyjścia - sam kiedyś kupowałem z tego powodu. Nie było wtedy allegro, MZ-klubu, itp.

Dopiero na własnych doświadczeniach się nauczyłem ze nic nie zastąpi orygianału...
Gdybym miał wtedy alternatywę to wydałbym 2-4 x tyle gotówki na oryginał.

obecnie jeżdzę na orygilnale i mam 3 szt zapasowe - starczą do końca mojego życia.

Obecnie myślę że pozycja almotu nie jest zagrożona ponieważ mają rozbudowaną sieć sprzedaży i nikt z nas nie wejdzie z serią kilkuset tłoków bo: almot nie udostępni kanałów sprzedaży, a jeżeli sprzedaż będzie sie rozwijała to tłoki te dziwnym trafem w handlu będą miały "złą sławę".
Samo życie i duże ryzyko niepowodzenia którego nawet fabryka w Gorzycach nie podejmuje !!!

Co do powłok należy je przetestować bo mogą nie zdać egzaminu, a poźniej koniecznie podzielić się infomracją z kolegami. :mrgreen:
_________________

 
 
     
dublekil 


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 6 razy
Wiek: 35
Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 165
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-07-27, 23:39   

mczmok napisał/a:
Co do powłok należy je przetestować bo mogą nie zdać egzaminu, a poźniej koniecznie podzielić się infomracją z kolegami. :mrgreen:

Takie są właśnie plany. Dzisiaj odebrałem paczkę z cylindrem od Mostowego, szlif kosztował 100zł + 2x wysyłka. Gładziuśki, widać drobniutkie honowanie no i fazy kanałów są zrobione, bardzo porządnie też zapakował paczkę z powrotem. Mostowy mówił, że do tłoków z almotu nie ma przekonania, on robi szlif + daje turecki tłok, z pierścieniami, zabezpieczeniem i chyba sworzniem za 220zł, ja już tłok miałem o taki http://allegro.pl/mz-etz-...1704689447.html. O powłokach mówił, że jak tłok ma spuchnąć to i tak spuchnie, bo taki materiał. Ja liczę na to, że zanim tłok się zagrzeje (bo powłoka na denko daje tylko czas) to cylinder spuchnie, a powłoki boczne też sprawią, że mniej się będzie nagrzewał. Tu są testy z HIPECO

Pamiętam jak na oryginale jechałem w upalny dzień na trasie wrocław-poznań, cały czas 4 bieg, bo komprecha słaba, po wbiciu 5 prędkość spadała do 90-95, słońce paliło, maneta w opór i do ilu się rozpędził 105-115km/h. Jak dojechałem do poznania, to wolne obroty się zrobiły 3000, na gaz słabo reagował. Na dosłownie 10 minut wyłączyłem silnik i problem zniknął, potem krążąc godzinę po mieście (już spokojnie) problem nie wystąpił.

[ Dodano: 2011-08-09, 00:39 ]
Przyszedł tłok, przyszedł tłok! O tak wygląda, o tak! Ooo ooo ooo

[ Dodano: 2011-08-09, 01:06 ]
Muszę tylko z gaźnikiem dojść do ładu. Który pływak jest oryginalny dla gaźnika BVF 30N2-5, ten węższy czy ten szeroki:
wymiary wąskiego:
średnica beczek 28mm, długość beczek 14,4mm, długość od końców beczek 49mm
wymiary szerokiego:
średnica beczek 28mm, długość beczek 17,5mm, długość od końców beczek 56,,8mm

Wrzucam jeszcze zdjęcie oryginalnego sworznia DDR i nowego sworznia, który kupiłem z tłokiem na allegro od 4motor (te niby oryginały za 120zł). Wewnętrznej średnicy nie mam jak zmierzyć, ale oryginał jest ok 1mm grubszy.
Szerokość sworznia DDR 18,00mm, nowy 17,99mm, mierzone śrubą mikrometryczną z błędem 0,01, ale cały czas to samo wychodziło.

Martwi mnie tylko luz na zamkach pierścieni, mierzony jakiś centymetr od góry wyszedł 0,30; 0,50; 0,55mm. To są dobre luzy montażowe?
_________________
Pierdzę jakby z ostrożna, co by się nie zesrać.
 
 
     
Hagi 
Tuning Silników 2T


Motocykl: MZ TS 250
Pomógł: 1 raz
Wiek: 31
Dołączył: 06 Lip 2009
Posty: 382
Skąd: Bolesławiec
Wysłany: 2011-08-09, 10:16   

Wiesz, nie jestem pewny, ale ten pływak po prawej, to chyba pływak od Simsona :P

Tłok wygląda na prawdę zacnie. Ile dałeś za całe te powłoki?

Powłoka na denku wygląda jakby było ciapnięte białą farbą olejną :D
_________________
http://bikepics.com/members/peki16/
 
     
dublekil 


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 6 razy
Wiek: 35
Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 165
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-08-09, 10:38   

Mój stary pływak przeciekał, kiedyś go wymieniłem na nowy, nie pamiętam dokładnie, ale chyba na większy, teraz jestem w posiadaniu obu i chciałem założyć oryginalny rozmiar, nie to co teraz produkują.

Za powłoki zapłaciłem 120zł, dokładnie jak w cenniku HIPECO, rozmiar 69,43mm, powyżej 70mm byłoby 130zł. Plus przesyłka za pobraniem 15zł i moja wysyłka 13zł.

PS. Ha teraz go wystawię na allegro jako jedyny robiony na specjalne zamówienie super tłok japońskiej firmy z powłokami X, +5KM za 500zł.
_________________
Pierdzę jakby z ostrożna, co by się nie zesrać.
 
 
     
mczmok 
Na 2 kołach od 1984


Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy
Wiek: 53
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1914
Skąd: śląskie-Radzionków
Wysłany: 2011-08-09, 10:57   

dublekil, Ten większy płwak jest orygianlny.
Ten mienijszy pakują do gażników Ken-tse.
Luz montażowy pierścienia 0.55 mm jest zbyt duży jak na nowy zestaw.
_________________

 
 
     
mati14 

Motocykl: mz etz 251e
Pomógł: 2 razy
Wiek: 28
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 485
Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-08-09, 14:22   

czyli do 150 zrobienie powłok by kosztowało tyle samo co do 250 :hmm: tylko jak tu dostać jakiś dobry tłok :sad:
_________________
Jazda na etezecie to najlepsza jazda na świecie :D
 
     
Hagi 
Tuning Silników 2T


Motocykl: MZ TS 250
Pomógł: 1 raz
Wiek: 31
Dołączył: 06 Lip 2009
Posty: 382
Skąd: Bolesławiec
Wysłany: 2011-08-09, 17:29   

A co myślicie na ten temat, bo jak wiadomo wygotowanie tłoka w oleju zmniejsza jego efekt puchnięcia lub tam.. zmniejsza czas puchnięcia. W każdym razie wygotowanie w oleju jest dobre, ale czy potem da się na to powłoki położyć?
_________________
http://bikepics.com/members/peki16/
 
     
dublekil 


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 6 razy
Wiek: 35
Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 165
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-08-12, 22:51   

Kupiłem nowe pierścienie, pasowanie 0,30, dziś trochę pojeździłem i złapało mi tłoka na środku mostu Milenijnego, między 90 a 100km/h na 4 biegu, za ostro pojechałem na wcześniejszych biegach i trochę głupio, bo etka dawała sygnały, but . . it happened :neutral: miło, że obok barierki zrobili malutki chodniczek, odczekałem, odpalam jest ok. Starałem się docierać dynamicznie, ale widać nie mam doświadczenia, na 1,2,3 można przechodzić przez cały zakres obrotów, ale potem trzeba spokojnie pojeździć przez chwilę i można znowu przyspieszać, wyższe biegi są trudniejsze. Potem popadało to mniej się grzał, na 5 przyspiesza od 70 ospale do 90 potem jest zryw, ale już nie sprawdzałem więcej. Jak więcej przejadę dam znać jak z przegrzewaniem się i spalaniem.
_________________
Pierdzę jakby z ostrożna, co by się nie zesrać.
 
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 7512
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2011-08-12, 23:13   

Nie chcę być niemiły i w ogóle...ale - pomijając dysonans - wygląda na to, że pieniądze wyrzucone w błoto ?? :roll:
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
dublekil 


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 6 razy
Wiek: 35
Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 165
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-08-12, 23:21   

Też mi tak to wygląda. Te nowe tłoki puchną w cholerę! Jeszcze zobaczę jak to będzie po docieraniu.

[ Dodano: 2011-08-12, 23:24 ]
W sumie to przekroczyłem dopuszczalne prędkości wg instrukcji, powłoka boczna ma 0,01mm, więc się zrobiło pasowanie 0,04, 25stopni, przejazd przez miasto, . . zobaczymy.
_________________
Pierdzę jakby z ostrożna, co by się nie zesrać.
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 15