» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sIaj
2012-01-08, 13:18
TŁOKI - historia prawdziwa. (z obrazkami)
Autor Wiadomość
Wietrzanin 

Motocykl: ....
Pomógł: 8 razy
Wiek: 28
Dołączył: 02 Sty 2007
Posty: 504
Skąd: Wietrzno
Wysłany: 2011-12-08, 16:14   as

no trzeba ale nigdy niewolno sie sugerowac ze cos jest zalozone orginalne bo tak wielu pisze

a dobrze ze jestem posiadaczem nowego ddr tloka etz 150 :lol2:
_________________
?

Kiedyś,będą i zdjęcia:)
 
     
czochu 
typowy wariat


Motocykl: Gsxr1000 k9,etz251
Pomógł: 23 razy
Wiek: 31
Dołączył: 20 Lip 2009
Posty: 2155
Skąd: Grochowa-Piaseczno
Wysłany: 2011-12-08, 16:34   

co do tłoka niższego o 1mm to ja kiedyś opisywałem , pokazywałem chłopakom z podlasia jak u mnei byli oraz Stefanowi i Kosiorowi, nie dość ze niższy to obniżone okno sworznia i pierścieni. jest to tłok w takim opakowaniu http://moto.allegro.pl/mz...1977396541.html
co do nowych tłoków ddr etz 150 ostatnio widziałem 2 razy na allego.
MZA sie wycwaniło , mieli tłoki almotowskie (nasze krajowe) a sprzedawali jako swoje made in germany. ale ten tłok co INTR pokazaleś nie jest almotowski

znany nam koleś który skupuje cylindry od MZ a robi szlify i sprzedaje potem na allegro jako ddr po 200-300zł prawdopodobnie robi to na takich tłokach jak podałem w linku z takiego opakowania lub tego jaśniejszego czyli ZA NISKI tłok !
_________________
-Jeszcze raz byś mnie pierdolnął młotem w łep >
a bym puścił świnie ! :3
komar>wsk175>mz 250,251>sv650Nx2,1000x3>gsxr1000k6,k8 ,k9> wigry + gsxr 1000 l4> gsxr 1000L9 + mz etz 301
 
     
mictom 

Motocykl: Honda VFR RC 36II
Pomógł: 5 razy
Wiek: 32
Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 260
Skąd: Rogi
Wysłany: 2011-12-08, 17:16   

Wietrzanin, zgadzam się z Tobą, na szczęście tłoki DDRy są łatwe do poznania, poprzez cechowanie. Można wiedzieć gdzie dorwałeś takiego tłoka i ile dałeś? Nominał czy nad wymiar? A jeśli takowe występują na allegro to w komplecie ze sworzniem zabezpieczeniami i pierścionkami? Ile sobie cenią? U mnie w motozbycie się raz pytałem z ciekawości to mają tłoki ambika za bodajże 35zł swiecą się jak psu jajca- bałbym się takiego założyć no chyba że z luzem 1mm :D
_________________
Naciskam starter. Jeszcze kominiarka,rękawice,kask.Ruszam,opada zmęczenie i złość.Zostawiam za sobą świat pełen zawiści,krzywd,raniących niedomówień.....

https://www.bikepics.com/members/mictom/
Ostatnio zmieniony przez mictom 2011-12-08, 17:21, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
czochu 
typowy wariat


Motocykl: Gsxr1000 k9,etz251
Pomógł: 23 razy
Wiek: 31
Dołączył: 20 Lip 2009
Posty: 2155
Skąd: Grochowa-Piaseczno
Wysłany: 2011-12-08, 17:32   

czasami zdarzają sie kompletne, ale nawet opłaca sie goły tłok kupić bo pierścienie ze sworzniem nowej produkcji mozna dobre dopasowac. koszt 120-200zł do etz 150 z tego co obserwuje. zalezy od sprzedającego. do etz 250 chodzą drożej
_________________
-Jeszcze raz byś mnie pierdolnął młotem w łep >
a bym puścił świnie ! :3
komar>wsk175>mz 250,251>sv650Nx2,1000x3>gsxr1000k6,k8 ,k9> wigry + gsxr 1000 l4> gsxr 1000L9 + mz etz 301
 
     
sIaj 


Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 94 razy
Wiek: 37
Dołączył: 14 Paź 2004
Posty: 2023
Skąd: okolice Zakopanego
Wysłany: 2011-12-08, 17:44   

czochu napisał/a:
znany nam koleś który skupuje cylindry od MZ a robi szlify i sprzedaje potem na allegro jako ddr po 200-300zł
kto to taki?
_________________
Wykonuję różną elektronikę pojazdową.Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd. Masz pytania? Pisz!

SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097 Gość zapraszam odwiedź mój kanał http://www.youtube.com/user/sofchjanek
 
 
     
mictom 

Motocykl: Honda VFR RC 36II
Pomógł: 5 razy
Wiek: 32
Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 260
Skąd: Rogi
Wysłany: 2011-12-08, 17:55   

Wietrzanin, a Ty masz 150? Bo z tego co pamiętam to tylko 251 miałeś
_________________
Naciskam starter. Jeszcze kominiarka,rękawice,kask.Ruszam,opada zmęczenie i złość.Zostawiam za sobą świat pełen zawiści,krzywd,raniących niedomówień.....

https://www.bikepics.com/members/mictom/
 
 
     
intr 


Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 2022
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2011-12-08, 18:00   

czochu napisał/a:
MZA sie wycwaniło , mieli tłoki almotowskie (nasze krajowe) a sprzedawali jako swoje made in germany. ale ten tłok co INTR pokazaleś nie jest almotowski

I tak jest dalej, ale kto wyprodukował ten tłok nie wiem. Dojście do producenta jest praktycznie nie możliwe bez pewnych dojść w samej hurtowni. Tłok wygląda jak wykonany dla drugiej z dużych hurtowni niemieckich - FEZ. Dlaczego jest w opakowaniu MZA, ciężko powiedzieć. Ja tak kupiłem. Może prowadzą coś na zasadzie kooperacji, lub jakiś pośrednik kombinuje. Nie jest to w sumie istotne, dla sedna sprawy. Zdjęcia które wkleiłem są na tyle wyraźne, że można po zdjęciach allegro czy w sklepach poznać, czy przypadkiem nie jest to samo. To najdroższy tłok dostępny na rynku i w zależności od przypadku występuje nawet jako DDR'owski.

[ Dodano: 2011-12-08, 18:03 ]
czochu napisał/a:
znany nam koleś który skupuje cylindry od MZ a robi szlify i sprzedaje potem na allegro jako ddr po 200-300zł prawdopodobnie robi to na takich tłokach jak podałem w linku z takiego opakowania lub tego jaśniejszego czyli ZA NISKI tłok !


Cytat:
kto to taki?


Jeżeli Czochu nie masz pewności i dowodów, nie pisz na forum publicum. Koleś, jeżeli nawet robi ludzi w chooja, może Cię z paragrafu pociągnąć i nic mu nie zrobisz...
_________________
Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr)
Ostatnio zmieniony przez intr 2011-12-08, 21:23, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Wolf 


Motocykl: 150 301 Orzeł1
Pomógł: 14 razy
Wiek: 32
Dołączył: 16 Sty 2009
Posty: 756
Skąd: Ostrów Wlkp.
Wysłany: 2011-12-08, 20:09   Re: Tłok

mictom napisał/a:
Ja kupiłem ten ze stazetu http://www.stazet.inkontr...pl.html?ref=qq1 ,warzyłem tłoka sworzeń pierścionki waga minimalnie większa(w końcu to już nadwymiar. Gdzieś to miałem wszystko popisane co ile, tylko nie wiem, gdzie to mam). Zawiozłem tłok z garem do szlifowania, starszy Pan pomierzył, powiedział że jest minimalnie za mały owal, a tak to wszystko w porządku pooglądał pierścionki, sworzeń, zabezpieczenia założyłem DDR-owskie, bo te z tego kompletu ciut mniej sprężynowały(nie były złe, ale wolałem założyć lepsze). Co do tego tłoka jeszcze, to powiedział, że ziomki przynosili mu dużo gorsze-tzn że miał owal, ale tam gdzie nie trzeba :-/. Co mogę jeszcze powiedzieć na ten temat - zamontowałem z luzem 0.04mm, mam zrobione troszkę ponad 1000km, nie mogę narzekać bo wszystko jest dobrze. Latałem już trasy po 70km i nie zauważyłem nic niepokojącego. Ale na wiosnę koniecznie muszę sprawdzić na dłuższej trasie. Ale myślę że jakby coś było nie tak to by wyszło w tym 1000km. Czas pokaże. Puki co jestem zadowolony.




Mam identyczny tłok u siebie, pasowanie 0,03mm przebieg 6k km łapie przy 100km/h jednak całej winy na tłok zwalić nie mogę bo miałem beznadziejnego szlifierza.
 
     
czochu 
typowy wariat


Motocykl: Gsxr1000 k9,etz251
Pomógł: 23 razy
Wiek: 31
Dołączył: 20 Lip 2009
Posty: 2155
Skąd: Grochowa-Piaseczno
Wysłany: 2011-12-08, 20:51   

INTR napisał
Cytat:
Jeżeli Czochu nie masz pewności i dowodów, nie pisz na forum publicum. Koleś, jeżeli nawet robi ludzi w chooja, może Cię z paragrafu pociągnąć i nic mu nie zrobisz...
dlatego informuje kolegów ze ma coś takiego miejsce (jesli ktoś przegląda allegro oferty z cylindrami czy tłokami czy wałami można spotkać gotowe zestawy) ale nie podaje linku tego kolesia , bo wiem ze mogą być z tego jakieś konsekwencje :wink:
_________________
-Jeszcze raz byś mnie pierdolnął młotem w łep >
a bym puścił świnie ! :3
komar>wsk175>mz 250,251>sv650Nx2,1000x3>gsxr1000k6,k8 ,k9> wigry + gsxr 1000 l4> gsxr 1000L9 + mz etz 301
 
     
wojtek.mz 
Ekipa PMI


Motocykl: MZ
Pomógł: 86 razy
Wiek: 50
Dołączył: 14 Gru 2010
Posty: 2941
Skąd: powiat PMI
Wysłany: 2011-12-08, 23:01   

intr, Wreszcie konkretnie wyjaśniłeś przyczynę zacierających się tłoków :ok: browarek
_________________
ES 250/2-1970r,ETZ 250-1989r MILICYJNA, ETZ 250-1981r, ETZ 250-1984r GESPANN, ETZ 250-1988r, ETZ 150-1989r teraz 125, SKORPION TOUR-1996r
 
     
Dodek 
...

Motocykl: mz cbr
Pomógł: 88 razy
Wiek: 28
Dołączył: 31 Lip 2011
Posty: 2201
Skąd: Mielec
Wysłany: 2012-01-05, 01:33   

co to za tłok ?



kiedys widzialem go na ebay-u byl podobno do 301 ale nie pamietam czy był dopisek kanuni czy nie .
_________________
Etz 250 -> Sc33 ->Dl650-> F4i +RN09->f4i->CBF liter
 
     
czochu 
typowy wariat


Motocykl: Gsxr1000 k9,etz251
Pomógł: 23 razy
Wiek: 31
Dołączył: 20 Lip 2009
Posty: 2155
Skąd: Grochowa-Piaseczno
Wysłany: 2012-01-05, 21:21   

samemu bardzo mnie ciekawi od czego jest ten tłok :wink:
_________________
-Jeszcze raz byś mnie pierdolnął młotem w łep >
a bym puścił świnie ! :3
komar>wsk175>mz 250,251>sv650Nx2,1000x3>gsxr1000k6,k8 ,k9> wigry + gsxr 1000 l4> gsxr 1000L9 + mz etz 301
 
     
grzybol 
szlachcic


Motocykl: fajuśki :)
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 08 Paź 2006
Posty: 1511
Skąd: piotrkow trybunalski
Wysłany: 2012-01-06, 00:50   

dodek10, moglbys go zwymiarowac ? Mam oryginalnego tloka od Kanuni, ale ma na pewno inny wyglad. Moze chociaz wymiary trzyma ten Twoj ?
_________________
Oj życie, życie. Żebyś Ty miało morde, to bym skopał Ci dupe !
 
     
Dodek 
...

Motocykl: mz cbr
Pomógł: 88 razy
Wiek: 28
Dołączył: 31 Lip 2011
Posty: 2201
Skąd: Mielec
Wysłany: 2012-01-06, 01:04   

Znalazłem to tłok firmy Mahle, ale nic wiecej nie wiem




[ Dodano: 2012-01-06, 01:26 ]
wewnątrz ma jeszcze napisy: 76,1 K20
_________________
Etz 250 -> Sc33 ->Dl650-> F4i +RN09->f4i->CBF liter
 
     
Patrick345 


Motocykl: ETZ 150
Pomógł: 3 razy
Wiek: 29
Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 158
Skąd: Głowno
Wysłany: 2012-01-06, 11:37   

mahle krotoszyn ? Przecie to polska firma produkująca między innymi zestawy naprawcze silników do ciągników rolniczych. :smile:
_________________
Reanimacja mojej MZ: http://forum.mz-klub.pl/v...p=164274#164274
 
 
     
toffic 

Motocykl: ETZ 251
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Wrz 2009
Posty: 112
Skąd: RKR
Wysłany: 2012-01-06, 17:57   

Mahle to jedna z lepszych w świecie fabryk tłoków i nie tylko, a w Krotoszynie to mają tylko swój oddział. To tak, jakby powiedzieć, że Fiat jest z Polski, bo tu ma jedną z większych swoich fabryk :mrgreen:
_________________
My ETZ 251=>60% done
 
     
__Karol__ 


Motocykl: MZ, KTM, WSK, WFM
Pomógł: 26 razy
Wiek: 30
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 411
Skąd: Białystok
Wysłany: 2012-04-01, 18:50   

Sworzeń wykonaniem nie odbiega oryginałowi IFA :D
http://www.bankfotek.pl/view/1221302
http://www.bankfotek.pl/view/1221307
http://www.bankfotek.pl/view/1221310
_________________
"Gites było to słowo magiczne, słowo oznaczające
robotę tak dokładną i precyzyjną, że żadna maszyna ani przyrząd nie były w
stanie wykazać stopnia jej doskonałości." :-D
 
     
intr 


Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 2022
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2012-04-23, 19:13   

temat rozpocząłem, temat ostatecznie zamykam.

czochu napisał/a:
MZA sie wycwaniło , mieli tłoki almotowskie (nasze krajowe) a sprzedawali jako swoje made in germany. ale ten tłok co INTR pokazaleś nie jest almotowski


TŁOK JEST ALMOTOWSKI.

chcąc rozwiać wszystkie wątpliwości kupiłem tłok k20 na firmę bezpośrednio w almocie. Dzisiaj otrzymałem takiego golasa:





Tłok z pierwszego posta był w opakowaniu MZA i był tlokiem ALMOTOWSKIM, tak jak wynikało z opisu na stronie MZA.

tłok do 150'tki w opakowaniu PISTON niebieskim, to również almot.
TEMAT ZAMKNIĘTY.
_________________
Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr)
 
     
Wietrzanin 

Motocykl: ....
Pomógł: 8 razy
Wiek: 28
Dołączył: 02 Sty 2007
Posty: 504
Skąd: Wietrzno
Wysłany: 2012-04-26, 19:37   ew

Ja jeszcze coś dopowiem,kupilem tloka tego co intr pokazuje ,niby stop k20 i wogole kolor odpowiedni,guzik prawda oto dowody na zdjeciach przedstawiaja jak wyglada tlok po przejechaniu 10 km swiezo po slzifie,juz widnieja slady zatarcia ,jednym slowem szajs szkoda kazdego grosza na takie kupa ,
_________________
?

Kiedyś,będą i zdjęcia:)
 
     
wojciech944 

Motocykl: ETZ 250/300
Pomógł: 35 razy
Wiek: 36
Dołączył: 19 Sie 2005
Posty: 1491
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2012-04-27, 23:29   

Na moje to jest źle obrobiony cylinder, nie zfazowane okna, lub zły luz montażowy. Nie jest to zatarcie bo takie występuje w miejscach gdzie jest gruba ścianka tłoka - miejsce największej rozszerzalności cieplnej. Najczęściej na wysokości pierścieni, czy okolice sworznia.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 15