» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sIaj
2009-10-17, 18:34
Silnik - luźne łożyska na wale
Autor Wiadomość
Klima 


Motocykl: Yamaha yzf 600r
Pomógł: 17 razy
Wiek: 35
Dołączył: 01 Maj 2006
Posty: 994
Skąd: suwałki
Wysłany: 2007-03-22, 22:27   

rotoczyć troche i zmienić na inne łożyska albo
MZ Maxi Perwers napisał/a:
wprasowania pierścienia
_________________
Moja była etka http://www.polskajazda.pl...&idpojazd=10835
 
 
     
Michau 

Motocykl: Suzuki GS 500
Pomógł: 2 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Kwi 2005
Posty: 258
Skąd: Skarszew
Wysłany: 2007-03-23, 18:16   

Cytat:
jak dlamnie wystarczy skleic łozysko z karterem;]
_________________

Wykonywanie remontów silników oraz kompleksowych remontów motocykli;]


ups :lol: :shock: :lol:
 
 
     
Nemesis 


Motocykl: ETZ 251e
Pomógł: 3 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Sie 2006
Posty: 259
Skąd: RmX
Wysłany: 2007-03-23, 19:26   

Hubert powinieneś dopisac ,że PROFESJONALNE
Cytat:
Wykonywanie remontów silników oraz kompleksowych remontów motocykli;]
hehe

Wannok szukaj 2 karterów, bo niewiadimo czy ten 1 który kupisz bedzie dobrze się schodzić z tym 2 co masz,no i ja bym tam nic nie klejił, takie jest moje zdanie.
Re5pecta!
_________________
Na tym świecie z każdym dniem przybywa szaleńców: CBR, YZF, GSX, ETZ:D
 
 
     
Allu 
only 250


Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Paź 2005
Posty: 2833
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2007-03-23, 19:38   

Od czego są kleje do łożysk ? Tak jak mówi Hubert ;)
_________________
*1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
 
 
     
wamnok 


Motocykl: MZ ETZ 250 / 1989r
Pomógł: 5 razy
Wiek: 40
Dołączył: 23 Sty 2006
Posty: 362
Skąd: Chełm
Wysłany: 2007-03-23, 19:45   

Wydaje mi się, że gdyby okazało się że jest już gniazdo jest wybite to wystarczy wstawić tuleję w jakimś warsztacie zajmującym się tym zamiast kupować od razu kartery. Klejenie wydaje mi się trochę prymitywnym sposobem.
_________________
Moja była Etka: http://www.polskajazda.pl...77&opcja=detail
 
     
Wietrzanin 

Motocykl: ....
Pomógł: 8 razy
Wiek: 28
Dołączył: 02 Sty 2007
Posty: 504
Skąd: Wietrzno
Wysłany: 2007-03-23, 20:47   silnik -luz walu i wyrobione kartery

jeżeli macie takie problmy to znaczy ze gniazda są wyrobione w półówkach lub na wale czopy sa mniejszego rozmiaru niż orginalnie to proponuje tylko się skontaktować ze MNĄ
pooecam naprawdę
już wyjaśniam w jaki sposób mogę pomóc :podaję przyklad wyrobionego gniazda w karterach panowie wprasowanie tulei tez jest dobrą metoda ale po co sobie niszczyc polowke jezeli jest tam luz 0.1,0.2 czy mniejszy to samo tyczy sie czopa wału ja zastosowałem metodę galwanizacji czyli chromowania łożyska lub czopu wału ,naprawde polecam to jest metoda najlepsza i ten chrom ktory sie naklada to niejest taki jak na rurze wydechowej on jest matowy a tak dokladnie sie nazywa techniczny wiec nie korzystaj z metody huberta ktory poleca klejenie klejenie owszem jest dobre lecz przyjdzie ci rozebrac w naglym wypadku silnik i co lozyska do wyrzucenia beda osyfione klejem lozyska czy kartery i co zeby wybic lozysko ktore zostalo klejone trzeba uderzac bardzo mocno a wiadomo to nie wplywa dobrze na lozysko ani na polowke no chyba ze podgrzejesz lozysko lub polowke do ponad 100 stopni i wtedy lozysko szlak trafi wiec niepolecam takich metod takie rzeczy w ostatecznosci ,dlatego jak masz problem z takim czyms zglos sie do mnie pomoge ci chetnie ,sam takie rzeczy mam zrobione czyli wal od etz150 oski walu sa chromowane poniewaz tak byl wal wtluczony ze innego sposobu niebylo i zaoszcedzilem kupe kasy poniewaz musialbym kupic 2 nowe waly do etz150 ponniewaz mam 2 silniki etz150 tosamo mam z lozyskami gdzie mialem podrobione w karterach gniazda tam kupilem nowe lozysko wiadomo i chromowalem np:0.1mm
POLECAM TAKĄ METODĘ ,JEŻELI MASZ PROBLEM TO SKONTAKTUJ SIĘ ZE MNĄ!!!
_________________
?

Kiedyś,będą i zdjęcia:)
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2007-03-23, 22:10   

Panowiue kleje do łozysk wytrzymuja naprawde duzo i lepia dziury do 0,5mm co daje na średnicy 1mm luz;] wiec poco kombinowac;] Wiele silnikó na tym jexdzi i jest ok. Poto je własnie wymyslili!
_________________
Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !

Werpach:
"Komuna wróciła"
 
 
     
Szymon_MZ 

Motocykl: ETZ250/VFR800
Pomógł: 10 razy
Wiek: 34
Dołączył: 30 Sie 2006
Posty: 423
Skąd: Tarnobrzeg
Wysłany: 2007-03-24, 15:10   

Ja mam podobny problem z łożyskami skrzyni biegów. Szczególnie te na wałku głównym. Gniazdo jest tak wyrobione że łożysko można włożyć w palcach i je wyciągnąć.

hubertbaran a gdzie można taki klej do łożysk dostać?? Albo jak się to nazywa
 
     
Allu 
only 250


Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Paź 2005
Posty: 2833
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2007-03-24, 15:17   

W sklepie z łożyskami :D
_________________
*1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
 
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2007-03-24, 16:04   

dokładnie ... klejów i marek co niemiara. proponuje namierzyc jakis sklep z łozyskami lub czesciami do samochdów (u nas w rzeszowie jest np. szik) i opowiedziec sprzedawcy oco chodzi on pokaze kilka klejó w kilku róznych cenach(dla mniej zdecydowanych wybrac sie do takiego sklepu z dziewczyna i kazac wybrac ten w najładniejszym kolorze, ona bedzie szczesliwa ze pomogła ty bedziesz miał problem z głowy:P).


Teraz troche o technice klejenia;)

odtłuszczmay gniazdo łozyska jakims rozpuszczalnikiem (ja uzywam nitro), poczym smarujemy lekko klejem(przy wiekszym luzie mozemy posmarować gniazdo klejem nakłądajc go pendzlem), wkładamy naszego delikwenta w gniazdo, pozostałosci kleju wycieramy szmatka, czekamy tak około 30min iskładamy dalej:P
_________________
Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !

Werpach:
"Komuna wróciła"
 
 
     
Szymon_MZ 

Motocykl: ETZ250/VFR800
Pomógł: 10 razy
Wiek: 34
Dołączył: 30 Sie 2006
Posty: 423
Skąd: Tarnobrzeg
Wysłany: 2007-03-24, 16:40   

Dzięki Hubert :wink: A ile taka przyjemność kosztuje :lol:
 
     
janekrow 
Janekroł


Motocykl: mz trophy, pannonia
Pomógł: 12 razy
Wiek: 33
Dołączył: 10 Lis 2006
Posty: 274
Skąd: Kąty Wroclawskie
Wysłany: 2007-03-24, 17:21   

Tu masz starą aukcję z takim klejem w cenie 20 zł http://www.allegro.pl/ite...5_21_10_ml.html
_________________
ale przecie.. to jeeeest Pannonia, z tego Mz'tki nieeee zrobisz
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ES-250/103092
 
 
     
Loosiu 


Motocykl: BMW K1100RS, ETZ 251
Pomógł: 12 razy
Wiek: 43
Dołączył: 10 Maj 2005
Posty: 200
Skąd: Wrocław, Włocławek
Wysłany: 2007-03-24, 20:33   

Witam !
Ja swój zestaw klei nabyłem tu . Co prawda nie miał być do motocykla, ale nadal się przydaje. Niebieski - do zabezpieczania gwintów (nie wymaga temperatury do zerwania), czerwony - należy już podgrzać, zielony - pani na infolinii loctaile powiedziała, że ten służy do osadzania (uwaga :!: ) kół pasowych i zębatych na wałkach - więc posiada ogromny moment zrywający i na zimno nie puści.

Pozdrawiam,
_________________
Rafik vel DeLeTe aka Loosiu

To jest jak doznanie dotykające wszystkich zmysłów... jazda motocyklem.

BMW K75S - piękna, zielona, poszła w świat
BMW K1100RS - szybka, czerwona :]
 
     
wamnok 


Motocykl: MZ ETZ 250 / 1989r
Pomógł: 5 razy
Wiek: 40
Dołączył: 23 Sty 2006
Posty: 362
Skąd: Chełm
Wysłany: 2007-03-24, 21:57   

A tak z ciekawości jeszcze zapytam... Jeśli już załatwimy sprawę takim klejem i będzie spoko się jeździło, kiedy zechcemy rozebrać silnik to jak to wtedy wygląda? Czy jest potem problem z wyjęciem łożyska gdyż za mocno skleiło się z karterem, czy potem da się wyczyścić pozostałości po kleju, itp.???
_________________
Moja była Etka: http://www.polskajazda.pl...77&opcja=detail
 
     
Ostap 


Motocykl: Simson S70E
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 12
Skąd: lubelskie, podlasie
Wysłany: 2007-03-24, 22:14   

walniesz mocniej mlotkiem i wypadnie
_________________
Mam orginalnego Simsona S70 Enduro i się ciesze :)
http://polskajazda.pl/ind...l&idpojazd=7590
 
     
Loosiu 


Motocykl: BMW K1100RS, ETZ 251
Pomógł: 12 razy
Wiek: 43
Dołączył: 10 Maj 2005
Posty: 200
Skąd: Wrocław, Włocławek
Wysłany: 2007-03-24, 22:45   

Ostap napisał/a:
walniesz mocniej mlotkiem i wypadnie


O rzesz... I technika. :mad:
Kleje stają się płynne pod wpływem wyższej temperatury. Więc ogrzewasz karter, tak jak normalnie do demontażu i po kłopocie. Jeśli łożyska były klejone do czopów wału - to tu będzie potrzebna opalarka lub palnik. U mnie po podgrzaniu karterów (jakieś 50 -70 stopni) da się spokojnie wyjąc wał z łożyskiem lub osadzić łożysko bez walenia w cokolwiek młotkiem :evil:

Pozdrawiam
_________________
Rafik vel DeLeTe aka Loosiu

To jest jak doznanie dotykające wszystkich zmysłów... jazda motocyklem.

BMW K75S - piękna, zielona, poszła w świat
BMW K1100RS - szybka, czerwona :]
 
     
macq_macq 
Maćq


Motocykl: Etz 250, 4x wsk 125
Wiek: 36
Dołączył: 15 Lis 2006
Posty: 42
Skąd: Warszawa/Saska Kępa
Wysłany: 2007-03-25, 01:01   

Chciałbym się podłączyć do tematu: Jakiej firmy wały korbowe polecacie.
Na allegro i w sklepach zwykle są Okinoi i zastanawiam się nad kupnem takiego wału...

proszę o opinię :)
_________________
ECIA Z ZATARTYM WAŁEM NIE PASUJE DO KRAJOBRAZU :/
 
     
Loosiu 


Motocykl: BMW K1100RS, ETZ 251
Pomógł: 12 razy
Wiek: 43
Dołączył: 10 Maj 2005
Posty: 200
Skąd: Wrocław, Włocławek
Wysłany: 2007-03-25, 01:17   

macq_macq napisał/a:
Chciałbym się podłączyć do tematu: Jakiej firmy wały korbowe polecacie.


To nie jest temat poświęcony wałom korbowym. Użyj lupki, ewentualnie załóż nowy temat.

Pozdrawiam,
_________________
Rafik vel DeLeTe aka Loosiu

To jest jak doznanie dotykające wszystkich zmysłów... jazda motocyklem.

BMW K75S - piękna, zielona, poszła w świat
BMW K1100RS - szybka, czerwona :]
 
     
macq_macq 
Maćq


Motocykl: Etz 250, 4x wsk 125
Wiek: 36
Dołączył: 15 Lis 2006
Posty: 42
Skąd: Warszawa/Saska Kępa
Wysłany: 2007-03-25, 09:35   

Loosiu,

może i nie jest w 100% związany z wałami korbowymi, ale myślę, że część zapytania użytkownika krycha154, jak najbardziej pasuje do tego postu.
"i co sądzicie o tych wałach z agmot"
Przynajmniej kolega dowie się na temat tych wałów a może pozna nowe lepsze :> Myślę, że specjalnie nie zakładał dwóch nowych postów... jednym z zapytaniem o łożyska, drugim o wałach z Agmotu...

również Pozdrawiam
_________________
ECIA Z ZATARTYM WAŁEM NIE PASUJE DO KRAJOBRAZU :/
 
     
Klima 


Motocykl: Yamaha yzf 600r
Pomógł: 17 razy
Wiek: 35
Dołączył: 01 Maj 2006
Posty: 994
Skąd: suwałki
Wysłany: 2007-03-25, 09:50   

macq_macq napisał/a:
zastanawiam się nad kupnem takiego wału
kupuj i sie nie zastanawiaj ja mam taki i jest dobry
_________________
Moja była etka http://www.polskajazda.pl...&idpojazd=10835
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 14