» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
EM 250 Składanie silnika - problem
Autor Wiadomość
Dukee 
Yamaha Tour Team

Motocykl: TDM 900A
Pomógł: 31 razy
Wiek: 31
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 1156
Skąd: KCH/SG
Wysłany: 2011-07-28, 20:01   EM 250 Składanie silnika - problem

Witajcie ;) Mam takie drobne pytanie. Przy rozkręcaniu silnika zauważyłem ze między karterami nie miałem małej okrągłej podkladki (kapsla?) Który zatyka kanał olejowy. I teraz chciałem tam coś dorobić. Tylko nie wiem czy ma to być tulejka czy zatyczka :/ Jedni mi mówią ze to ma uszczelniać połączenie tych kanałów zeby były oba drożne a inni mówią ze mają być oddzielone od siebie. I takie małe drugie pytanko. Poskładałem sobie juz prawie cały silnik, tylko nałożyć silikon i zakręcać kartery. Robiłem wszystko zgodnie z serwisówką ale znając moje szczęście napewno coś się zje*ało i bede musiał go 2-gi raz rozkręcać. Poskładne mam wszystko, wodziki elegancko chodzą, krzywka walcowa też, ale zmieniacz biegów mi w ogóle nie chce tą krzywką ruszać :/ Nałożylem dźwignię, wszystko siedzi bankowo tak jak ma siedzieć a on nic.. Czy to normalne? Pozdrawiam :piwo:
_________________
Małe dzieci - Małe Zabawki, duże dzieci - duże zabawki :)

 
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5274
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2011-07-28, 20:12   

po zalaniu olejem, odpaleniu i kilku minutach chodu wszystko sę na nowo ułoży ipowinno chodzić jak należy, ja miałęm podobny problem, a między karterami musi być taka gumka rozdzielająca ten kanał, sprawdz u kosiora w pamiętniku jak robił teraz remonta to sam sobie to dorobił :piwo:
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
Dukee 
Yamaha Tour Team

Motocykl: TDM 900A
Pomógł: 31 razy
Wiek: 31
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 1156
Skąd: KCH/SG
Wysłany: 2011-07-28, 20:18   

Czyli nie przejmować się tym ze ten zmieniacz mi nie chce obracać krzywką? Nie daje mi to spokojnie zasnąć normalnie :klnie:
_________________
Małe dzieci - Małe Zabawki, duże dzieci - duże zabawki :)

 
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5274
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2011-07-28, 20:34   

jeżeli masz juz rozłożone według tego to sprawdz czy sprężynka od zatrzasku z kulką nie wlazła ci tam i nie blokuje bo tak mi się stało w mojej pierwszej MZ
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
hektor 
Tiger Junior


Motocykl: ETZ250 SHLM17 DL1000
Pomógł: 17 razy
Wiek: 31
Dołączył: 25 Sty 2011
Posty: 1572
Skąd: Miechów ok. Krakowa
Wysłany: 2011-07-28, 20:37   

A jaką funkcję pełni ta gumka rozdzielająca kanały?
_________________
"Z naszych danych wynika, że zdobyć serce kobiety jest stosunkowo prosto. Zaczynamy od nacięcia wzdłuż linii mostka..."

"Co tu dużo gadać mądrze, kiedy sperma kipi w jądrze" :D

https://picasaweb.google.com/hecktor2
 
 
     
Binladen 
ETZ'ciarz


Motocykl: MZ ETZ 150
Pomógł: 28 razy
Wiek: 30
Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 788
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2011-07-28, 20:39   

Powoduje równomierne dostawanie się oleju na łożyska.
_________________

 
 
     
Dukee 
Yamaha Tour Team

Motocykl: TDM 900A
Pomógł: 31 razy
Wiek: 31
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 1156
Skąd: KCH/SG
Wysłany: 2011-07-28, 20:54   

ETZ_PRORIDER napisał/a:
jeżeli masz juz rozłożone według tego to sprawdz czy sprężynka od zatrzasku z kulką nie wlazła ci tam i nie blokuje bo tak mi się stało w mojej pierwszej MZ
Sprawdzałem to też i tam mam wszystko elegancko dopasowane :) A czyli jak w koncu ma być z tą gumką? ona ma oddzielać te kanały? :piwo:
_________________
Małe dzieci - Małe Zabawki, duże dzieci - duże zabawki :)

 
 
     
Binladen 
ETZ'ciarz


Motocykl: MZ ETZ 150
Pomógł: 28 razy
Wiek: 30
Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 788
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2011-07-28, 20:59   

Ja założyłem bez , ale i tak silnik rozbieram jeszcze raz po remoncie i teraz ją założę , bo przedtem zapomniałem . lepiej założyć , w końcu fabryka nie wymyśliła sobie od tak .
_________________

 
 
     
Dukee 
Yamaha Tour Team

Motocykl: TDM 900A
Pomógł: 31 razy
Wiek: 31
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 1156
Skąd: KCH/SG
Wysłany: 2011-07-28, 21:02   

HEhe :D ja właśnie nie mam najmniejszej ochoty robić tego drugi raz ;) to nie randka z fajną laską :D Ma być poskładane porządnie i już. Ale w dalszym ciągu nie wiem czy korek czy tulejka :(
_________________
Małe dzieci - Małe Zabawki, duże dzieci - duże zabawki :)

 
 
     
Binladen 
ETZ'ciarz


Motocykl: MZ ETZ 150
Pomógł: 28 razy
Wiek: 30
Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 788
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2011-07-28, 21:03   

To ma kształt kóleczka z cypelkiem , dosyć dziwnie to wygląda

[ Dodano: 2011-07-28, 21:03 ]
U mnie jest to gumowe
_________________

 
 
     
Dukee 
Yamaha Tour Team

Motocykl: TDM 900A
Pomógł: 31 razy
Wiek: 31
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 1156
Skąd: KCH/SG
Wysłany: 2011-07-29, 21:33   

Poradziłem sobie tak: znalazłem jakieś plastikowe korki z dość twardego tworzywa, dopasowałem idealnie jeden, zalepiłem ciutke silikonem i skręciłem silnik :) Mysle ze jak jej nie zassie do kanału to pozyje jeszcze 100 lat ;) :piwo:
_________________
Małe dzieci - Małe Zabawki, duże dzieci - duże zabawki :)

 
 
     
Binladen 
ETZ'ciarz


Motocykl: MZ ETZ 150
Pomógł: 28 razy
Wiek: 30
Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 788
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2011-07-29, 21:39   

No , a do kanału nie wciągnie , skoro oryginalnie jest kawałek gumowego czegoś i trzyma to bedzie git.
_________________

 
 
     
Dukee 
Yamaha Tour Team

Motocykl: TDM 900A
Pomógł: 31 razy
Wiek: 31
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 1156
Skąd: KCH/SG
Wysłany: 2011-07-30, 14:37   

Było by na tyle ;) Dzisiaj walcze do oporu i nie wychodze z jaskini dopóki nie odpali i nie wyjedzie o własnych siłach :) Dzieki wszystkim za udział w dyskusji :piwo: Pozdrawiam :piwo:
_________________
Małe dzieci - Małe Zabawki, duże dzieci - duże zabawki :)

 
 
     
codipar1988 
codipar1988


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 4 razy
Wiek: 35
Dołączył: 14 Lut 2009
Posty: 301
Skąd: chełm
Wysłany: 2011-07-31, 11:36   

Problem z opornym mechanizmem zmiany biegów może leżeć w nochych wodzikach-bynajmniej u mnie po założeniu nowego 010 tak było.
Wygladał tak:
http://allegro.pl/mz-etz-...1710515176.html

Odpalenie całe g... pomogło.
Założyłem inny nowy wodzik:
http://allegro.pl/mz-etz-...1700327219.html
I jak ręką odjął.
Pomogłoby pewnie przyszlifowanie tu i uwdzie.
Tylko zabawne że ceny były odwrotne,bo ten pasujący jak ulał był tańszy.
_________________
http://www.polskajazda.pl...Z/ETZ-250/79077
http://www.polskajazda.pl...oo/Lanos/111124
 
 
     
Dukee 
Yamaha Tour Team

Motocykl: TDM 900A
Pomógł: 31 razy
Wiek: 31
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 1156
Skąd: KCH/SG
Wysłany: 2011-07-31, 17:39   

Wszystkie 3 wodziki mam dopasowane i działające ;) Wymieniłem tylko 012 na oryginalny DDR. Był zeszlifowany prawie cały juz :/ Po złożeniu silnika biegi chodza elegancko :) Tylko teraz sprzęgło ogarne bo znowu problemy ze stożkiem ale bedzie żyć ;)
_________________
Małe dzieci - Małe Zabawki, duże dzieci - duże zabawki :)

 
 
     
ETZPOWER94 
ETKOWICZ


Motocykl: 7x MZ, cross,pony m2
Pomógł: 21 razy
Wiek: 29
Dołączył: 29 Cze 2011
Posty: 895
Skąd: Okolice Lubartowa
Wysłany: 2015-12-03, 21:57   

Witam
Składałem właśnie silnik TS 250. Silnik już społowiony, składałem na ciepło i po złożeniu pojawił się problem. Skrzynia kręci się bardzo dobrze, wał również, ale jeżeli założę dekielek na łożysko wału, to wał mi się ciężko obraca, pomierzyłem i wyszło mi że prawe łożysko wału wystaje o 0,7mm za dużo. Dlatego po złożeniu dekielka wał ciężko się obraca.
Jeśli spojrzę na wał, wyraźnie widać że po stronie sprzęgła wał ma większy luz, a od zapłonu jest prawie przy karterze. To by oznaczało że wał nie wszedł do końca w lewe łożysko.
I teraz pytanie, czy da się jakoś pociągnąć ten wał do sprzęgła? Czym to zrobić, macie jakieś pomysły?
Na razie wpadłem na to żeby założyć odpowiedniej długości rurkę na wał i nakrętką obrotomierza spróbować ''pociągnąć'', wtedy dobił bym łożysko prawe i dekielek musi się zmieścić. Oczywiście uprzednio spróbuje podgrzać łożyska. Bo chyba nie realne jest, żeby łożyska były nie wymiarowe
_________________
*1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau *
Eine Melodie auf alle Strassen: MZ


MZ ETZ 150e '91 http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ-150/139126
MZ ETZ 250 '83 http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ-250/139124
MZ ETZ 250 '83
MZ ETZ 251 '89
MZ ETZ 251 '89
2 x MZ TS 250
Motorynka Pony M-2 '84
Cross 125
 
 
     
Allu 
only 250


Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Paź 2005
Posty: 2833
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2015-12-03, 22:04   

Załóż odpowiednią rurkę by oparła się o łożysko a drugi koniec był w miejscu gwintu na wale, podkładka, nakrętka i jedziesz. Źle, że nie zrobiłeś tego przed społowieniem!! A do dystansowania dekielka wału skombinuj sobie odpowiednie podkładki i po sprawie.
_________________
*1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
 
 
     
mar09 


Motocykl: ES300/TROPHY/ETZ250
Pomógł: 23 razy
Wiek: 42
Dołączył: 01 Wrz 2012
Posty: 391
Skąd: Krasnystaw/Lublin
Wysłany: 2015-12-03, 22:28   

Nie da rady tak łatwo, to nie Jawa :mrgreen: Podgrzać, ale co wszystko? ...gorące masz mieć tylko wewnętrzne pierścienie łożysk a czopy mają być chłodne, rozbieraj i mierz wał. Możliwe że trafiło Ci się to samo co mi w tym roku i masz przyszeroki wał i trzeba kombinować, zabawa jest przednia. :sciana: Musisz dążyć to tego aby korba była na środku a łożysko pod prądnicą ma być tak gorące że samo wpada do końca i wystaje ~0,4mm.

Jaskółka ale to jeszcze nie jest extreme:




ZJawy:
_________________
Aktualna oferta części: http://sprzedajemy.pl/oferty-uzytkownika-1981282
Foto-relacje z remontów: http://www.fotosik.pl/u/marcink46/albumy
marii-tech - serwis/części/usługi
 
     
Wietrzanin 

Motocykl: ....
Pomógł: 8 razy
Wiek: 28
Dołączył: 02 Sty 2007
Posty: 504
Skąd: Wietrzno
Wysłany: 2015-12-03, 22:40   

Stoczyć powierzchnię dekielka i po sprawie ,chyba że wał ociera o kartery wtedy demontaż silnika w mak.
_________________
?

Kiedyś,będą i zdjęcia:)
 
     
ETZPOWER94 
ETKOWICZ


Motocykl: 7x MZ, cross,pony m2
Pomógł: 21 razy
Wiek: 29
Dołączył: 29 Cze 2011
Posty: 895
Skąd: Okolice Lubartowa
Wysłany: 2015-12-04, 07:01   

Mój błąd. Wlożyłem wał rękami, wydawało się że doszedł do końca. Spróbuję go pociągnąć. Wał musi być dobry bo nie był wymieniany. Co do tocznia dekielka, kiepski pomysł, później jak się wszystko ułoży to bedzie za duży luz. Jeżeli nic nie zdziałam, bedę musiał rozebrać. Dzięki Panowie
_________________
*1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau *
Eine Melodie auf alle Strassen: MZ


MZ ETZ 150e '91 http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ-150/139126
MZ ETZ 250 '83 http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ-250/139124
MZ ETZ 250 '83
MZ ETZ 251 '89
MZ ETZ 251 '89
2 x MZ TS 250
Motorynka Pony M-2 '84
Cross 125
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 13