MZ cross - co tym sądzice, może macie jakieś rady ??? |
Autor |
Wiadomość |
Krzysko251
Motocykl: MZ etz 251
Dołączył: 16 Lis 2012 Posty: 31 Skąd: okolece Białegostoku
|
Wysłany: 2013-10-16, 23:40
|
|
|
U mnie tylna 52z i pochodzi od Jawy ts 350 |
|
|
|
|
Krzysko251
Motocykl: MZ etz 251
Dołączył: 16 Lis 2012 Posty: 31 Skąd: okolece Białegostoku
|
Wysłany: 2013-10-17, 00:21
|
|
|
Też jest zagadka czy nie zetnie mi wieloklinu bo jak mierzyłem to w zębatce od etz 150 rozmiar wieloklinu ma 17,3/20,3 a w etz 250 ma 16/20, od wsk 125 17/20. |
|
|
|
|
1www71
Motocykl: wsk 125, mz 250
Dołączył: 23 Maj 2011 Posty: 61 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2013-10-17, 19:10
|
|
|
zakładaj oryginalna 16 z mz i będzie dobrze. Przy mniejszych zębatkach praktycznie przestaniesz używać 1biegu. |
|
|
|
|
Krzysko251
Motocykl: MZ etz 251
Dołączył: 16 Lis 2012 Posty: 31 Skąd: okolece Białegostoku
|
Wysłany: 2013-10-17, 19:58
|
|
|
Tak zastanawiam się nad 15z. Wyregulowałem zapłon i znacznie lepiej kręci. Jedyny problem to nie pali z kopa. A o to kilka fotek z dzisiejszej rekreacyjnej jazdy: |
|
|
|
|
lukasz7871
TPS
Motocykl: ETZ 251
Pomógł: 1 raz Wiek: 28 Dołączył: 21 Lip 2012 Posty: 173 Skąd: Kraków>Ostrężnica
|
|
|
|
|
Krzysko251
Motocykl: MZ etz 251
Dołączył: 16 Lis 2012 Posty: 31 Skąd: okolece Białegostoku
|
Wysłany: 2013-10-17, 22:44
|
|
|
Jest to związane z niedokładnym ustawieniem tegoż zapłonu. Teraz jak jest ustawiony pracuje najlepiej, ale nie pali z kopa. Także odpalając piłę łańcuchową pociągając za sznurek robi kilka obrotów wału, a w MZ kopiąc kopniakiem robi ze 2 obroty wałem. Będę próbować ustawić go jeszcze, ale jak nie będzie palić z kopa to sprzedam ten zapłon i wstawię od Jawki 50. |
|
|
|
|
lukasz7871
TPS
Motocykl: ETZ 251
Pomógł: 1 raz Wiek: 28 Dołączył: 21 Lip 2012 Posty: 173 Skąd: Kraków>Ostrężnica
|
|
|
|
|
kosior30
Klubowicz Łysy JWP
Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2009 Posty: 7504 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 2013-10-18, 14:09
|
|
|
Mogą być nieodpowiednio ustawione magnesy i się zbyt mała SEM wytwarza. |
_________________ Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem" |
|
|
|
|
wojciech944
Motocykl: ETZ 250/300
Pomógł: 35 razy Wiek: 36 Dołączył: 19 Sie 2005 Posty: 1491 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2013-10-18, 19:28
|
|
|
Spróbuj ustawić mniejszą przerwę miedzy kołem magnesowym a moduło-cewko- impulsatorem |
|
|
|
|
Edd
Motocykl: HONDA VTX 1800 RETRO
Pomógł: 2 razy Wiek: 30 Dołączył: 17 Wrz 2011 Posty: 85 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 2013-10-18, 23:07
|
|
|
Zębatkę 13 możesz dać od wsk 125, ale pierwszy bieg praktycznie znika, a na prostej do piątki dochodzisz po ~40m
Wieloklin w wsk jest delikatnie głębszy, ale nie ma szans, że go zerwie. I trzeba "przełożyć" tulejkę pod simera z mztowej zębatki.
Btw. schowaj się z tym tłumikiem ;p |
|
|
|
|
1www71
Motocykl: wsk 125, mz 250
Dołączył: 23 Maj 2011 Posty: 61 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2013-10-19, 13:00
|
|
|
Też miałem problemy ze swoim zapłonem, kombinowałem ustawiałem raz paliła raz nie, aż w końcu zrobiłem od początku tak jak się należy. W moim module konieczne było przedłużenie kabla WN, wstadziłem w 2 końce kabla drut miedziany dodatkowo owinięty węglikiem i drucikiem z obu kabli, później zasilikonowane i zaklejone tasma nałożony węzyk paliwowy na połączenie i jeszcze raz zaklejone tasma końce wężyka. Po tym zabiegu do zapłonu nie zaglądnałem:) Pozdro i dalej namawiam do zębatki 16z, będziesz zadowolony bo w każdej kałuży czy chopkach dasz rade na 2 leciec czy wyższym, a w razie czego zawsze będziesz miał wystarczajaco długą jedynke jak wpadniesz w większe bagno czy na większej gorce... |
|
|
|
|
Edd
Motocykl: HONDA VTX 1800 RETRO
Pomógł: 2 razy Wiek: 30 Dołączył: 17 Wrz 2011 Posty: 85 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 2013-10-21, 11:36
|
|
|
Połki od etz pasują do tej ramy bez przeróbek? Chodzi mi o rurę dolnej półki, czy pasuje do główki ramy. Jak się sprawuje tylne zawieszenie z takim ułożeniem amortyzatorów? |
|
|
|
|
Krzysko251
Motocykl: MZ etz 251
Dołączył: 16 Lis 2012 Posty: 31 Skąd: okolece Białegostoku
|
Wysłany: 2013-10-22, 19:27
|
|
|
Co do zapłonu to jest ustawiony idealnie, tylko jak na kolejny dzień przychodzi odpalać to zapali nawet z kopalca, a jak nagrzeje się no na pych i wtedy zapali. Jedyny motyw tegoż zapłonu jest taki, że słabo mocy wytwarza żeby obsłużyło wilgotną świecę. Do tego mam pewien pomysł co do tego zapłonu, ale opowiem o tym kiedy to sam sprawdzę. Parę dni temu nabyłem zębatki od WSK 125 13z i 15z na 13z jest za wolny bo pędzi do ok 80 km/h a na 15z jest o wiele lepiej. Co do tłumika to szału nie ma ale jakieś tam rezo jest od 6 tys. obr. wyżej to ma takiego kopalca, że jest fajnie. A co do półek do od etz nie pasuje. trzeba naspawać tulejki. Już dokładnie nie pamiętam jaki był wymiar ale wewnątrz miał taką samą jak mają łożyska od główki ramy etz. Jak masz chęć to jutro mogę rozkręcić kawałek półki i porobić foto co i jak. Chyba, że jeszcze dziś coś znajdę bo jakieś zdjęcia robiłem ale nie pamiętam. Aaa.. było jeszcze pytanko o amorkach. Powiem, że bardzo dobrze pracują. Pochodzą z Jawy ts 350 i są regulowane i jest gites. |
|
|
|
|
Krzysko251
Motocykl: MZ etz 251
Dołączył: 16 Lis 2012 Posty: 31 Skąd: okolece Białegostoku
|
Wysłany: 2013-10-22, 19:43
|
|
|
Kapke poszperałem i znalazłem kilka foteczek z prac. Może nic szczególnego, ale może komuś przyda się |
|
|
|
|
wojtek.mz
Ekipa PMI
Motocykl: MZ
Pomógł: 86 razy Wiek: 50 Dołączył: 14 Gru 2010 Posty: 2941 Skąd: powiat PMI
|
Wysłany: 2013-10-23, 08:08
|
|
|
Krzysko251 napisał/a: | Co do tłumika to szału nie ma ale jakieś tam rezo jest od 6 tys. obr. wyżej to ma takiego kopalca, że jest fajnie. | To ile obrotów ona wykręca ? |
_________________ ES 250/2-1970r,ETZ 250-1989r MILICYJNA, ETZ 250-1981r, ETZ 250-1984r GESPANN, ETZ 250-1988r, ETZ 150-1989r teraz 125, SKORPION TOUR-1996r |
|
|
|
|
1www71
Motocykl: wsk 125, mz 250
Dołączył: 23 Maj 2011 Posty: 61 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2013-10-23, 09:56
|
|
|
Troche zbyt masywne te druty i płaskowniki stosowałes. Niby na każdym z nich tracisz niewiele kg ale sumując wszystko pare zbędnych kg wpadnie. ;] |
|
|
|
|
MichalB
Motocykl: ETZ125250251125TS
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Wrz 2013 Posty: 44 Skąd: UK
|
|
|
|
|
Krzysko251
Motocykl: MZ etz 251
Dołączył: 16 Lis 2012 Posty: 31 Skąd: okolece Białegostoku
|
Wysłany: 2013-10-23, 20:00
|
|
|
Co do tych prętów i płaskowników to masz rację - przesadziłem z tym, bo mając 40 lub 50-letnia spawarkę to tylko grube materiały mogę spawać, ale przynajmniej nie rozwali się. Oo.. Być może za jakiś czas będę miał jakiś lepszy silnik do tej ramy, a silnik od MZ powróci z powrotem do oryginalnej ramy. Według obrotomierza to od 6tys. powstaje rezo i na przełożeniu 15/52 nawet na piątym biegu kręci do końca czyli do ok 7,5tys obrotów. MZ GE 250 to gdzieś u kogoś widziałem ale wiem czy to nie była przeróbka, czy oryginał. W sumie mając 9 lat to znała się trochę na rowerach, a nie na motocyklach Jak ktoś ma to nie realne jest tym, że sprzeda. Szkoda, że nie MZ-tek enduro nie ma w takiej ilości jak CZ cross. |
|
|
|
|
brembo
Motocykl: MZ ETZ 150
Wiek: 36 Dołączył: 11 Wrz 2012 Posty: 4 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2013-11-23, 22:15
|
|
|
witam, sorry za to że trochę nie na temat ale nie chciałem zaśmiecać forum i zakładać drugiego,
tak więc mam aprilię tuareg rally 125 w której jest silnik z mz etz 250 i takie pytanie
z racji tego że po wsadzeniu tam silnika nie ma w ogóle miejsca na jakikolwiek dyfuzor, chyba że oryginalny od 125, także czy lepiej by mi było zamontować dyfuzor od silnika rotax 125 (36 km) czy dać poprostu rurę?
dyfozur od 125 chyba nie zdławi tak mocno jak poprostu rura prawda? |
|
|
|
|
Dodek
...
Motocykl: mz cbr
Pomógł: 88 razy Wiek: 28 Dołączył: 31 Lip 2011 Posty: 2201 Skąd: Mielec
|
Wysłany: 2013-11-23, 22:35
|
|
|
zrób test- zrób sobie odcinek do testów- i weź 2 osobę ze stoperem i pomierz czasy - twój silnik z tłumikiem od mz 250 i potem 2 test ten sam silnik z tłumikiem od 125
testy powtórz min z 3 razy dla każdego tłumika i uśrednij wynik i wklej tutaj - może rozgorzeje ciekawa dyskusja - jeżeli coś ci tam sie pozmienia. |
_________________ Etz 250 -> Sc33 ->Dl650-> F4i +RN09->f4i->CBF liter |
|
|
|
|
|