» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
TUNINGOWE świece NGK do MZ Czy to cos da ???
Autor Wiadomość
luqasss 


Motocykl: MZ 251e '89
Pomógł: 3 razy
Wiek: 36
Dołączył: 19 Sie 2005
Posty: 299
Skąd: Dębica
Wysłany: 2006-03-26, 15:57   TUNINGOWE świece NGK do MZ Czy to cos da ???

Witam sprawdzie ta aukcje :) http://www.allegro.pl/ite...etz_simson.html (puki jest) czy taka swieca cos rzeczywiscie daje czy rozni sie minimalnie od takiej zwykłąj ?? A moze juz ktos wyprobował ??
 
 
     
chudy 
Zlotowicz


Motocykl: SUZUKI TL1000s
Wiek: 37
Dołączył: 16 Sie 2004
Posty: 250
Skąd: ozorków
Wysłany: 2006-03-26, 15:59   

jedyna zaleta jest to ze wytrzyma dłużej niz zwykle swiece ale o wzroscie mocy to nie ma co marzyc ;/
_________________
SUZUKI TL1000s loud pipes save lives
 
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2006-03-26, 16:01   

długi gwint swiadczy o tym że śwoieca jest za ciepła;]
_________________
Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !

Werpach:
"Komuna wróciła"
 
 
     
Miaziu 
0 RH+


Motocykl: Honda CBR 6ooF
Pomógł: 2 razy
Wiek: 24
Dołączył: 22 Lut 2005
Posty: 233
Skąd: Krawce
Wysłany: 2006-03-26, 16:10   

hubertbaran, za ciepła ? Za wyskoka ciepłota ? Co by się działo jeśli jeździłoby się na takiej świecy ?
_________________
http://www.bikepics.com/members/miaziu/
http://www.polskajazda.pl...s&idpojazd=6507
 
 
     
luqasss 


Motocykl: MZ 251e '89
Pomógł: 3 razy
Wiek: 36
Dołączył: 19 Sie 2005
Posty: 299
Skąd: Dębica
Wysłany: 2006-03-26, 16:13   

no łąsnie mi zawsze sie wydawało ze to nie robi roznicy !! A raczej jak pali swiece to daje sie wieksza zeby jej nie paliło :) dobrze mowie ??
_________________
NiE Ma PrZecIe, JaK jaZda nA EtEzECiE
http://www.bikepics.com/members/luqasss/06etz251/
http://www.polskajazda.pl...s&idpojazd=7135
http://forum.mz-klub.pl/viewtopic.php?t=8228
 
 
     
dawid482 


Motocykl: Honda CBR F2
Wiek: 38
Dołączył: 31 Paź 2005
Posty: 265
Skąd: Katowice
Wysłany: 2006-03-26, 16:43   

Te świece to pic na wodę-jedyna zaleta tego to właśnie to że dłużej wytrzyma i może iskra będzie nieco lepsza ale moc na pewno nie wzrośnie.
 
 
     
SOVIETVW 
Zlotowicz
'nas niedogoniat...


Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy
Wiek: 38
Dołączył: 27 Sty 2006
Posty: 1309
Skąd: Meseritz
Wysłany: 2006-03-26, 17:19   

napewno taka swieca bedzie bardziej zywotna,i lepsza iskra ciagnie za soba lepsze spalanie mieszanki zakladajac ze wszytsko inne jest dobzre zgrane,ale wzrost mocy bedzie znikomy i raczej nieodczowalny,za to roznice mozna bedzie zauwazyc jesli chodzi o kulture pracy.hubertbaran, co ty wygadujesz za głupoty,swiece posiadaja krotkie i długie gwinty wyłacznie z przyczyn czysto technicznych,i w MZ swieca z długim gwintem to bzdura,sa silniki ktorych głowice sa rozbudowane na tyle ze zastosowanie swiecy z krotkim gwintem jest niemozliwe to wszytsko.

[ Dodano: 2006-03-26, 18:25 ]
platynowa swieca powinna miec oznaczenie B8HVX,a irydowa swieca BR8HIX,ale napewno nie z długim gwintem...sa to odpowiedniki zwykłej NGK B8HS,wszytsko jest na stonie NGK
_________________
Obecnie w mojej stajni stoją:

MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx
 
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2006-03-26, 17:45   

długich gwintów o takiej średnicy niestosuje sie do motocykli;] Nie osiągną ony nigdy takiej ciepłoty jak krutko gwintowe;]

Co do tych świec to niewarto;]
_________________
Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !

Werpach:
"Komuna wróciła"
 
 
     
Allu 
only 250


Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Paź 2005
Posty: 2833
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2006-03-26, 18:04   

A to nie są świece do samochodów czasem ? :roll:
_________________
*1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
 
 
     
SOVIETVW 
Zlotowicz
'nas niedogoniat...


Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy
Wiek: 38
Dołączył: 27 Sty 2006
Posty: 1309
Skąd: Meseritz
Wysłany: 2006-03-26, 18:05   

osiagna cipełote ale w odpowiednich warunkach,ktorych w MZ nie ma napewno,popierwsze swieca bedzie zbyt głeboko wchodziła w komore spalania,pozatym zwiekszy sie stopien sprezania,moj koles wkrecił sobie do jawy z długim gwintem to elektroda sie stopiła,mozna dac tulejke pod gwint ale watpliwe skutki...lepiej nic niekombinowac,i wkrecic taka swiece jaka ma byc,a napewno ma byc z gwintem krotkim w MZ
_________________
Obecnie w mojej stajni stoją:

MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx
 
 
     
Radko 


Motocykl: MZ ETZ 251e
Wiek: 37
Dołączył: 17 Lip 2005
Posty: 309
Skąd: Warta - Sieradz
Wysłany: 2006-03-26, 21:23   

zawsze można dać 3 podkładki i już będzie ładnie. wiem że takie świece w autach to może poprawiają kulturę pracy, wątpie by zwiększało stanowczo moc, podobnie jest w moto. moi zdaniem to zbędny wydatek.

[quote="SOVIETVW"]swiece posiadaja krotkie i długie gwinty wyłacznie z przyczyn czysto technicznych[/quote] dokładnie, przecież do kosiarek są o połowe krótsze niż w mz, ale im dłuższy gwint tym lepsza szczelność i lepsze trzymanie. ja musze teraz w swojej mz stosować z długim gwintem gdyż miałem wstawianą tulejkę i z krótkim była za bardzo schowana, a długi z dwoma podkładkami jest w sam raz
_________________
http://www.bikepics.com/members/radko/05etz251/
 
 
     
SOVIETVW 
Zlotowicz
'nas niedogoniat...


Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy
Wiek: 38
Dołączył: 27 Sty 2006
Posty: 1309
Skąd: Meseritz
Wysłany: 2006-03-26, 21:59   

no jedynie takie wypadki usprawiedliwiaja zastosowanie swiecy z długim gwintem,albo jesli zmusza nas do tego zycie,to jak Radko, mowi kilka podkladek i tez pojedzie,ale to rozwiazanie awaryjne...no i jak Allu, słusznie zauwazył to swieczki z gługimi gwintami sa stosowane raczej w autach,z krotkim tez sie spotyka,ale generalnie 90% aut ma swieczki z długim gwintem,w nowszych moto a szxczegulnie w japoncach scigawach itd to tez chyba raczej z długim gwintem przewazaja,ale reki se uciac nie dam,za to te z allegro to niech sobie ten typ wkreci ale w D***,pewnie dostal od kogos kilka swiec i udaje ze sie na tym zna,gdyby handlowal swiecami to wiedził by o tym ze do MZ i moto tej klasy stosuje sie swieczki z krotkim gwintem :wink:
_________________
Obecnie w mojej stajni stoją:

MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx
 
 
     
tomasz102 
V.I.P.


Motocykl: MZ ETZ 298e
Pomógł: 11 razy
Wiek: 34
Dołączył: 20 Lis 2005
Posty: 1540
Skąd: Świebodzice
Wysłany: 2006-03-26, 22:10   

platynowe świece sa bardzo żywotne i podobno dobre ale za tą cene :shock: możesz kupić 4 zwykłe NGK albo spróbować z kilku elektrodowymi 8)
_________________
w garażu: MZ ETZ 250 , Kawasaki 440 LTD, Renault 19. "Życie się kręci powyżej czterech tysięcy."
Tomek, stopka!
 
 
     
SOVIETVW 
Zlotowicz
'nas niedogoniat...


Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy
Wiek: 38
Dołączył: 27 Sty 2006
Posty: 1309
Skąd: Meseritz
Wysłany: 2006-03-26, 23:10   

cos nieotwiera sie ta aukcja juz,podejrzane wogule,ale jesli on wolał 48zł jesli dobzre pamietam za jedna swiece to umnie B8HS normalna kosztuje 9 zł wiec mam 5 szt, :D ,nie wiec nie wiem czy oplaca sie to kupowac,no chyba ze platynowe maja 6 korotnie wyzsza zywotnosc :D :D
_________________
Obecnie w mojej stajni stoją:

MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx
 
 
     
Qba 
mod_team
VIP


Motocykl: brak
Pomógł: 27 razy
Wiek: 38
Dołączył: 04 Mar 2006
Posty: 1383
Skąd: Orzechówka/Langley
Wysłany: 2006-03-27, 03:03   

Jak już rozbrzmiała rozmowa na temat dlugości gwintu to potwierdzam że to tylko względy techniczne. Jeśli ktoś wkręci taką świece np. do MZ czy simsona to może być spadek mocy a nie wzrost, bo zmieni się punkt iskry w cylindrze. Jak wiadomo mieszanka nie zapala sie w niesk. krótkim czasie i miejsce zapłony jest tak obliczone zeby płomień ogarniał komore jak najlepiej jak ktoś cos pokombinuje to pogorszy parametry jedynie. A po drugie nie wiem jak w MZ bo nie testowałem ale w komarze jak sie wkręci długą świece to tłok klepie o elektrode. Co do ciepłoty świecy, to nie decyduje długość gwintu, a wysokość elektrody ponad powierzchnie świecy (tam gdzie gwint). Jeżeli bedzie inna to też lipa, może się silnik grzać jakby w piekarniku był. Dłuższa żywotność bardzo możliwe, ale popatrzcie dokładnie na końcówke elektrody wygląda jakby ją szlifierką potraktował :lol: i do tega taka cena :( . A tak ogólnie to co ma iskra do mocy, jak jest dobry zapłon i pewna iskra (nie wypadają zapłony) to ma być. To samo było na temat świec wieloelektrodowych- " przy zapłonie na świecy przeskakuje 2, 3 iskry co gwarantuje lepsze zapaleni mieszanki". Ta niech ten ktoś zobaczy sobie do książki z fizyki że ładunek (iskra) przeskakuje tam gdzie jest najbliżej. Sorry odszedłem od tematy. Wg mnie lipa szkoda kasy, kit i nic więcej, nabijanie w butelke.
_________________
Ja tu tylko sprzątam...
 
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2006-03-27, 12:17   

w japoniach stosuje sie długi gwint, ale mniejszej średnicy;) w Samochodach stosuje sie raczej świece ciepłe;] świece zimne sa stosowane sporadycznie;] Dlaczego długi gwint jest ciepły? Odpowieć prozaiczna większy kawał metalu;]
_________________
Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !

Werpach:
"Komuna wróciła"
 
 
     
Radko 


Motocykl: MZ ETZ 251e
Wiek: 37
Dołączył: 17 Lip 2005
Posty: 309
Skąd: Warta - Sieradz
Wysłany: 2006-03-27, 12:33   

jasne, też zuważyłem tą końcuwke elektrody, jakby spiłowana była. ja po paru kilometrach napisze jak się sprawuje świeca z długim gwintem bo innej nie mam możliwości założyć, chyba że nowa głowica. w mz nawet gdy wkręci się taką świece bez podkładki nie będzie stukać o tłok, sprawdzałem, jest spory zapas. u mnie gdy dałem dwie podkładki punkt iskry może przesunął się o milimetr, może nie. ale myśle że jest dobrze i planuje zakupić świece 3 elektrodową
_________________
http://www.bikepics.com/members/radko/05etz251/
 
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2006-03-27, 13:46   

już pisałem o świecach 3 elektrodowych nic dobrego w 2T;]

Co do zepsutej głowicy.... to naprawa kosztujeod 10 do 30zł;] Wkręca sie taka tuleje;]
_________________
Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !

Werpach:
"Komuna wróciła"
 
 
     
Qba 
mod_team
VIP


Motocykl: brak
Pomógł: 27 razy
Wiek: 38
Dołączył: 04 Mar 2006
Posty: 1383
Skąd: Orzechówka/Langley
Wysłany: 2006-03-27, 14:15   

Albo dobry tokarz i też zrobi po znajomości, tylko trzeba wiedzieć jak. Co do wieloelektrodówek świec to z tego co słyszałem to potrzeba więcej enegrii aby uzyskać iskrę, jest mocniejsza ale kosztem większego zżerania prądu, czego w ETZ nie ma za wiele. Ja bym tam nie kombinował. Jak kupiłem moto była jakas NGK gorąca ale coś było nie tak kupiłem Izolator zalecany to MZ251 i jest spoko, jak coś to można opiłować elektrode tą zagiętą tak aby była okrągła z każdej strony. Brak kantów- nie zbiera się nagar. ALe jak dobrze wszystko ustawione to jest ceglasta czy tak czy siak.
_________________
Ja tu tylko sprzątam...
 
 
     
intr 


Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 2022
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2006-03-27, 15:49   

Jedno mnie tylko zastanawia... Po co te dywagacje na temat długich gwintów... Czytaliście aukcje dokładnie? Świeca którą koleś sprzedaje ma krótki gwint!!! Zdjęcie ma tylko pokazać jak wygląda elektroda... NIE WKRĘCAJCIE DO ETEK ŚWIEC Z DŁUGIMI GWINTAMI!!!
_________________
Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr)
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 13