Przesunięty przez: motomaciey 2013-12-22, 23:27 |
es 250/1 jazda możliwa tylko na ssaniu |
Autor |
Wiadomość |
avaunte
Motocykl: MZ ES 250/1
Dołączył: 10 Maj 2011 Posty: 5 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2011-10-15, 14:03 es 250/1 jazda możliwa tylko na ssaniu
|
|
|
Witam.
Posiadam jaskółkę z 65r stała nie tykana 8 lat w garażu. Rok temu postanowiłem się za nią zabrać i do dziś z nią walczę. Mz do czasu zamknięcia w garażu przed 8 laty była w idealnym stanie ponieważ jeździł na niej mój dziadek fanatyk.
Moj problem polega na tym ze kiedy es stoi na nóżkach i odkręci jej się gaz chodzi idealnie, lecz podczas jazdy niezbędne jest odkręcanie ssania gdyż MZ jakby się dławiła, nie ma mocy.
Rzeczy jakie już zrobiłem:
-zestaw regeneracyjny do gaźnika, oraz porządne czyszczenie go
-zapłon ciężki do ustawienia ( luzy na łożysku) ale ustawiony
-wymieniony kondensator, palatynki
-uszczelnienie układu dolotowego powietrza do gaźnika
Zaczynam być już na skraju wyczerpania nerwowego kiedy podchodzę do niej po raz kolejny i nie odnoszę żadnego sukcesu. Czy ktoś ma jakieś pomysły co jeszcze należy zrobić z tym moim zabytkiem? |
|
|
|
|
motomaciey
Jestem hardcorem
Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Pomógł: 126 razy Wiek: 38 Dołączył: 08 Paź 2009 Posty: 4224 Skąd: Grudziądz, Warszawa
|
Wysłany: 2011-10-15, 16:42
|
|
|
Witaj kolego. Na wstępie miło by było zobaczyć kilka słów o Tobie w Powitalni, taki mamy tutaj zwyczaj.
Odnośnie motocykla, w normalnym trybie pracy dostaje za dużo powietrza a za mało paliwa. Sprawdzaj po kolei drożność kranika i drogi jaką pokonuje paliwo z baku do cylindra także szczelność krućca i skrzyni korbowej między karterami. Obowiązkowo jeśli znajdziesz przyczynę awarii zdaj nam sprawozdanie. Powodzenia |
_________________ Jaskół Bike na PJ
|
|
|
|
|
dugi
dugi
Motocykl: MZ ES 250/1
Dołączył: 26 Cze 2010 Posty: 70 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 2011-10-16, 14:41
|
|
|
Jeszcze jedno, w jaskolce wylaczasz ssanie naciagajac linake, bo mozliwe, ze jezdziles na ssaniu i sie dlawila. |
|
|
|
|
avaunte
Motocykl: MZ ES 250/1
Dołączył: 10 Maj 2011 Posty: 5 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2011-10-17, 11:40
|
|
|
W najbliższym czasie uzupelnie wszystkie zaległości.
Czyli ssanie jest zamkniete gdy wajcha jest odkrecona(linka naciagnieta)?? |
|
|
|
|
motomaciey
Jestem hardcorem
Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Pomógł: 126 razy Wiek: 38 Dołączył: 08 Paź 2009 Posty: 4224 Skąd: Grudziądz, Warszawa
|
Wysłany: 2011-10-17, 12:13
|
|
|
W Jaskółce urządzenie ssania nie działa tak jak w TS czy ETZ, jest o przepustnica powietrza której zamknięcie powoduje zmianę proporcji mieszanki - paliwa jest więcej. Prócz przelania gaźnika przepustnicę zamyka się dla łatwiejszego rozruchu gdy silnik jest zimny, przy większym obciążeniu silnika przepustnicę częściowo przymyka się co powoduje lepsze smarowanie łożyska stopy korbowodu. |
_________________ Jaskół Bike na PJ
|
|
|
|
|
jortyl
Motocykl: cz 175, trophy
Dołączył: 14 Sty 2010 Posty: 7 Skąd: pdk
|
Wysłany: 2011-10-17, 15:39
|
|
|
czyli w trophy również ssanie wyłącza się naciągając linkę. tak? |
|
|
|
|
motomaciey
Jestem hardcorem
Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Pomógł: 126 razy Wiek: 38 Dołączył: 08 Paź 2009 Posty: 4224 Skąd: Grudziądz, Warszawa
|
Wysłany: 2011-10-17, 15:44
|
|
|
Tak, gdy linka jest naciągnięta "ssanie" jest wyłączone |
_________________ Jaskół Bike na PJ
|
|
|
|
|
herrq666
Grupa podlasie
Motocykl: MZ x4
Pomógł: 91 razy Wiek: 41 Dołączył: 23 Mar 2010 Posty: 1122 Skąd: Dudki
|
Wysłany: 2011-10-17, 20:43
|
|
|
jortyl napisał/a: | czyli w trophy również ssanie wyłącza się naciągając linkę. tak? |
Nie, w trophy ssanie działa jak w ETZ. |
_________________ Roses are gay, violets are gayer.
Fuck this poem, and listen to SLAYER. |
|
|
|
|
motomaciey
Jestem hardcorem
Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Pomógł: 126 razy Wiek: 38 Dołączył: 08 Paź 2009 Posty: 4224 Skąd: Grudziądz, Warszawa
|
Wysłany: 2011-10-17, 20:53
|
|
|
Masz rację, myślałem o Jaskółce |
_________________ Jaskół Bike na PJ
|
Ostatnio zmieniony przez motomaciey 2011-10-17, 20:56, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
herrq666
Grupa podlasie
Motocykl: MZ x4
Pomógł: 91 razy Wiek: 41 Dołączył: 23 Mar 2010 Posty: 1122 Skąd: Dudki
|
Wysłany: 2011-10-17, 20:56
|
|
|
Masz rację Maćku co do jaskółki, natomiast w Trophy były juz gaźniki 28N1-1 do 28N1-3 a tam ssanie było już jak w TS czy ETZ. |
_________________ Roses are gay, violets are gayer.
Fuck this poem, and listen to SLAYER. |
|
|
|
|
avaunte
Motocykl: MZ ES 250/1
Dołączył: 10 Maj 2011 Posty: 5 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2011-10-17, 22:27
|
|
|
Wiec tak: nie wiedziałem ze w ES ssanie działa odwrotnie niż na logikę biorąc i myślałem ze coś nie tak ponieważ kiedy wajcha była zamknięta motocykl się dławił a po odkręceniu wajchy wszystko jest okej a tu się okazuje ze to po prostu tak działa...
Nigdzie na ten temat nie znalazłem tej informacji stad ten problem którego nie ma ponieważ motocykl bardzo ładnie chodzi.
Martwi mnie tylko problem z wrzucaniem biegów (1 i 2) czasami jakby po trybach leciał i nie idzie wrzucić biegów bez owego dźwięku przy pracującym silniku.
Oraz dzwonienie na wysokich obrotach ale nie sprawdzałem czy to przepustnica czy coś innego.
P.S. Co do zestawu regeneracyjnego to przydał się ponieważ teraz gaźnik reaguje na regulacje, wcześniej nic nie szło z nim zrobić. |
|
|
|
|
herrq666
Grupa podlasie
Motocykl: MZ x4
Pomógł: 91 razy Wiek: 41 Dołączył: 23 Mar 2010 Posty: 1122 Skąd: Dudki
|
Wysłany: 2011-10-17, 22:29
|
|
|
Co do biegów to podciągnij sprzęgło. |
_________________ Roses are gay, violets are gayer.
Fuck this poem, and listen to SLAYER. |
|
|
|
|
avaunte
Motocykl: MZ ES 250/1
Dołączył: 10 Maj 2011 Posty: 5 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2011-10-17, 22:37
|
|
|
przy manetce nie wiele już idzie, jest jakaś inna regulacja? |
|
|
|
|
herrq666
Grupa podlasie
Motocykl: MZ x4
Pomógł: 91 razy Wiek: 41 Dołączył: 23 Mar 2010 Posty: 1122 Skąd: Dudki
|
Wysłany: 2011-10-17, 22:39
|
|
|
Tak, pod tym dekielkiem w lewym deklu. |
_________________ Roses are gay, violets are gayer.
Fuck this poem, and listen to SLAYER. |
|
|
|
|
motomaciey
Jestem hardcorem
Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Pomógł: 126 razy Wiek: 38 Dołączył: 08 Paź 2009 Posty: 4224 Skąd: Grudziądz, Warszawa
|
|
|
|
|
avaunte
Motocykl: MZ ES 250/1
Dołączył: 10 Maj 2011 Posty: 5 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2011-10-17, 22:55
|
|
|
okej okej:) Dziękuje wszystkim za interwencje!
Człowiek uczy się prze cale życie kurde...
Powiedzie mi jeszcze czy to gdzieś pisze o tej regulacji powietrza bo ja się z tym nigdzie nie spotkałem stad moja niewiedza ze to nie ssanie i ze ta linka ma być naciągnięta.
2 lata spędziłem nad regulacja czegoś co jest wyregulowanie. Cały czas myślałem, że coś jest nie tak bo motor chodzi tylko na "ssaniu" a to powietrze...
No ale przy okazji zrobiłem całkiem niezły remont całego okładu paliwowego i powietrza no i gaźnik:) |
|
|
|
|
motomaciey
Jestem hardcorem
Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Pomógł: 126 razy Wiek: 38 Dołączył: 08 Paź 2009 Posty: 4224 Skąd: Grudziądz, Warszawa
|
Wysłany: 2011-10-17, 23:22
|
|
|
avaunte napisał/a: | Powiedzie mi jeszcze czy to gdzieś pisze o tej regulacji powietrza |
Hmm, na forum tego nie znajdziesz, ta wiedza pochodzi z mojej instrukcji od SHL M11. Jeśli chcesz ustawić przepustnicę tą śrubką z góry gaźnika to rób to na czuja. Ja z doświadczenia Ci powiem że najlepiej jest jeżeli przepustnica w normalnym cyklu pracy jest maksymalnie podciągnięta do góry, wtedy dopiero możesz zacząć regulować gaźnik. |
_________________ Jaskół Bike na PJ
|
|
|
|
|
borgi
Zlotowicz Borgi
Motocykl: ES 250/0 '59
Pomógł: 20 razy Dołączył: 13 Maj 2010 Posty: 659 Skąd: Kraków/Zabrnie
|
Wysłany: 2011-10-18, 00:35
|
|
|
Eee nie znajdzie. W instrukcji obsługi jest napisane, w którą stronę kręcić wajchą żeby włączyć czy wyłączyć ssanie. A rozbierając gaźnik też się idzie domyśleć po cholerę jest ta dodatkowa mała przepustnica połączona linką z wajchą. Przepustnica opuszczona = mniej powietrza, bogatsza mieszanka i vice versa. Żeby nie powiedzieć RTFM. |
_________________ --
Borgi
http://www.motor.eu.org/gallery/ |
|
|
|
|
Zenon
Motocykl: MZ 250/1 Jaskółka
Dołączył: 03 Sty 2016 Posty: 10 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2016-03-06, 22:28 Przepustnica w gaźniku BVF
|
|
|
Witam !
Mam gaźnik w Jaskółce jak na foto. Pytanie : czy przepustnica ma schodzić do dołu tej gardzieli gaźnika ? Założyłem nową linkę i przepustnica nie idzie do samego końca. Nie wiem czy to problem linki czy ma tak być. Czy ktoś może opisać jak winno to być prawidłowo. Czy ssanie przy włączeniu ma również dochodzić do samego dołu gaźnika. ? |
|
|
|
|
Seba_830
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 59 razy Wiek: 26 Dołączył: 30 Lis 2011 Posty: 1604 Skąd: Stanisławów
|
Wysłany: 2016-03-06, 22:35
|
|
|
Zarówno ssanie jak i przepustnica powinna schodzić na sam dół, inaczej musi być minimalny luz na linkach |
|
|
|
|
|