» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: motomaciey
2013-12-22, 23:27
es 250/1 jazda możliwa tylko na ssaniu
Autor Wiadomość
avaunte 

Motocykl: MZ ES 250/1
Dołączył: 10 Maj 2011
Posty: 5
Skąd: Poznań
Wysłany: 2011-10-15, 14:03   es 250/1 jazda możliwa tylko na ssaniu

Witam.

Posiadam jaskółkę z 65r stała nie tykana 8 lat w garażu. Rok temu postanowiłem się za nią zabrać i do dziś z nią walczę. Mz do czasu zamknięcia w garażu przed 8 laty była w idealnym stanie ponieważ jeździł na niej mój dziadek fanatyk.
Moj problem polega na tym ze kiedy es stoi na nóżkach i odkręci jej się gaz chodzi idealnie, lecz podczas jazdy niezbędne jest odkręcanie ssania gdyż MZ jakby się dławiła, nie ma mocy.
Rzeczy jakie już zrobiłem:
-zestaw regeneracyjny do gaźnika, oraz porządne czyszczenie go
-zapłon ciężki do ustawienia ( luzy na łożysku) ale ustawiony
-wymieniony kondensator, palatynki
-uszczelnienie układu dolotowego powietrza do gaźnika

Zaczynam być już na skraju wyczerpania nerwowego kiedy podchodzę do niej po raz kolejny i nie odnoszę żadnego sukcesu. Czy ktoś ma jakieś pomysły co jeszcze należy zrobić z tym moim zabytkiem?
 
     
motomaciey 
Jestem hardcorem


Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Pomógł: 126 razy
Wiek: 38
Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 4224
Skąd: Grudziądz, Warszawa
Wysłany: 2011-10-15, 16:42   

Witaj kolego. Na wstępie miło by było zobaczyć kilka słów o Tobie w Powitalni, taki mamy tutaj zwyczaj.
Odnośnie motocykla, w normalnym trybie pracy dostaje za dużo powietrza a za mało paliwa. Sprawdzaj po kolei drożność kranika i drogi jaką pokonuje paliwo z baku do cylindra także szczelność krućca i skrzyni korbowej między karterami. Obowiązkowo jeśli znajdziesz przyczynę awarii zdaj nam sprawozdanie. Powodzenia :ok:
_________________
Jaskół Bike na PJ
 
     
dugi 
dugi

Motocykl: MZ ES 250/1
Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 70
Skąd: Kielce
Wysłany: 2011-10-16, 14:41   

Jeszcze jedno, w jaskolce wylaczasz ssanie naciagajac linake, bo mozliwe, ze jezdziles na ssaniu i sie dlawila.
 
     
avaunte 

Motocykl: MZ ES 250/1
Dołączył: 10 Maj 2011
Posty: 5
Skąd: Poznań
Wysłany: 2011-10-17, 11:40   

W najbliższym czasie uzupelnie wszystkie zaległości.

Czyli ssanie jest zamkniete gdy wajcha jest odkrecona(linka naciagnieta)??
 
     
motomaciey 
Jestem hardcorem


Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Pomógł: 126 razy
Wiek: 38
Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 4224
Skąd: Grudziądz, Warszawa
Wysłany: 2011-10-17, 12:13   

W Jaskółce urządzenie ssania nie działa tak jak w TS czy ETZ, jest o przepustnica powietrza której zamknięcie powoduje zmianę proporcji mieszanki - paliwa jest więcej. Prócz przelania gaźnika przepustnicę zamyka się dla łatwiejszego rozruchu gdy silnik jest zimny, przy większym obciążeniu silnika przepustnicę częściowo przymyka się co powoduje lepsze smarowanie łożyska stopy korbowodu.
_________________
Jaskół Bike na PJ
 
     
jortyl 

Motocykl: cz 175, trophy
Dołączył: 14 Sty 2010
Posty: 7
Skąd: pdk
Wysłany: 2011-10-17, 15:39   

czyli w trophy również ssanie wyłącza się naciągając linkę. tak?
 
     
motomaciey 
Jestem hardcorem


Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Pomógł: 126 razy
Wiek: 38
Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 4224
Skąd: Grudziądz, Warszawa
Wysłany: 2011-10-17, 15:44   

Tak, gdy linka jest naciągnięta "ssanie" jest wyłączone
_________________
Jaskół Bike na PJ
 
     
herrq666 
Grupa podlasie


Motocykl: MZ x4
Pomógł: 91 razy
Wiek: 41
Dołączył: 23 Mar 2010
Posty: 1122
Skąd: Dudki
Wysłany: 2011-10-17, 20:43   

jortyl napisał/a:
czyli w trophy również ssanie wyłącza się naciągając linkę. tak?

Nie, w trophy ssanie działa jak w ETZ.
_________________
Roses are gay, violets are gayer.
Fuck this poem, and listen to SLAYER.
 
 
     
motomaciey 
Jestem hardcorem


Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Pomógł: 126 razy
Wiek: 38
Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 4224
Skąd: Grudziądz, Warszawa
Wysłany: 2011-10-17, 20:53   

Masz rację, myślałem o Jaskółce
_________________
Jaskół Bike na PJ
Ostatnio zmieniony przez motomaciey 2011-10-17, 20:56, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
herrq666 
Grupa podlasie


Motocykl: MZ x4
Pomógł: 91 razy
Wiek: 41
Dołączył: 23 Mar 2010
Posty: 1122
Skąd: Dudki
Wysłany: 2011-10-17, 20:56   

Masz rację Maćku co do jaskółki, natomiast w Trophy były juz gaźniki 28N1-1 do 28N1-3 a tam ssanie było już jak w TS czy ETZ.
_________________
Roses are gay, violets are gayer.
Fuck this poem, and listen to SLAYER.
 
 
     
avaunte 

Motocykl: MZ ES 250/1
Dołączył: 10 Maj 2011
Posty: 5
Skąd: Poznań
Wysłany: 2011-10-17, 22:27   

Wiec tak: nie wiedziałem ze w ES ssanie działa odwrotnie niż na logikę biorąc i myślałem ze coś nie tak ponieważ kiedy wajcha była zamknięta motocykl się dławił a po odkręceniu wajchy wszystko jest okej a tu się okazuje ze to po prostu tak działa...
Nigdzie na ten temat nie znalazłem tej informacji stad ten problem którego nie ma ponieważ motocykl bardzo ładnie chodzi.

Martwi mnie tylko problem z wrzucaniem biegów (1 i 2) czasami jakby po trybach leciał i nie idzie wrzucić biegów bez owego dźwięku przy pracującym silniku.
Oraz dzwonienie na wysokich obrotach ale nie sprawdzałem czy to przepustnica czy coś innego.

P.S. Co do zestawu regeneracyjnego to przydał się ponieważ teraz gaźnik reaguje na regulacje, wcześniej nic nie szło z nim zrobić.
 
     
herrq666 
Grupa podlasie


Motocykl: MZ x4
Pomógł: 91 razy
Wiek: 41
Dołączył: 23 Mar 2010
Posty: 1122
Skąd: Dudki
Wysłany: 2011-10-17, 22:29   

Co do biegów to podciągnij sprzęgło.
_________________
Roses are gay, violets are gayer.
Fuck this poem, and listen to SLAYER.
 
 
     
avaunte 

Motocykl: MZ ES 250/1
Dołączył: 10 Maj 2011
Posty: 5
Skąd: Poznań
Wysłany: 2011-10-17, 22:37   

przy manetce nie wiele już idzie, jest jakaś inna regulacja?
 
     
herrq666 
Grupa podlasie


Motocykl: MZ x4
Pomógł: 91 razy
Wiek: 41
Dołączył: 23 Mar 2010
Posty: 1122
Skąd: Dudki
Wysłany: 2011-10-17, 22:39   

Tak, pod tym dekielkiem w lewym deklu.
_________________
Roses are gay, violets are gayer.
Fuck this poem, and listen to SLAYER.
 
 
     
motomaciey 
Jestem hardcorem


Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Pomógł: 126 razy
Wiek: 38
Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 4224
Skąd: Grudziądz, Warszawa
Wysłany: 2011-10-17, 22:42   

Tak http://forum.mz-klub.pl/search.php :piwo:
_________________
Jaskół Bike na PJ
 
     
avaunte 

Motocykl: MZ ES 250/1
Dołączył: 10 Maj 2011
Posty: 5
Skąd: Poznań
Wysłany: 2011-10-17, 22:55   

okej okej:) Dziękuje wszystkim za interwencje!

Człowiek uczy się prze cale życie kurde...
Powiedzie mi jeszcze czy to gdzieś pisze o tej regulacji powietrza bo ja się z tym nigdzie nie spotkałem stad moja niewiedza ze to nie ssanie i ze ta linka ma być naciągnięta.
2 lata spędziłem nad regulacja czegoś co jest wyregulowanie. Cały czas myślałem, że coś jest nie tak bo motor chodzi tylko na "ssaniu" a to powietrze...
No ale przy okazji zrobiłem całkiem niezły remont całego okładu paliwowego i powietrza no i gaźnik:)
 
     
motomaciey 
Jestem hardcorem


Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Pomógł: 126 razy
Wiek: 38
Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 4224
Skąd: Grudziądz, Warszawa
Wysłany: 2011-10-17, 23:22   

avaunte napisał/a:
Powiedzie mi jeszcze czy to gdzieś pisze o tej regulacji powietrza

:hmm: Hmm, na forum tego nie znajdziesz, ta wiedza pochodzi z mojej instrukcji od SHL M11. Jeśli chcesz ustawić przepustnicę tą śrubką z góry gaźnika to rób to na czuja. Ja z doświadczenia Ci powiem że najlepiej jest jeżeli przepustnica w normalnym cyklu pracy jest maksymalnie podciągnięta do góry, wtedy dopiero możesz zacząć regulować gaźnik.
_________________
Jaskół Bike na PJ
 
     
borgi 
Zlotowicz
Borgi


Motocykl: ES 250/0 '59
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 13 Maj 2010
Posty: 659
Skąd: Kraków/Zabrnie
Wysłany: 2011-10-18, 00:35   

Eee nie znajdzie. W instrukcji obsługi jest napisane, w którą stronę kręcić wajchą żeby włączyć czy wyłączyć ssanie. A rozbierając gaźnik też się idzie domyśleć po cholerę jest ta dodatkowa mała przepustnica połączona linką z wajchą. Przepustnica opuszczona = mniej powietrza, bogatsza mieszanka i vice versa. Żeby nie powiedzieć RTFM.
_________________
--
Borgi
http://www.motor.eu.org/gallery/
 
     
Zenon 

Motocykl: MZ 250/1 Jaskółka
Dołączył: 03 Sty 2016
Posty: 10
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-03-06, 22:28   Przepustnica w gaźniku BVF

Witam !

Mam gaźnik w Jaskółce jak na foto. Pytanie : czy przepustnica ma schodzić do dołu tej gardzieli gaźnika ? Założyłem nową linkę i przepustnica nie idzie do samego końca. Nie wiem czy to problem linki czy ma tak być. Czy ktoś może opisać jak winno to być prawidłowo. Czy ssanie przy włączeniu ma również dochodzić do samego dołu gaźnika. ?
 
     
Seba_830 


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 59 razy
Wiek: 26
Dołączył: 30 Lis 2011
Posty: 1604
Skąd: Stanisławów
Wysłany: 2016-03-06, 22:35   

Zarówno ssanie jak i przepustnica powinna schodzić na sam dół, inaczej musi być minimalny luz na linkach :piwo:
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,11 sekundy. Zapytań do SQL: 14