» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
temperatura cylindra- malowanie farbą
Autor Wiadomość
Bartas 
Turysta

Motocykl: Jest kilka
Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 08 Lis 2004
Posty: 403
Skąd: Łabiszyn
Wysłany: 2006-03-23, 23:04   temperatura cylindra- malowanie farbą

Do jakiej temp nagrzewa sie zewnetrzna czesc glowicy i cylindra? Chodzi mi o zastosowanie farby do przemwalowania na czarno tych elementow.
_________________
Moje maszyny:
- Daimler Steyr Puch 175 SV 1957
- NSU OSB 251 Max (Standardmax) 1954
- DKW KS 200 1936
- DKW SB 200 1937
- DKW KS 200 1936 (niekompletny)
- coś współczesnego
Ostatnio zmieniony przez Qba 2006-08-29, 00:53, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
Large 


Motocykl: Yamaha FJ 1200
Wiek: 37
Dołączył: 13 Cze 2005
Posty: 99
Skąd: Siemianowice Śl.
Wysłany: 2006-03-23, 23:21   

Dokładnie nie wiem, ale idź do sklepu z artykułami motocyklowymi najlepiej takiego z częściami do mz i pewnie będą tam mieli farbę wytrzymującą wysokie temperatury. U nas gość ma taką w sprayu coś za kilkanaście zeta.
_________________
MoTóR nie umiera nigdy, MoTóR jest wieczny!
 
 
     
wojciech944 

Motocykl: ETZ 250/300
Pomógł: 35 razy
Wiek: 36
Dołączył: 19 Sie 2005
Posty: 1491
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2006-03-24, 10:36   

wiecej niz 120 st. nie powinna sie rozgrzać
 
     
SOVIETVW 
Zlotowicz
'nas niedogoniat...


Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy
Wiek: 38
Dołączył: 27 Sty 2006
Posty: 1309
Skąd: Meseritz
Wysłany: 2006-03-24, 11:58   

ja kupilem spray zeby pomalowac kolanko wydechowe czarny matt i kosztował pare złotych,tylko wez pod uwage ze jak pomalujesz cylinder i głowice to pogorszysz chłodzenie silnika,bo oryginalnie pomalowane cylindry i głowice były malowane specjalnie przeznaczona do tego farbą ktora nieutrudnia oddawania ciepla... :wink:
_________________
Obecnie w mojej stajni stoją:

MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx
 
 
     
daker 251 
daker 251


Motocykl: MZ ETZ 251
Dołączył: 02 Maj 2006
Posty: 83
Skąd: Niwka
Wysłany: 2006-09-19, 09:53   

Witam, ja chciałbym pomalowac dekle silnika na czarno razem z cylindrem i czy jest jakis odpowiednik farby stosowanej do tego celu w fabryce?? I niekoniecznie w spray-u, bo jak pomalowac cylinder spray-em. Ostatnio malowałem dekle czarmym matem a na niego nakładałem lakier bezbarwny, ciekawy efekt ale lakier bezbarwny długo niewytrzymał działania benzyny :cry: Myslałem nad jakims czarnym akrylowym (chyba najbardziej zblizony do orginału) ale boje sie malowac nim cylindra bo to w koncu zwykła farba. Wysłucham wszystkich rad, pozdro :grin:
_________________
..::CRN::..
 
     
Stojo 
MZ ES 250/2 TBU 40JM

Motocykl: 2xES 250/2, ETZ 250
Pomógł: 5 razy
Wiek: 35
Dołączył: 29 Cze 2006
Posty: 394
Skąd: Nowy Folwark k.Buska
Wysłany: 2006-09-19, 12:48   

ja malowałem dekle na czarny mat (spray na temperature) i wyszło jak wyszło (tak se), ale zaraz zaczęło sie rozpuszczać od benzyny, więc sądze że dekle to spokojnie można pomalować czarnym połysk (normalnym) bo dekle się tak nie grzeją i oczywiście polakierować, ja swoje musze do jakiegoś profesjonalisty dac zresztą jak i całą MZ (przeraża mnie tylko wizja zdarcia instalacji i założenia z powrotem)
_________________
IFA mobile DDR
 
 
     
SOVIETVW 
Zlotowicz
'nas niedogoniat...


Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy
Wiek: 38
Dołączył: 27 Sty 2006
Posty: 1309
Skąd: Meseritz
Wysłany: 2006-09-19, 16:47   

na dekle niemusi byc zadna zaroodporna farba nawet na cylindrze wytrzyma zwykla bo tak sie niegzreje mocno albo profilkatycznie mozna dac,daker 251, mialem ten sam problem co ty zapodalem na kapy bezbarwny,pierwsze potraktowanie bena i zjechalo, wiec kupilem lakier akrylowy w spray oczywiscie czarny połysk Śniezki i jest rewelacyjny duza puszka 600ml badzi szybko wysycha i swieci sie jak psu jajca,nierusza go ani benzyna ani nic i jest dosc twardy wiec odporny na zarysowania,teraz ten sam lakier polozylem na pzredni błotnik i jest jak z pod igły,do tego po kilku dniach jak juz dobzre stwardnieje mozna potraktowac to pasta tempo i efekt piorunujacy :mrgreen: ,moge sie golic pzred błotnikiem :wink: polecam lakiery Sniezki.
_________________
Obecnie w mojej stajni stoją:

MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx
 
 
     
daker 251 
daker 251


Motocykl: MZ ETZ 251
Dołączył: 02 Maj 2006
Posty: 83
Skąd: Niwka
Wysłany: 2006-09-19, 18:28   

"wiec kupilem lakier akrylowy w spray oczywiscie czarny połysk Śniezki" lakier w spray śniezki :shock: pierwszy raz o czyms takim słysze, gdzie go dostałes i ile kosztował.
I nadawał by sie równiesz na cylinder?? Ale cylinder pasuje mi pomalowac pistoletem (spray-em nie podejdzie w zakamarki pomiedzy płatami cylindra) wiec czy dostane tą śniezke w puszce?
_________________
..::CRN::..
 
     
SOVIETVW 
Zlotowicz
'nas niedogoniat...


Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy
Wiek: 38
Dołączył: 27 Sty 2006
Posty: 1309
Skąd: Meseritz
Wysłany: 2006-09-19, 22:14   

ale to jest w połysku a na cylilinder raczej nadawał by sie matt,spray śniezki normalne przeciez oni robia farby najrozniejsze,ja maluje teraz tylko tym bardzo dobra jakosc,chyba ze mam okazje pistoletem to bez porownania oczywiscie,pistoletem cylinder to walnij czarnym podkladem ladny bedzie,a za puszke śniezki 600 ml place niespelna 16 złoty
_________________
Obecnie w mojej stajni stoją:

MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx
 
 
     
patrazz 


Motocykl: MZ ETZ 251 RR
Dołączył: 14 Paź 2006
Posty: 2
Skąd: Grudziądz
Wysłany: 2006-10-14, 17:59   

jezeli chodzi o malowanie cylindra to polecam emalie silnikowa w sprayu. ja pomalowalem na czrny mat i wyglada fajnie.
 
     
matisl 


Motocykl: MZ ETZ 150
Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 27 Paź 2005
Posty: 295
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2006-10-14, 20:02   

ja malowałem cylinder, głowice itp(bo było podrapane.. itp) zwykłym czarnym sprayem za 8zł. Efekt>> jak z fabryki :D nie łuszczy się, i nie grzeje, jest tak jak było zawsze, a wygląd o wiele lepszy. Tylko musimy papierkiem wodnym troche podczyścić :D żeby nie było widać "strupów"
_________________
Oto moje moto
Moja galeria: http://www.mzclub.delfine...php?user_id=505
http://www.bikepics.com/members/matisl/
http://www.mz-etz.prv.pl
 
 
     
daker 251 
daker 251


Motocykl: MZ ETZ 251
Dołączył: 02 Maj 2006
Posty: 83
Skąd: Niwka
Wysłany: 2006-10-15, 20:18   

własnie jesli chodzi o spray to da rade pomalowac nim cylinder tak aby farba pokryła wszelkie zakamarki np. u podstawy płatów cylindra itp. bo w 251 powiesznia płatów jest duza i trudno dostepna:( boje sie, ze sprayem nie dotre to wyzej wspomnianych miejsc i ze porobia sie zacieki. patrazz dał bys rade zapodac jakies fotki jak u Ciebie to wyszło??
_________________
..::CRN::..
 
     
matisl 


Motocykl: MZ ETZ 150
Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 27 Paź 2005
Posty: 295
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2006-10-15, 21:26   

daker 251, sprayem wszedzie dojdziesz
_________________
Oto moje moto
Moja galeria: http://www.mzclub.delfine...php?user_id=505
http://www.bikepics.com/members/matisl/
http://www.mz-etz.prv.pl
 
 
     
KingNothing 
V.I.P.

Motocykl: MZ ETZ 150
Wiek: 37
Dołączył: 15 Kwi 2006
Posty: 363
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2006-10-15, 21:33   

Ja wydech malowałem sprayem, który ma do 300 stopni wytrzymywać. CZy pomalowanie cylindra farbą, nie spowoduje gorszego odprowadzania ciepła?
_________________
http://www.bikepics.com/members/KingNothing/
 
 
     
matisl 


Motocykl: MZ ETZ 150
Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 27 Paź 2005
Posty: 295
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2006-10-15, 22:42   

no co ty. Ja pomalowałem i nie widze żadnej różnicy, ajeżdżę tak już 2 lata. I wszyatko gra, nie łuszczy się, a cylinder w czasie jazdy prawie zimny(taki letni) :grin:
_________________
Oto moje moto
Moja galeria: http://www.mzclub.delfine...php?user_id=505
http://www.bikepics.com/members/matisl/
http://www.mz-etz.prv.pl
 
 
     
William 
Zlotowicz
Mnich


Motocykl: BMW F650
Pomógł: 2 razy
Wiek: 36
Dołączył: 30 Maj 2006
Posty: 1285
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2006-10-15, 22:51   

Nie, no gdyby była różnica, to nie do takiego stopnia, aby można było ją "wyczuć" podczas jazdy. Codzienne użytkowanie motocykla prowadzi do osadzenia się pyłu i brudu na żebrach, który w wielu przypadkach jest bardziej izolacyjną warstwą, niż warstwa farby. Jakoś nie stawia to niejasności, jeśli chodzi o chłodzenie cylindra, tylko ewentualnie o wygląd. Nie mówię tu o piachu czy błocie, a raczej o pyle, kurzu, brudu narzuconego przez wodę itp.

Po za tym, skoro niektóre wersje 150'tek miały fabrycznie malowane cylindry, to sprawa odprowadzania ciepła została przedyskutowana przez znawców, o parę szczebli wyższych od nas i nie wniosła zastrzeżeń.
_________________
http://mnich777.blogspot.com/
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2006-10-16, 14:53   

Wiec poco maluje sie cylidry aluminiowe? A no dlatego ze tlenek aluminium jest bardzo dobrym izolatorem cieplnym i dlatego malowane cylidry lepiej oddaja ciepło;)
_________________
Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !

Werpach:
"Komuna wróciła"
 
 
     
Adamuh 
P P 3 5 9 8


Motocykl: MZ ETZ300, JAWA+kosz
Wiek: 36
Dołączył: 23 Sie 2005
Posty: 62
Skąd: Piła
Wysłany: 2006-10-28, 16:15   

a ja mam pytanko jaka to powinna byc farba>?, bo z tego co wiem aluminium sie bardzo ciezko maluje, (farba latwo schodzi) jakas specjalna do aluminium czy jak? bo jesli chodzi o sniezki czy wyynalazki w sprayu to wszystko mialem juz wyprobowane, i kazda farba schodzila,,,a moze jakis specjalny podklad??
_________________
Zschopau==> i tu 23 lata temu się wszystko zaczęło. Panowie konstruktorzy- dziekujemy!!!
 
 
     
SOVIETVW 
Zlotowicz
'nas niedogoniat...


Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy
Wiek: 38
Dołączył: 27 Sty 2006
Posty: 1309
Skąd: Meseritz
Wysłany: 2006-10-29, 10:33   

ja mam pomalowana sniezka kape od strony sprzegla i przedni blotnik na wysoki polysk i powloka jest nie zniszczalna,wystarczy dobrze przygotowac element do malowania,jesli tego sie nie zrobisz to nawet podklad ci nie pomoze.hubertbaran, nie przesadzaj juz z tymi tlenkami,zeby niewiadomo jak bardzo cylindry pokrywaly sie tlenkami,bez przesady moto musialo by stac na dworze dluzgi czas nieruszane i to tez niewiadomo czy cos by z tego wyniklo,ja twierdze ze malowanie clindrow mialo na celu wylacznie efekt wizualny.
_________________
Obecnie w mojej stajni stoją:

MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx
 
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2006-10-29, 12:03   

widzisz aluminium ma cdziwna właściwość brud moze wniknąc w żeberka bardzo głeboko co tez utrudnia odporowdznie ciepła;] Dlatego wszystkie silniki wyczynówek 2T miały czarne cylidry(kolor czarny tezmam swoje uzasadnienie).
_________________
Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !

Werpach:
"Komuna wróciła"
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 15