TŁOK MZ ETZ 250 |
Autor |
Wiadomość |
Kocur20
Motocykl: Mz etz 250 & Wsk
Wiek: 29 Dołączył: 07 Lip 2014 Posty: 12 Skąd: Złotniki Kujawskie
|
Wysłany: 2016-05-08, 18:20
|
|
|
Almot robi swoje tłoki do mztek - świecące się jak psu jaja, a te szare tłoki ak20 ściągają z Niemiec! Wiec oni ściągają i sprzedają dalej. Wiem, bo pracowałem w almocie i sam u nich brałem ten szaro ciemny z ak20. |
|
|
|
|
wojtek.mz
Ekipa PMI
Motocykl: MZ
Pomógł: 86 razy Wiek: 50 Dołączył: 14 Gru 2010 Posty: 2941 Skąd: powiat PMI
|
Wysłany: 2016-05-08, 20:51
|
|
|
raffaello1987 napisał/a: | 3 szlif i tłok z almotu | Tak zrób. |
_________________ ES 250/2-1970r,ETZ 250-1989r MILICYJNA, ETZ 250-1981r, ETZ 250-1984r GESPANN, ETZ 250-1988r, ETZ 150-1989r teraz 125, SKORPION TOUR-1996r |
|
|
|
|
gce
Motocykl: etz250
Wiek: 52 Dołączył: 06 Kwi 2014 Posty: 10 Skąd: zachodniopomorskie
|
|
|
|
|
motomaciey
Jestem hardcorem
Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Pomógł: 126 razy Wiek: 38 Dołączył: 08 Paź 2009 Posty: 4224 Skąd: Grudziądz, Warszawa
|
Wysłany: 2016-05-21, 08:09
|
|
|
Ciekawe, czekam na relację z pracy silnika |
_________________ Jaskół Bike na PJ
|
|
|
|
|
Wietrzanin
Motocykl: ....
Pomógł: 8 razy Wiek: 28 Dołączył: 02 Sty 2007 Posty: 504 Skąd: Wietrzno
|
Wysłany: 2016-05-21, 20:06
|
|
|
Kolor prawie że identyczny jak ddr tłok ts lub es ,ale kolor to nie wszytko ,się okaże czy przynajmniej dorównuje KURALKANOWI ?Bo opinie kuralkana podobno sa bardzo dobre. |
_________________ ?
Kiedyś,będą i zdjęcia:) |
|
|
|
|
Marcin W.
Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 61 razy Wiek: 45 Dołączył: 27 Cze 2006 Posty: 1045 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2016-05-21, 20:21
|
|
|
gce, jest wzmianka że robią tłoki do Mz ale nie piszą do jakiej Mz ( TS czy ETZ) i tylko niby jeden szlif. Pewnie jak mają te tłoki w ofercie dalej to możliwe że taniej by można je dostać u nich te tłoki niż ścigać ze strony lub ebey.de. ( sama wysyłka to koszt 65zł +15zł za płatność kartą )
http://www.almet.cz/pisty-motocykly.html
Chyba wyślę im jak to ja "niedyskretne pytanie tuż na śniadanie..."
Intr musiał by jeszcze się wypowiedzieć czy te tłoki trzymają wymiary w "mikro i makro" jak zawsze nam pisze o innych tłokach... |
_________________ Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433 |
|
|
|
|
mar09
Motocykl: ES300/TROPHY/ETZ250
Pomógł: 23 razy Wiek: 42 Dołączył: 01 Wrz 2012 Posty: 392 Skąd: Krasnystaw/Lublin
|
|
|
|
|
gce
Motocykl: etz250
Wiek: 52 Dołączył: 06 Kwi 2014 Posty: 10 Skąd: zachodniopomorskie
|
Wysłany: 2016-05-22, 14:44
|
|
|
Marcin W. napisał/a: | gce, jest wzmianka że robią tłoki do Mz ale nie piszą do jakiej Mz ( TS czy ETZ) i tylko niby jeden szlif. Pewnie jak mają te tłoki w ofercie dalej to możliwe że taniej by można je dostać u nich te tłoki niż ścigać ze strony lub ebey.de. ( sama wysyłka to koszt 65zł +15zł za płatność kartą )
http://www.almet.cz/pisty-motocykly.html
Chyba wyślę im jak to ja "niedyskretne pytanie tuż na śniadanie..."
Intr musiał by jeszcze się wypowiedzieć czy te tłoki trzymają wymiary w "mikro i makro" jak zawsze nam pisze o innych tłokach... |
W stałej ofercie nie będzie,musiał byś zamówić, podobno helmuty zamówili partię ok 1000szt różne wymiary dla tego taka cena,gdzieś to było w opisie lub na niemieckim forum. |
_________________ https://www.youtube.com/watch?v=zSSLgoNjUsU |
|
|
|
|
jaroquest
Motocykl: ETZ 251 i 250/300
Pomógł: 2 razy Wiek: 35 Dołączył: 25 Mar 2010 Posty: 512 Skąd: Zawiercie
|
Wysłany: 2018-06-18, 20:12
|
|
|
Jeździł już ktoś MZ na tych czeskich tłokach?
Jakie macie opinie w porównaniu z almotami? |
|
|
|
|
herrq666
Grupa podlasie
Motocykl: MZ x4
Pomógł: 91 razy Wiek: 41 Dołączył: 23 Mar 2010 Posty: 1122 Skąd: Dudki
|
Wysłany: 2018-06-19, 14:51
|
|
|
Człek któremu robiłem remont, jeździ już dwa lata 150tką, bez problemów. |
_________________ Roses are gay, violets are gayer.
Fuck this poem, and listen to SLAYER. |
|
|
|
|
mczmok
Na 2 kołach od 1984
Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy Wiek: 53 Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 1914 Skąd: śląskie-Radzionków
|
Wysłany: 2018-06-20, 13:42
|
|
|
herrq666 napisał/a: | Człek któremu robiłem remont, jeździ już dwa lata 150tką, bez problemów. |
W 150 tłoki ogólnie przysparzają mniej problemów. |
_________________
|
|
|
|
|
Miles Monroe
Motocykl: MZ ETZ 251e
Dołączył: 18 Cze 2015 Posty: 307 Skąd: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 2018-06-20, 20:05
|
|
|
Też kiedyś starałem się uzyskać informację na temat tych tłoków i podobno jeden z najbardziej znanych dostawców części do MZ i innych DDR-ów z Warszawy posiada te tłoki, tylko jest jakiś problem z dopasowaniem najlepszych pierścieni. |
|
|
|
|
karo
Motocykl: MZ ETZ 251, SHL M11
Pomógł: 7 razy Wiek: 37 Dołączył: 05 Sty 2011 Posty: 165 Skąd: WPI
|
Wysłany: 2023-03-02, 09:00
|
|
|
Chcę oddać cylinder od ETZ 250 do szlifu i planuje założyć tłok firmy ALMET. Czy luz 0,04 będzie Ok czy lepiej dać większy luz? Czy warto zrobić małe rowki na tłoku między sworzniem a dolnym pierścieniem? |
_________________ MZ ETZ 251 91'
MZ ETZ 250 87’
MZ ETZ 250 83'
Cezeta 502 62'
SHL M11 62' |
|
|
|
|
mczmok
Na 2 kołach od 1984
Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy Wiek: 53 Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 1914 Skąd: śląskie-Radzionków
|
Wysłany: 2023-03-02, 18:30
|
|
|
karo napisał/a: | Chcę oddać cylinder od ETZ 250 do szlifu i planuje założyć tłok firmy ALMET. Czy luz 0,04 będzie Ok czy lepiej dać większy luz? Czy warto zrobić małe rowki na tłoku między sworzniem a dolnym pierścieniem? |
Jak masz dobrze ustawiony gaźnik to możesz dać 0,04 mm. Niewielkie zubożenie mieszanki co następuje często przy dużych prędkościach prowadzi do znacznego wzrostu temperatury i puchnięcia tłoka. Masz wtedy tzw. zacier. Wtedy nawet większy luz nie pomoże. |
_________________
|
|
|
|
|
Mzetzman
Motocykl: MZ ETZ 125
Wiek: 35 Dołączył: 06 Wrz 2020 Posty: 60 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2023-03-03, 09:43
|
|
|
Mariuszu mógłbyś napisać jaka temperatura jest już niebezpieczna? Mierzysz temperaturę na głowicy? |
|
|
|
|
mczmok
Na 2 kołach od 1984
Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy Wiek: 53 Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 1914 Skąd: śląskie-Radzionków
|
Wysłany: 2023-03-06, 07:28
|
|
|
Mzetzman,
Zależy od temperatury otoczenia. Ale w każdych warunkach powyżej 135 już trzeba uważać i nie jeździć powyżej 100-110. ponieważ czujnik termometra nie dotyka do żeliwa a jest poniżej ostatniego żebra cylindra bardziej sugeruję się jak szybko rośnie temperatura. Mam trasę testową około 25 km w większości trasa , gdyż jedynie jazda na ostatnim biegu pozwala na optymalne mierzenie. Jazda na 4 biegu obniża temperaturę silnika |
_________________
|
|
|
|
|
karo
Motocykl: MZ ETZ 251, SHL M11
Pomógł: 7 razy Wiek: 37 Dołączył: 05 Sty 2011 Posty: 165 Skąd: WPI
|
Wysłany: 2023-03-08, 10:04
|
|
|
mczmok napisał/a: | karo napisał/a: | Chcę oddać cylinder od ETZ 250 do szlifu i planuje założyć tłok firmy ALMET. Czy luz 0,04 będzie Ok czy lepiej dać większy luz? Czy warto zrobić małe rowki na tłoku między sworzniem a dolnym pierścieniem? |
Jak masz dobrze ustawiony gaźnik to możesz dać 0,04 mm. Niewielkie zubożenie mieszanki co następuje często przy dużych prędkościach prowadzi do znacznego wzrostu temperatury i puchnięcia tłoka. Masz wtedy tzw. zacier. Wtedy nawet większy luz nie pomoże. |
Dzięki za odp myślałem ze tłoki Almet są podobne do jakości DDR. |
_________________ MZ ETZ 251 91'
MZ ETZ 250 87’
MZ ETZ 250 83'
Cezeta 502 62'
SHL M11 62' |
|
|
|
|
mczmok
Na 2 kołach od 1984
Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy Wiek: 53 Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 1914 Skąd: śląskie-Radzionków
|
Wysłany: 2023-03-09, 10:53
|
|
|
karo,
Ogólnie oryginały najmniej puchną i są bardziej odporne na skrajne warunki pracy.
Ja obecnie jeżdżę na tłoku z Almotu wersję 300, ale stosuję inny gaźnik i ten tłok nigdy mi ni spuchł nawet trzymając prędkość 110-120 na trasie kilkudziesięciu km .
Ale ogólnie jestem zdania że dla ETZ prędkości 90km/h jest optymalna jeżeli chodzi o jazdy na długich trasach. A mam nalatane 300 000 km na ETZ, więc wiem o czym mówię. |
_________________
|
|
|
|
|
|