Przesunięty przez: sIaj 2009-10-17, 18:34 |
Silnik - luźne łożyska na wale |
Autor |
Wiadomość |
Klima
Motocykl: Yamaha yzf 600r
Pomógł: 17 razy Wiek: 35 Dołączył: 01 Maj 2006 Posty: 994 Skąd: suwałki
|
|
|
|
|
Michau
Motocykl: Suzuki GS 500
Pomógł: 2 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Kwi 2005 Posty: 258 Skąd: Skarszew
|
Wysłany: 2007-03-23, 18:16
|
|
|
Cytat: | jak dlamnie wystarczy skleic łozysko z karterem;]
_________________
Wykonywanie remontów silników oraz kompleksowych remontów motocykli;] |
ups |
|
|
|
|
Nemesis
Motocykl: ETZ 251e
Pomógł: 3 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Sie 2006 Posty: 259 Skąd: RmX
|
Wysłany: 2007-03-23, 19:26
|
|
|
Hubert powinieneś dopisac ,że PROFESJONALNE Cytat: | Wykonywanie remontów silników oraz kompleksowych remontów motocykli;] | hehe
Wannok szukaj 2 karterów, bo niewiadimo czy ten 1 który kupisz bedzie dobrze się schodzić z tym 2 co masz,no i ja bym tam nic nie klejił, takie jest moje zdanie.
Re5pecta! |
_________________ Na tym świecie z każdym dniem przybywa szaleńców: CBR, YZF, GSX, ETZ:D |
|
|
|
|
Allu
only 250
Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy Wiek: 33 Dołączył: 08 Paź 2005 Posty: 2833 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2007-03-23, 19:38
|
|
|
Od czego są kleje do łożysk ? Tak jak mówi Hubert |
_________________ *1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
|
|
|
|
|
wamnok
Motocykl: MZ ETZ 250 / 1989r
Pomógł: 5 razy Wiek: 40 Dołączył: 23 Sty 2006 Posty: 362 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 2007-03-23, 19:45
|
|
|
Wydaje mi się, że gdyby okazało się że jest już gniazdo jest wybite to wystarczy wstawić tuleję w jakimś warsztacie zajmującym się tym zamiast kupować od razu kartery. Klejenie wydaje mi się trochę prymitywnym sposobem. |
_________________ Moja była Etka: http://www.polskajazda.pl...77&opcja=detail |
|
|
|
|
Wietrzanin
Motocykl: ....
Pomógł: 8 razy Wiek: 28 Dołączył: 02 Sty 2007 Posty: 504 Skąd: Wietrzno
|
Wysłany: 2007-03-23, 20:47 silnik -luz walu i wyrobione kartery
|
|
|
jeżeli macie takie problmy to znaczy ze gniazda są wyrobione w półówkach lub na wale czopy sa mniejszego rozmiaru niż orginalnie to proponuje tylko się skontaktować ze MNĄ
pooecam naprawdę
już wyjaśniam w jaki sposób mogę pomóc :podaję przyklad wyrobionego gniazda w karterach panowie wprasowanie tulei tez jest dobrą metoda ale po co sobie niszczyc polowke jezeli jest tam luz 0.1,0.2 czy mniejszy to samo tyczy sie czopa wału ja zastosowałem metodę galwanizacji czyli chromowania łożyska lub czopu wału ,naprawde polecam to jest metoda najlepsza i ten chrom ktory sie naklada to niejest taki jak na rurze wydechowej on jest matowy a tak dokladnie sie nazywa techniczny wiec nie korzystaj z metody huberta ktory poleca klejenie klejenie owszem jest dobre lecz przyjdzie ci rozebrac w naglym wypadku silnik i co lozyska do wyrzucenia beda osyfione klejem lozyska czy kartery i co zeby wybic lozysko ktore zostalo klejone trzeba uderzac bardzo mocno a wiadomo to nie wplywa dobrze na lozysko ani na polowke no chyba ze podgrzejesz lozysko lub polowke do ponad 100 stopni i wtedy lozysko szlak trafi wiec niepolecam takich metod takie rzeczy w ostatecznosci ,dlatego jak masz problem z takim czyms zglos sie do mnie pomoge ci chetnie ,sam takie rzeczy mam zrobione czyli wal od etz150 oski walu sa chromowane poniewaz tak byl wal wtluczony ze innego sposobu niebylo i zaoszcedzilem kupe kasy poniewaz musialbym kupic 2 nowe waly do etz150 ponniewaz mam 2 silniki etz150 tosamo mam z lozyskami gdzie mialem podrobione w karterach gniazda tam kupilem nowe lozysko wiadomo i chromowalem np:0.1mm
POLECAM TAKĄ METODĘ ,JEŻELI MASZ PROBLEM TO SKONTAKTUJ SIĘ ZE MNĄ!!! |
_________________ ?
Kiedyś,będą i zdjęcia:) |
|
|
|
|
hubertbaran
Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy Wiek: 35 Dołączył: 21 Sie 2005 Posty: 4458 Skąd: okolice Rzeszowa
|
Wysłany: 2007-03-23, 22:10
|
|
|
Panowiue kleje do łozysk wytrzymuja naprawde duzo i lepia dziury do 0,5mm co daje na średnicy 1mm luz;] wiec poco kombinowac;] Wiele silnikó na tym jexdzi i jest ok. Poto je własnie wymyslili! |
_________________ Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !
Werpach:
"Komuna wróciła" |
|
|
|
|
Szymon_MZ
Motocykl: ETZ250/VFR800
Pomógł: 10 razy Wiek: 34 Dołączył: 30 Sie 2006 Posty: 423 Skąd: Tarnobrzeg
|
Wysłany: 2007-03-24, 15:10
|
|
|
Ja mam podobny problem z łożyskami skrzyni biegów. Szczególnie te na wałku głównym. Gniazdo jest tak wyrobione że łożysko można włożyć w palcach i je wyciągnąć.
hubertbaran a gdzie można taki klej do łożysk dostać?? Albo jak się to nazywa |
|
|
|
|
Allu
only 250
Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy Wiek: 33 Dołączył: 08 Paź 2005 Posty: 2833 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2007-03-24, 15:17
|
|
|
W sklepie z łożyskami |
_________________ *1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
|
|
|
|
|
hubertbaran
Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy Wiek: 35 Dołączył: 21 Sie 2005 Posty: 4458 Skąd: okolice Rzeszowa
|
Wysłany: 2007-03-24, 16:04
|
|
|
dokładnie ... klejów i marek co niemiara. proponuje namierzyc jakis sklep z łozyskami lub czesciami do samochdów (u nas w rzeszowie jest np. szik) i opowiedziec sprzedawcy oco chodzi on pokaze kilka klejó w kilku róznych cenach(dla mniej zdecydowanych wybrac sie do takiego sklepu z dziewczyna i kazac wybrac ten w najładniejszym kolorze, ona bedzie szczesliwa ze pomogła ty bedziesz miał problem z głowy:P).
Teraz troche o technice klejenia;)
odtłuszczmay gniazdo łozyska jakims rozpuszczalnikiem (ja uzywam nitro), poczym smarujemy lekko klejem(przy wiekszym luzie mozemy posmarować gniazdo klejem nakłądajc go pendzlem), wkładamy naszego delikwenta w gniazdo, pozostałosci kleju wycieramy szmatka, czekamy tak około 30min iskładamy dalej:P |
_________________ Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !
Werpach:
"Komuna wróciła" |
|
|
|
|
Szymon_MZ
Motocykl: ETZ250/VFR800
Pomógł: 10 razy Wiek: 34 Dołączył: 30 Sie 2006 Posty: 423 Skąd: Tarnobrzeg
|
Wysłany: 2007-03-24, 16:40
|
|
|
Dzięki Hubert A ile taka przyjemność kosztuje |
|
|
|
|
janekrow
Janekroł
Motocykl: mz trophy, pannonia
Pomógł: 12 razy Wiek: 33 Dołączył: 10 Lis 2006 Posty: 274 Skąd: Kąty Wroclawskie
|
|
|
|
|
Loosiu
Motocykl: BMW K1100RS, ETZ 251
Pomógł: 12 razy Wiek: 43 Dołączył: 10 Maj 2005 Posty: 200 Skąd: Wrocław, Włocławek
|
Wysłany: 2007-03-24, 20:33
|
|
|
Witam !
Ja swój zestaw klei nabyłem tu . Co prawda nie miał być do motocykla, ale nadal się przydaje. Niebieski - do zabezpieczania gwintów (nie wymaga temperatury do zerwania), czerwony - należy już podgrzać, zielony - pani na infolinii loctaile powiedziała, że ten służy do osadzania (uwaga ) kół pasowych i zębatych na wałkach - więc posiada ogromny moment zrywający i na zimno nie puści.
Pozdrawiam, |
_________________ Rafik vel DeLeTe aka Loosiu
To jest jak doznanie dotykające wszystkich zmysłów... jazda motocyklem.
BMW K75S - piękna, zielona, poszła w świat
BMW K1100RS - szybka, czerwona |
|
|
|
|
wamnok
Motocykl: MZ ETZ 250 / 1989r
Pomógł: 5 razy Wiek: 40 Dołączył: 23 Sty 2006 Posty: 362 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 2007-03-24, 21:57
|
|
|
A tak z ciekawości jeszcze zapytam... Jeśli już załatwimy sprawę takim klejem i będzie spoko się jeździło, kiedy zechcemy rozebrać silnik to jak to wtedy wygląda? Czy jest potem problem z wyjęciem łożyska gdyż za mocno skleiło się z karterem, czy potem da się wyczyścić pozostałości po kleju, itp.??? |
_________________ Moja była Etka: http://www.polskajazda.pl...77&opcja=detail |
|
|
|
|
Ostap
Motocykl: Simson S70E
Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 12 Skąd: lubelskie, podlasie
|
|
|
|
|
Loosiu
Motocykl: BMW K1100RS, ETZ 251
Pomógł: 12 razy Wiek: 43 Dołączył: 10 Maj 2005 Posty: 200 Skąd: Wrocław, Włocławek
|
Wysłany: 2007-03-24, 22:45
|
|
|
Ostap napisał/a: | walniesz mocniej mlotkiem i wypadnie |
O rzesz... I technika.
Kleje stają się płynne pod wpływem wyższej temperatury. Więc ogrzewasz karter, tak jak normalnie do demontażu i po kłopocie. Jeśli łożyska były klejone do czopów wału - to tu będzie potrzebna opalarka lub palnik. U mnie po podgrzaniu karterów (jakieś 50 -70 stopni) da się spokojnie wyjąc wał z łożyskiem lub osadzić łożysko bez walenia w cokolwiek młotkiem
Pozdrawiam |
_________________ Rafik vel DeLeTe aka Loosiu
To jest jak doznanie dotykające wszystkich zmysłów... jazda motocyklem.
BMW K75S - piękna, zielona, poszła w świat
BMW K1100RS - szybka, czerwona |
|
|
|
|
macq_macq
Maćq
Motocykl: Etz 250, 4x wsk 125
Wiek: 36 Dołączył: 15 Lis 2006 Posty: 42 Skąd: Warszawa/Saska Kępa
|
Wysłany: 2007-03-25, 01:01
|
|
|
Chciałbym się podłączyć do tematu: Jakiej firmy wały korbowe polecacie.
Na allegro i w sklepach zwykle są Okinoi i zastanawiam się nad kupnem takiego wału...
proszę o opinię |
_________________ ECIA Z ZATARTYM WAŁEM NIE PASUJE DO KRAJOBRAZU :/ |
|
|
|
|
Loosiu
Motocykl: BMW K1100RS, ETZ 251
Pomógł: 12 razy Wiek: 43 Dołączył: 10 Maj 2005 Posty: 200 Skąd: Wrocław, Włocławek
|
Wysłany: 2007-03-25, 01:17
|
|
|
macq_macq napisał/a: | Chciałbym się podłączyć do tematu: Jakiej firmy wały korbowe polecacie. |
To nie jest temat poświęcony wałom korbowym. Użyj lupki, ewentualnie załóż nowy temat.
Pozdrawiam, |
_________________ Rafik vel DeLeTe aka Loosiu
To jest jak doznanie dotykające wszystkich zmysłów... jazda motocyklem.
BMW K75S - piękna, zielona, poszła w świat
BMW K1100RS - szybka, czerwona |
|
|
|
|
macq_macq
Maćq
Motocykl: Etz 250, 4x wsk 125
Wiek: 36 Dołączył: 15 Lis 2006 Posty: 42 Skąd: Warszawa/Saska Kępa
|
Wysłany: 2007-03-25, 09:35
|
|
|
Loosiu,
może i nie jest w 100% związany z wałami korbowymi, ale myślę, że część zapytania użytkownika krycha154, jak najbardziej pasuje do tego postu.
"i co sądzicie o tych wałach z agmot"
Przynajmniej kolega dowie się na temat tych wałów a może pozna nowe lepsze Myślę, że specjalnie nie zakładał dwóch nowych postów... jednym z zapytaniem o łożyska, drugim o wałach z Agmotu...
również Pozdrawiam |
_________________ ECIA Z ZATARTYM WAŁEM NIE PASUJE DO KRAJOBRAZU :/ |
|
|
|
|
Klima
Motocykl: Yamaha yzf 600r
Pomógł: 17 razy Wiek: 35 Dołączył: 01 Maj 2006 Posty: 994 Skąd: suwałki
|
Wysłany: 2007-03-25, 09:50
|
|
|
macq_macq napisał/a: | zastanawiam się nad kupnem takiego wału | kupuj i sie nie zastanawiaj ja mam taki i jest dobry |
_________________ Moja była etka http://www.polskajazda.pl...&idpojazd=10835
|
|
|
|
|
|