» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
MZ cross - co tym sądzice, może macie jakieś rady ???
Autor Wiadomość
Krzysko251 

Motocykl: MZ etz 251
Dołączył: 16 Lis 2012
Posty: 31
Skąd: okolece Białegostoku
Wysłany: 2013-10-16, 23:40   

U mnie tylna 52z i pochodzi od Jawy ts 350
 
     
Krzysko251 

Motocykl: MZ etz 251
Dołączył: 16 Lis 2012
Posty: 31
Skąd: okolece Białegostoku
Wysłany: 2013-10-17, 00:21   

Też jest zagadka czy nie zetnie mi wieloklinu bo jak mierzyłem to w zębatce od etz 150 rozmiar wieloklinu ma 17,3/20,3 a w etz 250 ma 16/20, od wsk 125 17/20.
 
     
1www71 

Motocykl: wsk 125, mz 250
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 61
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 2013-10-17, 19:10   

zakładaj oryginalna 16 z mz i będzie dobrze. Przy mniejszych zębatkach praktycznie przestaniesz używać 1biegu.
 
     
Krzysko251 

Motocykl: MZ etz 251
Dołączył: 16 Lis 2012
Posty: 31
Skąd: okolece Białegostoku
Wysłany: 2013-10-17, 19:58   

Tak zastanawiam się nad 15z. Wyregulowałem zapłon i znacznie lepiej kręci. Jedyny problem to nie pali z kopa. A o to kilka fotek z dzisiejszej rekreacyjnej jazdy:
 
     
lukasz7871 
TPS

Motocykl: ETZ 251
Pomógł: 1 raz
Wiek: 28
Dołączył: 21 Lip 2012
Posty: 173
Skąd: Kraków>Ostrężnica
Wysłany: 2013-10-17, 22:22   

Jak to nie pali od kopa?
_________________
https://www.youtube.com/watch?v=ZkwY2wWZjQc
https://www.bikepics.com/...z7871/90etz251/
 
 
     
Krzysko251 

Motocykl: MZ etz 251
Dołączył: 16 Lis 2012
Posty: 31
Skąd: okolece Białegostoku
Wysłany: 2013-10-17, 22:44   

Jest to związane z niedokładnym ustawieniem tegoż zapłonu. Teraz jak jest ustawiony pracuje najlepiej, ale nie pali z kopa. Także odpalając piłę łańcuchową pociągając za sznurek robi kilka obrotów wału, a w MZ kopiąc kopniakiem robi ze 2 obroty wałem. Będę próbować ustawić go jeszcze, ale jak nie będzie palić z kopa to sprzedam ten zapłon i wstawię od Jawki 50.
 
     
lukasz7871 
TPS

Motocykl: ETZ 251
Pomógł: 1 raz
Wiek: 28
Dołączył: 21 Lip 2012
Posty: 173
Skąd: Kraków>Ostrężnica
Wysłany: 2013-10-18, 14:00   

A to nie jest spowodowane tym, że musi być większy moment obrotowy aby wyindukował się prąd na cewce? Czy tak jak napisałeś na innym ustawieniu pali ładnie
_________________
https://www.youtube.com/watch?v=ZkwY2wWZjQc
https://www.bikepics.com/...z7871/90etz251/
 
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 7504
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2013-10-18, 14:09   

Mogą być nieodpowiednio ustawione magnesy i się zbyt mała SEM wytwarza.
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
wojciech944 

Motocykl: ETZ 250/300
Pomógł: 35 razy
Wiek: 36
Dołączył: 19 Sie 2005
Posty: 1491
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2013-10-18, 19:28   

Spróbuj ustawić mniejszą przerwę miedzy kołem magnesowym a moduło-cewko- impulsatorem :razz:
 
     
Edd 

Motocykl: HONDA VTX 1800 RETRO
Pomógł: 2 razy
Wiek: 30
Dołączył: 17 Wrz 2011
Posty: 85
Skąd: Tarnów
Wysłany: 2013-10-18, 23:07   

Zębatkę 13 możesz dać od wsk 125, ale pierwszy bieg praktycznie znika, a na prostej do piątki dochodzisz po ~40m :neutral:
Wieloklin w wsk jest delikatnie głębszy, ale nie ma szans, że go zerwie. I trzeba "przełożyć" tulejkę pod simera z mztowej zębatki.

Btw. schowaj się z tym tłumikiem ;p
 
 
     
1www71 

Motocykl: wsk 125, mz 250
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 61
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 2013-10-19, 13:00   

Też miałem problemy ze swoim zapłonem, kombinowałem ustawiałem raz paliła raz nie, aż w końcu zrobiłem od początku tak jak się należy. W moim module konieczne było przedłużenie kabla WN, wstadziłem w 2 końce kabla drut miedziany dodatkowo owinięty węglikiem i drucikiem z obu kabli, później zasilikonowane i zaklejone tasma nałożony węzyk paliwowy na połączenie i jeszcze raz zaklejone tasma końce wężyka. Po tym zabiegu do zapłonu nie zaglądnałem:) Pozdro i dalej namawiam do zębatki 16z, będziesz zadowolony bo w każdej kałuży czy chopkach dasz rade na 2 leciec czy wyższym, a w razie czego zawsze będziesz miał wystarczajaco długą jedynke jak wpadniesz w większe bagno czy na większej gorce...
 
     
Edd 

Motocykl: HONDA VTX 1800 RETRO
Pomógł: 2 razy
Wiek: 30
Dołączył: 17 Wrz 2011
Posty: 85
Skąd: Tarnów
Wysłany: 2013-10-21, 11:36   

Połki od etz pasują do tej ramy bez przeróbek? Chodzi mi o rurę dolnej półki, czy pasuje do główki ramy. Jak się sprawuje tylne zawieszenie z takim ułożeniem amortyzatorów?
 
 
     
Krzysko251 

Motocykl: MZ etz 251
Dołączył: 16 Lis 2012
Posty: 31
Skąd: okolece Białegostoku
Wysłany: 2013-10-22, 19:27   

Co do zapłonu to jest ustawiony idealnie, tylko jak na kolejny dzień przychodzi odpalać to zapali nawet z kopalca, a jak nagrzeje się no na pych i wtedy zapali. Jedyny motyw tegoż zapłonu jest taki, że słabo mocy wytwarza żeby obsłużyło wilgotną świecę. Do tego mam pewien pomysł co do tego zapłonu, ale opowiem o tym kiedy to sam sprawdzę. Parę dni temu nabyłem zębatki od WSK 125 13z i 15z na 13z jest za wolny bo pędzi do ok 80 km/h a na 15z jest o wiele lepiej. Co do tłumika to szału nie ma ale jakieś tam rezo jest od 6 tys. obr. wyżej to ma takiego kopalca, że jest fajnie. A co do półek do od etz nie pasuje. trzeba naspawać tulejki. Już dokładnie nie pamiętam jaki był wymiar ale wewnątrz miał taką samą jak mają łożyska od główki ramy etz. Jak masz chęć to jutro mogę rozkręcić kawałek półki i porobić foto co i jak. Chyba, że jeszcze dziś coś znajdę bo jakieś zdjęcia robiłem ale nie pamiętam. Aaa.. było jeszcze pytanko o amorkach. Powiem, że bardzo dobrze pracują. Pochodzą z Jawy ts 350 i są regulowane i jest gites.
 
     
Krzysko251 

Motocykl: MZ etz 251
Dołączył: 16 Lis 2012
Posty: 31
Skąd: okolece Białegostoku
Wysłany: 2013-10-22, 19:43   

Kapke poszperałem i znalazłem kilka foteczek z prac. Może nic szczególnego, ale może komuś przyda się
 
     
wojtek.mz 
Ekipa PMI


Motocykl: MZ
Pomógł: 86 razy
Wiek: 50
Dołączył: 14 Gru 2010
Posty: 2941
Skąd: powiat PMI
Wysłany: 2013-10-23, 08:08   

Krzysko251 napisał/a:
Co do tłumika to szału nie ma ale jakieś tam rezo jest od 6 tys. obr. wyżej to ma takiego kopalca, że jest fajnie.
To ile obrotów ona wykręca ?
_________________
ES 250/2-1970r,ETZ 250-1989r MILICYJNA, ETZ 250-1981r, ETZ 250-1984r GESPANN, ETZ 250-1988r, ETZ 150-1989r teraz 125, SKORPION TOUR-1996r
 
     
1www71 

Motocykl: wsk 125, mz 250
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 61
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 2013-10-23, 09:56   

Troche zbyt masywne te druty i płaskowniki stosowałes. Niby na każdym z nich tracisz niewiele kg ale sumując wszystko pare zbędnych kg wpadnie. ;]
 
     
MichalB 

Motocykl: ETZ125250251125TS
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Wrz 2013
Posty: 44
Skąd: UK
Wysłany: 2013-10-23, 16:27   

Moze mi ktos powiedziec czy w Polsce mozna gdzies znalezc/kupic MZ GE 250 ?

http://www.fotosik.pl/pok...150ab10db0.html
 
     
Krzysko251 

Motocykl: MZ etz 251
Dołączył: 16 Lis 2012
Posty: 31
Skąd: okolece Białegostoku
Wysłany: 2013-10-23, 20:00   

Co do tych prętów i płaskowników to masz rację - przesadziłem z tym, bo mając 40 lub 50-letnia spawarkę to tylko grube materiały mogę spawać, ale przynajmniej nie rozwali się. Oo.. :mrgreen: Być może za jakiś czas będę miał jakiś lepszy silnik do tej ramy, a silnik od MZ powróci z powrotem do oryginalnej ramy. Według obrotomierza to od 6tys. powstaje rezo i na przełożeniu 15/52 nawet na piątym biegu kręci do końca czyli do ok 7,5tys obrotów. MZ GE 250 to gdzieś u kogoś widziałem ale wiem czy to nie była przeróbka, czy oryginał. W sumie mając 9 lat to znała się trochę na rowerach, a nie na motocyklach :grin: Jak ktoś ma to nie realne jest tym, że sprzeda. Szkoda, że nie MZ-tek enduro nie ma w takiej ilości jak CZ cross.
 
     
brembo 

Motocykl: MZ ETZ 150
Wiek: 36
Dołączył: 11 Wrz 2012
Posty: 4
Skąd: Białystok
Wysłany: 2013-11-23, 22:15   

witam, sorry za to że trochę nie na temat ale nie chciałem zaśmiecać forum i zakładać drugiego,
tak więc mam aprilię tuareg rally 125 w której jest silnik z mz etz 250 i takie pytanie
z racji tego że po wsadzeniu tam silnika nie ma w ogóle miejsca na jakikolwiek dyfuzor, chyba że oryginalny od 125, także czy lepiej by mi było zamontować dyfuzor od silnika rotax 125 (36 km) czy dać poprostu rurę?
dyfozur od 125 chyba nie zdławi tak mocno jak poprostu rura prawda?
 
     
Dodek 
...

Motocykl: mz cbr
Pomógł: 88 razy
Wiek: 28
Dołączył: 31 Lip 2011
Posty: 2201
Skąd: Mielec
Wysłany: 2013-11-23, 22:35   

zrób test- zrób sobie odcinek do testów- i weź 2 osobę ze stoperem i pomierz czasy - twój silnik z tłumikiem od mz 250 i potem 2 test ten sam silnik z tłumikiem od 125
testy powtórz min z 3 razy dla każdego tłumika i uśrednij wynik i wklej tutaj - może rozgorzeje ciekawa dyskusja - jeżeli coś ci tam sie pozmienia.
_________________
Etz 250 -> Sc33 ->Dl650-> F4i +RN09->f4i->CBF liter
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,11 sekundy. Zapytań do SQL: 13